Gönderen Konu: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım  (Okunma sayısı 22863 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #20 : Nisan 08, 2016, 08:37:01 »
Aynı soun bizdede var bogaaz kelebegi map sensörü lpg filtreleri bujiler vs vs herşeyi yaptık sonuc yok malesef hala çözemedik  >:( Ustaya götürdüğümüzde subap olabilirmi diye soruroum subaplarda ses yok dior sıkıntı yok dior motorda anlamadım gitti

Mesaj Birleştirildi: Nisan 07, 2016, 17:15:22
bizdeki rolanti titremesi ise şarj dinamosu değiştikten sonra başladı ve ben ısrarla şarj dinamosundan olabilceği yönündeyim çözeceğiz inşallah   :tamam:

Banada subap ayarı yapılacak deniyor. Ne yapacağız bilmiyorum  :huh: |-\
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Toyota Club Türkiye

Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #20 : Nisan 08, 2016, 08:37:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #21 : Nisan 08, 2016, 11:09:08 »
Abi bende subaptan suphelenip ustaya goturdugumde motoru dinledi aldi kullandi subaplarinda sikinti yok dedi biraktik bizde hala cozemedik bujiyi degistik gene yok  :-\
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #22 : Nisan 08, 2016, 11:15:59 »
Abi bende subaptan suphelenip ustaya goturdugumde motoru dinledi aldi kullandi subaplarinda sikinti yok dedi biraktik bizde hala cozemedik bujiyi degistik gene yok  :-\

Bizim ustada dinledi steteskopla bujileri de değiştirdik en son çare ya subap ayarı yada subap değişimi dedi. Durduk yere masraf çıktı. Çok titremese sıkıntı değil ama çok titretiyor.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #23 : Nisan 08, 2016, 15:38:13 »
aynen abi hele sıcaklar geldi bu aralar dahada çok titriyor subap ayarı yapınca düzelecekmi acep düzelirse bizde bi ayar çekecez mecbur  |-\
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #24 : Nisan 08, 2016, 15:48:42 »
aynen abi hele sıcaklar geldi bu aralar dahada çok titriyor subap ayarı yapınca düzelecekmi acep düzelirse bizde bi ayar çekecez mecbur  |-\

Ondan olacağını bilsem yarın direk yaptırırım da kesin bişey de bilinmiyor.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #25 : Nisan 08, 2016, 16:53:32 »
sorma yahu  pcye felan bağlıyorlar arıza da çıkmıyor neden oldugunuda bilmiorlar boşuna masraf yapıoruz sorunu çözeyim diye
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #26 : Nisan 08, 2016, 22:19:47 »
Yazılanları enine boyuna okudum acizane bende bir iki tavsiyede bulunayim.oncelikle lpg takili özellikle japon otolarinda titreme silkeleme bu işin makus kaderi.
Eger her türlü bakim yapıldı parça değişti (buji ateleme bobini vs ) ama titreme silkeleme gecmedi diyorsaniz sorun tamamen subaplardan.lpg sıcaklığı yüzünden subaplarda uzama ve incelme oluyor.buda fazla,duzensiz hava girişi yada çıkışına sebeb olup motorda düzenaiz yanma yapıyor ve başlıyor silkeleme titreme. ...
Bu nokta cok önemli. ....
Subaplarin degismesi gerekir ve motor ust kisminin yeni subaplara göre taslanmasi gerekir. ...yani yenilere gore yuvasınin yapılması. İşte olay burda başlıyor. Eger taslama işini adam gibi yapmazlar yada yapamazlarsa yeni subaplarda kacirma yapıyor ve motor toplandığında ayni problem biraz azalmis sekilde devam ediyor.????
Oncelikle taslama olayini cidden profosyonel yapan bir yer bulacaksınız....tamir icin gittiginiz ustaya israrla kime yaptiricani,gerekirse taslama işini ben falanca kişiye yaptiricam kabul edermisin diye sorun.cunku direk kendi adamina gönderiyor çoğu. ..kullanılan yeni subaplarin kesinlikle kaliteli olmasi lazim cin mali yada ucuz malzemeye kacmayin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #27 : Nisan 09, 2016, 09:53:32 »
Aynen abi bende az once sadece toyota ile ilgilenen bi abimiz ile gorustum oda subap ayari yapilmasi gerek dedi. Sorun buyuk ihtimal ile subalarda.
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #28 : Nisan 10, 2016, 03:27:18 »
2006 model 149.000 km'de Avensis 1.6 Lpg'li araç kullanıyorum ve aynı sorun benim de bir süredir canımı sıkıyordu. Rölanti sürekli 1000 d/dak ile 400 d/dak arası gidip geliyor, bazen de stop ediyordu. Alışmıştım ışıklarda durunca stop ettiğinde hiç istifimi bozmadan bekleyip sarı yanınca marşa basıp devam ediyordum. Bir hafta önce şehir dışında aynı durumla karşılaştım fakat araç çalışmadı. Akşam vakti orada telefonla bulduğumuz bir ustanın önerisi ile aracı Lpg ile çalışmaya zorladık ve çalıştırdık. Benzin pompası arızalanmış ve  Antalya'ya döndüğümde kime sorsam bunlarda pompa değişmiyor komple alacaksınız; 1490₺ dedi. Yanımdaki arkadaşım da deniz motorları servisi. Ben bunu yaparım nasıl değişmiyormuş dedi ve denemek için 50₺'lik çin malı bir pompa aldık. Sonuçta arkadaşım benzin pompası olayını çözdü. Bu detayı bu kadar uzun anlatmamın sebebi şu. Her ustayım diyene güvenmeyin, araştırın, gerekirse kendiniz deneme yanılma yoluyla hareket edin ve az da olsa kullandığınız markaya güveniyorsanız bu olmaz, şu olmaz, vvt-i titrer diyen ustalardan hemen uzaklaşın. Sonuçta onlar da deneme yanılma yoluyla iş yapıyor; işin içinden çıkamayınca da bu motorlarda titreme oluyor deyip çıkıyorlar. Ayrıca tüm dünyanın bu kadar sevdiği bu arabanın üretiminde çalışan mühendislerin hesap edemediği detayı bu arkadaşların çözmesini beklemek de fazla iyimserlik olur diye düşünüyorum artık.

Çözüm arayışlarımıza gelince...
Toyota yetkili serviste servis müdürü olarak çalışan bir arkadaşım "üst kapağın açılması için araç daha çok genç; önce daha basit yerlerden başlamak lazım bence" diye yorum yapınca Antalya'ya döndüğümde arkadaş tavsiyesiyle bir ustaya gittim. Ben öncelikle boğaz kelebeğini temizlemesini istememe rağmen ustamız bobin arızası bu diye tutturdu ve sipariş ettiği bobinler gelip takıldığında sorun devam ediyordu. Bujiler dedi o da olmadı. Hava kaçağı aradı bulamadı, bilgisayar getirdi bağladı bişey yok... Tam vazgeçecekti "usta boğaz kelebeği" dedim. Gönülsüz bir şekilde (siz anladınız onu) tam sökmeden temizledi. Aracı alıp gittim, gözle görülür bir fark vardı. İşyerime gittim aracı içeri aldım. Reklamcıyım, az buçuk tornavida anahtar tutar elim. Boğaz kelebeğini söktüm, balata spreyi, küçük fırça ve bez yardımıyla pırıl pırıl yaptım. Çok az bir su aktı söktüğüm hortumlardan onları da önceden hazırladığım tıkaçlarla durdurdum. (Forumda araştırırsanız bir sürü bilgi ve video linki var bunlarla ilgili.) Oradan geçtim maf sensörüne. Spreyini hemen temin edemediğin için eczaneden 5₺'ye saf alkol aldım ve camsil şişesine koyarak sıktım temizledim kuruttum taktım yerine. Biraz daha iyi oldu. Yine tatmin olmadım, gittim lpg tankının üzerindeki vanadan gazı kestim, aracı çalıştırıp gazın tamamen birmesini bekledim sonra stop edip akü kutup başlarını söktüm bıraktım. Bir kahve içene kadar bekledim ve taktım geri. Çalıştırıp Antalya'dan Belek'e gidip geldim benzinle. Yaklaşık 120 km yol yaptım.  Motor sıcakken daha çok görülen sorun gittiğim yerlerde defalarca kendim stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra hiç tekrarlamadı. Bu şekilde bir süre daha kullanıp sonuçları sizlerle paylaşacağım. Bu şekilde kullanarak rölantideki istikrar devam ederse lpg'ciye gidip "al sorun yok dediğin lpg sisteminde regülatör sızdırıyor değiştir" diyeceğim. Onun da yenisi 110₺.

Ayrıca bu şekilde benzine geçirip kullandığınızda aracınıza aşık olacaksınız derim. Uzun yolda 100-110 km/h ortalama hız ve ara hızlanmalarda ortalama bir kullanımla (ne çok sakin ne çok agresif) 6.0 lt ortalama tüketim gördüm yol bilgisayarında, moralim düzeldi. Performans, ses herşey farklı tabi benzinle. 2004 yılında çalıştığım şirkete 3 tane sıfır alınmıştı bu arabadan, o zaman aşık olmuştum. 12 yıl önceki his yaşıyordu hala kendi arabamda.

Çok uzattığımın farkındayım. Etrafınızdaki hiç anlamadan dinlemeden, subaplar değişecek 1500₺ getir... Rektifiye yapıcam 4000₺ diyen ustalardan uzaklaşın. Ben bu deneyimi tamamen forumdaki hiç bir ticari kaygısı olmadan yorum yapan ustalarımızın yorumları sayesinde edindim. Forumda avensis haricinde corolla bölümünde de aynı sorunu yaşayan birçok kullanıcı ve birçok yorum var. Sonuçta aynı motor corolla'da da kullanıldı. Ben de kendim yazıp oynamıyorum. Özellikle Ufuk Sönmez ve Ahmet Güve'nin yorumlarını takip edin. Bu insanlar burada bilgi paylaşıyorlar, değerlendirin derim. Sonuçta hiçbirimiz nostalji sevdiğimiz için kullanmıyoruz 10+ yaşındaki arabaları. Dişimizden tırnağımızdan artırıp çalışıp emek vererek orta-üst sınıf konfor ve güvenlik aradığımız için biniyoruz bu arabalara. Yanlış anlaşılmasın, kimsenin emeğini küçük görmüyorum sonuçta ben de farklı bir alanda emekçiyim. Ama anlamadan bilmeden pahalıdan ucuza doğru çözüm şeması üreten ustalara sözüm. Tofaş'ın üst kapağı değil söküp kurcalayacağınız. Yiyemeyeceğiniz yemeğin tadına bakmayın (Onu da anladınız siz) :))) Sol kolumda bir ağrı var diye doktora gidip hiçbir tetkik yapmadan kalp ameliyatı için masaya yatmaya benziyor bu direkt subap değişimi yapmak isteyen ama bununla bile çözüm üretemeyen ustaların yaklaşımı.

Şu an araçta devir dalgalamıyor, stop etmiyor. Olur da sorun tekrarlarsa ve illa bu kapak açılacaksa benim aklımda triger zincirinin bağlı olduğu VVT-I kasnağı var. Açılmışken değişir di mi? Subap değiştirenler %100 çözüme ulaşamadı sonuçta. Alakası yok diyenler çıkabilir; ama marş motorunun kömürü bitip aracı 3-4 kez vurdurduktan sonra benim sorunum başlamıştı. Bu da bir teori tabi ki.

Hepinize sevgiler, saygılar, Toyota'nızla nice sorunsuz, mutlu yıllar. Arabanızdan soğumayın, artılarının yanında bu sorun küçük!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #29 : Nisan 10, 2016, 06:43:57 »
Usta faktörü konusunda kesinlikle haklısınız. İnsanın parasıyla rezil olması sıradan bir iş haline gelmiş vaziyette. Defalarca benzer durumları yaşadığım için söylüyorum Sn. Demir Eser.
"İman, sadece Allah'ın varlığına inanmak değil, O'nun için herşeyi, her an yapabilecek kadar arzulu ve iradeli olmaktır." (Kierkegaard)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #30 : Nisan 11, 2016, 11:04:59 »
Sorun buji kelebek temizligi sensor temizligi lpg filtresi degisiimden sonrada gecmeyince geriye subap ayari kalior. Sordugum ustalarda subap ayari gerekebilir dedi

Mesaj Birleştirildi: Nisan 11, 2016, 11:17:21
Kompresyon testinde belli olurmu acaba aracin subap ayari istedigi? Emre abi sen yaptirdinmi o testi? Kac tlye yapiorlar acaba bi yaptirsak mi
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #31 : Nisan 11, 2016, 20:41:42 »
Valla kompresyon testi diyorlar her buji yi tek tek söküp gözleri kontrol ediyorlar orada düşük cikarsa motor yapriracaksiniz

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #32 : Nisan 12, 2016, 03:35:22 »
buji değişimi yapacak arkadaşlara NGK'nın iridyum bujilerini tavsiye ederim. LPG'ye dayanıklı ve çok kaliteli.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #33 : Nisan 12, 2016, 08:55:30 »
Sorun buji kelebek temizligi sensor temizligi lpg filtresi degisiimden sonrada gecmeyince geriye subap ayari kalior. Sordugum ustalarda subap ayari gerekebilir dedi

Mesaj Birleştirildi: Nisan 11, 2016, 11:17:21
Kompresyon testinde belli olurmu acaba aracin subap ayari istedigi? Emre abi sen yaptirdinmi o testi? Kac tlye yapiorlar acaba bi yaptirsak mi

Ben yaptırmadım ama fiyat aldım 30 tl dediler.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #34 : Nisan 12, 2016, 14:14:53 »
Sorun buji kelebek temizligi sensor temizligi lpg filtresi degisiimden sonrada gecmeyince geriye subap ayari kalior. Sordugum ustalarda subap ayari gerekebilir dedi

Mesaj Birleştirildi: Nisan 11, 2016, 11:17:21
Kompresyon testinde belli olurmu acaba aracin subap ayari istedigi? Emre abi sen yaptirdinmi o testi? Kac tlye yapiorlar acaba bi yaptirsak mi
Subap ayarı isteyip istemediği motor soğukken motor kapağı açılarak sentil ile yapılan ölçümden belli olur.
Subapların yanık olup olmadığı kompresyon testinde belli olur.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #35 : Nisan 12, 2016, 16:12:27 »
ben şarj dinamosundan şüpheliyim hala.Subap ayarı yapılsa bile bi zaman sonra eski haline dönüormuş yani komple subap değişimi daha mantıklı.Kaldiki araçta performans kaybı yok.Elektriksel bi sıkıntı oldugu kanısındayım.Mekanik bi sıkıntı olsa herzaman yapar.Ama ara sıra yaptıgı için elektriksel olarak düşünüorm bunuda şarj dinamosuna bağlıorum.şarj dinamosunu değiştigimiz an başladı bu rolanti dalgalanması
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #36 : Nisan 12, 2016, 16:15:50 »
Halil ben şarj dinamosunu değiştirmedim bende niye yapıyor o zaman ?  :)
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #37 : Nisan 12, 2016, 19:18:24 »
Abi seninki degismedi ama bozulmus olabilir onu diorum bende. Cunku araba bostayken direksiyonu ceviriorumya hemen dalgalanma baslior klima aciorum dalgalanma baslior. Sarj yetmior gibi gelior bana. Senin aractada cekisten dusme vs yoksa sarj diye dusunuorum

Mesaj Birleştirildi: Nisan 12, 2016, 19:18:55
Şarj dinamosu kronik avensiste
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 217000
  • Model Yılı: '04
  • 11 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #38 : Nisan 19, 2016, 17:54:48 »
Birkaç gündür hava sıcak olduğu için klima açıyorum. Dalgalanma dahada artmış durumda. Klima en soğuk ayarda çalıştığında rölantiyi 900 dev/dak civarinda tutuyor. Fakat dalgalanma bu seviyede bile oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #39 : Nisan 19, 2016, 18:31:58 »
Auris var benimkinde de ayni sorun bazen nuksediyor. Bazen stop bile ediyor. Gaz aldigim yeri degistirdim. Gaza ani ve cok bastigimda  90-100 km/h den sonra motordan degisik -saat tikirtisinin hizlisina- benzer bir ses de geldigi oluyor. Umarim onunla alakasi yoktur.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi