Gönderen Konu: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım  (Okunma sayısı 22865 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #40 : Nisan 19, 2016, 18:43:31 »
bizim araçta performans kaybı çekişten düşme yok.Ben sorununun şarj dinamosundan kaynaklandıgını düşünüorum.Hatta kesin diyebilirim.yeterince güç gelmior bu sebeple klima veya direksiyonu çevirince dalglanma başlıyor
Valvematic over 4000 rpm

Toyota Club Türkiye

Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #40 : Nisan 19, 2016, 18:43:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #41 : Nisan 19, 2016, 19:00:00 »
Anladigimdan degil de gunduz farlar acik gittigimde bu sorun hic olmadi. Tesaduf olabilir.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #42 : Nisan 20, 2016, 09:05:29 »
Bi kurtulamadık şu sorundan  :-\
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #43 : Nisan 20, 2016, 09:52:14 »
Ben sonuca ulasacagim insallah sarj dinamosundan olduguna adim gibi emin gibiyim. Bu hafta hallederiz insallah
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #44 : Nisan 21, 2016, 16:40:55 »
''Şarj dinamosu sorunundan kaynaklanıyor'' düşüncem ile avometre ile ölçüm yaptım.

1-Araç çalışmazken 12,7v
2-Çalışır vaziyette 2 bin devir sabit gazda 14,28 ( bu ölçüü dalgalanma sonrası yaptım)
3-Özellikle bekledim bu ölçümü yapmak için rolanti dalgalanması başladıgı an ölçtüm rolantü düşerken 13,2 ye kadar inior rolantü yükselior 14,3
rolanti dalgalanması ile beraber avometrede dalgalanıor  :rofl:

Bunu da şarj dinamosuna bağlıorum ben dinamo ara ara düşük voltaj gönderiyor.Bunun sonucuda rolanti dalgalanıor
BU düşüncedeyim .Yanlışım varsa söyleyin
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 217000
  • Model Yılı: '04
  • 11 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #45 : Şubat 27, 2017, 19:58:00 »
Merhabalar. Konuyu horrlatmış olacağım ama yeni gelişmelerden bahsetmek istiyorum. Malumunuz üzere yaptığım bir sürü masrafa rağmen rölanti sorununu giderememiştim. Şanlıurfada Toyota yetkili servisinden emekli olan Sadık Bengi isimli usta sanayide kendine 5 ay önce yer açmış. Yaklaşık 1 ay önce haberim oldu ve kendisinde Ufuk Sönmez'den almış olduğum fren disk ve balatalarımı değiştirttim. Kendisine rölanti sorununu anlattım. Boğaz kelebeği temizliği ve ecu resetleme işlemlerini yaptı ve sonuç değişmedi. Bana yapabileceği birşey olmadığını söyledi. Meseleyi kafama o kadar takmıştım ki geçen cuma günü düşünürken aklıma kompresyon testi yaptırmak geldi. Bende Urfadaki bilinen bir rektefiye ustasını aradım ve kompresyon testini yapıp yapmadıklarını sordum. Sorunu kendisine anlatınca aracı görmek lazım dedi. Bende iş çıkışı kendisine uğradım. Arabayı inceledi ve beni yine Toyotacı Sadık Ustaya yönlendirdi. Bende kendisine daha evvel çözüm bulamadığını söyledim. Bu durumda aracı kendi elemanlarından birisinin götürmesinin daha uygun olacağını söyleyip aracı yolladı.  Bende yanında oturup çay içtim.  Yaklaşık 1 saat sonra eleman arabayı getirdi ve sorunun giderildiğini söyledi. Bende merakla gidip denedim gerçekten sorun ortadan kalkmıştı. Usta arabaya ne yaptı bilmiyorum ama rölanti kesinlikle 650 dev/dk altına düşmüyor ve sabit kalıyor. Özellikle sordum ne yaptıklarını ama bana söylemediler. Israr etmeme rağmen ücret almadılar. Teşekkürler Sadık Usta...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #46 : Şubat 28, 2017, 21:53:10 »
Hocam bu Sadık Ustanın telefonu var mıdır?
2008 Avensis 2.0 Elegant A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #47 : Mart 10, 2017, 21:19:49 »
Rölanti problemi ile ilgili bir şeyler yazmak istedim.
DÜn sabah aracımın 60amperlik Varta aküsünü zayıflama olayı nedeniye servise bıraktım.1,5 gün şarjda bırakılacak.
Yarın öğlen gidip taktırıcam kısmetse.
Yerine mutlu akü 60 amperlik takıldı.Takıldıktan sonra ölçüm yapıldı dolu gözüküyor.
bu sabah motor soğuk olmasına rağmen yine şehir içi trafiğinde dur kalk şeklinde ilerlerken rölantideki 500 devire düşme olayının çok daha azaldığını fark ettim.
yani araç 500 devire yine düşüyor ancak eskisi gibi kesinlikle rahatsız edici bir titreme yapmıyordu.
Muhtemelen yarın aracın kendi aküsü tam dolu olacağı için rahatsız etmeyecek boyutta olacağını ümit ediyorum.

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #48 : Mart 17, 2017, 14:00:56 »
bende çözdüm rolantı sorunumu .Bayagı oluyor ama konu hortlamışken yazayım .aracın subapları sağlamdı yanı subaptan kaynaklı dalgalanmıyordu bizim araçta rolanti.Bostancı sanayide özel toyota servisine yaptırdım saolsun..
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #49 : Mart 17, 2017, 15:13:01 »
Halil Bey ne yapıldı arabaya. Sorun neden kaynaklanıyormuş. Artık titreme ve dalgalanma yok mu yani?
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #50 : Mart 26, 2017, 00:57:16 »
Titreme nadiren oluyor ama dalgalanma kesinlikle yok...Daha önce bu konuyla ilgili servisede gitmiştim.Servis bana çok basit bi çözümü var ama bu bilgiyi size veremem dedi :) ben de peki dedim ve ayrıldım servisten. Dilerseniz özelden ulaşın bana ben size ustamın iletişim bilgilerini vereyim...
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #51 : Mart 27, 2017, 17:04:59 »
Titreme nadiren oluyor ama dalgalanma kesinlikle yok...Daha önce bu konuyla ilgili servisede gitmiştim.Servis bana çok basit bi çözümü var ama bu bilgiyi size veremem dedi :) ben de peki dedim ve ayrıldım servisten. Dilerseniz özelden ulaşın bana ben size ustamın iletişim bilgilerini vereyim...

Bizim sorun da ortadan kalktı ama sübaplar değişti malesef.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #52 : Ağustos 23, 2017, 18:28:11 »
Selam Mehmet bey  aracınızı sevdiğiniz ortada ki uğraşıyorsunuz .Fakat bakın en başta yapılacak en basit işlemleri yaptırmamışsınız yapmamışsınız . Corolla forumda birçok arkadaşa bu tavsiyede bulundum birçoğunun sorunu düzeldi . Bazılarını arızası farklı sebeplerden çıktı ama bu işlem çok maliyetli bir  işlem değil hatta sizin dahi yapabileceğiniz bir işlem .

Öncelikle aracınızın kelebek boğazını sökülmek sureti ile hem içeriden hem dışarıdan fırça yardımı ile iyice temizleyin ve kurulayın . Akabinde hava filtresi kutusu üzerinde hava akış metresi dediğimiz elektronik hava basınç ve sıcaklık ölçen bir parça var bu parça aslında hayati bir parça aracınızın ne kadar hava ile benzini karıştıracağını ayarlıyor bu sayede aracınızın rölanti dahil bir çok yakıt ayarını yapmış oluyorsunuz . Bu parçayı yağsız kontak spreyi ile veya eczanelerden alacağınız etil alkol ile temizleyebilirsiniz her iki maddeyi de  elektronik tamir yapan firmalarda bulabilirsiniz .Yalnız bu parçanın temizliği yapılırken dikkat edilmesi gerekiyor parçanın iç tarafına doğru tel iki direnç var esas işi yapan bunlar bunları temizlemek gerekiyor .Video sitesinde çokça  video bulabilirsiniz . Bu iki işlemi yaptıktan sonra . Aracınızın lpg sistemini pasif hale getirin öncelikle lpg tankınızda ya gazı tamamen bitirin yada lpg tankı üzerinde gaz vanasını kapatıp hatta kalan gazı da aracı rölantide   çalıştırmak sureti ile bitirin . Akabinde lpg sisteminin sigortasını çıkartıp elektronik olarak ta bağlantıyı kopartmış oluyorsunuz . Daha sonra aracın akü kutup başını söküp  15 dakika bekleyin . Geri takıp aracınızı  1 depo benzinde kullanın ve burada sonucu paylaşın .Hatta uuzn yolda sabit hızla kullanarak yaparsanız yakıt haritanız daha hızlı düzelir . ilk  2-3 gün aracınız farklılık gösterebilir akabinde normal düzenine dönecektir . 1 depo sonunda araç ciddi düzelme gösterirse  1 depo daha doldurup kullanın  1 depo benzin ortalama  500 km yol yapar . Bu arada benzinli kullanımda yakıt katkısı kullanırsanız yakıt sisteminizi de temizlemiş olursunuz .

Mutlaka dediğimi yapın iş bilmeyen insanlara para kaptırmayın .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 217000
  • Model Yılı: '04
  • 11 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #53 : Eylül 06, 2017, 18:49:02 »
Selam Mehmet bey  aracınızı sevdiğiniz ortada ki uğraşıyorsunuz .Fakat bakın en başta yapılacak en basit işlemleri yaptırmamışsınız yapmamışsınız . Corolla forumda birçok arkadaşa bu tavsiyede bulundum birçoğunun sorunu düzeldi . Bazılarını arızası farklı sebeplerden çıktı ama bu işlem çok maliyetli bir  işlem değil hatta sizin dahi yapabileceğiniz bir işlem .

Öncelikle aracınızın kelebek boğazını sökülmek sureti ile hem içeriden hem dışarıdan fırça yardımı ile iyice temizleyin ve kurulayın . Akabinde hava filtresi kutusu üzerinde hava akış metresi dediğimiz elektronik hava basınç ve sıcaklık ölçen bir parça var bu parça aslında hayati bir parça aracınızın ne kadar hava ile benzini karıştıracağını ayarlıyor bu sayede aracınızın rölanti dahil bir çok yakıt ayarını yapmış oluyorsunuz . Bu parçayı yağsız kontak spreyi ile veya eczanelerden alacağınız etil alkol ile temizleyebilirsiniz her iki maddeyi de  elektronik tamir yapan firmalarda bulabilirsiniz .Yalnız bu parçanın temizliği yapılırken dikkat edilmesi gerekiyor parçanın iç tarafına doğru tel iki direnç var esas işi yapan bunlar bunları temizlemek gerekiyor .Video sitesinde çokça  video bulabilirsiniz . Bu iki işlemi yaptıktan sonra . Aracınızın lpg sistemini pasif hale getirin öncelikle lpg tankınızda ya gazı tamamen bitirin yada lpg tankı üzerinde gaz vanasını kapatıp hatta kalan gazı da aracı rölantide   çalıştırmak sureti ile bitirin . Akabinde lpg sisteminin sigortasını çıkartıp elektronik olarak ta bağlantıyı kopartmış oluyorsunuz . Daha sonra aracın akü kutup başını söküp  15 dakika bekleyin . Geri takıp aracınızı  1 depo benzinde kullanın ve burada sonucu paylaşın .Hatta uuzn yolda sabit hızla kullanarak yaparsanız yakıt haritanız daha hızlı düzelir . ilk  2-3 gün aracınız farklılık gösterebilir akabinde normal düzenine dönecektir . 1 depo sonunda araç ciddi düzelme gösterirse  1 depo daha doldurup kullanın  1 depo benzin ortalama  500 km yol yapar . Bu arada benzinli kullanımda yakıt katkısı kullanırsanız yakıt sisteminizi de temizlemiş olursunuz .

Mutlaka dediğimi yapın iş bilmeyen insanlara para kaptırmayın .


İş dolayısı ile siteye uzun süredir bakmıyordum. Aracımda klima çalışmadığı zaman herhangi bir sorun bulunmuyor. Lakin klima açıkken kompresör sürekli devreye girip çıkıyor ve rölanti sapıtıyor. Araçtan iyice soğudum. Klimada aynı durumu yaşayan varmı acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #54 : Eylül 06, 2017, 18:58:23 »
Aynı durum benimkinde de var. Klima açıkken 700-1100 dv/dk arası dolaşıp duruyor.
Fırsat bulunca YÜCEL beyin dediklerini yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 37000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #55 : Aralık 11, 2017, 00:02:06 »
Bendede 2009 accort var.  Rölantide araç 700 'ün altına düştüğünde titreme başlıyor.  Klimayı açtığımda rölanti arttırmıyor ve titreme daha da artıyor. Bu olay yoğun şehir içi trafikte daha fazla oluyor. 

Subap ayarı yapıldı
Sökülmeden boğaz temizliği yapıldı.
Kalibrasyon yapıldı.
Bujiler değişti

Araca genel bakım yapıldı.

Ama sorun devam ediyor.

Aklımda bobinler,  be haz kelebeği çıkartılıp tamamen temzilenmesi var. Bakalım hayırlısı.
Toyota Corolla D4D M/M 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #56 : Aralık 11, 2017, 00:48:55 »
akünün eksi şase ucunu söküp on dakika bekledikten sonra tekrar yerine takın dalgalanmanız büyük ihtimalle geçecektir. sebebi akü başını sökmeden motor üzerindeki soketlerden birini söküp takmaktır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 138000
  • Model Yılı: '10
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Avensis rölanti sorunu ve yaptıklarım
« Yanıtla #57 : Aralık 11, 2017, 09:36:58 »
Arkadaşlar öncelikle günaydın.benzer bir sorun benim başıma başka model bir araçta gelmişti.Direksiyon çevirinvce bile rolanti oynuyordu.Çok defa gitti bi sonuç bulunmamıştı.Taki bir gün yolda kalana kadar.Aracı stop ettim bi daha çalıştıramadım.tabi çok tedirgin oldum.2 dk önce çalışan araç çalışmıyordu.Çekici ile sanayiye gittim filan ne çıksa iyi akü.Uzattım ama şunu diyecem aküyü değiştirdim.Uzun yola çıktım.Tabi akü değişince şarj dinamosuna filan bakıldı sorun yok.Antalyaya girdim araç gene sapıttı çalışmadı.Yine çekici ile gittik.Tabi akü daha akşam alınmıştı şarja da bakılmıştı.Nereden çıksa iyi gene akü bitmiş.
Kısaca şunu diyecem.Şarj dinamosunun konjektörü arızalıymış ama ne hikmetse her ölçümde bu tespit edilemedi.Konjektörü değiştirdim ne rolantide oynama kaldı ne direksiyonu çevirince sıkıntı.Pahalı bir parça değil bence bunu değiştirip bi deneyin zararı olmaz.Ölçerek anlaşılmadı 4 usta tarafındanda.Başıma geldiği için tecrübe ile sabittir.