Gönderen Konu: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU  (Okunma sayısı 8505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« : Şubat 14, 2016, 20:23:17 »
Sevgili Efsane sever arkadaşlar; Geçen hafta aracımı Toyota yetkili servise götürdüm bir gün öncesi ücretsiz Check-Up yaptıklarını öğrenmiştim. Aracımı detaylı incelediler ve normal şartlarda yasak olmasına rağmen bende aracın başında bulundum, bizzat gördüm yani aracı detaylı incelediler ve 8.000 TL lik masraf çıkardılar. bir kısmı benim bildiğim sorunlardı. Aracın güzel beğendik fakat yaşından dolayı mekanik değişmesi gereken parçalar var denildi. Değişmesi gereken parçalar; Debriyaj set, Aks iç dış körükler, Ön ve arka motor askısı, Ön fren disk ve balatalar, Sağ ön fren caliper, 4 Amortisör ve Helezon yaylar ve körükleri, Ön arka Z rotlar, Devir daim pompası gibi... Şimdi bu konuyu neden açtım? ben bu aracı aldım alalı zaten geçmişinde takılan yan sanayi (sahte) birçok parça aşama aşama değişmeye başladım. Sahte diyorum çünkü yan sanayi parça bana göre sahte parçadır. bana çıkarılan listedeki birtakım parçaları da servisten orijinal olarak aldım ve değişimlerini yapıyorum. Şimdi arkadaşlar bakıyorum piyasada arabam şöyle arabam böyle diye uçuk fiyatlar çekiliyor işte tamda bu noktada diyorum ki hadi ordan, hadi ordan bu araçlar yaşı itibari ile ciddi masraf istiyor ve yan sanayi parça çakılmış çoğunda ya masrafı göze alıp orijinal parça takıp hep konforlu hem de güvenli sürüşe devam edeceğiz yada hiç satıp yeni araba bakacağız şimdi ben aldım alalı masraf 6.000 bin i buldu bir 8.000 bin daha harcayamam yeni alacak paramda yok ama yapabildiğim bir şey var orijinal parçayı alıp kendim takıyorum herkese de tavsiye ederim...
flying white legend

Toyota Club Türkiye

EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« : Şubat 14, 2016, 20:23:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2016, 22:15:43 »
20 yaşındaki aracımı aldığımda "check-up yaptırayım da, hatasını öğrenip yavaş yavaş yaparım" diye düşünmüştüm ama malum 20 yaşında, masraf yüksek olacak.
8000₺ masraf olduğunu bilsem anında araçtan soğurum o yüzden hiç kurcalamadım.
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2016, 22:38:25 »
Sevgili Efsane sever arkadaşlar; Geçen hafta aracımı Toyota yetkili servise götürdüm bir gün öncesi ücretsiz Check-Up yaptıklarını öğrenmiştim. Aracımı detaylı incelediler ve normal şartlarda yasak olmasına rağmen bende aracın başında bulundum, bizzat gördüm yani aracı detaylı incelediler ve 8.000 TL lik masraf çıkardılar. bir kısmı benim bildiğim sorunlardı. Aracın güzel beğendik fakat yaşından dolayı mekanik değişmesi gereken parçalar var denildi. Değişmesi gereken parçalar; Debriyaj set, Aks iç dış körükler, Ön ve arka motor askısı, Ön fren disk ve balatalar, Sağ ön fren caliper, 4 Amortisör ve Helezon yaylar ve körükleri, Ön arka Z rotlar, Devir daim pompası gibi... Şimdi bu konuyu neden açtım? ben bu aracı aldım alalı zaten geçmişinde takılan yan sanayi (sahte) birçok parça aşama aşama değişmeye başladım. Sahte diyorum çünkü yan sanayi parça bana göre sahte parçadır. bana çıkarılan listedeki birtakım parçaları da servisten orijinal olarak aldım ve değişimlerini yapıyorum. Şimdi arkadaşlar bakıyorum piyasada arabam şöyle arabam böyle diye uçuk fiyatlar çekiliyor işte tamda bu noktada diyorum ki hadi ordan, hadi ordan bu araçlar yaşı itibari ile ciddi masraf istiyor ve yan sanayi parça çakılmış çoğunda ya masrafı göze alıp orijinal parça takıp hep konforlu hem de güvenli sürüşe devam edeceğiz yada hiç satıp yeni araba bakacağız şimdi ben aldım alalı masraf 6.000 bin i buldu bir 8.000 bin daha harcayamam yeni alacak paramda yok ama yapabildiğim bir şey var orijinal parçayı alıp kendim takıyorum herkese de tavsiye ederim...
Bende sendenim Mustafa abi aracın bir çok parçasını kendim değiştiriyorum.Eski VW aracımın yağını değiştirtmek için sanayiye gittiğimde en son karter tapasının olduğu yer yalama yapmışlardı karteri kendim söküp tornacıya götürdüm ve ona yeni diş açıp tıpa yapmıştı.O zamandan beri orjinal parçaları servisten alıp kendim değiştiriyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #3 : Şubat 14, 2016, 22:50:34 »
Yan sanayinin de kalitelileri var. Ayrıca servislerde olmayacak parçalara da değişim istiyorlar, gerek yok o yüzden güvendiğiniz bir ustanın özel servisin olması önemli.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2016, 17:40:55 »
Tamer biraderim servis in çok fiyat çıkarması normal servis adı üzerinde işçilik filan yüksek rakamlar çıkıyor bir araçtan soğumana neden değil bu aracın orijinal ise neden soğuyasın bu mekanik parçalarında bir ömrü var sonuçta...

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2016, 17:44:55
Tolga kardeşim en güzelini yapıyorsun Avrupa da hep böyle evinin bahçesinde bakım yapıyor millet hem öğreniyorsun yaparken ben mesela birçok değişimi internetten izleyerek öğrendim, şimdi sırada arka amortisör ve helezonlar var 100 TL ye helezon çektirme aldım ustalığa verecek para ile takım alıyorum ben birazda bunu düzgün usta bulamadığımdan yapıyorum kiminin işi güzel iş ahlakı yok kimi güzel insan işinde hayır yok :))

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2016, 17:46:33
Mutlu kardeş yan sanayi sahtesidir bu böyledir bu ülkede orijinal parçanın pahalı olmasının sebeplerini sana burada yazabilirim ancak sahte parça hem güvenli değil hem de ömrü az yani aynı hesaba geliyor o nedenle sana katılmıyorum.
flying white legend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2016, 18:11:39 »
Tamer biraderim servis in çok fiyat çıkarması normal servis adı üzerinde işçilik filan yüksek rakamlar çıkıyor bir araçtan soğumana neden değil bu aracın orijinal ise neden soğuyasın bu mekanik parçalarında bir ömrü var sonuçta...

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2016, 17:44:55
Tolga kardeşim en güzelini yapıyorsun Avrupa da hep böyle evinin bahçesinde bakım yapıyor millet hem öğreniyorsun yaparken ben mesela birçok değişimi internetten izleyerek öğrendim, şimdi sırada arka amortisör ve helezonlar var 100 TL ye helezon çektirme aldım ustalığa verecek para ile takım alıyorum ben birazda bunu düzgün usta bulamadığımdan yapıyorum kiminin işi güzel iş ahlakı yok kimi güzel insan işinde hayır yok :))

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2016, 17:46:33
Mutlu kardeş yan sanayi sahtesidir bu böyledir bu ülkede orijinal parçanın pahalı olmasının sebeplerini sana burada yazabilirim ancak sahte parça hem güvenli değil hem de ömrü az yani aynı hesaba geliyor o nedenle sana katılmıyorum.

Neye göre sahte? Var mı elinizde kanıtınız? Yan sanayi çin işi malzemeler alıp sizi yarı yolda bırakması, tüm yan sanayinin çöp olduğu anlamına gelmez. Üretim teknolojileri, kalite standartlarından haberdar mısınız? Her şeyden önce, orijinal diye satılan yedek parçaların da otomotiv üreticisinin değil yine yan sanayi parça üreticileri tarafından yapıldığını biliyor musunuz? Mühendislik ve kalite bilgilerine sahip olmadan tek taraflı deneme yanılma sonucu elde edindiğiniz fikirleri genellemeyin.
Lütfen açıklayın sebeplerini çok merak ediyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2016, 18:19:28 »
Kardeş sen galiba ya yan sanayi üreticisi bir kardeşimsin yada yan sanayi peşin satansın :) şimdi şöyle örnekleme yapayım;  Toyota ve birçok araç markası KYB amortisör kullanıyor diyelim ben orijinal KYB amortisörü piyasadan servisten daha uygun fiyata alabiliyorum ve bulma şansım var bunu alırım bu bana göre sahtesi değil ancak bazı parçalar var ki orjinaline yakın bile yapılmıyor örnekleri çok adam motor askısı almış ya kopmuş ya araç içini rahatsız edici sarsıntı yapmış gitmiş orjinalini almak zorunda kalmış yine adam gitmiş kapı fitillerini almış bir yaz görmüş çamur gibi erimiş gibi gibi birsürü örnek verebiliriz ancak ve ancak aracın orjinalinde hangi marka parça kullandığını öğrenebilir ve piyasadan bu parçayı sağlayabilirsek buna kabulüm ama adam gitmiş orijinal parçayı kopyalamış bişiler yapmış bu sahteciliktir ve kulanana da zarar verir.
flying white legend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2016, 18:31:39 »
Kardeş sen galiba ya yan sanayi üreticisi bir kardeşimsin yada yan sanayi peşin satansın :) şimdi şöyle örnekleme yapayım;  Toyota ve birçok araç markası KYB amortisör kullanıyor diyelim ben orijinal KYB amortisörü piyasadan servisten daha uygun fiyata alabiliyorum ve bulma şansım var bunu alırım bu bana göre sahtesi değil ancak bazı parçalar var ki orjinaline yakın bile yapılmıyor örnekleri çok adam motor askısı almış ya kopmuş ya araç içini rahatsız edici sarsıntı yapmış gitmiş orjinalini almak zorunda kalmış yine adam gitmiş kapı fitillerini almış bir yaz görmüş çamur gibi erimiş gibi gibi birsürü örnek verebiliriz ancak ve ancak aracın orjinalinde hangi marka parça kullandığını öğrenebilir ve piyasadan bu parçayı sağlayabilirsek buna kabulüm ama adam gitmiş orijinal parçayı kopyalamış bişiler yapmış bu sahteciliktir ve kulanana da zarar verir.

Sanayide değilim, makine mühendisi bir araştırma görevlisiyim, üniversitedeyim.
Aynı şeyi diyoruz, ama siz tüm yan sanayi çöp diyor gibi aksettiriyorsunuz. Her parçanın kaliteli yan sanayisi olduğu gibi kalitesizi de var, ve malesef kalitesizi daha fazla.
En basitinden arka z rot ses yapıyordu ve servisin verdiği fiyat parmak kadar parçaya 128 tl, tabiki de yan sanayi aldım, ama kalitelisinden. Delphi marka. Ya da rulmanlarda kalitesini tercih etmek gerek. Japon SNR veya yerli ORS gibi.
Günümüzde hiç bir firma tüm parçaları kendi yapmıyor. Bosch yan sanayi konusunda en güzel örnektir, üretmediği yan sanayi parça yok gibi.

Orijinalinin pahalı olması da abartıdır, hırsızlık demek istemiyorum. Zira servisler de usta çalıştırıyor, belirli bir standartta hizmet sunuyorlar. Ama aynı parça sanayide 200 tl ise, servise girince 800 tl oluyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2016, 19:08:17 »
Kardeş sen galiba ya yan sanayi üreticisi bir kardeşimsin yada yan sanayi peşin satansın :)
Burda satan arkadaşlar bile oldu Mustafa bey, kimse böyle yaftalar yapıştırmıyoruz. Bu cümle hiç hoş değil. Gel gelelim sanayici olsun , parçacı olsun bu kişilerin yan sanayi deneyimi bizden fazla olduğu aşikar. Mutlu kardeşim yılların üyesidir bu arada. Teşekkür sayısıda ortadadır.
Mutlunun bahsettiği yan sanayi parçaların kaliteli olanları oortada. Bu ülkeye japon muadil parçalar var orjinalin yarı fiyatı ve kaliteli. Distirübötür kapağı YEC hakimdir. Kaliteli Muadil japondır.
Sitenin parçası Ufuk Sönmez de Delphi ithal parça satmakta ve Delphinin kalitesi tartışılmaz.
Fren Ana merkezi değiştirdim  yan sanayi japon kullandım. Tayvan yan sanayi kaliteli parçalarda var. Bu hafta aks başını değiştirdim SRC bunlar çok kaliteli malzemeler.
15bin liralık arabaya 8 bin liraya gibi afaki bir tutarın orjinal olsada bu arabayı 20 seneye önceye döndüremeyecektir. 8 bin lira parayla bu arabanın (japon-tayvan parçayla) motorda dahil sıfırlarım gerek yok.
Orjinal parça kullanımı tercih meselesidir. Saygı duyarım. Ama yan sanayi parçaları kalitesini alaşağı etmek bilgi birikimsiz tecrübesiz olacak işler değil. Ben sitenin parçası @Ufuk Sönmez (16363)  alış veriş etmesem de yan sanayi markalar hakkında çok soru sordum. Satmadığı yan sanayiyi bile -kalitesizi-öldürmedi. Bu işlerin işinde olanlar bu kadar keskin konuşmazken bence  bu kadar kesin ve alaşağı edecek ön yargıya gerek yok.
Gelelim efsane kasaya. Ben bu arabanın baştan aşağı bütün parçalarını değiştirdim.1 kere motor da yaptırdım. Türkiyede örnek verelim 5bin  veya 10bin efsane kasa hala trafikte varsayarsak,kimse 8bin liraya bakım yaptırmıyor. Yan sanayi parçalarda olsa hala zamana inat yollarda hala sanayi yolu görmüyor...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2016, 19:23:01 »
Mutlu bey tamamen hemfikiriz bana diyecek söz bırakmadınız aynen katılıyorum benim kastım o malum sahte parça üreticileriydi. Ancak şöyle bir kötü durum var bu ülkede bilinçli kullanıcı çok yok genel olarakta bilmeyen kullanıcı bu tür parçalara yöneliyor.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2016, 19:30:26
Barış bey;

Yafta dediğiniz idam bildirgesidir ben böyle bişi demedim, ancak sende araca 15 bin dedin öldürdün 20 bin i var bu aracın, ayrıca ben havacılık sektöründeyim uçak bakımı yapıyoruz bu işlere de yabancı değiliz son olarak ben kaliteden ödün vermem. Ve ayrıca satıcı o üründen para kazanır neden yorum yapsın, kötülesin ki bu kadar basit düz mantık yani.
flying white legend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #10 : Şubat 15, 2016, 19:44:44 »
Yan sanayi parça  üreticisi orjinal boyutta yaparsa işin içine patent girer ve süreci biliyorsunuz. Örnek camların yan sanayi dış sıyırıcı fitiller orjinale göre kısadır ve buna benzer ürünler. Ben parçacıya sordum hayret Çin nasıl el atmadı diye? Çin malı çokta kesinlikle bulaşmıyoruz diyor. Şunu örnek verecem elektronikçinin yanında takılırken dijital uydu alıcı satıyorduk. Üçüde aynı fabrikadan çıkma herşeyi aynı A marka 180 b marka 150 C  marka 120 liraydı. Servis piyasada uygun üreten fabrıkalarla anlasıp ona göre  malzeme ürettiriyor ve kendi markasını yazarak piyasaya sürüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1998
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 153000
  • Model Yılı: '98
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #11 : Şubat 15, 2016, 20:17:47 »
selamin aleykum iyi aksamlar herkese bende de ayni seyler mevcut.efsanenin o kadar hastasiyim ki her bakisimda gözlerim doluyor.5 ay oldu araci alalı...neler yaptirdim.arka helezon yaylar,ön aks sağ-sol komple,termostat,fan müşürü,motor yağ ve antifiriz,yağ ve hava filtresi,daha geçen cuma günü,ankara toyota ALJden sağ motor takozu,termostat,yag ve hava filtresi,devirdaim pompasi,triger seti ve kayislar,sanzuman yagı.bende orjinalden yanayim ama acaba cok mu masraf ediyorum diye dusunuyordum.hatta cevremde biraz garip karsilaniyorum.sesine hastayim düzen tutturabilirsem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #12 : Şubat 15, 2016, 20:34:26 »
Veysel kardeş sende bendensin :) daha önce başka bir araç böyle tutku yapmamıştı bende ki ben bu aracı aldığımda 40 bin değerinde araç alacak param vardı aldık bir kere artık müzeye mi koyarız ne yaparız bilemiyorum ancak nasıl bir bağımlılık yaptı bende anlamadım. Benim bu konuyu açmamdaki neden şuydu; herkes aracım temiz diyor herkes kendine göre belli bir takım uçuk fiyatlar çekiyor ancak çekelim aracı servise hep yan sanayi parça takılmış ne olduğunu ne marka olduğunu da bilemiyorsun yani bence risk var diyorum bu kadar çok yan sanayi parça takılmış bir araç ki en önemli nokta mekanik aksam bana göre aracın değerini de düşürmesi gerek ben o zaman neden orijinal takıyorum aynı değerler olacaksa.
flying white legend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #13 : Şubat 15, 2016, 21:15:22 »
orjinal parçaları servisden almanız gerekmez , güvenilir kişilerden bilinen markaları alırsanız paranızın tam karşılığını alırsınız. bende kapı önünde yaparım bakımlarımı , ustaya bile gitsem kendim temizler inceler öyle taktırırım. can emanet sonuçta..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #14 : Şubat 15, 2016, 21:25:52 »
Sitenin parçası Ufuk Sönmez de Delphi ithal parça satmakta ve Delphinin kalitesi tartışılmaz.

Barış bey, tam bu noktada bir karışıklık olmuş sanırım biz Delphi markasının ithalatçısı yada distribütörü değiliz, Japon menşeli YEC markasının ithalatçısıyız.

Ben sitenin parçası @Ufuk Sönmez (16363)  alış veriş etmesem de yan sanayi markalar hakkında çok soru sordum. Satmadığı yan sanayiyi bile -kalitesizi-öldürmedi. Bu işlerin işinde olanlar bu kadar keskin konuşmazken bence  bu kadar kesin ve alaşağı edecek ön yargıya gerek yok.

Öncelikle şunu belirteyim ki alış-veriş bizim için ikinci planda, keza (sizi tenzih ederek) her ne kadar bazen suistimal edimeye çalışılsa dahi burada bir "dostluk" ortamı içerisinde olduğumuzu düşünüyorum.

Ayrıca şunuda rahatlıkla belirtebilirim ki günde onlarca mesaja cevap yazdığım halde forum üzerinden yaptığımız satışların hemen hemen 200 katını zaten rutin bir şekilde yapıyoruz, bunu forumu küçümsemek yada böbürlenmek gibi bir niyetle yazmıyorum, bunu her ne kadar ülkemizde gerçekten aşırı derecede kalitesiz ürünler bulunmasına rağmen marka,firma, ürün karalamanın kimseye bir faydasının dokunmadığını düşündüğüm için belirtiyorum. Bir zamanlar yine bu forum üzerinde bir markanın kalitesizliğini dile getirdiğim için mahkemelik duruma kadar geldim, ancak o ürünler hala piyasada satılmakta umarım anlatabilmişimdir.

Ek olarak  bana göre kalitesiz piyasayı ortaya çıkaran biraz da biz kullanıcılarız, zira her şeyin "nasıl olsa aynı görevi görüyor" düşüncesi ile hep daha ucuzunu arayarak, bularak ve kullanarak "kaliteli piyasa" baltalaması yaptığımızın farkına varamıyoruz. Gereği geldiğinde ise kendimizi "niye daha iyisini bulamıyoruz" sorusunu sorarken buluyoruz.

Son olarak "Yan Sanayi" konusu ne bu konuya ne de sayfalara sığacak bir konu değil. OEM, OES, OEP, Aftermarket konuları teker teker birer tez konusudur, kimse "Yan Sanayi" kalitelidir yada kalitesizdir gibi bir genelleme yapamaz. Global ekonomi ve markaların çıkarları doğrultusunda "Orijinal" üründen çok çok daha kaliteli ürünler olabildiği gibi aynı derecede kalitesiz ürünler de olabilir, bu  noktada kıstas  edilecek olduğunda ortaya bir çok soru işareti çıkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #15 : Şubat 15, 2016, 22:02:06 »
@Ufuk Sönmez (16363) delphi alt takım fiyatı alırken konuşmuştuk. Fiyat aldım diye hatırlıyorum Ufuk bey, elinizdeki parçayı siz daha iyi bilirsiniz.  Delphinin kaliteli olduğuna dair bilgilendirme verdiğinizden eminim ama. Teşekkürler Ufuk bey.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #16 : Şubat 15, 2016, 22:21:19 »
@Ufuk Sönmez (16363) delphi alt takım fiyatı alırken konuşmuştuk. Fiyat aldım diye hatırlıyorum Ufuk bey, elinizdeki parçayı siz daha iyi bilirsiniz.  Delphinin kaliteli olduğuna dair bilgilendirme verdiğinizden eminim ama. Teşekkürler Ufuk bey.
Delphi konusunda belki konuşmuş olabiliriz ancak ben Delphi için fiyat vermiş olamam, bizden yürüyen aksam konusunda olsa olsa Orijinal ve Japon Three Five (555) marka ürünler için fiyat almış olabilirsiniz :)

Bu kadar kalitesiz ürün yelpazesi içerisinde Delphi'ye kalitesiz demek bize düşmez :) Bir çok Avrupa araç yedek parçacısı "orijinal" adı altında pazarlıyor Delphi ürünlerini.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #17 : Şubat 15, 2016, 22:52:19 »
Toyota mesela debriyaj setinde aisin kullanıyor dışardan aisin bulabiliyorum peki mekanik aksam olarak mesela motor askısı z rot Toyota ne kullanıyor marka söyleyebiliyorsanız ve piyasada bulabiliyorsak alırım yani neticede üreten orijinal üretici
flying white legend

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #18 : Şubat 15, 2016, 23:13:00 »


Toyota mesela debriyaj setinde aisin kullanıyor dışardan aisin bulabiliyorum peki mekanik aksam olarak mesela motor askısı z rot Toyota ne kullanıyor marka söyleyebiliyorsanız ve piyasada bulabiliyorsak alırım yani neticede üreten orijinal üretici

Bahsettiğiniz çok yüzeysel bir bilgi ve bu araca göre, pazara göre, tarihe göre vs. vs. değişebilmektedir.

X model araç için Avrupada Toyota kutusundan Z marka çıkar, yine X model araç için Asya'da Toyota kutusundan Y marka çıkar.

Örnek vermek gerekirse;

Yerli üretim benzinli E12 sahibi olup, ilk defa debriyaj değişimi yaptıranlar içinden belki hatırlayan çıkar, fabrika montajda Valeo (Made In France) kullanmıştı ancak Toyota Türkiyeye o araç için Orijinal kutuda Aisin tedarik etmiştir. Gaflete düşerek, fabrikasyon debriyaj seti ile aynı ömüre sahip olacağını düşünen kullanıcılar piyasadan Made In Korea (hatta China) Valeo set aldığında "neden" sorularını sormuştur. Diğer bir konu da "Aisin" Toyota standartlarındaki ürünü aftermarkete sunacak diye bir kural yoktur, yani Toyota'ya tedarik ettiği ürünü kendi kutusunda satmayabilir.

"X" parçayı Toyota'ya kim üretiyor diye sorarsanız bende size
"hangi (şasi numarası) araç için?",
"hangi pazara?",
"hangi zamanda?"
gibi sorular sormak zorunda kalırım.

Ayrıca daha önce belirttiğim gibi ürünün kaliteli olması, markanın tercihi anlamına gelmez.Belki marka maliyet hesaplamaları gereği bilerek çok da kaliteli olmayan bir ürün tedarik etmiştir? Bu aynı parçayı diğer bir markaya temin eden başka bir markayı da kalitesiz anlamına mı getirir?

Yani kısacası Toyota'ya tedarik eden firma kaliteli de? Mitsubishi, Isuzu, Honda'ya tedarik eden firma kalitesiz mi olmalı? Peki bu durumda Toyota'ya tedarik eden firmanın ürününe sahip olma sevdası neden?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • flying white legend
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '98
  • 9 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANE COROLLA SERVİS CHECK-UP RAPORU
« Yanıtla #19 : Şubat 15, 2016, 23:26:47 »
Çok güzel açıklama yaptınız şöyle anlatayım bulunduğum civarda aracım için bir parçacıya gittiğimde herhangi bir marka belkide çin yedek parça veriyor ben diyorumki belli markalar var bunlar Toyota için özel ürettiği parça olmasa bile o kaliteye yakın ürettiği parça oluyor. Mesela debriyaj setini aisin, amortisör ve helezonları KYB devirdaim pompasını GMB gibi aldım bu gibi bilindik marka almak istiyorum. Aracım 98 model Corolla XEİ 4A-fe motor
flying white legend