Gönderen Konu: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?  (Okunma sayısı 8358 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« : Ocak 10, 2016, 22:06:13 »
Google tarafından yapılan araştırmalara göre; otomatik vitese sahip araçlar, düz vitese sahip araçlardan daha güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor.

Günümüz sürücüleri için, yeni bir araç almak veyahut var olan otomobili değiştirme kapsamında, aracın vites deneyimi yapılması gereken önemli bir tercih.
Kimine göre rahatlığı, kimine göre ise “kontrolünde tutamamayı” ifade eden otomatik vitesin, Google yaptığı araştırmalar nezdinde, diğer sürümüne oranla daha güvenli olduğu belirtildi.

Araştırma kapsamında seçilen bağımlı değişkenler üzerinden elde edilen veriler sonucunda, otomatik vitese sahip araçların yüzde 27 oranla kaza riskini azalttığı gözlemlendi.

Ayrıca, araştırma süreci boyunca otomatik vitesli araçlar kaza oranını yüzde 0’a düşürmek suretiyle hiç kaza yapmazken, her 1 milyon düz vitesli araç sahibinden 4.2’sinin kaza yaptığı veya kazaya sebebiyet verdiği ifade edildi.

Bu oranın ise otomatik vitesli otomobillerde her 1 milyonda 3.2 kazaya kadar inebiliyor.

Toyota Club Türkiye

Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« : Ocak 10, 2016, 22:06:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2016, 23:04:43 »
Evet ben 2 saat debyraj ile ugrasacagima herseyi araba yapiyor :D Tabi manuelin tadida baska :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2016, 23:17:12 »
Bugün VW bayisine gittim. Golf highline sormak için. Manuel istiyorum dedim. Satış elamanı bayan DSG sorunu 6 yıldır yok artık dedi, ben de kadına gülümsedim sadece :)

Mesaj Birleştirildi: Ocak 10, 2016, 23:20:07
Otomatik bence de daha güvenli ama ben hala çok tırsıyorum otomatik olayından.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2016, 23:32:12 »
Bugün VW bayisine gittim. Golf highline sormak için. Manuel istiyorum dedim. Satış elamanı bayan DSG sorunu 6 yıldır yok artık dedi, ben de kadına gülümsedim sadece :)

Mesaj Birleştirildi: Ocak 10, 2016, 23:20:07
Otomatik bence de daha güvenli ama ben hala çok tırsıyorum otomatik olayından.

Yarı otomatikler evet haklısınız, fakat tork konvertörlü ya da cvt şanzımanlar sorunsuzdur.

Ben de arada manueli özlüyorum ama konfor için kesinlikle alınır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #4 : Ocak 11, 2016, 00:05:21 »
otomatik vites büyük bir keyif ve konfor,ama ,manuel'in tadı da çok güzel.
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #5 : Ocak 11, 2016, 07:30:48 »
Manuelin tadı bi başka diyen arkadaşlara soruyorum nasıl bi tatmış o bi söyleseler bende anlasam. 15 senedir araba kullanıyorum ilk defa mmt sanzuman aracim oldu yarı otomatik olmasına rağmen bunca sene amelelik yapmışım diyorum. Tabi şunuda belirtmek isterim kullanım şeklide önemli.  sürekli devirli kullanan kendin sumayer sanıp 5 ten 4 de çekip gazlayan  veya limitleri zorlayan vs. Arkadaşlar manuel isteyebilirler
Ama sakın efendi efendi süren kişiler için otomatik candır. Gerçi şimdi bi çok otomatik vites arabalarda triptronik de mevcut.
Gerçekten otomatik çok iyi ve rahat keşke memlekette otomatik vites arabalar için olan şu on yargı kırılsa.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #6 : Ocak 11, 2016, 08:21:11 »
Manuelin tadı bi başka diyen arkadaşlara soruyorum nasıl bi tatmış o bi söyleseler bende anlasam.
Ama sakın efendi efendi süren kişiler için otomatik candır.
Güzel soru olmuş.
Sürekli debriyajla uğraşmak nasıl bir keyif acaba.?
İstemesen bile otomatik vites sayesinde efendileşiyorsun.Araç hemen kaçayım mantıklı çalışmıyor.Ama şehir içinde dikkatin tamamen yolda oluyor.Bana göre bu güvenlik için bir artı oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2016, 09:00:50 »
Araba dümdüz kullanılırsa manuel şanzıman tabiki hamallık. Ama şanzımanı tam olarak kullanırsanız o zaman manuel araç keyif vericidir.
Debriyaj erkek pedalıdır. Heel&toe yöntemini bilmedikten sonra tabiki hamallık oluyor.
Nedir Heel&toe?
Heel and Toe ( Topuk ve ayakucu)

 

Heel : Topuk

Toe : Ayak ucu

Özellikle yüksek güçlü otomobillerde kullanılan bu teknik , vites düşüşlerinde lastiklerin kitlenmesini önler, şanzımana binen yükü azaltır , şaft takozu , diferansiyel gibi yürüyen aksam parçalarını korur.

Vites düşüşlerinde lastiklerin kilitlenmesini önlemek için sağ ayağınızın ucuyla fren yaparken topuğunuzla da gaz vererek motor devrini, düşürdüğünüz vitese göre dengelersiniz ve yumuşak bir vites düşüşü elde edersiniz.

Heel and toe yapmak için aracın pedalları buna müsait olmalıdır, günümüzde çoğu otomobilin pedalı buna çok elverişli değil ama imkansız da değil.

Honda S2000,Bmw M3 , M5 gibi otomobillerde mutlaka kullanılması gereken bir tekniktir. Hem alışınca çok keyiflidir hem de gereklidir.

Sol ayak freni (Left foot braking)

Sol ayak freni, önden ve 4 çeker otomobillerin etkin ve süratli biçimde kullanılabilmesi açısından en önemli sürüş tekniklerinden birisidir. Sağ ayak alışıldığı şekilde gaz pedalına basılı durumdayken sol ayağın da fren pedalına basmasıyla uygulanmaktadır. Bu teknik aşağıda sıralanan durumlarda kullanılmaktadır.

Aracın istenilenden az dönmeye (understeering) başladığı durumlarda (basit olarak önden çekişli bir araca viraj içerisinde gaz verilmesi durumunda veya çok hızlı olarak viraja girildiğinde) dönüş yarı çapını küçültmek.

Aracın çok fazla zıplamaya meyilli olduğu engebeli yüzeylerde zıplamayı sınırlandırmak

Turbo otomobillerde yavaşlamak için gazdan ayağı kaldırmaya gerek bırakmaması sonucu turbo basıncının düşmemesi ve aracın daha çabuk süratlenmesini sağlamak..

Önemli bir faydasıda reaksiyon zamanınızın önemli ölçüde düşmesi.

Sol ayak fren yapmaya alışık olmadığı için çok pratik yapmak gerekir. Kaygan zeminlerde aracı viraja hazırlamak için çok az bir sol ayak freni ile aracın arkası kaydırılabilir ve aracın burnu istenilen yöne çevrilebilir. Aracın arkası çok kayarsa fren gücünü azaltarak aracı istenildiği gibi dengede tutulabilir.

Alıntıdır. www.otopark.com

Bu ileri sürüş tekniğidir. Hiç kimse bi Ayrton Senna değildir. Ama ufak detayları öğrenerek araç kullanmak daha keyifli hale gelir. Araç kullanmanın her zaman keyfi vardır. Araç illaki arkadan itiş yada dört çeker olmasına gerek yok bu tarz teknikler için.
Manuel vites bambaşkadır. Son olarak ; arkadan itişe ihtiyacım olduğunun farkındayım... Ne var ki, eski baharatlardan birisi daima kazanıyor ve kanımca daima kazanmaya devam edecek. MANUEL ŞANZIMAN. Erik gibi, kütür kütür, lökür lökür manuel şanzıman. Her vites geçişinde avuç içimden bileklerime doğru uzanan orgazmik titreşimlerin kaynağı manuel şanzıman. Heel&Toe yapan kırmızı converse'lerimin en büyük destekçisi manuel şanzıman. Senna'nın ayaklarını Shakira'nın poposundan daha fazla izlememize sebep olan manuel şanzıman... Manuel hep kazandı, kazanacak. Zafer, göklerden gelen üçüncü pedalın olacaktır. İşte bu yüzden cevabım çoğu zaman manuel.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2016, 09:13:13 »
Otomatik şanzımanlı otomobiller çoğaldıkça şehir içi kazaları azalıyor.

Vites değiştirme stresi yaşamayan sürücüler daha sakin kullamaya başlıyor, yavaşlamak acı vermiyor çünkü vites değiştirmekten üşenmeyen, yorulmayan bir şanzıman var. Hatta tam torkunda değişim yaptığından sürücüden daha iyi iş çıkartıyor.

Otomatik start, otomatik şanzıman, otomatik far sensörü, otomatik yağmur sensörü, ABS, TRC, ESP, otomatik AC..

Sürücü sadece direksiyonla, gaz ve frenle uğraşıyor, strese girmiyor, otomobil kullanmak ancak bu kadar basit ve huzur verici olabilir.

Şanzıman yağı periyodlarında orjinal değişim yapıldığı sürece, tam sorunsuzdurlar.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2016, 09:16:54 »
Çok basit bir mantıkla, yola verilen dikkat daha da artmakta bu da elbette konsantrasyonu güçlendirerek kaza riskini azaltmakta. Yıllardır manuel vites kullanmış biri olarak araçta önemli bir telefon geldiği zaman araçta ta bluetooth yoksa ciddi dikkat eksikliği olmakta.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2016, 09:17:11 »
Manuelin tadı bi başka diyen arkadaşlara soruyorum nasıl bi tatmış o bi söyleseler bende anlasam. 15 senedir araba kullanıyorum ilk defa mmt sanzuman aracim oldu yarı otomatik olmasına rağmen bunca sene amelelik yapmışım diyorum. Tabi şunuda belirtmek isterim kullanım şeklide önemli.  sürekli devirli kullanan kendin sumayer sanıp 5 ten 4 de çekip gazlayan  veya limitleri zorlayan vs. Arkadaşlar manuel isteyebilirler
Ama sakın efendi efendi süren kişiler için otomatik candır. Gerçi şimdi bi çok otomatik vites arabalarda triptronik de mevcut.
Gerçekten otomatik çok iyi ve rahat keşke memlekette otomatik vites arabalar için olan şu on yargı kırılsa.
Ben ön yargımı kırdım ama şimdi de otomatik ile manuel aradında 5 ile 10 milyar arasında değişen farklar var [emoji22]
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2016, 09:19:04 »
Doğru Mehmet. Son yıllarda otomatiğe talep ciddi oranda arttı, bu da fiyatlara yansımış durumda. Hafta sonu bir akrabam oto pazarına gitmiş inan araç soranların çoğunun ilk sorusu otomatik mi olmuş.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2016, 09:23:03 »
Doğru Mehmet. Son yıllarda otomatiğe talep ciddi oranda arttı, bu da fiyatlara yansımış durumda. Hafta sonu bir akrabam oto pazarına gitmiş inan araç soranların çoğunun ilk sorusu otomatik mi olmuş.
Abi sanırsam bayan kullanıcı sayısının artmasının etkisi olabilir. Bende Yarisi alırken hanım da sürsün diye otomatik almıştım. Çevremde gördüğüm tanıdıklarda çoğunlukla bu nedenle otomatik tercih ediyorlar.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #13 : Ocak 11, 2016, 10:13:40 »
Araba dümdüz kullanılırsa manuel şanzıman tabiki hamallık. Ama şanzımanı tam olarak kullanırsanız o zaman manuel araç keyif vericidir.
Debriyaj erkek pedalıdır. Heel&toe yöntemini bilmedikten sonra tabiki hamallık oluyor.
Nedir Heel&toe?
Heel and Toe ( Topuk ve ayakucu)
Kaan bey dünya kadar yöntem var ama bunlar için sadece zevkine uğraşırım.Ama 4000km uzun yol yapacaksın ve ben Heel and toe yapacağım diye de debriyaj-vites kolu ile uğraşılmaz ki :)
Al cvt şanzıman,bırak araba uğraşsın.Şehir içi sürekli vites büyüt-küçült.İnan bende otomatik vites kullanmadan önce ön yargılıydım.ama kullanınca anladım ki keyfi başkaymış :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #14 : Ocak 11, 2016, 10:35:01 »
Hüseyin bey bizde yazın evden çıktığımızda dönene kadar en az 3000 km yol yapıyor. Uzun yolda otomatik şanzıman insana rahatlık veriyor ve uykuyu getiriyor ilerleyen saatlerde. Sabah 4 te yola çıkıp gece 12-1 de eve vardığımızda 10-11 den sonra çok fazla uykum gelmişti. Araca müdahalede bulunmuyorsunuz ve bu rahatlık dikkat dağıtıyor. Genel kural olarak uzun yol en fazla 300-500 km olduğu için kimseye sorun olarak gözükmüyor bu durum. Ayrıca otomatik şanzıman şehir içinde rahatlık sağlar çoğunlukla. Uzun yolda manuel otomatik farkı azdır
CVT şanzımanlı aracımız zaten var ve scooter şanzımanı kendisi. Keyifsiz ama rahat.
Ben ön yargılı değildim ehliyet almadan öncede otomatik kullanmışlığım vardı. Babamın yaşı 50 olduğu için artık rahat etsin diye otomatik almalısın diye ısrarda bulundum. Kendiside ön yargılıydı hatta bu yüzden şanzımanıda kapsadığı için garanti ekstra aldı.
Velhasıl kelam, araba araç değilde amaç olduğu müddetçe keyif verecektir ve manuel istenecektir :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #15 : Ocak 11, 2016, 10:48:55 »
Otomatik rahatlık, manuel keyif diyebiliriz belki de. Ancak işin içine hanımlar girince onun da keyfini düşünmek zorunda kalıyorsunuz. :) Ama öyle bayan sürücüler var ki manuel-otomatik fark etmiyor değme erkeklere taş çıkarırlar.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #16 : Ocak 11, 2016, 10:50:50 »
Güvenlik konusunu bilmem ama çok rahat bir şey yahu. Hanımın manuel kullanamamasını bahane ederek otomatik focusla başladım ve şuan Accord ile devam ediyorum. Otomatik olayı acaip rahatlık. Ben ki 30bin nüfuslu ilçede yaşıyorum çok sık debriyaj kullanmaya imkan bile olmuyor manuelde ama otomatik burada bile rahatlık ki büyük şehirlerde kesinlikle şart koşulmalı. İlk aracım varken Ankarada 7 haftalık bir eğitimimiz olmuştu bazen sıkışık trafikte debriyaj ayağımı o kadar yoruyordu ki sırf ona sebep balataları değiştirdim biraz yumuşasın diye ama kar etmedi. En güzeli otomatikmiş.

Ha nedir bazen insan özlemiyo değil manueli arada elin vitese gidecek o vites geçişlerini yumuşak ve sakince yapacaksın felan ama hiç gerek yok. Uzun yolda özellikle rampalarda aracımı manuel kısmına alıyorum vitesi kendim seçiyorum debriyajsız :)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #17 : Ocak 11, 2016, 11:02:30 »
Bayan kullanıcılar için otomatik vites büyük bir nimet. Ayrıca tüm sürücüler için de ilk mesajda bahsedilen dikkati daha çok yola verebilme hususunu önemsemek gerek. Manuel vitesi on beş yıldır kullanıyorum, belki benim için yürümek kadar sıradan ve kolay birşey ancak Allah korusun bir kaza durumu veya ani bir hamle, yavaşlama, hızlanma gerektiğinde tek yapmak gereken şeyin frene veya gaza basıp direksiyonu kontrol etmek olması, bunları o hengamede debriyajla ayarlamak ve oradan sıyrılabilmekten muhakkak daha kolay olacaktır. Bu açıdan güvenlilik konusunda otomatik vitesin önde olduğunu düşünüyorum.
Rahatlık hususunda özellikle şehir içi dur kalkın çok olduğu sıkışık trafikte ağrılar giren sol ayağım şimdi çok rahat :)

Ayrıca genel sürüş özelliklerini taşıyan ortalama bir vatandaş, kullandığı arabaya hakim olabilmek için de manuel vitese ihtiyaç duymayacaktır. Nitekim Abd'de otomatik vites kullanımının %90 düzeyinde olduğu da malumunuzdur.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #18 : Ocak 11, 2016, 11:11:10 »
Ben manuel kullanıyorum.Vites değiştirmelerde hareket etmek kan dolaşımı sağlıyor ve insanı uyanık tutuyor.
istanbul gibi büyük şehirlerde otomatik şart.Bunu oranın trafiğine girince anlıyorsunuz.
Birde şöyle bir tercih yapılabilir.Sıfır araba alacaksınız ve LPG taktırmayı düşünüyorsunuz.Corolla manuel ile otomotik arasında 5 bin TL fark var.İyi bir LPG de 2.500 TL, eder 7.500 TL.
2.500 -3.000 daha verilip dizel araçta alınabilir.
Yani manuel ile otomatik arasındaki fiyat farkı insanları seçim konusunda başka arayışlara yönlendirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #19 : Ocak 11, 2016, 12:26:43 »
Araba dümdüz kullanılırsa manuel şanzıman tabiki hamallık. Ama şanzımanı tam olarak kullanırsanız o zaman manuel araç keyif vericidir.
Debriyaj erkek pedalıdır. Heel&toe yöntemini bilmedikten sonra tabiki hamallık oluyor.
Nedir Heel&toe?
Heel and Toe ( Topuk ve ayakucu)

 

Heel : Topuk

Toe : Ayak ucu

Özellikle yüksek güçlü otomobillerde kullanılan bu teknik , vites düşüşlerinde lastiklerin kitlenmesini önler, şanzımana binen yükü azaltır , şaft takozu , diferansiyel gibi yürüyen aksam parçalarını korur.

Vites düşüşlerinde lastiklerin kilitlenmesini önlemek için sağ ayağınızın ucuyla fren yaparken topuğunuzla da gaz vererek motor devrini, düşürdüğünüz vitese göre dengelersiniz ve yumuşak bir vites düşüşü elde edersiniz.

Heel and toe yapmak için aracın pedalları buna müsait olmalıdır, günümüzde çoğu otomobilin pedalı buna çok elverişli değil ama imkansız da değil.

Honda S2000,Bmw M3 , M5 gibi otomobillerde mutlaka kullanılması gereken bir tekniktir. Hem alışınca çok keyiflidir hem de gereklidir.

Sol ayak freni (Left foot braking)

Sol ayak freni, önden ve 4 çeker otomobillerin etkin ve süratli biçimde kullanılabilmesi açısından en önemli sürüş tekniklerinden birisidir. Sağ ayak alışıldığı şekilde gaz pedalına basılı durumdayken sol ayağın da fren pedalına basmasıyla uygulanmaktadır. Bu teknik aşağıda sıralanan durumlarda kullanılmaktadır.

Aracın istenilenden az dönmeye (understeering) başladığı durumlarda (basit olarak önden çekişli bir araca viraj içerisinde gaz verilmesi durumunda veya çok hızlı olarak viraja girildiğinde) dönüş yarı çapını küçültmek.

Aracın çok fazla zıplamaya meyilli olduğu engebeli yüzeylerde zıplamayı sınırlandırmak

Turbo otomobillerde yavaşlamak için gazdan ayağı kaldırmaya gerek bırakmaması sonucu turbo basıncının düşmemesi ve aracın daha çabuk süratlenmesini sağlamak..

Önemli bir faydasıda reaksiyon zamanınızın önemli ölçüde düşmesi.

Sol ayak fren yapmaya alışık olmadığı için çok pratik yapmak gerekir. Kaygan zeminlerde aracı viraja hazırlamak için çok az bir sol ayak freni ile aracın arkası kaydırılabilir ve aracın burnu istenilen yöne çevrilebilir. Aracın arkası çok kayarsa fren gücünü azaltarak aracı istenildiği gibi dengede tutulabilir.

Alıntıdır. www.otopark.com

Bu ileri sürüş tekniğidir. Hiç kimse bi Ayrton Senna değildir. Ama ufak detayları öğrenerek araç kullanmak daha keyifli hale gelir. Araç kullanmanın her zaman keyfi vardır. Araç illaki arkadan itiş yada dört çeker olmasına gerek yok bu tarz teknikler için.
Manuel vites bambaşkadır. Son olarak ; arkadan itişe ihtiyacım olduğunun farkındayım... Ne var ki, eski baharatlardan birisi daima kazanıyor ve kanımca daima kazanmaya devam edecek. MANUEL ŞANZIMAN. Erik gibi, kütür kütür, lökür lökür manuel şanzıman. Her vites geçişinde avuç içimden bileklerime doğru uzanan orgazmik titreşimlerin kaynağı manuel şanzıman. Heel&Toe yapan kırmızı converse'lerimin en büyük destekçisi manuel şanzıman. Senna'nın ayaklarını Shakira'nın poposundan daha fazla izlememize sebep olan manuel şanzıman... Manuel hep kazandı, kazanacak. Zafer, göklerden gelen üçüncü pedalın olacaktır. İşte bu yüzden cevabım çoğu zaman manuel.
bu kadar abartıp insanları rencide etmeye gerek yok. ufak çaplı bir testesteron patlaması sonucunda "debriyaj erkek pedalıdır." demişsiniz. benim gibi yanlış anlayabilecekler için bu ifadeyi düzeltmelisiniz. tabii ki bütün erkeklik becerinizi ve iktidarınızı bir pedaldan ibaret görmüyorsanız. Söylediklerinizin pek çoğunda haklı olmanıza rağmen ifade şekliniz pek hoş değil. bu tür konularda karşıdakini aşağılamak yerine farklı görüş, zevk ve tercihlere saygılı olmak esastır.