Gönderen Konu: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?  (Okunma sayısı 8364 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2016, 12:40:49 »

bu kadar abartıp insanları rencide etmeye gerek yok. ufak çaplı bir testesteron patlaması sonucunda "debriyaj erkek pedalıdır." demişsiniz. benim gibi yanlış anlayabilecekler için bu ifadeyi düzeltmelisiniz. tabii ki bütün erkeklik becerinizi ve iktidarınızı bir pedaldan ibaret görmüyorsanız. Söylediklerinizin pek çoğunda haklı olmanıza rağmen ifade şekliniz pek hoş değil. bu tür konularda karşıdakini aşağılamak yerine farklı görüş, zevk ve tercihlere saygılı olmak esastır.
Üst mesajlara bakarsanız forumumuzdan çoğu kullanıcı eşi için otomatik vites araca geçiş yapmışlar. Buradan yola çıkarak debriyajı erkek kullanıcıların daha iyi kullandığı anlaşılmaz mı?
Olaya bakış açısı. Yanlış anlanılmak istenirse yanlış anlaşılabilir ama doğru anlaşılmak istenirse doğru anlaşılır. Bu kadar basit
İnsanlar kötü manada tartışmaya açıklar. Bu yanlış. Tartışma her zaman kötü olmaz. Eleştiri gibi düşünün. İyi eleştiri ve kötü eleştiri vardır. Burada biz iyi bir şekilde tartışıyoruz. Yanlış anlaşılacak bir durum görmüyorum
Teşekkür ederim
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2016, 12:40:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #21 : Ocak 11, 2016, 13:09:19 »
Üst mesajlara bakarsanız forumumuzdan çoğu kullanıcı eşi için otomatik vites araca geçiş yapmışlar. Buradan yola çıkarak debriyajı erkek kullanıcıların daha iyi kullandığı anlaşılmaz mı?
Olaya bakış açısı. Yanlış anlanılmak istenirse yanlış anlaşılabilir ama doğru anlaşılmak istenirse doğru anlaşılır. Bu kadar basit
İnsanlar kötü manada tartışmaya açıklar. Bu yanlış. Tartışma her zaman kötü olmaz. Eleştiri gibi düşünün. İyi eleştiri ve kötü eleştiri vardır. Burada biz iyi bir şekilde tartışıyoruz. Yanlış anlaşılacak bir durum görmüyorum
Teşekkür ederim
Hayır anlaşılmaz. kullandığı arabaya eziyet eden erkek sürücüler de var. erkeklere taş çıkartacak bayan sürücüler de. hangi ölçütlerle, ne zaman ve nerede bununla ilgili bir anket veya araştırma yaptınız da bu genellemeye ulaştınız? kendisi için otomatik vites almış biri olarak tek başıma ben bile genellemenizi bozuyorum.
yazı konuşma gibi değildir. yüz ifadesi, ses tonu, mimikler yazıda yoktur. o yüzden ne okursam onu anlarım.
açıklayayım: debriyaj erkek pedalıdır. öyleyse debriyajı olmayan araba kullanan erkek değildir. sizin de dediğiniz gibi: bu kadar basit.
ben bunun neresini doğru anlayayım?
Gayet basit bir konuya insanları rencide edecek şekilde ifadeler yerleştirirseniz herkes yanlış anlayabilir. Eleştiri gibi düşünmüyor tam olarak sizi eleştiriyorum bu konuda. bir şeyin iyi veya kötü algılanması genellikle onu nasıl anlattığınızla da ilgilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #22 : Ocak 11, 2016, 13:50:27 »
Ben de bu konuda Esat beye katılıyorum. Kaan'ın söylemek istediği manuel araçları erkeklerin daha iyi kullanabildiği verisidir. Ama Esat beyin dediği gibi manuel aracı çok güzel kullanan kadınlar da biliyorum.
Bu arada ben de kendim için otomatik vites aldım. Debriyaj pedalı kullanmak erkeklikse, perfect shift ile onu da gösteririm. Perfect shift de şanzımanın yaylarını sertleştirdiğinden debriyaj pedalı da zamanla sertleşir. Fakat manuel araç kullanmak erkeklik değil, HAMMALLIKTIR. Manuel araç erkeklik ise sertleşmiş debriyajla İstanbul boğaz trafiğinde en yoğun vakitlerde bir sabah bir de akşam gidip gelsinler, görürüm o erkekliği o zaman.
ABD'de araç kiralama şirketlerinde manuel araç bulmak aşırı zordur, gündelik araçların çoğu otomatiktir. Kimse de orada otomatik kadın işi, manuel şanzıman erkek işi demiyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #23 : Ocak 11, 2016, 13:59:09 »
Debriyaj erkek pedalıdır.

Bu nasıl bir ifade yahu? Ne yani Otomatik kullanan erkek olmuyor mu? yada otomatik tavsiye eden? 

üstüne birde manuel bilmeyenler için demişsiniz. Şahsen iki tür aracıda (buna Otomatik vites Çekici dahil) yeri geldiğinde kullanan biriyim.Mesleki eğitimim bunun üzerine ve otomatik yanlısı bir insanım ama erkek olamıyoruz işe bak?

Kafanızdaki sürücü profili nedir ne değildir bilmiyorum ama iyi sürücülüğün yada şöförlüğün cinsiyetle %100 alakası yoktur.Hatta kişi sayısı ve ortalamaya bakarsak öyle istatistikler çıkar ki kadınlar daha düzgün araba kullanıyor demek zorunda bile kalabilir insan (sayılara bakarak).

Hayatımda duyduğum en tuhaf yorumlardan biri oldu bu.Kişisel zev ve tarz ile açıklanması gereken bir tercihi erkeklikle bağdaştıran adamın alnını  karışlarım.Hem mesleki olarak hemde sürücülük olarak.

Yaptığınız ayıp...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #24 : Ocak 11, 2016, 14:02:29 »
Kaanın söylediklerini muaf tutarak.

 Ülkemizde ulaşılamayanı hep kötülenir. Otomatik şanzımanlı araçlar bu son dönemlerde revaç gördü bunun sebebi bayan sürücülerin artması, otomatik vitesli aracın rahatlığının yaygınlaşmasıdır. Ama ne yazık ki otomatik vitese hala kadın işi gözüyle bakan bir toplum var. Özellikle yaşadığım bu bölgede aşırı ön yargılar var. Bunun ana sebeplerinden biride arıza yaptığı zaman çok uçuk fiyatlara onarılması diye gerekçe gösterilir ve manuel şanzımanın erkeklik göstergesi olduğunu savunurlar (sahiden de öylemidir otomatik bir şanzıman tamirinin 6-7 bin lira tutacağını söyleyenler var, tırsıyorum bazen :) ) Aracımın kmsi 250bine dayandı şanzımanından tek sıkıntım biraz sarsıntılı geçişleri var onun dışında geçiş süreleri çok iyi.



2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #25 : Ocak 11, 2016, 14:09:03 »
bu iş zevk işi. rahatı ön plânda tutan insan, bir de trafikte sürekli bulunuyorsa otomatik alır. herkesin kendi değerlendirmesidir. manuelciler bana açıklasın, otomatik kadın işidir gibi deyimlere gerek yok. ben de şahsım olarak artık yapamayacak duruma gelene kadar manuelden yanayım. otomatikte istediğim tadı alamıyorum. normal sürüşte de canım sıkılıyor. bir sürü şanzıman denedim yok. zaten üst düzey konfor getiren, ekonomik şanzımanlı araçlar ya çok pahalılar ya da sorunlara gebeler. cvt güzel ancak avensis falan almak gerek onun için. astra, güzel bir seçim gibi geliyor. sorunsuzluk ve yalıtım açısından otomatik araç alacak olsam mutlaka düşünürdüm.

bence güvenlik getirdiği kadar, beraberinde sıkıntılar da getiriyor. örneğin ülkemizde, nası olsa vites kolu ve debriyaj pedalı ile uğraşmadığı için sahip olduğu koordinasyon avantajını telefon, tablet vb. elektronik cihaz kullanımına, hatta makyaj yapmaya ayıran sürücüler önemli oranda kaza yapıyorlar. bu durumu engellemek için şehir içi fren desteğinin araçlarda standart olarak sunulması gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #26 : Ocak 11, 2016, 14:20:20 »
Kaanın söylediklerini muaf tutarak.

 Ülkemizde ulaşılamayanı hep kötülenir. Otomatik şanzımanlı araçlar bu son dönemlerde revaç gördü bunun sebebi bayan sürücülerin artması, otomatik vitesli aracın rahatlığının yaygınlaşmasıdır. Ama ne yazık ki otomatik vitese hala kadın işi gözüyle bakan bir toplum var. Özellikle yaşadığım bu bölgede aşırı ön yargılar var. Bunun ana sebeplerinden biride arıza yaptığı zaman çok uçuk fiyatlara onarılması diye gerekçe gösterilir ve manuel şanzımanın erkeklik göstergesi olduğunu savunurlar (sahiden de öylemidir otomatik bir şanzıman tamirinin 6-7 bin lira tutacağını söyleyenler var, tırsıyorum bazen :) ) Aracımın kmsi 250bine dayandı şanzımanından tek sıkıntım biraz sarsıntılı geçişleri var onun dışında geçiş süreleri çok iyi.

Selman Bey;

Kişisel kanaatim bu ulaşamamaktan değil. Bayan sürücüler genel olarak Manuel kullanmak istemedikleri ve bir kısmıda zorlandığı için bizim toplumda oluşan algı bayanlar bu işi beceremiyor demek ki bu işi becermek erkek işidir şeklinde.

Halbuki bizde şöförlük eğitimi (araba kullanmak demiyorum) diye bir şey olmadığı için kulaktan dolma bilgilerle  ve kendi kendine tecrübe ederek ki oda çoğu zaman yanlış çıkarımla sonuçlanan öğrenilen bir süreç trafiğe araba ile çıkmak.

Öğrenmeyi okumayı eğitim için para harcamayı sevmeyen bir tolum için aslında ideal vites biçimi otomatik vitestir.Kullanan kişiyi belirli değerler içinde tuttuğu için fazla saçma sapan hareketler yapmasına izin vermez.Bu adam gibi eğitim alamamak yüzünden bu gün manuel kullanıpta olması gereken yakıt tüketim değerini yakalayan  motoru ve aktarma organını  koruyan kolllayan bir sürüş tekniği yakalayan sürücü çok çok azdır.Bu açıdan bakınca Manuel sürücüler daha kötü sürücü oluyor gibi bir durum çıkıyor ortaya (ortalamadan bahsedersek)

Neticede ön yargıları kırmak zor.Hatta Einstein'in dediği  gibi atamu parçalamaktan bile zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #27 : Ocak 11, 2016, 14:26:22 »
Otomatik ile Manuelin konfor farkını konu yapmaya bile gerek yoktur.

Normal sürüş tarzı olan bir vatandaşın manuel şanzımanla otomatik gibi performans/ekonomi üretebilmesi artık imkansızdır.

Otomatik şanzıman arızaları düz şanzımana göre çok çok daha azdır, her iki tür şanzımandaki arızaların başlıca sebebi yağını zamanında orjinal ürünle değişmemek olsada, düz viteste kullanım hatalarından oluşan dişli arızalar, zamanından önce debriyaj balatası eskimesi, debriyaj teli/pistonu sertleşmesi vs gibi arızalarla öne geçmektedir.

Ülkemizde de ekonomi iyi olabilseydi, burada da %90 oranında yada daha fazla otomatik kullanım oranına sahip olunurdu.

   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #28 : Ocak 11, 2016, 15:44:45 »
Buna benzer bi konuda daha önce açıkladığım gibi manuel taraftarıyım. Otomatik şanzımanın yapacağı arıza olayında değilim yapabilir.Otomatik araçlarda kullandım ama ısınamıyorum. Teknoloji karşıtı değilim,pekiala herkes dilediği aracı seçebilir tamamen kendi özgürlüğü kimse zorla satmaz vermez kullandırmaz herkes kendi parasıyla alıyor. Çok aşırı yorgun olduğum zaman bazen şu vitesi değiştiren biri olsa diye düşünüyorum  :hoş:. İnatçı yapım vardır her zaman bi çizgide gitmeyi tercih ederim. 4/5 katlı binalarda asansör varsada merdiveni tercih ederim. Aracın tipi cinsi kullanıcısı önemli değil yeterki bende dahil kurallara uygun kullanalım. Birbirimize tahammül edemez hale geldik. Araç kullanırken yayalara,yaya iken araçlara kızan tek milletiz.  :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #29 : Ocak 11, 2016, 15:54:37 »
Cinsiyeti sadece östrojen veya testesteron mu belirliyor? Hayır.
GTR başmühendisi Kazutoshi Mizuno, GTR 35 in tasarımını yaparken "erkek" bir araç olarak nitelendirmiştir. GTR 34 ise Godzilla olarak tabir edilmiştir. Godzilla Japon mitolojisinden gelmektedir. hayali bir Japon canavarıdır. İlk olarak 1954 yapımı Godzilla filminde yer almıştır. Sonrasında dünyaca tanınan bir film karakteri olmuştur. Bu durumda GTR 34 kullananlar canavar mı olmak zorunda? GTR 35 kullananlar sizin düşüncenizle erkek mi olmak zorunda? Hayır. Erkek pedalından kasıt cinsiyet ayrımı değilken neden konuyu farklı yöne çekme çabası var?
Herkes istediğini tercih eder ama globalleşen Dünya neler icat ederken bizim burada cinsiyete takılıp kalmamız saçma. Büyük resme bakın. Küçük resimde takılıp kalıyorsunuz. Ben burada ayıp olan bir şey görmüyorum bakış açısı farkı görüyorum
Bu tartışmanın sonu yok gereksiz yere uzatmamak lazım.

Manuel vitesin sorunsuz olduğu söyleniyor bu yüzden tercih ediliyor ama biz eski aracımızda manuel şanzıman problemi yüzünden yolda kaldık. 2 kere şanzıman yapıldı araçta. Düzenli bakılan bir araçta da olabiliyor bu durum. Toyota'nın 6 manuel şanzımanında da kullanıcılar ayna mahuriti sorunu ile karşılaşmışlardı. FD6 kasa Honda Civic manuel şanzımanda geri giderken garip bir ses çıkarıyordu ve kronikti. Garantiden parça değişimleri olmasına rağmen sese çözüm bulunamayabiliyordu. Demekki tercihlerde sorunsuzluk ikinci planda kalıyor bence.
Otomatik şanzımanda bile tercih meselesi. Çift kavramanın hızını mı yoksa CVT nin konforunu yada Tam otomatik şanzımanın sorunsuzluğunu tercih etmek kullanıcıya kalıyor. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda tercih edilebiliyor.
Her şey kişisel tercih ve bakış açısı. İnsanların düşüncesine saygı duymak lazım

Edit: ayrıca şunu eklemeden geçemeyeceğim. Araçlar ne kadar teknolojik hale gelirse kullanıcılar sürüşten o kadar kopuyor. Bunun zevk vermesi biraz garip
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #30 : Ocak 11, 2016, 16:22:32 »
debriyaj balatasının bitmesi bir arıza ise polen filtresinin, hava filtresinin tıkanması da bir arızadır. kullanıma bağlı unsurlar bunlar. bizim araç 125 bin km'de ve kavrama sistemi gayet sağlıklı çalışmaya devam ediyor.

otomatik vites biraz da kültür işi. amerika'da 8-10 silindirli büyük boyutlu araçlarla zaten mantıklı olan otomatik vites kullanmak. avrupa'da çoğu insan manuel kullanır çünkü trafik sıkıntısı yoktur.

hazır konu gelmişken, manuel şanzımanlı araç ihracını kesen distribütörleri de ayrıca kınıyorum. insanlara daha fazla para kazanmak için otomatik şanzımanı dikte ediyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #31 : Ocak 11, 2016, 16:38:39 »

Edit: ayrıca şunu eklemeden geçemeyeceğim. Araçlar ne kadar teknolojik hale gelirse kullanıcılar sürüşten o kadar kopuyor. Bunun zevk vermesi biraz garip

Kimimize göre trafikte dura kalka peşpeşe defalarca debriyaja basmadan ötürü dizden ayağa kadar giren kramplar, bizi sürüşe ortak ettiği için zevkli gelebiliyorken, kimimize göre de arabanın motor devrini ayarlamak dışındaki diğer sürüş eylemlerinin ağrısız bir şekilde gerçekleştirilebilmesinin keyifli gelmesi garip olmasa gerek ::)
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #32 : Ocak 11, 2016, 16:46:58 »
Cinsiyeti sadece östrojen veya testesteron mu belirliyor? Hayır.
GTR başmühendisi Kazutoshi Mizuno, GTR 35 in tasarımını yaparken "erkek" bir araç olarak nitelendirmiştir. GTR 34 ise Godzilla olarak tabir edilmiştir. Godzilla Japon mitolojisinden gelmektedir. hayali bir Japon canavarıdır. İlk olarak 1954 yapımı Godzilla filminde yer almıştır. Sonrasında dünyaca tanınan bir film karakteri olmuştur. Bu durumda GTR 34 kullananlar canavar mı olmak zorunda? GTR 35 kullananlar sizin düşüncenizle erkek mi olmak zorunda? Hayır. Erkek pedalından kasıt cinsiyet ayrımı değilken neden konuyu farklı yöne çekme çabası var?
Herkes istediğini tercih eder ama globalleşen Dünya neler icat ederken bizim burada cinsiyete takılıp kalmamız saçma. Büyük resme bakın. Küçük resimde takılıp kalıyorsunuz. Ben burada ayıp olan bir şey görmüyorum bakış açısı farkı görüyorum
Bu tartışmanın sonu yok gereksiz yere uzatmamak lazım.

Manuel vitesin sorunsuz olduğu söyleniyor bu yüzden tercih ediliyor ama biz eski aracımızda manuel şanzıman problemi yüzünden yolda kaldık. 2 kere şanzıman yapıldı araçta. Düzenli bakılan bir araçta da olabiliyor bu durum. Toyota'nın 6 manuel şanzımanında da kullanıcılar ayna mahuriti sorunu ile karşılaşmışlardı. FD6 kasa Honda Civic manuel şanzımanda geri giderken garip bir ses çıkarıyordu ve kronikti. Garantiden parça değişimleri olmasına rağmen sese çözüm bulunamayabiliyordu. Demekki tercihlerde sorunsuzluk ikinci planda kalıyor bence.
Otomatik şanzımanda bile tercih meselesi. Çift kavramanın hızını mı yoksa CVT nin konforunu yada Tam otomatik şanzımanın sorunsuzluğunu tercih etmek kullanıcıya kalıyor. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda tercih edilebiliyor.
Her şey kişisel tercih ve bakış açısı. İnsanların düşüncesine saygı duymak lazım

Edit: ayrıca şunu eklemeden geçemeyeceğim. Araçlar ne kadar teknolojik hale gelirse kullanıcılar sürüşten o kadar kopuyor. Bunun zevk vermesi biraz garip

Ya ne yazdığınızın farkında değilsiniz yada ne yazdığınızı bir daha dönüp okumuyorsunuz.

Herhangi bir aracın tasarımının cinsiyete dayanması aracı ve tasarımcısını bağlar ama Debriyaj pedalı için erken pedalı derseniz Türkçe'de  o pedal erkek olanların kullandığı pedal anlamına gelir.Bunun tevil edilecek oraya bıuraya çekilecek yanı yok.Yazınızı editleyip özür dilemenizi beklerken siz hala dam üstünde saksağan mantığı ile kendinizi savunuyorsunuz hemde ne savunma...alakası olmayan mantıkla.

Ayrıca yazıların  içinde  kendinizle tezata düşüp durmaktansa (erkek pedalı- insanların düşüncesine saygılı olmak) yazıyı düzeltseniz daha iyi olur. Bu konuda bu kadar net cinsiyete dayalı ayrımcılık ve aşağılama içeren yazı yazıpta sonra saygı beklemeniz hiç tutarlı değil bilesiniz.Maksadı aşan cümleler yazmışsınız lütfen düzeltin.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #33 : Ocak 11, 2016, 17:01:46 »
  En baştan, araçlar sadece otomatik vites olarak imal edilmiş olsa ve hiç düz vites olmasa idi, bugün bir otomobil üreticisi düz vites araç satmaya çalışsa, herhalde onun neden böyle bir teknoloji ürettiğini insanların anlaması zor olurdu.
 Otomotik vites kullanan sürücülerin daha sakin kullandıkları(genelde ve nispeten) açık. Diğer yandan manuel vites de kimi şartlarda motora-teker bağlantısına müdahale serbestliği tanısa da, özellikle aşırı yoğun trafikte bu çileye de dönüşebiliyor.
 Heel and Toe ya da sol ayak freni gibi tekniklerde de asıl amaç; vites değişimi sırasında motor devrini, torkun en yüksek olduğu devirlerde tutmaktır. Sol ayak freni ve heel and toe tekniği, ileri sürüş teknikleri bölümümüzde detaylı olarak anlatılmıştı. Yalnız uyarmam gerekirse; özellikle sol ayak frenini, bu konuda tecrübesi olmayanlar kesinlikle denemesin. Yine özellikle fren destek sistemi olan araçlarda bu durum çok daha tehlikeli durumlara neden olabilir. Bunun  için uygun eğitmen ile, uygun ve güvenli şartlarda eğitim almak gerekmektedir.
 Bir süre otomatik vites kullanıp, sonra düz vites araç kullanmaya çalışanlar bazen debriyaja basmayı da unutabiliyor. :islik:
 Düz vites de tek tip değildir, kendi içinde tipleri vardır. Sequential şanzıman da düz vites sınıfına girer ama önemli farklar vardır konvansiyonel düz viteslere göre.
 Son yıllardaki otomatik şanzıman teknolojisinin de çok değiştiğini ve geçmişteki bazı genel yargıların da değişmesi gerektiği aşikar.

 Gelecekte, verim, emisyon vb zorlamalardan dolayı şanzıman oranlarının daha sıkılaşacağı ve daha fazla vitese ihtiyaç duyulacağı açık, bu durumda düz vitesin çok kullanışlı olmayacağı da beklenen bir durumdur.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 11, 2016, 17:03:44
Kaan, bu konuda ben de farklı düşünüyorum. Seneler önce, Alman bir bayanın kullandığı, tek kapı bir Bmw ile yolculuk yapmıştım. Heel and toe ve sol ayak frenini çok iyi kullanıyordu kendisi. Bu konuda kesinlikle çok başarılı bir sürücü idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #34 : Ocak 11, 2016, 17:05:04 »
Ya ne yazdığınızın farkında değilsiniz yada ne yazdığınızı bir daha dönüp okumuyorsunuz.

Herhangi bir aracın tasarımının cinsiyete dayanması aracı ve tasarımcısını bağlar ama Debriyaj pedalı için erken pedalı derseniz Türkçe'de  o pedal erkek olanların kullandığı pedal anlamına gelir.Bunun tevil edilecek oraya bıuraya çekilecek yanı yok.Yazınızı editleyip özür dilemenizi beklerken siz hala dam üstünde saksağan mantığı ile kendinizi savunuyorsunuz hemde ne savunma...alakası olmayan mantıkla.

Ayrıca yazıların  içinde  kendinizle tezata düşüp durmaktansa (erkek pedalı- insanların düşüncesine saygılı olmak) yazıyı düzeltseniz daha iyi olur. Bu konuda bu kadar net cinsiyete dayalı ayrımcılık ve aşağılama içeren yazı yazıpta sonra saygı beklemeniz hiç tutarlı değil bilesiniz.Maksadı aşan cümleler yazmışsınız lütfen düzeltin.
tüm bahsedilenleri bir site yöneticisinin yapması da ayrı bir ayıp. Ben düzeltileceğini sanmıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #35 : Ocak 11, 2016, 17:27:45 »
baktığınız zaman aslında vites sayısı, geçmişe göre zamanla artıyor. otomatik viteste de manuel viteste de durum böyle. eskiden araçlar genelde 4 ileri oranlıydı. bugün 7 ileri manuel şanzımanlı porsche var. çoğu araç da 6 ileri oranla üretiliyor ki binek araçların çoğu için en fazla 7 oranın yeterli olduğunu düşünüyorum.

ileri zamanlardaki emisyon kıstasları konusunda hakan bey'e katılıyorum. otomatik şanzımanlı araçlar daha kolay sağlayabilecek. aslında vites oranı diye bir şey kalacağını da pek sanmıyorum. manyetik sistemler yardımı ile güç sağlama ve aktarma kısmında birçok mekanizma tarih olacaktır.

yine de çoğu otomatik şanzımanın yazılımsal gelişime ihtiyacı var. günümüzde birçok noktada otomatik şanzımana da müdahale etmek zorunda kalıyoruz. tek farkı bunu yaparken kavramayı sağlayan tek unsur aracın kendisi oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #36 : Ocak 11, 2016, 17:35:09 »
baktığınız zaman aslında vites sayısı, geçmişe göre zamanla artıyor. otomatik viteste de manuel viteste de durum böyle. eskiden araçlar genelde 4 ileri oranlıydı. bugün 7 ileri manuel şanzımanlı porsche var. çoğu araç da 6 ileri oranla üretiliyor ki binek araçların çoğu için en fazla 7 oranın yeterli olduğunu düşünüyorum.

ileri zamanlardaki emisyon kıstasları konusunda hakan bey'e katılıyorum. otomatik şanzımanlı araçlar daha kolay sağlayabilecek. aslında vites oranı diye bir şey kalacağını da pek sanmıyorum. manyetik sistemler yardımı ile güç sağlama ve aktarma kısmında birçok mekanizma tarih olacaktır.

yine de çoğu otomatik şanzımanın yazılımsal gelişime ihtiyacı var. günümüzde birçok noktada otomatik şanzımana da müdahale etmek zorunda kalıyoruz. tek farkı bunu yaparken kavramayı sağlayan tek unsur aracın kendisi oluyor.

Benim tahminim ileride Vites kutularının Elektrik Motorlarına göre dizayn edileceği yönünde.Buda bambaşka parametreler ve ayrı bir dünya demek. '2020 gibi Elektrikli arabalar  eşik atlayacaklar gibi duruyor. Eğer tahminler doğru ise üreticiler içten yanmalı motorlar yerine elektrikli araçlar için motorlar geliştirmeye yöneleceklerdir (Ağır vasıtalar istisna gibi duruyor) .Buda bir süre sonra bu vites kutularında gelişmenin yavaşlayıp uzun vadede rantbal olmaktan çıkacak demektir. Ufak tefek geliştirme tabiki devam edecektir ama ana kol olmaktan çıkacak gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #37 : Ocak 11, 2016, 17:43:54 »
Güç üreten mekanizma hangi tür olursa olsun, önde motor bölümünde konumlandırıldığı sürece kavrama ve vites kutusuna ihtiyacı olacaktır.

Önümüzdeki günlerde, ağır tonajlı araçlar hariç tüm Vites Kutuları CVT olacaktır.

Vites sayısının çok daha yukarılara yükselme ihtiyacı ve Tam Elektriklilerde bile en verimli vites kutusunun CVT olması nedeniyle böyle bir evrim yaşanacaktır.

Yüksek güç üreten makinalarda Tork Konvertör Kavrama + CVT Vites kutusu
Ortalama güç üretenlerde ise e-CVT şeklinde standart oluşmaya başladı bile. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #38 : Ocak 11, 2016, 17:51:42 »
Doğru bir tespit bence, şu anda CVT fazla güç üreten dizel araçlarda kullanılmıyor, yoksa Toyota dizel araçlarda da mm/t yerine CVT kullanırdı. Mevcut CVT teknolojisinin geliştirilerek yüksek torklu araçlarda da uygulanması sağlanabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Vites Ne Kadar Güvenli?
« Yanıtla #39 : Ocak 11, 2016, 18:30:02 »
Binek Diesel araçlarda yoğunlukla CVT kullanılmaya başlaması sadece doğru zamanı bekliyor olmalı yoksa teknolojik olarak imkansız değil.

CVT şanzımanlı Toyota Hybrid araçlarının Diesel ile sunulması oldukça heyecanlı olacaktır.

Güç, Sessizlik ve daha fazla Ekonomi

Videoda 2015 yılında avrupada satışa sunulan 2.0 Boxer 4x4 Subaru Forester Diesel+CVT,

Tork Konvertör kavrama + CVT vites kutusu şeklinde yapılan uygulamaya Lineartronic adı verilmiş.

Bu şanzıman Corolla benzinli motorda uygulanıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=j6pdnVX9_dQ

https://www.youtube.com/watch?v=_LX1cclK8uc

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)