Gönderen Konu: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu  (Okunma sayısı 35327 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #20 : Kasım 29, 2015, 18:45:33 »
Rolanti valfinin içine tornvida mı soktunuz?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #20 : Kasım 29, 2015, 18:45:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #21 : Kasım 29, 2015, 19:24:51 »
Yok sokmadık zaten içi yokki hafif bir tornavida ile kalıntı var mı diye yokladik silindirin etrafını biz aynı parçadan mi bahsediyoruz onu da bilmiyorum içi falan yok yani bir delik falan yok malzemede
Malzeme bu sarı kapağı soktuk altında bir şey yok bir silindir var sadece kapağın arkasında da bir delik o silindirin girdiği yuva var
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '95
  • 12 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #22 : Kasım 30, 2015, 14:58:04 »
Merhabalar,

Rolantide devirinin salınması gibi problem yaşıyordum. ISC (idle speed control) valfinden (sarı parça dediğiniz) şüphelenip test etmiştim. Haynes tamir kitabında nasıl yapılacağı anlatılıyor. Adım adım aşağıdakileri deneyebilirsiniz.

1- Aracı çalıştırın ve motoru ısıtın. Araçta LPG varsa, benzine alın. Testi benzinde yapın.
2- Motoru stop ettirin
3- Motor kompartımanında üzerinde "DIAGNOSE" yazan kutunun kapağını açın. TE1 ve E1 terminallerini bir kablo vasıtasıyla kısa devre edin. TE1 ve E1 terminallerinin hangisi olduğu diagnose kutusu kapağında yazmaktadır.
4- Motoru çalıştırın. Motor çalıştığı anda motor devri 1000 ile 1200 rpm arasında yükselecektir. 1000-1200 arasında 5 saniye kalıp normal rolanti devrine ( Yaklaşık 600-800) düşecektir.
5- Eğer 4. adımdaki gibi çalışıyorsa rölanti motoru düzgün çalışıyor demektir.
6- Eğer 4. adımdaki gibi çalışmıyorsa ISC valfini sökün.
7- ISC valfini sökülmüşken. Soket bağlantısını yapın. TE1 ve E1 kısa devreyken, motoru tekrar çalıştırın. İlk 5 sn ISC valfinin tamamen açık kaldığını sonra aniden tamamen kapanıp, sonra yarı açık konuma geldiğini görmeniz gerekiyor.
8- Eğer bu şekilde çalışmıyorsa ISC valfini değiştirmeniz gerekiyor.

ISC valfi aslında bir step motordur. Soket bağlantısını söküp, bir multimetre konnektörün pinleri arasındaki dirençleri de ölçebilirsiniz. Ortadaki pin ile kenardaki pinler arasında 10-30OHM arasında bir değer okumanız lazım diye hatırlıyorum.

Bulamadığınız bir yer olursa resimle göstermeye çalışırım.
1995 Corolla XEI

Yapıyorsan! Bir iyilik yapıyorsan, iyi yap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #23 : Kasım 30, 2015, 21:59:20 »
Teşekkür ederim Allah razı olsun. Bu dediklerinizi yapmaya ne bilgim ne de cesaretim var. Keşke burda olsanız da beraber yapsak hayırlısı diyelim.
Yanlız şunu söyleyeyim temizledikten sonra bu ara 1000 1200devirde duruyor sonra 900e düşüyor bilmiyorum söylediğiniz ile bağlantılı mı ama
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #24 : Kasım 30, 2015, 22:01:03 »
Teşekkür ederim Allah razı olsun. Bu dediklerinizi yapmaya ne bilgim ne de cesaretim var. Keşke burda olsanız da beraber yapsak hayırlısı diyelim.
Yanlız şunu söyleyeyim temizledikten sonra bu ara 1000 1200devirde duruyor sonra 900e düşüyor bilmiyorum söylediğiniz ile bağlantılı mı ama
900e düşmesi lazım. Olması gereken 900 diye biliyorum.3 yıldır 900de.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '95
  • 12 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #25 : Kasım 30, 2015, 23:34:20 »
Muhtemelen araç soğukken 1000-1200 rpm devirde duruyor. Benim aracımda da soğukta o seviyede oluyor. Isınınca da 900'e düşüyorsa, düzelmiş gibi duruyor. Geçmiş olsun.  :)
1995 Corolla XEI

Yapıyorsan! Bir iyilik yapıyorsan, iyi yap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #26 : Aralık 02, 2015, 09:11:23 »
Bende soğukken de sıcakkende 1200 devirlerde
İki gündür se sabah ilk çalıştırmada 600  700 devir oluyor kendini toplamiyor ısınınca 1100  gibi rakamlara çıkıyor kafasina eserse  900e düşüyor sanırım arıza tersine döndü bu parça değisecek galiba
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #27 : Aralık 02, 2015, 09:32:22 »
Bende soğukken de sıcakkende 1200 devirlerde
İki gündür se sabah ilk çalıştırmada 600  700 devir oluyor kendini toplamiyor ısınınca 1100  gibi rakamlara çıkıyor kafasina eserse  900e düşüyor sanırım arıza tersine döndü bu parça değisecek galiba
Sorun kesin o parça mı Mustafa Bey.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #28 : Aralık 02, 2015, 10:00:20 »
Net bilmiyoruz ama yüksek devir çalışırken o parçanın fişini çekince normale biniyordu bu ara tek marsta almıyor araba 2 kinci marsta alıyor
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #29 : Aralık 16, 2015, 16:11:34 »
Merhaba resimde görülen parça nedir bir soketi var 2 tane kablosu var kabloları çıkarttım hava hortumu sanırım komple soktum deliklerden içeri karbirator temizleyici deliklerden birinde pil eksi ucu gibi bir metal diğerinde uzun ince bir metal var dış tarafında alan şeklinde bir ayar vida yeri çevirince içindeki parça içeri dışarı çıkıyor sıktım kuruttum taktım
Sanki araba düzeldi gibi map sensörü mü bu parça alakası olabilir mi
Sormak istediğim o ayar binasının belirli bir yeri var mı ben oynadım çünkü yoksa sistem otomatik ayarlar mi sıkıntı yok mu
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #30 : Aralık 17, 2015, 21:41:38 »
Arkadaşlar bilen yokmu bu parçayı. Bu yoksa klima vs.  Açılınca rolanti yi uyaran parça mi sorunla alakası yok mu
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #31 : Aralık 17, 2015, 22:02:08 »
Lpg ayar vidası o dediğiniz yada ben mi yanlış anladım . Resim üzerinde çizip göstersenize.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #32 : Aralık 17, 2015, 22:56:04 »
Resmi tam boyut yapın yakınlaştırın gayet net Denso marka bir parça motor bölümü ön  cam ortasına düşüyor çıkan bir hortum direk motorun içine giriyor enjektörlere diğeri alta doğru gidiyor.
Bu ayar vidasi öle oynarsanız rolanti tide değişiklik oluyor bağırıyor düşüyor

Mesaj Birleştirildi: Aralık 17, 2015, 23:14:04
Hatırladığım kadarıyla ayrıca bir parça gli ilerde var arkadaşınkinde görmedim hatırlıyorum soldaki iki sensörü var ortaki bu söylediğim yoktu onun kinde sanki
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #33 : Aralık 18, 2015, 02:18:52 »
benim 96 xli corollamda başıma gelmişti.rolantim 15000 devirlere kadar çıkıyor bazen dalgalanıyor.ama hiç 900 devirde durmuyordu.bir kere bu işin ustasını bulmak lazım.her ben ustayım diyene inanamıyoruz.hatta ben yetkili servise bile gittim 1 ay sonrasına orjinal ısc(rolanti valfi)siparişle o zamanın parasıyla 700tl istemişlerdi.çıkmacıları hiç anlatmıyayım komple boğaz denemişimdir enaz 5 6tane .allahtan kendim söküp takabiliyordum.deniyordum olmuyordu olsa 400tl istiyordu çıkmacı eskiyide alırım diyordu .
 sonuç istanbulda güngörende toyotronik mitat usta vardı.ona gittim sağolsun yarım gün benim araçla uğraştı ama bilinçli ve ne sorduysam anlattı.bu valfin kolay kolay arıza yapmıycanı söyledi.diagnostik bağlantısı yaparak aracın tüm ayarlarını kontrol etti.boğazı komle söküp temizlediler .bu arada rolanti valfinide söktüler plastik iplik gibi contası var.içindeki valfi ittirip kontrol etti.valf eskiyerine geliyordu.sonra toplayıp montajı yaptık.ecu reseti yaptı.çalıştırdık ve normala döndü .çok sevinmiştim. had gel bi çay içelim dedik.aracı stop ettim.biraz sonra başka bir araca yol vermek için arabayı çalıştırdım haydaaa devir gene 1800lerde .
ustaya diyecek hiç bir lafım yok çünkü başı çok kalabalıktı.yinede Allah razı olsun yapamadım para istemez dedi en az 6 saat uğraşmıştı.
geldim eve netin başında uzun uzun araştırmalarım sonucunda (özellikle amerikan forumları çok işime yaradı)aldım bir wd 40 doğru aracın başına önce komple boğazı söktüm.sonra rolanti valfini .gaz kelebek posizyon valfini sakın açmayın.sadece vidasını gevşetipgaz kelebeği pozisyonuna göre sabitledim.wd 40 la komple boğazı kelebeği ve rolanti valfini temizledim.toplarken işin püf noktası rolantivalfinin contası aslında değşmesi gerekiyormuş yenisini bulamıyorsun.o cntayı taktım ve kauçuk gresle hafif kalınlaştırdım ve olabildiğince sıktım.bütün soketleri taktım yani boğazı araca taktım.kontağı açtım ve sigorta kutusundan efi yazan sigortayı çıkarttım.yaktım bir sigara bitene kadar bekledim.sonra sigortayı taktım kontağı kapattım.yine bekledim.aracı çalıştırmaya korkuyordum.sonra kontağı açtım .çalıştırmadan gaz pedelını 10 kez dibe kadar basıp bıraktım.kontağı kapattım .yine bekledim.ve aracı çalıştırdım ve bunları benzinde yapıyorum.araba 1400 devir civarı soğuk olduğu için çalışıyordu hiç gaz vermedim ken di halinde ısındıkça yavaş yavaş rolanti 900 devire kadar düştü.yine bekledim.hiç müdahale etmedim taki fan açıp kanana kadar.sonra stop ettim bekledim sonra çalıştırdım.devir 1000 de çalıştı sıcak olduğu için 900 e düştü ve yolda biraz gezdim denedim.ohhhh sanki istanbulu bana bağışladılar ....
umarım sizlere biraz yardımcı olabilmişimdir.benim başıma bu geldi rolantinin çok değşik durumları olabiliyo mesela bir arkadaşımın aracında fren whestinghausuna giden emme borusu çatlaktı.
gurrrbette çok gideer...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '95
  • 12 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #34 : Aralık 18, 2015, 02:40:49 »
Bu parça VSV (Vacuum switching valve- vakum anahtarlama valfi) diye adlandırılır. EGR (exhaust gaz recirculation- egzoz gazı devirdaimi) sisteminin bir parçasıdır. EGR sistemi egzoz gazındaki nitrojen oksit (NOx) gazının azaltan ve yanma odasi sıcaklığını düşüren bir sistemdir. Türkiyedeki AE101'lerin EGR sistemini henüz çözemedim, net bir doküman bulunmuyor. Ama bildiğim kadarıyla VSV valfi egzoz manifoldundan havanın bir kısmını emme manifolduna geri gönderiyor. Ne zaman ve ne aralıkta bu geçişi yapacağını ECU ( beyin  :)) belirliyor. Bahsettiğin alyan ile ayarlanan yerden valfin debisi ayarlanıyor ( ne kadar hava geçeceği belirleniyor). Benim arabada ayar vidasina beyaz bir çizgi atmışlar. Herhalde o çizgiye göre ayarlanıyor. Adamlar bu ayarı neye göre yapıyor bilmiyorum ama temizlediğin iyi olmuş.
1995 Corolla XEI

Yapıyorsan! Bir iyilik yapıyorsan, iyi yap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #35 : Aralık 18, 2015, 03:03:03 »
Merhaba resimde görülen parça nedir bir soketi var 2 tane kablosu var kabloları çıkarttım hava hortumu sanırım komple soktum deliklerden içeri karbirator temizleyici deliklerden birinde pil eksi ucu gibi bir metal diğerinde uzun ince bir metal var dış tarafında alan şeklinde bir ayar vida yeri çevirince içindeki parça içeri dışarı çıkıyor sıktım kuruttum taktım
Sanki araba düzeldi gibi map sensörü mü bu parça alakası olabilir mi
Sormak istediğim o ayar binasının belirli bir yeri var mı ben oynadım çünkü yoksa sistem otomatik ayarlar mi sıkıntı yok mu
Benim bildiğim rolanti dengeleyici klimayı açınca devreye girer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #36 : Aralık 18, 2015, 05:17:15 »
Bu parça VSV (Vacuum switching valve- vakum anahtarlama valfi) diye adlandırılır. EGR (exhaust gaz recirculation- egzoz gazı devirdaimi) sisteminin bir parçasıdır. EGR sistemi egzoz gazındaki nitrojen oksit (NOx) gazının azaltan ve yanma odasi sıcaklığını düşüren bir sistemdir. Türkiyedeki AE101'lerin EGR sistemini henüz çözemedim, net bir doküman bulunmuyor. Ama bildiğim kadarıyla VSV valfi egzoz manifoldundan havanın bir kısmını emme manifolduna geri gönderiyor. Ne zaman ve ne aralıkta bu geçişi yapacağını ECU ( beyin  :)) belirliyor. Bahsettiğin alyan ile ayarlanan yerden valfin debisi ayarlanıyor ( ne kadar hava geçeceği belirleniyor). Benim arabada ayar vidasina beyaz bir çizgi atmışlar. Herhalde o çizgiye göre ayarlanıyor. Adamlar bu ayarı neye göre yapıyor bilmiyorum ama temizlediğin iyi olmuş.
Volkan ben o beyaz boya bende de var. Temizledim içinden inanılmaz bir pas aktı bu arada vaya kirlenmiş ti.
benim 96 xli corollamda başıma gelmişti.rolantim 15000 devirlere kadar çıkıyor bazen dalgalanıyor.ama hiç 900 devirde durmuyordu.bir kere bu işin ustasını bulmak lazım.her ben ustayım diyene inanamıyoruz.hatta ben yetkili servise bile gittim 1 ay sonrasına orjinal ısc(rolanti valfi)siparişle o zamanın parasıyla 700tl istemişlerdi.çıkmacıları hiç anlatmıyayım komple boğaz denemişimdir enaz 5 6tane .allahtan kendim söküp takabiliyordum.deniyordum olmuyordu olsa 400tl istiyordu çıkmacı eskiyide alırım diyordu .
 sonuç istanbulda güngörende toyotronik mitat usta vardı.ona gittim sağolsun yarım gün benim araçla uğraştı ama bilinçli ve ne sorduysam anlattı.bu valfin kolay kolay arıza yapmıycanı söyledi.diagnostik bağlantısı yaparak aracın tüm ayarlarını kontrol etti.boğazı komle söküp temizlediler .bu arada rolanti valfinide söktüler plastik iplik gibi contası var.içindeki valfi ittirip kontrol etti.valf eskiyerine geliyordu.sonra toplayıp montajı yaptık.ecu reseti yaptı.çalıştırdık ve normala döndü .çok sevinmiştim. had gel bi çay içelim dedik.aracı stop ettim.biraz sonra başka bir araca yol vermek için arabayı çalıştırdım haydaaa devir gene 1800lerde .
ustaya diyecek hiç bir lafım yok çünkü başı çok kalabalıktı.yinede Allah razı olsun yapamadım para istemez dedi en az 6 saat uğraşmıştı.
geldim eve netin başında uzun uzun araştırmalarım sonucunda (özellikle amerikan forumları çok işime yaradı)aldım bir wd 40 doğru aracın başına önce komple boğazı söktüm.sonra rolanti valfini .gaz kelebek posizyon valfini sakın açmayın.sadece vidasını gevşetipgaz kelebeği pozisyonuna göre sabitledim.wd 40 la komple boğazı kelebeği ve rolanti valfini temizledim.toplarken işin püf noktası rolantivalfinin contası aslında değşmesi gerekiyormuş yenisini bulamıyorsun.o cntayı taktım ve kauçuk gresle hafif kalınlaştırdım ve olabildiğince sıktım.bütün soketleri taktım yani boğazı araca taktım.kontağı açtım ve sigorta kutusundan efi yazan sigortayı çıkarttım.yaktım bir sigara bitene kadar bekledim.sonra sigortayı taktım kontağı kapattım.yine bekledim.aracı çalıştırmaya korkuyordum.sonra kontağı açtım .çalıştırmadan gaz pedelını 10 kez dibe kadar basıp bıraktım.kontağı kapattım .yine bekledim.ve aracı çalıştırdım ve bunları benzinde yapıyorum.araba 1400 devir civarı soğuk olduğu için çalışıyordu hiç gaz vermedim ken di halinde ısındıkça yavaş yavaş rolanti 900 devire kadar düştü.yine bekledim.hiç müdahale etmedim taki fan açıp kanana kadar.sonra stop ettim bekledim sonra çalıştırdım.devir 1000 de çalıştı sıcak olduğu için 900 e düştü ve yolda biraz gezdim denedim.ohhhh sanki istanbulu bana bağışladılar ....
umarım sizlere biraz yardımcı olabilmişimdir.benim başıma bu geldi rolantinin çok değşik durumları olabiliyo mesela bir arkadaşımın aracında fren whestinghausuna giden emme borusu çatlaktı.
İlyas bey. Bizim o parçalar bir çok defa ustalar tarafından sokul dü maalesef ve vidalar ezildi vidalar değişti. Kauçuk gres sıktınız alttaki açık yeşil parça mi kenarında siyah bir conta gibi bir şey var ben onu mıknatıs diye tahmin etmiştim Şu sigorta olayını bugün deneyeceğim belki faydası olur.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 18, 2015, 07:25:55
Sigorta kutusuna baktım efi yazan herhangi bir sigorta yok.  Bi sırada büyük renkli sigortalar öbür tarafta bildiğimiz kuuck sigortalar dan var. 
Hayırlısı ben bu sorunu kendim çözecem heralde ustalardan biri bir şey olmaz takma kafana diyor ara ara yapıyor diyor.
Sabahları 2000 devirde bağırdığında Biji kablosu keçesi gitmiş 2 gözün açtık komple yağ dolmuş değiştirdik. 
Sorunu çözemezsek hu ve benzeri şeyler tekrar edecek heralde
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #37 : Aralık 18, 2015, 16:45:14 »
boğazın altındaki açık yeşil parça evet ondan bahsediyorum.sıcak su girişleri ve elektrik soketi girişi var.ayrıca efi sigortası motor kısmında ki bölümde olur .plastik kapağı kaldır.altında yazması lazım.o yeşil parça çok öemli o sağlamsa sıkıntıyı başka yerde aramak lazım.evet mıknatıslı bişey ama gelen akıma göre hava geçişini düzenliyo.komle sökünce anlıycaksın hava geçiş yolunu kapalı tutuyorsa sağlamdır.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 18, 2015, 17:03:39
[attach=1]
bahsettiğim parça bu air passage yazan yerler hava akış kanalı
coolant passage yazan yer sıcak su kanalı hava akış kanalının içindeki oynar parça devemlı bir kenara yaslanıyorsa sağlamdır.ama salladıkça gevşek oynuyorsa bozuktur. greside resimde gördüğün ince siyah contanın olduğu yere süreceksin amaç yeni conta olmadığı için hava almasını engellemek.ayrva bu parçayı çok iyi temizlemen lazım gerkirse selülozik tinerle hava kanalını iyice temizle.topladıktan sonra efi resetlemeyi unutmamak lazım .moralini bozma ölüme çare yok....

Mesaj Birleştirildi: Aralık 18, 2015, 17:26:15


Mesaj Birleştirildi: Aralık 18, 2015, 17:28:29
umarım resimler faydalı olur.ayrıca akünün hemen arkasındaki siyah kutu sigorta kutusu kapakta yazar efi 15A diye reset sigortası
gurrrbette çok gideer...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #38 : Aralık 19, 2015, 17:45:40 »
İlyas bey çok sağolun çok geniş bir bilgi olmuş ellerinize sağlık
Şükürler olsun benim sorun çözüldü boş yere o kdar yer sokuldu kendim söktum ayriyaten orjinal vidalar hep gitti ama içi iyice temizlendi .
Ben sorunum resmini çektiğim parçaymis kılmayı açınca devir normal e biniyor 900 lerde iken kılmayı açınca stop edecek şekilde devir düşüyordu usta soktu baktı bir şeyle yaptı bende temizlemistim zaten sorun kalmadı buarada sigorta resetleme isinide ben yaptım belkide ondan düzeldi
😊😊😀 kısaca inşallah geçici olmaz.. 5 gündür de benzinde kullanıyordum yaklaşık 200 km oldu  bugünde lpg ye aldım tekrar herkeze teşekkürler
Önce emniyet,sonra hareket...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 İlginç Rolanti Sorunu
« Yanıtla #39 : Aralık 19, 2015, 17:55:22 »
sorunun düzelmesine sevindim hadi geçmiş olsun bakalım
gurrrbette çok gideer...