Gönderen Konu: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi  (Okunma sayısı 11540 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #60 : Ekim 22, 2015, 18:36:47 »
1.8 için çok az bir değişiklik oluyor ve sizin değiştirdiğiniz parçaların bazıları değişecekti ,1.8 için olanlar kullanılacaktı. Ve bence çok tatlı olurdu :)

Bence de , 5w30 ile başlayın. Mobil 1 esp ile başlayın ilk sefer için :)
açıkçası öyle bir düşüncem hiç yoktu yani bilseydim belki düşünürdüm de ama zaten devir tasarruf devri  :) 1.8 yakıtı artacaktı bazen bunun yaktığı bile çok geliyor ama düşünebilirdim artık geçti motor toparlandı şanzıman bekleniyor

Mesaj Birleştirildi: Ekim 22, 2015, 18:37:58
Mobil 1  5/30 ESP ile devam et derim Zeki, Castrol veya Mobil  markasından biri olabilir..
Abi rektefiye edilmiş motorlara başlangıçta 10w-40 kullanıldığını duymuştum bende

Mesaj Birleştirildi: Ekim 22, 2015, 18:38:44
İlk etapta 10W-40 tavsiye ederim.
Abi ikilemde kaldım şimdi hangisi iyi olur

Mesaj Birleştirildi: Ekim 22, 2015, 18:45:04
Bence yağı motul tercih edin.
Motul'dan kasıt yağ markası mı?
2004 corolla sol

Toyota Club Türkiye

Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #60 : Ekim 22, 2015, 18:36:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #61 : Ekim 22, 2015, 19:30:08 »
Evet Zeki Bey motul bir yağ markası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #62 : Ekim 22, 2015, 20:53:51 »
İlk etapta 10W-40 tavsiye ederim.

Patron da öyle demiş zaten  :):)Zeki,haklı olabilirsiniz kardeşim. 10/40 ile başlayıp daha sonra 5/30 olabilir..
Galiba yüksel'de öyle yaptı :):)
@Yüksel IŞIK (26882)
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #63 : Ekim 22, 2015, 21:35:20 »
Evet Zeki Bey motul bir yağ markası.
İlk defa duydum abi ben genelde castrol kullanırdım öncesinde

Mesaj Birleştirildi: Ekim 22, 2015, 21:36:08
Patron da öyle demiş zaten  :):)Zeki,haklı olabilirsiniz kardeşim. 10/40 ile başlayıp daha sonra 5/30 olabilir..
Galiba yüksel'de öyle yaptı :):)
@Yüksel IŞIK (26882)
Abi yükselle görüştüm o öyle yapmış bende öyle düşünmüştüm abi
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #64 : Ekim 23, 2015, 09:54:20 »
Patron da öyle demiş zaten  :):)Zeki,haklı olabilirsiniz kardeşim. 10/40 ile başlayıp daha sonra 5/30 olabilir..
Galiba yüksel'de öyle yaptı :):)
@Yüksel IŞIK (26882)
:)

Bülent abi rodaj yağının da bir nebze kalın olması tavsiye ediliyor. Ben rektefiyeden sonra bir çok kişiye danıştım, ortak görüş başlangıç yağı olarak 10W-40 kullanılmasıydı. Zaten kısa bir süre kullanılacak.

Zeki abi, 10W-40 yağ koyduktan ve ORİJİNAL YAĞ FİLTRESİ taktıktan sonra 2000-3000 KM arası değiştirip, CASTROL EDGE 5W-30'a dönersin ve tekrar yağ filtreni değiştirirsin.
Yağ filtresinin orijinal olması ve bu iki yağ değişiminde değişmesi önemli. Rektefiye sürecinde oluşan toz, pislik ve çapakların süzülmesi gerekli.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #65 : Ekim 23, 2015, 10:33:48 »
:)

Bülent abi rodaj yağının da bir nebze kalın olması tavsiye ediliyor. Ben rektefiyeden sonra bir çok kişiye danıştım, ortak görüş başlangıç yağı olarak 10W-40 kullanılmasıydı. Zaten kısa bir süre kullanılacak.

Zeki abi, 10W-40 yağ koyduktan ve ORİJİNAL YAĞ FİLTRESİ taktıktan sonra 2000-3000 KM arası değiştirip, CASTROL EDGE 5W-30'a dönersin ve tekrar yağ filtreni değiştirirsin.
Yağ filtresinin orijinal olması ve bu iki yağ değişiminde değişmesi önemli. Rektefiye sürecinde oluşan toz, pislik ve çapakların süzülmesi gerekli.

Doğrudur kardeşim,senin başından geçti bu olay,hatta sen 10/40'tan sonra Castrol 5/30 Edge kullanıyorum çok memnunum diye belirtmiştin..
Ben de bu sefer auris'e Castrol yağ koydum,5/30.. Bir de dediğin gibi filtre olayı değişecek ve orjinal olacak :)
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #66 : Ekim 23, 2015, 12:32:02 »
bence 5/30, gerek yok 10/40 yeni motor için faydası olacağını sanmam. toyota 0-20 dolduruyor ilk dolumda sonra uzun yıllar 10/40 kullandı servis  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #67 : Ekim 23, 2015, 12:58:54 »
:)

Bülent abi rodaj yağının da bir nebze kalın olması tavsiye ediliyor. Ben rektefiyeden sonra bir çok kişiye danıştım, ortak görüş başlangıç yağı olarak 10W-40 kullanılmasıydı. Zaten kısa bir süre kullanılacak.

Zeki abi, 10W-40 yağ koyduktan ve ORİJİNAL YAĞ FİLTRESİ taktıktan sonra 2000-3000 KM arası değiştirip, CASTROL EDGE 5W-30'a dönersin ve tekrar yağ filtreni değiştirirsin.
Yağ filtresinin orijinal olması ve bu iki yağ değişiminde değişmesi önemli. Rektefiye sürecinde oluşan toz, pislik ve çapakların süzülmesi gerekli.
Söylediğin filtre detayını bilmiyordum Yüksel bu güzel oldu özellikle ona dikkat ederim bugün akşama şanzıman elimizde kısmetse yarın montajını yapsa anca haftai çine alabilirim
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #68 : Ekim 25, 2015, 14:09:44 »
motorumuz toplanıyor bugün allahın izniyle ilk marşımızı vuruyoruz
ayrıca gönderilen orjinal çıkma kulağın temizliğine de dikkatleri çekmek isterim
şanzımanımız da geldi hadi hayırlısı
Triger zinciri de değişti

Mesaj Birleştirildi: Ekim 25, 2015, 14:10:47
Kendim aracın başında değilim fotoğrafçımızın da kötü olduğunu belirtmek lazım :)
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #69 : Ekim 26, 2015, 10:58:12 »
Zeki hazır motor dışardayken motoru komple bir benzinle felan yıkasalardı keşke yag kaçakları ve zamanla tozla kirle oluşan yag kalıntıları felan akar ışıl ışıl çıkardı daha sonrası daha zor olur yıkaması temizlemesi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #70 : Ekim 26, 2015, 11:20:32 »
Zeki hazır motor dışardayken motoru komple bir benzinle felan yıkasalardı keşke yag kaçakları ve zamanla tozla kirle oluşan yag kalıntıları felan akar ışıl ışıl çıkardı daha sonrası daha zor olur yıkaması temizlemesi
Haklısın abi söyledim yapıyorum dedi
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #71 : Ekim 26, 2015, 14:02:25 »
Benim tanıdığım bir özel servisi olan bir arkadaşım motor indirdiğinde yıkamacıya motoru aldırtıp gaz yağı  ve sıcak su ile yıkattırıyor iş bitiminde ise tekrar yıkama yapılıp tekrar montajlanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #72 : Ekim 31, 2015, 10:51:14 »
Hayırlısı ile aracımızı aldık ilk marşa bastık izlenimlerim ;
Motor olarak çık sessiz gürültüsüz çekiş zaten çok değişti düşük viteslerde ve hızlarda kullandım 300 km pamuk gibi olmuş diyebilirim
Kalkışlar yüzde yüz değişmiş sarsılmadan kalkıyor
Kavrama gayet iyi olmuş daha öncesinde birinci vitesten ikiye atınca bayılma oluyordu şuan çok iyi
Katalizatörü boşalttık dolayısıyla biraz ses var yenisi egzozcuda 900 lira şuan için o duracak
Şanzıma gelince şanzıman gayet iyi çıktı vites geçişleri çekişe artısı vs ancak vınlama sesi geçmedi seyir halindeyken 1 ve ikinci viteste vınlama sesi var ve çok garip dah önce de grup dişlilerini değiştirince aynı süreçte aynı şekilde vınlama sesi artarak devam ediyordu şimdi sonuç olarak motor değişti şanzıman değişti debriyaj seti değişti ve ses devam ediyorsa ne olabilir diye düşünüyorum volant geliyor aklıma yeni volant istedim mecbur şanzıman bir daha inmek zorunda ki benim o sesi muhakkak kesmem lazım
ayrıca belirli seviyelerde silkeleme sorunu devam ediyor o da benzin şamandırasının çatlak olmasından dolayı kaynaklanıyor o açıdan onuda istedim
uzun yol yaptım bizim bu kasalardaki 90dan sonraki motor sesi meşhurdur ama onu duyamadım maşallah gerçi sonrasına çıkmadım normalde de çıkmazdım ama şehirlerarası 110 gibi hızlara çıkarım ama 90'dan sonra benim araçta ciddi ses vardı ama şuan hiç duymuyorum diyebilirim
Genel olarak toparlarsam şuan için gayet memnun ayrıldım Lacivertim gayet yumuşak süzülüyor resmen vılama sorununu da çözersem deymeyin keyfime  :)
Maliyet konusunda motor listesi gelmedi daha
Ama şanzıman (orjinal çıkma) : 1250
motor kulağı (orjinal çıkma) 200
fren ana merkezi(orjinal çıkma) 250
traverz(orjninal çıkma):200
marş motoru tamiri:250
egzozunda delik olduğunu farkettik 250
Aısın debriyaj seti + sol akis toplamda 500
GENEL TOPLAM=2900 (şuan için cebimden çıkan para)
tahmini çıkacak fiyatlar
volant 200
şamandıra pompa komple orjinal çıkma: 300
tahmini motor masrafı da 2500 ile 3000 arası netleşince yazarım onuda
inş hayrını görürüz diyelim iyi dileklerinizi eksik etmeyin bizi takip eden herkese buradan ayrı ayrı teşekkürler  :)
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #73 : Ekim 31, 2015, 12:08:26 »
Hayırlı olsun zeki bey kazasız belasız sorunsuz kullanmanızı temenni ediyorum... Vefalı birisiniz gerçekten daha uzun zaman size hizmet eder toyotanız :)
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #74 : Ekim 31, 2015, 13:19:49 »
Hayırlı olsun zeki bey kazasız belasız sorunsuz kullanmanızı temenni ediyorum... Vefalı birisiniz gerçekten daha uzun zaman size hizmet eder toyotanız :)
:) Allah razı olsun abi iyi dileklerin için amacım da o uzun yıllar binmek kaza bela vermezse allah
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #75 : Ekim 31, 2015, 13:32:27 »
Kazasız belasız kullanman dileğimle :) Benimkininde şanzımanı inik bekler sanayide. Bugün yarın inşallah çıkarırız :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #76 : Ekim 31, 2015, 14:50:33 »
Hayırlı olsun güle güle bin kardeşim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #77 : Ekim 31, 2015, 15:19:04 »
Kazasız belasız kullanman dileğimle :) Benimkininde şanzımanı inik bekler sanayide. Bugün yarın inşallah çıkarırız :)
sağol ilkem
Takipteyim gördüm inş gönlüne göre olur

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2015, 15:19:45
Hayırlı olsun güle güle bin kardeşim
sağol Yücel abim Allah razı olsun
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #78 : Ekim 31, 2015, 21:05:43 »
Zeki'cim, kazasız belasız binersin inşallah,çok uğraştın belli zaten :)
Hem maddi,hemde manevi çok emek harcadın,hayrını gör diyeyim.. Gelişmeleri takip ediyorum :)
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 600 bin km geçen LACİVERTİ yenilenme zamanı geldi
« Yanıtla #79 : Ekim 31, 2015, 21:59:29 »
Zeki'cim, kazasız belasız binersin inşallah,çok uğraştın belli zaten :)
Hem maddi,hemde manevi çok emek harcadın,hayrını gör diyeyim.. Gelişmeleri takip ediyorum :)
Allah razı olsun abim
Birgün bukadar sorunsuz bineceğim hiç aklıma gelmezdi şimdi ilk aldığımda kullandığım aracım geliyor aklıma nerden nereye diyorum baktığımda çok uğraştım çok emek verdim ama şuan bana verdiği keyfi hiçbişeye değişmem heralde  :)
2004 corolla sol