0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sorunun büyük ihtimalle ateşleme. Bujilerin yağlanıyor olabilir. Yada ateşleme sisteminde bir kaçak söz konusu. Araç lpgli ise lpg sigortsınada bakmanı öneririm
Hava akış metresinin değişmesi gerekebilir. Geçmiş olsun.
Kadir Abi öncelikle ilgine teşekkür ederim. Ateşlemede sorun olduğu kesin. Ancak başta Buji ile çözülen sorun daha sonra bobin ile çözüldü. En son yaşadığımda ise diğer bobin tespit edildi ve değiştirdik ancak bu kez sorun çözülmedi. Araç üzerinde 2 tane bobin bulunuyor. İkisi de değişmiş oldu. Bujiler de yeni takıldı. Yağlama sorunu görünmüyor. araçta lpg mevcut ancak sorun benzinde de oluyor. şuan değişmeyen bi kablolar kaldı. Bugün tekrar bobini kontrol edeceğim. kablo ucunda problem yaşamazsam sıralama kontrol edilecek. Eğer bobin değilse kablo da değilse farklı nereleri kontrol etmem gerekir?Akışmetre ilk aklımıza gelen problemdi aslında. Ancak patırtı olması ve başta 1 ve 4 ün yeterli ark'ı sağlayamaması bizi ateşleme sistemine yönlendirdi. Son problemde de 2 ve 3 çalışmıyordu. Aracı bilgisayara da bağlatacak biyer bulamadım henüz. Akışmetreyi tam olarak kontrol de edemedik anlayacağınız. Teşekkürler..
Sorun kesinlikle ateşleme ile alakalı. Ya kablolarda yanık var yada temassızlık. LPG ayarlarını da baktır. Sıkıştırma yapıyor demiştin. Devirdaim yapmıyor olabilir. Yağlanma olayından eminsen bu ihtimaller kalıyor geriye.
Devir yükseltiğinde de bu teklemeyi yapıyor mu? Yapmıyor ise silindirlerden teki tam randımanlı çalışmıyor olabilir. Buji kablosu kontrol edilmeli bence. Yakıt akışı da kontrol edilebilir. İyi ve adım adım incelemek lazım.
kablodan ben de şüpheleniyorum. yeni bobinleri kaldıramayıp yanmış olabilirler. Yakıt sistemi ya da akışmetre de listeye eklendi. kontrol edilecek. 4 gibi bu işlere bakacağım bugün.devir yüksekken de yapıyor. sıkıştırma aldığmız zaman kontrol edildi herhangi bir sorun yok. Yakıt filtreleri ve benzin pompası aklıma geldi ancak çiğ koku geliyor araçtan tekleme sırasında. Tabi basınç da önemli ancak öncelik ateşleme gibi duruyor.
Buji kablolarını da mutlaka kontrol ettirin.
Murat sonuç alabildin mi? Son durum nedir?
Değiştirmediğim bi buji kabloları kalmıştı. Onlar da Değişince sorun düzeldi. teşekkürler.Kadir Abi teşekkür ederim. Sorun herkesin usta olmasıymış aslında. 2. bobini (200 lira) boşa değiştirdim gibi görünüyor. Buji kablosu aldım bir takım. Hemen değiştirdim bizim sözde ustanın 2 yan dükkanında. Sorun çözüldüğünde bi de önünde gazladım çok güzel oldu Bu arıza süresinde eksoza baya bi yüklendik. Ses yapmaya başladı. Baya bi zırıltı var.Lpg ile ilgili de bugün işten çıktığımda bakıma gideceğim. Filtre değişimi ve ayar yaptıracağım. İşim erken biterse güzel bi temizlik ve cila yapmayı düşünüyorum.
Hadi hayırlısı diyelim. Sorunu çözmene çok sevindim. Egzoz zırıltısının 2 ihtimali var.1- Egzoz bağlantı noktaları ( Tabana bağlı tutan aparatlar boşlamış olup sallantıdan ses verebilir)2- Egzoz dönüş yerlerinde çok küçük kaçaklar var önce bunu kontrol ettir.Genelde ustalar işin kolayına kaçıp sana değiştirelim diyebilirler. İyi bir ustaya gitmeni tavsiye ederim. 20-30 tl'lik bir işlem için komple egzozu değiştirtmesinler.
çok uğraştırdı ama çözüldü sonunda. Zırıltı için tanıdık biyer araştırmaya başlayım ohalde bugün. Lift müsaitse ben de bi kontrol ederim gün içerisinde. aslında ben egzoz içi farklı bir proje düşünüyordum tekleme sorunu çıkana kadar
Hayırlısı ile bunu da çözersin inşallah. Lifte kaldırırsan eğer bir kişiye daha ihtiyacın var ara ara gazlasın ki göz ile tespitin kolaylaşır.
inşallah dediğimiz gibi bağlantılardandır. Bir de egzoz masrafı çıkmasın Orta susturucu iptal ettirsem herhangi bir sorun yaşar mıyım acaba?
Olsun yaptığına değecek bir araç
AFR'den olabilir mi acaba?