Çıldırmak üzereyim.

En baştan yapılan herşeyi yazıyorum.
Aldığımız gün yolda tekledi. 1. viteste kalkış yapamadım ve zorladığımda tırtırtırr ve patlama yapıyordu. Ara ara öne atılmalar da vardı. Başta lpg sanıp hemen lpg'ciye çektik. Lpg'ci bizlik bi durum yok ateşlemede sorun var dedi ve gittiğimiz usta bujileri değiştirdi. Sorun tamamen ortadan kalktı.
Düzce'den İstanbul'a geldik. Daha sonra Samsun'a yola çıktık. Yolda yine tekledi ve gazdan atmaya başladı. Samsun'da bobinin biri gitmiş dediler. Bobini değiştirdik. Sorun yine çözüldü.
İstanbul'a döndük. Daha sonra Edirne'ye gittim. Dönüşte yine tekledi. Bu defa gaza çok bastığımda araba silkelemeye başladı. Kalkışlarda da tekleme ve patlatma vardı. İstanbul'da diğer bobin de gitmiş dediler ve hemen değiştirdik. Bu defa sorun çözülmedi. Kablolardan yapar dediler değiştirdim. Yine düzelmedi.
En son lpg arızalı dediler. Benzinde hissedilmediği için. Lpg bayisi enjektörler arızalı dedi ve lpg bakımı ile birlikte yapalım sorun çözülür dedi. Değiştirdik. Yine düzelmedi. Regülatör ve beyin de kontrol edildi. Farklı ayarlar denendi. Sorunu çözemedi. Aracın ateşleme sisteminde sorun hala devam ediyor dedi.
Topkapı'da beyin işleriyle uğraşan bir ustaya yönlendirdi. Usta inceledi ve motor tesisatı sıkıntı yapıyor dedi. Beyin Bobin arası (2kablo) değişecek (200 Tl) dedi. Kesin çözülecek mi dediğimde ise düzelmezse beyindedir sorun dedi. Her halukarda tesisat parasını vereceksin dedi.
Oradan çıkıp meşhur Halil ustaya gittim ve halil usta uzaktan bakarak (elektrikcidir kendisi) sen önce bi motoru açtır subaplara baktır dedi. Oradan da ayrıldım hemen.
Tanıdığım bir elektrikcide tesisata baktık. Topkapıdaki tesisat değişecek diyen ustanın baktığı kablo aslında kontak değil sinyal kablosuymuş. Ve akım geliyor. Usta bu arabanın sorunu lpg'den dedi. Önerdiği bir yere gittim ve baktılar sorun tesisatta dediler. Yine çıkmaza girdik ve hemen uzaklaştım.
Daha sonra Floryada bir mercedes özel servisine gittim. O da lpgyi suçladı ve arkadaşına götürdü. Uzun uzun konuştular sorunu. Lpgci ile yola çıktık. Bi rampada durdu ve benzinde kalkış yaptı. Bu arabanın sorunu lpg ile ilgili değil dedi. Egsozda olabilir deyip komsusuna götürdü. Kaldırdık arabayı gazladık çektik bastik. Usta egsoz çok iyi değil ama u sorunu yapacak kadar da kötü değil dedi. Aracı biraz inceledi ve senin sorunun tesisat kaynaklıdır yüksek ihtimal dedi. Kesinlikle motor açtımak en son işin olsun diyerek uğurladı.
Daha sonra bir tanıdığın sokak arasındaki ustasına gittim. Kaputu açar açmaz subap dedi.
Bilgisayara bağladık. 3 tane hata var.
(MB-CODE 028) LAMBDA KONTROL KARISIMI ÇOK ZAYIF.
(MB-CODE 029) LAMBDA KONTROL KARISIMI ÇOK ZENGİN.
(MB-CODE 061) KISA-SURELİ KENDILIGINDEN-AYARLAMA ARIZALI IDLE HIZINDA VEYA PARCA...
Araç devirlendiğinde gidişinde problem yok ama düşük devirlerde, trafikte ve ilk kalkışlarda durum çok kötü.
Ne olabilir bu sorun. Daha önce yaşayan var mı bu tarz bir sorunu? Boşa para harcamaktan sıkıldım artık...