0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Talat hem sana hemde Cavit beye hayırlı olsun tekrardan.Daha öncede yazmıştım ama yine yazayım.Fabrika çıkışı Halojen far merceği ile fabrika çıkışı Xenon merceği aynı şeydir.aralarındaki farkı profosyonel ölçüm aletleri ile ancak Lümen bazında ortaya çıkar buda ayrıca çok çok ufak bir farktır.Ancak Fabrika çıkışı Bixenon merceği ile Fabrika Çıkışı Halojen Merceği tamamen farklıdır.Çünkü bixenon içindeki perde ve diafram açılma hızları farklıdır.bundan dolayı merceğin arka yüzündeki yapıda daha değişiktir.Yani kısa fardaki mercek halojen yada kısa fardaki xenonlu mercekte aynıdır.tek görevi vardır oda kısa far aydınlatmasıdır.hiç bir şey olmayacak Talat merak etme.Sen esas farkı taktıktan sonra göreceksin.bu konuların hepsi geceucusu.com sitesindeki profosyonel otomobil elektronikçisi (elektrik değil) üyeler tarafından zaten açıklanmıştı daha önceden.
Tüm T27 camiasına hayırlara vesile olması dileklerimle
Teşekkürler bekir bey xenonlarınız takıldığında far ayarı yaptırmaya gerek kalmışmıydı bence gerek olmamamsı lazım.
Tam bende bu fotoları aradım telefonda bulamadım Bu fotoda kenar kısımları dalgalı duruyor Sol duvar kısmına dikkat ederseniz belli oluyorXenon merceğinde hepsi homojen dağılıyor ışıkta Demek istediğim buYalnız bütün forum T27 ler xenona geçiyor bakalım hayırlısı
Benim xenonlar buğün eve gelmiş akşama fırsatım olursa taktırmayı düşünüyorum.
abi servis takar mi ki ben elektrikçlere güvenmiyorum aaçıkçası bilgin var miMesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2015, 12:38:02abi servis takar mi ki ben elektrikçlere güvenmiyorum aaçıkçası bilgin var mi
Bu akşam üzeri xenonlarımı elektrikçide taktırdım sadece far kapaklarından kablo geçirmek için ortasını deldiler.Elektrikçi kendisininde sattığını en çok 8000 kelvin taktıklarını ve montaj dahil 450 tl.ye malolduğunu söyledi hatta niye 4200 kelvin aldın sarı yanacak dedi.Montajı yaptıktan sonra ilk yaktığımızda mavimsi yanınca bunlarda 8000 kelvin dedi biraz bekle renği değişecek dedim ve dediğim gibide oldu.Montaj çok kolay kesme biçme yok soketleri takıyorsunuz iş bitiyor. kendimde yapardım fakat ters bir şey yaparım ellemek istemedim.Arabayı park edince resim çekmek aklıma geldi. Aynı seyleri benim usta da söylemişti. Sonra' ya görüş acısindan en iyisi hangisi' diye sorunca '4300 abi' dedi. 6000 k nın üstü Apacilikten başka bir şey değil. Önümüzü göremedikten sonra ne anlamı var xenon taktırmanın. Bmw,Mercrdes gibi premium markalara bakın farlarında 4200 kelvin ampul var. Bir de Cavit bey kaç lira ödediniz montaj için?
Teşekkür ederim bekir bey elektrikçide zaten rengi normale dönünce evet 4300 kelvinmiş dedi.Bahadır bey elli lira verdim montaja bana biraz fazla geldi fakat ustalığı çok güzel yapınca sesim çıkmadı.
Abdullah bey aslında parktaki ampulun turuncu yada sarı olması ile pek alakası yok.Çünkü bunlar halogen ampul olduğu için çok fazla ısınıyor ve etrafında ciddi ısı oluşturuyor.ancak etrafı turuncu boya ile kaplı olan halogen evet bir miktar daha ısıyı etrafına daha fazla verir.bu nedenle tek çözüm hem daha az enerji ile çalışan hemde çok daha az ısınan LED'lerdir.ancak benim bilgimi aşan bir konu.bu nedenle daha iyi elektrik-elektronik bilen birilerinin işe dahil olup araya direnç koyup yada koymadan başka bir şekildebu meseleyi çözmeyi beklemesinden başka bir çözüm yok.Hala pes etmedim bu gündüz ledleri konusunda.Çünkü youtubeda arka sinyalleri led yaptıktan sonra videosunu yüklediğim sayfada bin kişiye yakın ziyaret olmuş ve yorum yapan bir arkadaşta yeni kasa honda civic sahibi olup bütün ampulleri aracında lede çevirmiş.kendisine bu konuyu danıştım ve T27 Avensisi incelemem lazım diyip bir kaç güne geri dönüş yapıcağını belirtti.Sonuçta aynı duy tipini kullanan bir araç.Onlarda oluyorda bizimkinde neden olmuyor yada bizmi birşeyler yanlış yapıyoruz bakalım kısa bir süre içinde belli olur gibime geliyor.