Gönderen Konu: Tam OTOMATİK vites Hakkında  (Okunma sayısı 13446 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Tam OTOMATİK vites Hakkında
« : Mayıs 29, 2015, 18:14:41 »
Arkadaşlar yeni aldığım 2011 otomatik benzinli corolla aracımın vites kullanımıyla ilgili soracaklarım var.
Aracı geçen ay toyota bayisinden almıştım Motor ustası ile denemeye çıktığımda ışıklarda ve duraklamalarda N (boş) atayım mı diye sorduğumda atarsan çok iyi olur çoğu kişi atmıyor ama atarsan araç rahatlar dedi. bir çok kullanan arkadaş da kesinlikle atmamalı zarar filan verir diyor.
Bende neden zarar versin motorla şanzumanı ayırıyorsun hem şanzıman rahatlar hemde motor diyorum yakıtta az yakar bu arada diyorum. şanzıman yağlamayı tam yapmadığından zarar verir filan diyorlar. Kafam karıştı anlayacağınız. Kesin bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Bir de Uzun olan yokuş aşağı yollarda araç yüksek  viteste düşük devirde ilerlediğinden sürekli frene basmam gerekiyor bende vitesi katolagda yazdığı gibi 3 e yada 2 ye alıyorum motor freniyle iniyorum. Hem frene basmıyorum  hemde vites küçüldüğümden anlık tüketim değeri sıfır yada sıfıra yakın değerlere düşüyor. Bunun zararı var mı? Katoloğda motor frenini kullanmak için 3-2- L kullanabilirsiniz diyor. TEŞEKKÜRLER
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Toyota Club Türkiye

Tam OTOMATİK vites Hakkında
« : Mayıs 29, 2015, 18:14:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2015, 19:12:23 »
Benim aracımda da tam otomatik 4 ileri şanzıman var.

1-Ben 30 sn ve üzeri beklemelerde vitesi N'ye alıyorum, araç rahatlamış oluyor.

2- Uzun inişlerde vitesle oynamalısınız zaten.
Daha önce de yazmıştım, Manisa-İzmir yönüne giderken, Sabuncubeli Rampaları'nı inerken vitesle oynayarak sadece iki defa hafif frene basıyorum. D ile insem yol boyu frene basmam gerekir.
Ona keza trafik ışıklarına yaklaşırken Overdrive konumuna, ardından 2 konumuna alarak frensiz bir şekilde duruyorum.
Ayriyetten bu olayın hiç bir sakıncası bulunmamakla birlikte, kullanım kılavuzunda motor freni yapılması gerekiyorsa 2-L konumları kullanılmalı diye bir ibare var.
Önemli olan bu işlemleri yaparken azami motor devri bandına yaklaşmayın.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2015, 19:41:08 »
Bülent hocam,
N'ye atmasanız iyi olur, ama uzun yol sonrası durduğunuzda kesinlikle atmayın. Şanzımanın içindeki yağ da ısınıyor ve soğutulması gerekiyor. N'ye atarak bu soğutmayı etkili yapmasını engelliyorsunuz. sadece D'de yapar bunu. Ayrıca klasik mekanik şanzımanlar gibi değil bunlar rahatlasın vs. Yağın devirdaimi ve türbinleri döndürmesiyle hareket sağlanıyor.
uzun inişlerde de N'ye atmadıkça hiç bir sıkıntı olmaz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2015, 20:40:05 »
@Tekin Bozbey (21136) nedir konu ile ilgili düşünceleriniz?


Mesaj Birleştirildi: Mayıs 29, 2015, 20:41:58
bir serviste çalışan arkadaşım şöyle demişti;sabah çıkarken D ye al taa ki park edene kadar dedi.o zaman da P ye al dedi.
Rakamları da araç eskiyip çekişten düştüğü zaman kullan demişti onun dışında istisna durumlar dışında gerek yok dedi oynamaya demişti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #4 : Mayıs 29, 2015, 20:55:09 »
Bülent hocam,
N'ye atmasanız iyi olur, ama uzun yol sonrası durduğunuzda kesinlikle atmayın. Şanzımanın içindeki yağ da ısınıyor ve soğutulması gerekiyor. N'ye atarak bu soğutmayı etkili yapmasını engelliyorsunuz. sadece D'de yapar bunu. Ayrıca klasik mekanik şanzımanlar gibi değil bunlar rahatlasın vs. Yağın devirdaimi ve türbinleri döndürmesiyle hareket sağlanıyor.
uzun inişlerde de N'ye atmadıkça hiç bir sıkıntı olmaz.

Mutlu kaynak var mı?
Zannımca hatalı bilgi, boşa aldıgında yag pompası çalışmaya devam eder.
Bu nedenlede hiç sorun olmaz.

Zaten boşa alınca yağ akışı durmuş olsa D ye attıdındaki ilk vites seçimi imkansız olur.

Bu suna benzer;
Motor stop edik rampa aşşagı akar iken D ye alsan hiç bir şekilde çalışmaz.
Çünkü yag pompası çalışmadından vites seçici balatalar doldurulamaz.

Şimdi mantıgı düşündüm  ve birazda baktım evet böyle o bilgi hatalı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #5 : Mayıs 29, 2015, 21:01:48 »
Haklı olabilirsin abi, kaynağım yok.
Fakat boşa da alınmasının faydası var diye de bir kavram yok. :)

http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=yd&subject=yd_myth&story=ydMyths

Alıntı
Myth No. 5: It's best to shift an automatic transmission into Neutral at red lights. This myth stems from the idea that keeping the transmission in Drive while stepping on the brake wastes fuel and causes unnecessary wear on the driveline. In fact, actual engine wear and fuel loss are minimal.

Regularly shifting from Neutral and back into Drive when the light turns green, then immediately stepping on the gas, can wear — albeit slightly — on the transmission, driveline and engine mounts. Ultimately, these stoplight antics probably won't amount to any measurable harm or good; they're likely just a habit by folks who need to keep their hand busy with the gear selector. Our advice? Get a stick shift.

N'den sonra D'ye atıp hemen gaza basmak şanzımanın ömrünü azaltıyor asıl. Maksat şehiriçinde yoğun trafik haricinde şanzıman yorulmuyor ki uğraşalım :) Amerika'da adamların umrunda değil hem D'de kullanıyorlar da birşey olmuyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #6 : Mayıs 29, 2015, 21:13:46 »
audi'de duran araç n konumunda iken herhangi bir vitese geçileceği zaman frene basılmasını söylüyor "when stationary, please apply footbrake before selecting a gear". zaten audi de durma hâli dışında boş vitese atmayı tavsiye etmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #7 : Mayıs 29, 2015, 22:22:57 »
Mutlu,
N de iken gaz ile birlikte D konusunda sonuna kadar haklısın.
Hatta pati çekmek ister isen 3000 dd yapıp D ye de çekebilirsin.

Ama şuanda ki konu farklı.
N de beklemekte hiç bir şekilde sorun olmaz.

Hatta uzun süre D de beklemelerde tork konvertöründeki sıkışma ve basınçtan dolayı yag sıcaklıgıda artıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #8 : Mayıs 29, 2015, 22:55:18 »
Mutlu,
N de iken gaz ile birlikte D konusunda sonuna kadar haklısın.
Hatta pati çekmek ister isen 3000 dd yapıp D ye de çekebilirsin.

Ama şuanda ki konu farklı.
N de beklemekte hiç bir şekilde sorun olmaz.

Hatta uzun süre D de beklemelerde tork konvertöründeki sıkışma ve basınçtan dolayı yag sıcaklıgıda artıyor.

Hmm daha doğru bilirsin abi sen. Öyle duymuştum hatalıymış demek.
Uzun yolda n ye almak ve sonrasında hareket halinde D ye almak hakkında ne düşünüyorsun abi?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #9 : Mayıs 29, 2015, 23:12:20 »
Yapıyorum,
Ama bunu tavsiye edebilecek kadar tecrübem yok.
Çünkü özellikle bu konuda bendeki bilgi sadece teorik, pratikte neler olur bilmedigimden yorumsuz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #10 : Mayıs 29, 2015, 23:15:07 »
Teorik olarak anlık artan yağ basıncı aşınmanın artmasına yol açar mı peki?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #11 : Mayıs 29, 2015, 23:23:01 »
Nerede ki aşınma?
Teorik olarak belki yag ile sürtünen parçalarda olmayabilir.

Ama bu parçalarında ki aşırı basınç sonucu oluşacak kuvvetlere mekanik olarak bilya, rulman, yatak vb donanımlarda maruz kalacak ve bunlarada mutlaka zararlı.

Ayrıca hangi şartlardaki basınç artışı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #12 : Mayıs 29, 2015, 23:50:40 »
Şanzımandaki aşınma abi.
Hangi şart yokuş aşağı boşta giderken düzlüğe gelindiğinde D ye alınması 2 3 sn sonra da gaza basılması durumunda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #13 : Mayıs 29, 2015, 23:56:59 »
N ile ilerler iken D e alıp, şanzıman yag basıncını doldurduktan sonra gaza basmanın zararı olmaz, zaten rampa aşagı giderken gazdan ayagınızı çektiginizde olan durum gerçekleşmiş oluyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #14 : Mayıs 29, 2015, 23:57:25 »
Arkadaşlar aracı N konumuna almakta hiç bir sıkıntı yok olsa zaten kitapçıklarda yazardı.Gerçekten bir sıkıntı olsaydı arç çalışır vaziyette N ye geçmicek bir sistem yaparlardı.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #15 : Mayıs 29, 2015, 23:59:25 »
Kitapçıkta ama hareket halinde N ye atmayınız D ye geçmeyiniz diyor ama :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #16 : Mayıs 30, 2015, 00:00:56 »
Aynı kitapçıkta lpg de takmayın diyor ama  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #17 : Mayıs 30, 2015, 00:01:33 »
N ile ilerler iken D e alıp, şanzıman yag basıncını doldurduktan sonra gaza basmanın zararı olmaz, zaten rampa aşagı giderken gazdan ayagınızı çektiginizde olan durum gerçekleşmiş oluyor.

Gazdan ayağı çekince şanzıman ile bağlantı kesilmiyor ve de şanzımanda türbin dönmeye devam ediyor motoru da döndürmeye devam ediyor ama.

Sen de haklısın Ahmet abi. LPG konusunda da öyle. Az eğimlerde Yakıt tasarrufu sağlamaya devam o zaman :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #18 : Mayıs 30, 2015, 00:02:58 »
Boşa atıncada türbini motor çeviriyor.
Hareketsiz kalmıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #19 : Mayıs 30, 2015, 00:04:28 »
ben ışıklarda 10 sn dursam N'ye atıyorum. ama D'ye alınca araç ilk hareketini almadan gaz vermiyorum. ki zaten yaz sıcağında market önünde hanımı beklerken n'apıcaz? 10 dk. D'de beklenmez ki  :rofl:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)