0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bülent hocam,N'ye atmasanız iyi olur, ama uzun yol sonrası durduğunuzda kesinlikle atmayın. Şanzımanın içindeki yağ da ısınıyor ve soğutulması gerekiyor. N'ye atarak bu soğutmayı etkili yapmasını engelliyorsunuz. sadece D'de yapar bunu. Ayrıca klasik mekanik şanzımanlar gibi değil bunlar rahatlasın vs. Yağın devirdaimi ve türbinleri döndürmesiyle hareket sağlanıyor.uzun inişlerde de N'ye atmadıkça hiç bir sıkıntı olmaz.
Myth No. 5: It's best to shift an automatic transmission into Neutral at red lights. This myth stems from the idea that keeping the transmission in Drive while stepping on the brake wastes fuel and causes unnecessary wear on the driveline. In fact, actual engine wear and fuel loss are minimal.Regularly shifting from Neutral and back into Drive when the light turns green, then immediately stepping on the gas, can wear — albeit slightly — on the transmission, driveline and engine mounts. Ultimately, these stoplight antics probably won't amount to any measurable harm or good; they're likely just a habit by folks who need to keep their hand busy with the gear selector. Our advice? Get a stick shift.
Mutlu,N de iken gaz ile birlikte D konusunda sonuna kadar haklısın.Hatta pati çekmek ister isen 3000 dd yapıp D ye de çekebilirsin.Ama şuanda ki konu farklı.N de beklemekte hiç bir şekilde sorun olmaz.Hatta uzun süre D de beklemelerde tork konvertöründeki sıkışma ve basınçtan dolayı yag sıcaklıgıda artıyor.
N ile ilerler iken D e alıp, şanzıman yag basıncını doldurduktan sonra gaza basmanın zararı olmaz, zaten rampa aşagı giderken gazdan ayagınızı çektiginizde olan durum gerçekleşmiş oluyor.