Gönderen Konu: Tam OTOMATİK vites Hakkında  (Okunma sayısı 13443 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #40 : Eylül 10, 2015, 16:43:58 »
Hep D N arasında gelip gideceğinize bir de 100 km/s ile rokete yani R ye alın.  :) (malum fıkrası bile var)

Şaka şaka sakın ha! 1, 2 gibi küçük viteslere bile almayın. En iyisi yüksek hızlarda vitesle oynamayın. Sollamalarda ve yokuş durumuna göre overdrive off yapabilir, triptronikte vites küçültebilirsiniz.

Yaklaşık 14-15 senedir otomatik kullanan biri olarak 2-3 sn üzerindeki duruşlarda el alışkanlığı tık diye N ye alırım. Belki manuelden kalan bir alışkanlık ama yine de kullanılan şanzımanlara göre motorun zorlandığını fark ediyorum. Boşa alınca motor olmasa bile ben rahatlıyorum.  :D
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #40 : Eylül 10, 2015, 16:43:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #41 : Eylül 10, 2015, 16:49:30 »
Sürekli çıkış ve inişlerde sürekli D kullanmak aracıda şanzumanıda yorar.İnişlerde kesinlikle D konumunu kullanmamak lazım araç sürekli hızlanıp vites değiştirdiğinden fren balataları erken biter ve aşırı ısınır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #42 : Eylül 10, 2015, 17:34:24 »
3 yıldır sürekli yaptıgımdan sayısını hatırlayamadım, kusura bakmayın
Ben diyeyim 1000 kez, siz diyin 2000 kez boşa attım.

Oncelikle hayirli yolculuklar, alinamaz diye bir sey yok alinmamalidir demek istedim ama bunu biraz sert yazmisim ;). Problem su ki D den N ye gecen arac hizlanir amac da bu zaten dediginize gore sonrasinda da arac yuksek devirdeyken D ye takmak sanzumana stres yaratacagi icin dedim defaatle yapin bakalim ne oluyor diye. Ayrica tork konverterli sanzumanda N konumunda yaglamanin kesildigi de bilhiler arasinda, bu da asinmayi arttirdigi biliniyor. Siz veya digerleri araci ve sanzumani taniyarak devrine dikkat ederek motoru zora sokmadan  kisa sureli ve motora zarar vermeden bu isi yapiyor olabilirsiniz ama bunun genel gecer bir dogru gibi lanse edilmesidir beni uzen.
Ayni sey zaten 3 2 L kullanarak yavaslama isleminde de var sartlari belirtmeden 32L kullanrak yavaslayabilirsiniz dense eminim ki 100ile giderken L ye alip durdurmak isteyen akillilar olacaktir :) .

Ben sadece tavsiye edileni savundum, uyup uymamak kullanicinin sorumlulugudur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #43 : Eylül 10, 2015, 19:25:12 »
Vites kutuları ve motorlar yorulmazlar, şişmezler, eskimezler.

Sadece MMT şanzımanlı sürücüler (durmalarda) daha dikkatli olmalılar.

Otomatik şanzımanlı araçla yokuş aşağı inişlerde hızının artmasını istemiyorsanız,

4 ileri olanlarda O/D ile,
5 ve daha üst vitesli olanlarda Manuele alıp bir veya 2 alt vitesle,
e-cvt'de B (break) yani motor kompresörü konumuna alıp inilmesi gerekiyor.

Sonuçta hangi şanzıman olursa olsun, motor kompresörünün dahi yetmediği inişlerde frene basılacaktır.

İniş sırasında Vites D'de hızlanıyorsa N'de daha çabuk hızlanır.

Yüksek süratlerde yada yokuş aşağı inişlerde vites D ile N arasında geçiş yapabilir, fayda anlamında getirisi olmaz, fakat trafik güvenliği anlamında risk oluşturabilir. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #44 : Eylül 10, 2015, 19:31:56 »
Hasan Beyin bir tespitine katılıyorum. Kesinlikle yokuş aşağı D ile inmemek gerekiyor. Genel tabir şudur; yokuşu kaçıncı vitesle çıkabilirsen o vitesle inmen gerekir diye. Otomatiklerde (her türlüsünü kullanmamış olsam da) motor/kompresör freni olmadığından yokuş aşağı sürekli frenle inmek balataları şişirecektir. O yüzden yokuşun eğimine göre gerekli tedbir önceden alınmalıdır. Mesela hafif bir yokuştan D de fren desteği ile ineceğime overdrive off yapıp 4 e geçmesini engelleyip daha temkinli iniyorum. Daha dik olan yerlerde 2. vites ya da 1/L (low) a da almışlığım vardır. Hızlanan arabada frene güvensen de arabaya güven olmaz! BMW nin benzer bir reklamı vardı ya.. 0-100 bizim işimiz, durmasına karışmayız!  :D
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #45 : Eylül 10, 2015, 19:34:38 »
Hasan bey,
Kesinlikle konuşacagız bunda bir sorun yok,
Öncelikle boşa atın diye bir tavsiyem benimde yok, sadece tecrübelerim.

Devam edersek,
Boşa atıldıgında yağlamanın kesildigi bilgisi dogru degildir, örnek olarak yag degişimi videolarını izler iseniz, sogutucu radyat9rden geri dönüş hortumu sökülür yeni yağ konur ve motor boşta çalıştırılır. Bu sırada hortumdan eski yağın boşalması ve yeni yağın görsel gelmesi beklenir.

Şanzımanın içinde direkt prizdirek'e bağlı pompa vardır. Prizdirek e bağlı oldugundan motor çalıştıgından sürekli devrededir.

Mantık olarakta, siz D ye aldıgın8zda şanzımanda yağ basıncı ile vites seçiliyor, bu durumdada hatta basınç olmaz ise vites geçişi olmaz. Buda yağ pompasının devrede oldugunun işaretidir.
Ama motor çalışıyor ise.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #46 : Eylül 10, 2015, 19:49:02 »
 Daha bilimsel açıklamalar yapılamazdı hepinize teşekkürler....Demek artık bana düştü. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #47 : Eylül 10, 2015, 20:17:32 »
CVT dahil tüm vites kutuları içinde şanzıman yağı vardır. Vites N veya D yağsızlık diye bir şey olamaz.

O vites kutusunu otomatik yapan şey cinsine göre hidrolik iticiler veya küçük elektrik motorlarıdır, N atılınca yağsız kalma düşüncesi motor icad edememizin göstergesidir.

Tork konvertörlü kavrama sisteminde ise N konumunda yağsızlık diye bir şey söz konusu olamaz, N vites kutusu içindeki olaydır kavramada değil.

Otomatik şanzımanın N konumunda bırakılması, kullanılması ve yağsızlık tamamen ayrı konulardır.

Düz vitesli bir araçta boşa almayın şanzıman yağsız kalır demek gibi birşeydir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #48 : Eylül 10, 2015, 20:27:40 »
Bu konunun başlığı otomatik vites hakkında uzman görüşleri,otomatik vites hakkında merak ettiklerimiz olmalıymış.. :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #49 : Eylül 10, 2015, 23:33:03 »
Hasan bey,
Kesinlikle konuşacagız bunda bir sorun yok,
Öncelikle boşa atın diye bir tavsiyem benimde yok, sadece tecrübelerim.

Devam edersek,
Boşa atıldıgında yağlamanın kesildigi bilgisi dogru degildir, örnek olarak yag degişimi videolarını izler iseniz, sogutucu radyat9rden geri dönüş hortumu sökülür yeni yağ konur ve motor boşta çalıştırılır. Bu sırada hortumdan eski yağın boşalması ve yeni yağın görsel gelmesi beklenir.

Şanzımanın içinde direkt prizdirek'e bağlı pompa vardır. Prizdirek e bağlı oldugundan motor çalıştıgından sürekli devrededir.

Mantık olarakta, siz D ye aldıgın8zda şanzımanda yağ basıncı ile vites seçiliyor, bu durumdada hatta basınç olmaz ise vites geçişi olmaz. Buda yağ pompasının devrede oldugunun işaretidir.
Ama motor çalışıyor ise.

Buna bizzat şahit oldum, hatta marş aldırılmasıyla dahi o şanzıman yağı devirdaim olabiliyor.
Bir de dikkatimi çeken yazın sıcağında manuel yarisim, şimdiki at mazdamdan daha geç ısınıyordu. Bunda zannediyorum, hem motorun hem de şanzımanın yağlarının radyatörde ısı transferinde bulunarak birbirlerini daha kısa sürede çalışma sıcaklığına çıkarmaları.

Motor çalışırken yüksek hızda D'den N'ye alındıktan sonra tekrardan D'ye alınacağı zaman şanzımanın uygun vitesi seçmesini beklemek gerekir o zaman değil mi Ahmet abi?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #50 : Eylül 11, 2015, 10:07:33 »
Buna bizzat şahit oldum, hatta marş aldırılmasıyla dahi o şanzıman yağı devirdaim olabiliyor.
Bir de dikkatimi çeken yazın sıcağında manuel yarisim, şimdiki at mazdamdan daha geç ısınıyordu. Bunda zannediyorum, hem motorun hem de şanzımanın yağlarının radyatörde ısı transferinde bulunarak birbirlerini daha kısa sürede çalışma sıcaklığına çıkarmaları.

Motor çalışırken yüksek hızda D'den N'ye alındıktan sonra tekrardan D'ye alınacağı zaman şanzımanın uygun vitesi seçmesini beklemek gerekir o zaman değil mi Ahmet abi?

tam otomatik arabalarda asla yolda giderken N ye yani boşa alınmaz, şanzımana çok büyük zararı olduğunu söylüyorlar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #51 : Eylül 11, 2015, 12:07:35 »
Aracımın tam otomatik şanzumanında Cvt şanzumanlı astrada bilya sesi gibi sesleri duymak için bir çok kez boşa aldım bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum,aynen manuel araçta sıkıntı olmadığı gibi ..Sonuçta bu alışkanlık haline gelecek bir kullanım tarzı değil...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #52 : Eylül 11, 2015, 12:28:18 »
Aracımın tam otomatik şanzumanında Cvt şanzumanlı astrada bilya sesi gibi sesleri duymak için bir çok kez boşa aldım bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum,aynen manuel araçta sıkıntı olmadığı gibi ..Sonuçta bu alışkanlık haline gelecek bir kullanım tarzı değil...
Cvt şanzımanlı Astra kısmını anlayamadım ben... Opel cvt şanzıman kullanmadı ki... Ben mi yanlış biliyorum. H kasada easytronic vardı o zaten cvt değil. Yeni kasa astra ve insigniada ise active select var, o da cvt değil, 6 ileri tam otomatik...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #53 : Eylül 11, 2015, 13:12:43 »
Cvt şanzımanlı Astra kısmını anlayamadım ben... Opel cvt şanzıman kullanmadı ki... Ben mi yanlış biliyorum. H kasada easytronic vardı o zaten cvt değil. Yeni kasa astra ve insigniada ise active select var, o da cvt değil, 6 ileri tam otomatik...
Haklı olabilirsiniz..1 ay kullandım sadece ama boşa atmakta bir sıkıntı olmaz onu belirtmek istedim.Ayrıca bazı markalar aynı şanzumanı kullanıp farklı isimler kullanıyorlar ..
  http://www.otohaber.com.tr/servis/mekanik/2013/01/25/her-sanziman-ayni-degildir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #54 : Eylül 11, 2015, 13:29:15 »
Tabii ki haklısınız her şanzıman aynı değildir. Ama cvt deyince bu forumda herkesin anladığı şey aynıdır. Verdiğiniz güzel bilgilere ufak bir düzeltme sadece cvt degil tam otomatik kullanması Opel'in ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #55 : Eylül 11, 2015, 14:38:16 »
Arkadaşlar yolda ilerlerken manuel şanzımanı da boşa almak zararlıdır.
Benim aracımın şanzımanı DSG. Trafik ışıklarında beklerken veya uzun süreli bekleyeceksem N konumuna alıyorum. Bildiğiniz üzere DSG' de tork konvertörü yerine bildiğimiz baskı balata var. D konumunda uzun süreli beklemelerde debriyaj basılı iken şanzıman dişlileri dönmediği için şanzıman yağlanmıyor.
Rampa inişlerinde manuel araçlarınızı da boşa atmayın. Şanzıman ana dişlileri tekerlek tarafından döndürülürken, dişliler mile bağlayan kısımlar dönmeyince yağlanmadığı için orta vadede şanzımanda ses, uğultu, ...vs. gibi şikayetler oluşuyor.
Hatta youtube' da gearbox yazarsanız, açıklamalı videosu da var.
Youtube videosunun 1. dakikasında araç itilirken şanzımanın nasıl davrandığı görülebiliyor:
https://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw
Tamam vitesi boşa aldık, debriyajı bıraktık motor boşta da olsa dişlileri döndürecek ancak tekerlekler daha hızlı döndüreceği için bana kalırsa yağlamada sıkıntı olacak ve bu da orta veya uzun vadede arıza demek.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #56 : Eylül 11, 2015, 14:58:27 »
Manuel şanzımanı defalarca boşa alarak kullandığım oldu, hiç bir sıkıntısını sorununu görmedim. Ahmet abi de tork konvertörlü aracını boşa almış. Niye zararlıdır, neden zararlıdır, bilen varsa açıklasın bilelim.

Manuel şanzıman için bilyenin yağlaması duruyor deniyor. Bilyeler kendinden yağlıdır zaten.

Tork konvertörde Mustafa Beysi abi de boşa alarak denemiş bir kaç defa. Tork konvertörde ne gibi sıkıntılar olabilir? Yağlama durmadığını biliyoruz boşa atınca da.

Sonuçta otomatik şanzımanlar basit elektroniklerden oluşmuyor. Hızı algılayıp N'den D'ye atınca da kaçıncı vitesi kavraması gerektiğini bilmesi gerekir diye düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #57 : Eylül 11, 2015, 15:16:00 »
Kimse, kimseye bir şeyler ispatlamak zorunda değil.
O nedenle farklı soru gelmedikçe aynı yorumları yapmayacağım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #58 : Eylül 11, 2015, 15:37:37 »
Aynen ,çoğumuz otomatik kullanmayıda ,manuelide çok iyi kullanıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #59 : Eylül 11, 2015, 16:04:01 »
manuel şanzımanda boşa atmanın dişlilere veşanzımana hiç birzararı olmaz,motora bağlı olan prizdirek ile tekerlere yani diferansiyele bağlı olan kamalı mil ayrı ayrıdöner bunları birbirine farklı oranlarda bağlıyan vites dişlileri görevde değildir, yağlaması ise pompa ile filan değil dişliler dönerken içinden çırpma ile kaldırdıkları yağın bilya ve dişlilere düşmesi ile direkt olarak yapılır, yarı otomatik şanzımanlar temelde manuel şanzıman olduklarından davranışlarımanuelle aynıdır. fakat tam otomatik şanzımanlar bu güne kadar yapılmış en mütekamil makinelerdir ve yapısı çok karmaşıktır, en babayiğit usta bile eğer tecrübesi yoksa bir şanzımanı tıkır tıkır çalışacak şekilde toplayamaz. içinde hidrolikle çalışan mekanik bir beyin kaydırma plakaları v.s çok kritik aksamlar vardır vede en ufak hatayı kaldırmaz. onun için yolda boşa filan atmaları yaparsanız çok büyük masrafları göze almalısınız. Almanyada ikinciel oto ticareti yapan tamir servisi olan akrabam Murat zlatan ibrahimoviçin otomatik şanzıman arızası yüzünden servise çok düşük bir paraya terkettiği mercedes ML400 jipe çok uğraştıkları halde şanzımanın hakkından gelemeyip komple sıfır şanzımana bir servet ödeyerek işi bitirdiler. o arabayla Türkiyeye şarköye geldi beraber istanbula gittik, uzun lafın kısası tam otomatikle şaka olmaz.

1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/