Gönderen Konu: Tam OTOMATİK vites Hakkında  (Okunma sayısı 13437 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #20 : Mayıs 30, 2015, 00:05:59 »
Sen yinede çok kullanma,
Bende çok kullanmıyorum. Çünkü çok emin degilim.

Manuel veya MMT olsa korkma at derdim de.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #20 : Mayıs 30, 2015, 00:05:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #21 : Mayıs 30, 2015, 00:06:55 »
Aynı kitapçıkta lpg de takmayın diyor ama  ;)

Lpg takarsanız araca zarar verirsiniz diyor ki uzun vadade zarar vermediği araç yok yani kitapçık doğru söylüyor.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #22 : Mayıs 30, 2015, 00:12:44 »
Sen yinede çok kullanma,
Bende çok kullanmıyorum. Çünkü çok emin degilim.

Manuel veya MMT olsa korkma at derdim de.

Aynen manuelde atıyordum abi zaten :D 5.3 fabrika ş.dışı verisi olan yarisimi bu metodla ve 90 km hızı geçmeden 4.7 lt yaktırdığımı bilirim.  :rofl:
Yurtdışındaki forumlarda da sakın diyorlar hep nedenini açıklayan yok ki.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #23 : Mayıs 30, 2015, 00:16:03 »
Lpg takarsanız araca zarar verirsiniz diyor ki uzun vadade zarar vermediği araç yok yani kitapçık doğru söylüyor.

Buna cevap veriri isem konu farklı yere gideceginden susma hakkımı kullanıyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #24 : Mayıs 30, 2015, 00:17:28 »
Üretici firma klavuzunda  daha sonra sorun olacak veya ihtimali düşük bile olsa yapılmamalıdır,sakıncalıdır yazmak zorunda ki başı ağrımasın..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #25 : Mayıs 30, 2015, 02:24:02 »
Buna cevap veriri isem konu farklı yere gideceginden susma hakkımı kullanıyorum.
Vitesteki N konumu ile lpg konusu birbirinden epey farklı zaten teşekkür ederim.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Doğa Fotoğrafçısı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '11
  • 149 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #26 : Mayıs 30, 2015, 10:18:19 »
80000 bakımına Toyotronic Mithat Usta'ya gittiğimde test sürüşü yaparken, beklemelerde N konumuna al demişti. D'de iken frenle beklediğinde araç gitmek istiyor ve sen buna ters kuvvetle gitmesine izin vermiyorsun dolayısıyla şanzumanı zorluyorsun tarzı bir cümle kullanmıştı. Ben de o nedenle 5-6 sn üzeri beklemelerde N ye alıp sonra ilerleyeceğim zaman D'ye aldıktan 1-2 sn sonra gaza basıyorum. Ayrıca tam otomatik bir corolla almakla en iyisini yapmışsın, bakımdan bakıma gelirsin sadece demişti. Allah'ın izniyle de öyle olur inşallah. ::)
2011 MODEL TOYOTA COROLLA 1,6 COMFORT EXTRA TAM OTOMATİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #27 : Mayıs 30, 2015, 12:23:52 »
Benim aracımın şanzımanı DSG. Trafik ışıklarında beklerken veya uzun süreli bekleyeceksem N konumuna alıyorum. Bildiğiniz üzere DSG' de tork konvertörü yerine bildiğimiz baskı balata var. D konumunda uzun süreli beklemelerde debriyaj basılı iken şanzıman dişlileri dönmediği için şanzıman yağlanmıyor.
Rampa inişlerinde manuel araçlarınızı da boşa atmayın. Şanzıman ana dişlileri tekerlek tarafından döndürülürken, dişliler mile bağlayan kısımlar dönmeyince yağlanmadığı için orta vadede şanzımanda ses, uğultu, ...vs. gibi şikayetler oluşuyor.
Hatta youtube' da gearbox yazarsanız, açıklamalı videosu da var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '21
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #28 : Mayıs 31, 2015, 16:11:26 »
Sabit duruyorsaniz hareket etmiyorsaniz bosa alabilirsiniz ama bendeki toyotada (1.6 elegant benzin tam otomatik) eger araba d de ise ve tamamen durduysa arac halen ayagim frendeyse kendisi n ye atmis gibi tuketimi azaltiyor. 500-700 devire dusuyor arac n de de o kadar oluyor zaten. Ancak yokus asagi giderken arac az yaksin diye KESİNLİKLE bosa atmayin araci cunku bosa atinca araba kontrolu azaliyormus (tam nasil bilmiyorum ama kitapcikta bile yaziyormus galiba babam oyle dedi)
e210 corolla 1.5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #29 : Mayıs 31, 2015, 17:32:45 »
Sabit duruyorsaniz hareket etmiyorsaniz bosa alabilirsiniz ama bendeki toyotada (1.6 elegant benzin tam otomatik) eger araba d de ise ve tamamen durduysa arac halen ayagim frendeyse kendisi n ye atmis gibi tuketimi azaltiyor. 500-700 devire dusuyor arac n de de o kadar oluyor zaten. Ancak yokus asagi giderken arac az yaksin diye KESİNLİKLE bosa atmayin araci cunku bosa atinca araba kontrolu azaliyormus (tam nasil bilmiyorum ama kitapcikta bile yaziyormus galiba babam oyle dedi)

Zaten aracın kendi kendi hızını artırdığı %5 ve üstü eğimler için değil, yokuş aşağı olmasına rağmen aracın hızını sabit tutmak için gaza basmak gereken eğimler için vites boşa atılabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Doğa Fotoğrafçısı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '11
  • 149 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #30 : Mayıs 31, 2015, 18:36:17 »
Otomatik vites araçlarda yokuş aşağı veya hareket halindeyken kesinlikle boşa atılmamalı. Şanzımanı kucaklar gelirsiniz.
2011 MODEL TOYOTA COROLLA 1,6 COMFORT EXTRA TAM OTOMATİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #31 : Haziran 01, 2015, 10:24:36 »
Arkadaşlar dediklerinizden çıkan sonuç hareket halinde kesinlikle N ye atmak yok. Durunca araç rahatlasın diye N ye atabiliriz . Zaten Katalogda yokuş aşağı gibi durumlarda motor frenini kullanmak için 3 e veya 2 ye atabilirsiniz diyor zaten bende atıyorum ve D de 3 küsür olan anlık tüketim vitesi düşürdüğümde 0 (sıfır) a yada sıfır küsürlere düşüyor. Şehir içi LPG de ortalama tüketim değerim 10.3 lt (100km) değer sizce iyi mi? daha aşağı çekilmiyor yeni aldığım goodyaer EGP leri daha takmadım belki onlardan sonra 10 lt düşer Bakacağız .
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Doğa Fotoğrafçısı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '11
  • 149 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #32 : Haziran 01, 2015, 10:28:26 »
Arkadaşlar dediklerinizden çıkan sonuç hareket halinde kesinlikle N ye atmak yok. Durunca araç rahatlasın diye N ye atabiliriz . Zaten Katalogda yokuş aşağı gibi durumlarda motor frenini kullanmak için 3 e veya 2 ye atabilirsiniz diyor zaten bende atıyorum ve D de 3 küsür olan anlık tüketim vitesi düşürdüğümde 0 (sıfır) a yada sıfır küsürlere düşüyor. Şehir içi LPG de ortalama tüketim değerim 10.3 lt (100km) değer sizce iyi mi? daha aşağı çekilmiyor yeni aldığım goodyaer EGP leri daha takmadım belki onlardan sonra 10 lt düşer Bakacağız .
lpgdeki yakıt tüketimi gayet normal. benzindeki ise 9 civarı olacaktır ki 1,6 tam otomatik bir corolla için gayet normal ve bence de iyi bir değer. ben ev iş arası benzinde 13 altına düşemiyorum.  :lol:
2011 MODEL TOYOTA COROLLA 1,6 COMFORT EXTRA TAM OTOMATİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #33 : Haziran 01, 2015, 14:57:58 »
...Durunca araç rahatlasın diye N ye atabiliriz...
Diyelim ki ışıklarda durdunuz ve N' ye aldınız ve 30 saniye sonra da ışık yeşil oldu. D' ye alır almaz gaza yüklenmeyin ki tork konvertöre dolabilmesi için zaman tanıyın.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #34 : Haziran 01, 2015, 15:39:07 »
 Mikro dalga fırınlarda; ''kedi kurutmayınız'' uyarısı konmuştu bir dönem klavuzlara. Çünkü bunu deneyen ve yaşadığı sorun sonrası üreticiye suçlayanlar olmuştu. Aslında bunun belli mantığı da var.
 Otomatik viteslerde, beklemelerde şanzımanı boş konumuna(N) almak faydalıdır. Diğer yandan, vites geçişlerinde de, ayağı gazdan çekmek yine şanzımanın sağlığı açısından iyidir.
 Sonuçta paller, basınçlı yağın içinde, karşılıklı olarak dönüyorlar ve aralarında mekanik bağlantı yok(sabit hızlar hariç). Ancak bir palin, karşısındakinden çok daha yüksek devirde dönmesi sonucu, girdap akımının karşı pallere zorlama yaratacağı düşünülebilir.
 Hareket halinde N konumuna vitesi almamanın, şanzıman dışında da gerekçeleri var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #35 : Haziran 02, 2015, 16:11:45 »
MMT, Çift Kavrama ve Tork Konvertörlü otomatik şanzımanlarda, duraklama esnasında boşa almakta fayda vardır.

Multidrive-S (CVT, e-CVT) şanzımanlarda boşa almanın hiç bir mantığı yok.

Hareket halindeyken, ne düz vitesli nede otomatik vitesli araçlarda boşa almak için hiç bir sebep yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #36 : Eylül 10, 2015, 10:27:49 »
Tork konverterli sanzuman icin konusuyorum;

1.6 tam otomatik aracimda ezbere bildigim isiklarda ne kadar bekeleycegimi bildigim icin n ye aliyorum vitesi kalkisa 2-3 saniye kala da D ye atip yuruyorum ama oyle 10sn lik isiklarda N ye almiyorum. D ye atip gaza abanmak da yok.

Yokus asagi x y ve z durumlarinda N ye alinip gidilir diyenler olmus. Yok oyle bir sey, motor sadece dururken n ye atilir. Durmasi yetmez hatta tekerlekler de donmezken atilabilir. Birsey olmaz abi diyenler defalarca kez 120 ile giderken N ye atsin biraz bekleyip D ye gecsin de ispatlasin hipotezini.

Yokus asagi giderken 3 2 L ye alirip motor freni yaparim diyenlere hak veriyorum ama bunu yaparken de illa motor freni yaptiracam diye motora zorla 4bin 5bin 6bin devir cevirtmeyin bence kokular gelebilir sonra. Kisaca hiziniza gore secin 3 2 L vitesi atiyorum ... ile giderken 3 e alip araca 6500devire zorlamayin frenleyip 120 civarina indirip 3e ativerin. Ezbere is yapilmamasi maksimum verimlilik ve dusuk isletme giderleriniz olmasi icin gereklidir.

Umarim yardimci olabilmisimdir. Yanlisim varsa duzeltin lutfen insanlara yanlis bilgi vermeyelim.


Düzenleme: Trafik kuralları

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 52 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #37 : Eylül 10, 2015, 12:28:50 »
Ben test ettim İstanbul Sakarya arası 2 tane uzun iniş var 100 km hızdan N'ye alıyorum .......'ye çıkıyor tekrar D'ye alıyorum herhangi bir sorun olamadı bence şanzıman için sakıncası olsa mandala basmadan geçişe izin vermezdi, ayrıca seyir halindeyken 2. ve geri vitese mandala basmadan alamıyorsunuz. ''Hem otomatik hemde manuel vites boşa atmayı hiç kimseye tavsiye etmiyorum.''


Düzenleme: Trafik kuralları
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #38 : Eylül 10, 2015, 12:35:54 »
Birsey olmaz abi diyenler defalarca kez 120 ile giderken N ye atsin biraz bekleyip D ye gecsin de ispatlasin hipotezini.

3 yıldır sürekli yaptıgımdan sayısını hatırlayamadım, kusura bakmayın
Ben diyeyim 1000 kez, siz diyin 2000 kez boşa attım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tam OTOMATİK vites Hakkında
« Yanıtla #39 : Eylül 10, 2015, 12:47:26 »
Bazen bende aracın bilya ve aktarma vb..ses gelip gelmediğini kontrol etmek için düz yolda D den N alırım..