Gönderen Konu: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis  (Okunma sayısı 60770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #160 : Mart 09, 2015, 11:28:10 »


Fatih bey agirlikta ciddi degisiklik tahmin etmiyorum.
Alt devirler mantikli geldi ama. 1. Vitesteki 1400~1800 devir araligindaki farkin en azindan, performansa yansimadi gerekirdi diye dusunuyorum ki guzel bir fark olmasi gerekirdi.
Aklima gelen tek sey, aktarmanin alt devirlerdeki yuksek torka cevap verememesi.

Bir de 190 torkluk dizelin tork grafigini gordum ama hem yeni hem eski 205 liklerin tork guc grafigine erisebilen var mi acaba.

Guc degismemis denebilir, ama guc son hizi etkiler de 0~100'u ne derece etkiler?

@Ahmet hocam selamlar :)

Güç son hızı ne kadar etkiliyorsa 0-100 ü de aynı şekilde etkiler.

Düşük devirdeki tork da sadece günlük kullanımda atmosferik motora göre daha fazla güç-hp sağlar. Tork yüksek olsa da o düşük devirdeki güç zaten fazla değildir.

iki araç da 90 hp güç üretiyorsa 0-100 deki fark zaten kayda değer bir şey olmaz. 

 

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #160 : Mart 09, 2015, 11:28:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #161 : Mart 09, 2015, 11:38:33 »

Güç son hızı ne kadar etkiliyorsa 0-100 ü de aynı şekilde etkiler.

Düşük devirdeki tork da sadece günlük kullanımda atmosferik motora göre daha fazla güç-hp sağlar. Tork yüksek olsa da o düşük devirdeki güç zaten fazla değildir.

iki araç da 90 hp güç üretiyorsa 0-100 deki fark zaten kayda değer bir şey olmaz. 

 
Fatih bey, eskiden kalkistan 1800 devire kadar gelen sure ne ise simdi de ayni mi olacak? Eger oyle ise max torkun dusurulmesi bir anlam ifade etmiyor :) 1800 den sonra ayni zaten eyvallah.
En azindan kalkistaki bu iyilesmenin 0~100 e yansimasi gerekmez mi,neden?
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #162 : Mart 09, 2015, 11:44:22 »


Fatih bey, eskiden kalkistan 1800 devire kadar gelen sure ne ise simdi de ayni mi olacak? Eger oyle ise max torkun dusurulmesi bir anlam ifade etmiyor :) 1800 den sonra ayni zaten eyvallah.
En azindan kalkistaki bu iyilesmenin 0~100 e yansimasi gerekmez mi,neden?

Aynı olacak demedim ancak şöyle olabilir örneğin 1800 devire gelene kadar ki süre biraz kısalmış 1800 den 4500 e kadar herhangi bir devir aralığında alınan süre biraz artmış olabilir. 

Yani motorun 0-100 hızlanmasında kullanılan devirlerdeki güç  ortalaması aynı kalmıştır.  Sonuç olarak diğer şartlar da aynı ise 0-100 hızlanma süresi aynı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #163 : Mart 09, 2015, 11:49:00 »

Aynı olacak demedim ancak şöyle olabilir örneğin 1800 devire gelene kadar ki süre biraz kısalmış 1800 den 4500 e kadar herhangi bir devir aralığında alınan süre biraz artmış olabilir. 

Yani motorun 0-100 hızlanmasında kullanılan devirlerdeki güç  ortalaması aynı kalmıştır.  Sonuç olarak diğer şartlar da aynı ise 0-100 hızlanma süresi aynı olur.
Yani 2800 devirden sonraki torktan çalmış olabilirler diyorsunuz, mantikli.

Guc-tork grafigini gormek lazim o zaman ama bulmak pek mumkun degil sanirim :)
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #164 : Mart 09, 2015, 11:50:30 »
Yani 2800 devirden sonraki torktan çalmış olabilirler diyorsunuz, mantikli.

Guc-tork grafigini gormek lazim o zaman ama bulmak pek mumkun degil sanirim :)
Aynen.
Güç grafiğini görmek lazım. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #165 : Mart 09, 2015, 11:54:50 »
Japonlara noluyor sanırım çağı yakalamaya ayak uydurmaya başladılar.Önce nissan,mazda sonra toyota derken sanırım sıra hondaya geçecek.Gelişmeler sonunda içimde bu sefer bu olacak hissi uyandırdı.Ama mutlak yine o almanlarda ki gösteriş yok bence gerekte yok.Sanırım 1.6 atmosferiki satmak güzel bir düşünce olacak :)
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #166 : Mart 09, 2015, 16:42:31 »
 Güç-Tork vb bilgiler aslında uzun uzaya tartışılmıştı bazı konularda. Güzel bir konudur, çok detayı vardır ve konunun tekrar gündeme gelmesi de iyi olmuş bence.
 Kısa bir örnek vereyim; bir zamanlar rallide Audi çok güçlü bir aracını tanıtmıştı, 1000Hp civarı idi(o zamanlar regülasyonlar daha farklı idi günümüzden). Bu aracın bütün yarışları alıp koparması düşünülebilirdi ancak o gücün yere aktarımı çok da kolay bir şey değil. Yani güç ve torun yanında bunu yere nasıl aktardığı, aracın aerodinamik yapısı vb şeyler de önemli.
 Aracın azami hızını arttırarak, en basitinden lastik hız-yük endeksini de değiştirmiş olunur. Bu bile ayrı maliyettir. Yine eskiden 195 tabanlı bir lastik geniş sınıfta yer alırken bugün 205 bile normal kabul ediliyor. Üstelik araçlar geçmişe nazaran(80 ve 90 lar) çok da güçlü değiller. 114, 120 hatta 160 hp lik binek araçlar düşünüldüğünde.
 Yukarıdaki paylaşımlara aynen katılıyorum, bir aracın azami tork ve güç değerini yanında bunları nasıl bir bantta ortaya koyduğu da önemli. Emisyon değerleri de düşünülerek kullanılan bazı ekipmanların da etkileri ayrıcı önemli.
 Bu arada bazı araçlar, kimi ülkelerde, emisyon değerleri nedeni ile satış problemleri yaşayabiliyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 5700
  • Model Yılı: '14
  • 21 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #167 : Mart 10, 2015, 15:27:29 »



Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2015, 10:58:20
Toyota Safety Sence:

-Akıllı Park Sistemi
-Çarpışma Önleyici (Pre-Collision) Sistem
-Adaptive Cruise Control
-Şerit Değiştirme Uyarısı
-Otomatik Uzun Far (Uzun Far Asistanı)
-Yol İşareti Asistanı

-İlk önce Aygo, Yaris, Auris ve Avensis'de kullanılacak.
-2015 sonuna kadar Avrupa'daki %70 Toyota kullanıcıları bu paketi seçebilecek.

merhaba,

bu paketin fiyatı ne kadar olur?

bir de yanlış anlamadıysam eski modellere de eklenebiliyor değil mi?
Auris 1.6 Multidrive S Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #168 : Mart 10, 2015, 16:28:21 »
merhaba,

bu paketin fiyatı ne kadar olur?

bir de yanlış anlamadıysam eski modellere de eklenebiliyor değil mi?

Cemal bey, bu donanım seviyeleriyle birlikte gelir, yani VW'de olduğu gibi aracı alırken üstüne para ödeyerek bu özelliklere sahip aracı alırsınız. Sonradan eklemeler gerek maliyet gerek uygulanabilirlik açısından mümkün değil pek, fakat mevcut araçlara uygulanabilecek bir kit vardır belki de.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #169 : Mart 10, 2015, 17:23:18 »
merhaba,

bu paketin fiyatı ne kadar olur?

bir de yanlış anlamadıysam eski modellere de eklenebiliyor değil mi?
eski modellere eklenemiyor malesef.
haberde tüm trim seviyesinde alınabileceğini söylüyor. yani en baz seviyedede alınabilecek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 5700
  • Model Yılı: '14
  • 21 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #170 : Mart 11, 2015, 14:35:48 »
eski modellere eklenemiyor malesef.
haberde tüm trim seviyesinde alınabileceğini söylüyor. yani en baz seviyedede alınabilecek

Cemal bey, bu donanım seviyeleriyle birlikte gelir, yani VW'de olduğu gibi aracı alırken üstüne para ödeyerek bu özelliklere sahip aracı alırsınız. Sonradan eklemeler gerek maliyet gerek uygulanabilirlik açısından mümkün değil pek, fakat mevcut araçlara uygulanabilecek bir kit vardır belki de.

genelde motora dair konular konuşulmuş ama "Çarpışma Önleyici (Pre-Collision) Sistem", "Şerit Değiştirme Uyarısı", "Yol İşareti Asistanı" gibi özelliklerin olmaması büyük eksiklikti. gelmesine sevindim eski modellere eklenemiyor olmasına üzüldüm.
Auris 1.6 Multidrive S Premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '11
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #171 : Mart 11, 2015, 21:12:32 »
1.2 turbo 116 hp gayet mantıklı ama ne bileyim 1.2 diyince işte yine benim yüksek hacim isteğim devreye giriyor en azından 1.33 dual vvti  + turbo yapsalardı vag grubuna karşı bir baş kaldırış olabilirdi diye düşünüyorum. Herşeyi geçtim umarım bu sefer beyni kapatmazlarda yazılım atılanilinir :)
    performans verileri güzel umarım 1.2 turbonun kaderi de tsi ler gibi olmaz millet yana yana kit aramaya başlamasın ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #172 : Mart 11, 2015, 21:34:22 »
    performans verileri güzel umarım 1.2 turbonun kaderi de tsi ler gibi olmaz millet yana yana kit aramaya başlamasın ;)
Yakit konusunda mi ?
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '11
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #173 : Mart 11, 2015, 21:38:38 »
Yakit konusunda mi ?
tsi motorlar direk enjeksiyonlu olduğu için lpg ile uyum sağlayamıyor hocam ikinci elde millet tüp taktırmadan elden çıkarıyor wwlerini çünkü bıkmış adamlar benzine 4 5 lira vermekten auriste öyle olmasın demek istedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #174 : Mart 11, 2015, 23:17:36 »
tsi motorlar direk enjeksiyonlu olduğu için lpg ile uyum sağlayamıyor hocam ikinci elde millet tüp taktırmadan elden çıkarıyor wwlerini çünkü bıkmış adamlar benzine 4 5 lira vermekten auriste öyle olmasın demek istedim
Evet haklisiniz... Uyumlu lpg var aslinda ama fiyatlari ucuk...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #175 : Mart 12, 2015, 00:28:36 »
Daha yağ yakma sorununu halledememişken nasıl olacak bu iş acaba ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #176 : Mart 12, 2015, 08:35:10 »
Daha yağ yakma sorununu halledememişken nasıl olacak bu iş acaba ? :)
Hangi iş ? Yeni 1.6d motormu
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #177 : Mart 12, 2015, 22:30:44 »
    performans verileri güzel umarım 1.2 turbonun kaderi de tsi ler gibi olmaz millet yana yana kit aramaya başlamasın ;)

Düşük hacim turbolu araçlarda sakin kullanınca ciddii güzel değerler görünür ama basarsanız ciddi üzer çünkü sonu yok yakıtta atmosferiğin en sevdiğim yanı bu işte
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #178 : Mart 12, 2015, 23:13:55 »
Birde özellikle çıkacak olan 1.2 turbo motora temkinli yaklaşmak lazım, umarım olmaz ama yağ yakma ihtimali olabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota yeni motor gamı: 1.6 D4D, 1.2T Auris ve 1.6 D4D Avensis
« Yanıtla #179 : Mart 12, 2015, 23:30:08 »
Birde özellikle çıkacak olan 1.2 turbo motora temkinli yaklaşmak lazım, umarım olmaz ama yağ yakma ihtimali olabilir.
Çok güçlü bir araç olmayacağı için ben yakacağını düşünmüyorum abi, ama dediğin gibi bu yeni teknolojilere temkinli yaklaşmak lazım, başta birileri alsın 1-2 yıl binsin, sonra baktık sıkıntı yok alınabilir. Motorların kendini kanıtlamaları yıllar alıyor. Toyotanın vvti da yaptığı gibi
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio