Gönderen Konu: APEXI Spor yay  (Okunma sayısı 31443 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #180 : Şubat 24, 2015, 19:48:38 »
O zaman kafadan +15 bg kazanir.[emoji1] Açik hava filtresi düşünmüyor musun ogün abi?

 :D :D simdilik dusunmuyorum filtre isini.egzozdan sonra birsure durucam arabanin genel bakimlarini ve bir kac eksigini tamamlicam. Yaza kadr sanirim hoc dusunmemde  o isi ;)
2002 corolla sol vvt-i

Toyota Club Türkiye

Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #180 : Şubat 24, 2015, 19:48:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #181 : Şubat 24, 2015, 22:03:10 »
Ben martın ortasında sanırım filtreyi ywnilicem ve yerine takıcam şu anda stock filtre :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #182 : Şubat 24, 2015, 22:58:18 »
Ben martın ortasında sanırım filtreyi ywnilicem ve yerine takıcam şu anda stock filtre :D

şimdilik hala planlarım arasında yok yaa neden bilmiyorum gitmiyor elim yani :) belki ama belki kutu içi olabilir
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #183 : Şubat 25, 2015, 14:28:14 »
şimdilik hala planlarım arasında yok yaa neden bilmiyorum gitmiyor elim yani :) belki ama belki kutu içi olabilir

Açık candır abi bide ona cayır cayır soğuk çektirince oluyo baya hoş oluyo güzel oluyo :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #184 : Şubat 25, 2015, 14:40:06 »
şimdilik hala planlarım arasında yok yaa neden bilmiyorum gitmiyor elim yani :) belki ama belki kutu içi olabilir
Kutu içine para verme abi   ucuza simota veya bmc kola bence ki bende simota var yazin bmc ye gecicem   bmc yi çok met ediyorlar
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #185 : Şubat 25, 2015, 15:50:32 »
coilli arabayi kullanmak ayri bi dikkt titizlik ister bence zaten. Bi de orjinal olmayan bi coil bana sacma gelior
Ogün bey merhaba, yaylarınız hayırlı olsun güle güle kullanın, size şunu sormak istiyorum;
Yerli üretim olup "şehre özel" değil "araca" özel olarak yaptırılan coil'leri "orjinal" diye niteleyememenizi ve hangi teknik sebeplere dayanarak saçma geldiğini açıklayabilir misiniz? Bir de bugüne kadar araçlarında gerek spor yay (ki hep Eibach kullandım) gerekse de özel üretim coil kullanmış birine, bir mesajınızda belirttiğiniz "yayla gezmek ayrıdır coil ile gezmek ayrıdır.bence önce yayla gezmeye alış arkasından coil ile gezmeye başla" cümlenizi kurmanızı gerektiren spor yay/coilover farklılıklarını anlatabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #186 : Şubat 25, 2015, 16:31:39 »
Kutu içine para verme abi   ucuza simota veya bmc kola bence ki bende simota var yazin bmc ye gecicem   bmc yi çok met ediyorlar

Okan dediğin gibi bmc ciddi sağlam marka ama kullandığımız araçlar 110 hp ve atmosferiğiz yani kullandığımız simota yeterli ama dahada iyi olsun dersen k&n al derim tutupta skyline r34 35 veya supra kullanmıyoruz. K&n yeterli gelecektir hatta simotadan iyi olduğu kesin boşuna bmcye para verme 250 300 tl civarında çünkü sadece filtresi k&n kullan derim.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #187 : Şubat 25, 2015, 16:42:49 »
Okan dediğin gibi bmc ciddi sağlam marka ama kullandığımız araçlar 110 hp ve atmosferiğiz yani kullandığımız simota yeterli ama dahada iyi olsun dersen k&n al derim tutupta skyline r34 35 veya supra kullanmıyoruz. K&n yeterli gelecektir hatta simotadan iyi olduğu kesin boşuna bmcye para verme 250 300 tl civarında çünkü sadece filtresi k&n kullan derim.
Bende simota acik hava filitresi var ama nerden baksan filitre 5 senelik degistirmeyi dusunuyorum oyuzden yazin,  1.2 corsa da gormustum bmc cok iyi ses cikariyordu bide burda dolaşan tt vardi ondada bmc vardi  ordan aklimda kalmiş 
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #188 : Şubat 25, 2015, 16:48:37 »
Yüksel konuyu sen açmışsın, bir araya geldiğimizde de konuşurduk ama başka kişilere de fikir vermesi açısından buradan yazayım madem.. Abicim arabayı basma-alçaltma niyetindeysen ve dört tekere de bunu uygulamak istiyorsan bunu anca spor yayla yapman gerekir, benim Başaran Coil'leri gördün, bence gayet iyiler memnunum ama ben sadece iki tanesine 550+kargo bedeli ödedim, sen o paraya 4 tane Eibach alırsın ve sana tavsiyem şudur ki; benim önceki araçlarımda çok fazla araştırmalarım oldu, internetin araştırmadığım yeri, görüşmediğim fikir almadığım insan kalmadı ve en sonunda alınıp kullanılabilecek, gerek sağlamlık gerek kalite gerek konfor açısından Eibach 3,5 cm aldım. Hatta uyguladığım aracımın forum sitesinde konu açtım ve taktırmadan önceki haliyle takılma aşamasındaki ve de taktırdıktan sonraki her halinin sahne sahne fotoğrafını o konuda paylaştım, moderatörler de açtığım konuyu yay konusunda kafasında soru işaretleri bulunanlara yol gösterici fikir verici olsun diye sabit konu haline getirmişlerdi. Sana tavsiyem yay alacaksan kesinlikle ucuzuna kaçma, Eibach'ı kesinlikle öneriyorum, elbette az da olsa aracın eski konforundan kayıplar yaşıyorsun, ufak ufak da olsa zıp zıplar yaşatıyor ama bunlar arabanın görüntüsüne kattığı güzellik ve de yol tutuşuna olumlu etkisi yanında kabul edilir durumlar oluyor. 5 cm almanı önermem çünkü 3,5 cm (bence) yeterli seviyede düşüş yaratıyor, fazlası kasislerde ve tümseklerde çok zahmet çekmeni sağlar sadece, hele bi de arabaya birkaç kişi binince altını-burnunu-hatta eksozu falan sürtersem diye çok tedirgin oluyorsun.. Bak araba seninkiyle aynı olmasa da önceki aracımdan bir kaç resim paylaşayım, 3,5 cm'lik yayın yarattığı farkı gör..
İlk 2 resim yay takılmadan önceki hali, sonraki 2 resim yaylı hali..
http://e1211.hizliresim.com/13/c/funf4.jpg
http://g1302.hizliresim.com/16/q/kd9tr.jpg
http://c1302.hizliresim.com/16/w/kl873.jpg
http://www.imagebam.com/image/d7b635286238626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #189 : Şubat 25, 2015, 17:14:21 »
Yüksel konuyu sen açmışsın, bir araya geldiğimizde de konuşurduk ama başka kişilere de fikir vermesi açısından buradan yazayım madem.. Abicim arabayı basma-alçaltma niyetindeysen ve dört tekere de bunu uygulamak istiyorsan bunu anca spor yayla yapman gerekir, benim Başaran Coil'leri gördün, bence gayet iyiler memnunum ama ben sadece iki tanesine 550+kargo bedeli ödedim, sen o paraya 4 tane Eibach alırsın ve sana tavsiyem şudur ki; benim önceki araçlarımda çok fazla araştırmalarım oldu, internetin araştırmadığım yeri, görüşmediğim fikir almadığım insan kalmadı ve en sonunda alınıp kullanılabilecek, gerek sağlamlık gerek kalite gerek konfor açısından Eibach 3,5 cm aldım. Hatta uyguladığım aracımın forum sitesinde konu açtım ve taktırmadan önceki haliyle takılma aşamasındaki ve de taktırdıktan sonraki her halinin sahne sahne fotoğrafını o konuda paylaştım, moderatörler de açtığım konuyu yay konusunda kafasında soru işaretleri bulunanlara yol gösterici fikir verici olsun diye sabit konu haline getirmişlerdi. Sana tavsiyem yay alacaksan kesinlikle ucuzuna kaçma, Eibach'ı kesinlikle öneriyorum, elbette az da olsa aracın eski konforundan kayıplar yaşıyorsun, ufak ufak da olsa zıp zıplar yaşatıyor ama bunlar arabanın görüntüsüne kattığı güzellik ve de yol tutuşuna olumlu etkisi yanında kabul edilir durumlar oluyor. 5 cm almanı önermem çünkü 3,5 cm (bence) yeterli seviyede düşüş yaratıyor, fazlası kasislerde ve tümseklerde çok zahmet çekmeni sağlar sadece, hele bi de arabaya birkaç kişi binince altını-burnunu-hatta eksozu falan sürtersem diye çok tedirgin oluyorsun.. Bak araba seninkiyle aynı olmasa da önceki aracımdan bir kaç resim paylaşayım, 3,5 cm'lik yayın yarattığı farkı gör..
İlk 2 resim yay takılmadan önceki hali, sonraki 2 resim yaylı hali..
http://e1211.hizliresim.com/13/c/funf4.jpg
http://g1302.hizliresim.com/16/q/kd9tr.jpg
http://c1302.hizliresim.com/16/w/kl873.jpg
http://www.imagebam.com/image/d7b635286238626
Ender abim, uzun uzun açıklamaların için çok teşekkür ederim.

Abi, maliyet bakımından spor yaylar kesinlikle daha avantajlı fakat benim Coil'lerde istediğim zaman alçaltıp-yükseltme olayı dikkatimi çekmişti. Senin aracında da çok iyi durdu. Coil'leri neden 4 tekere önermiyorlar ?

Yaya dönecek olursak...
Apexi'den falan vazgeçtim zaten, ne idüğü belirsiz bir marka.
Eibach hakkında kimseden kötü bir yorum duymadım Eibach'ın Red Eagle ile arasında çok uçuk farklar da yok zaten, takribi 150,00 TL fiyat farkı var. Kendini kanıtlamış bir marka olması dolayısıyla göze alınacak bir fark.

Honda çok güzel olmuş abi. Araca bu düşüş araçtan araca değişir mi ? Benim E12'yi de bu kadar tatlı bir hale getirir mi soru işaretleri kafada dolaşıp durmakta.

Bir araya geldiğimizde tekrar konuşmaktan, yol göstermenden memnun olurum abi.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #190 : Şubat 25, 2015, 17:49:43 »
Yay presletme konusuyla merdiven alti coil ayni şeye çikiyor coil işinde kendini kanitlamiş bir suru firma var  tabi fiyatlari ucuk herkesin kendi butcesi kendi arabasi  ve bana kalirsa bizim araçlarin yaşlari gecmiş bu bir gerçek spor yay takinca iç trimlerden kapi kollarindan sesler gelmeye başlayabilir cunku arac sertleşcek geçen sene sciroccosuna  3,5 cm eibach yay takan arkadaşim 1 sene sonra sokturdu her yerinden ses geliyordu arabanin bunuda dusunmek gerek
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #191 : Şubat 25, 2015, 21:48:20 »
Yüksel'im ben de arabama 4 tane coil olsun istedim ama "olmaz abi senin arabana yapmayalım iyi olmaz" demişti telefondaki arkadaş, arkalara genelde soğuk pres uyguluyorlar ama bazı araçların 4 amortisörüne de yapıyorlar, eleman telefonda yapmayalım deyince ben de üstelemedim..
Facebook sayfalarına bakabilirsin:
https://www.facebook.com/pages/Basaran-amortis%C3%B6r/456278567779196?fref=ts
Arabayı alçak konumda görmek ne hikmettir ki bir çok arabada hoş bi görüntü yaratıyor, spor bi hava katıyor olsa gerek, ama şu var ki bi arabaya fazlasıyla yakışıyor diye her marka arabada aynı etkiyi yaratmıyor maalesef, sportif-atak görünümlü hatlara sahip ve de özellikle belirtmek lazım ki güzel jantları olan (bence yakışıklı bir jant yoksa sadece yayın verdiği etki sönük kalıyor) araçlara oldukça yakışmakla beraber yuvarlak ve kaba hatlara sahip araçlarda beklenen etkiyi yaratamıyor, yani ne senin E12'nin ne de benim Avensis'in basık hali Honda Civic vs gibi modifiyeye yatkın araçlardaki etkiyi yaratamaz maalesef..
Şunu tekrarlamak istiyorum, yakışıklı jant yoksa yaya da pek gerek yok, aynı resimlerdeki gibi
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10458726_820283961378653_5451815073534924458_n.jpg?oh=ff18799dbd2d4e56cabb5a24ad6bce4a&oe=55487F92
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10898124_800979689975747_3782559345311326529_n.jpg?oh=5dc8ac73a4068c50aa82700cf08d793e&oe=5588A832
http://i.hizliresim.com/JpDr2o.jpg
http://www.imagebam.com/image/d7b635286238626
http://i.hizliresim.com/6ZN7yv.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #192 : Şubat 25, 2015, 23:48:42 »
Ogün bey merhaba, yaylarınız hayırlı olsun güle güle kullanın, size şunu sormak istiyorum;
Yerli üretim olup "şehre özel" değil "araca" özel olarak yaptırılan coil'leri "orjinal" diye niteleyememenizi ve hangi teknik sebeplere dayanarak saçma geldiğini açıklayabilir misiniz? Bir de bugüne kadar araçlarında gerek spor yay (ki hep Eibach kullandım) gerekse de özel üretim coil kullanmış birine, bir mesajınızda belirttiğiniz "yayla gezmek ayrıdır coil ile gezmek ayrıdır.bence önce yayla gezmeye alış arkasından coil ile gezmeye başla" cümlenizi kurmanızı gerektiren spor yay/coilover farklılıklarını anlatabilir misiniz?

tesekkur ederim iyi dilekleriniz icin.oncelikle son sorunuzla basliyim ben onu yuksele yazdim.yukselde bu zamana kadar ne coil ne de yay kullandi diye biliyorum.baskasina yazmadim yani.farklarini aslinda bir bir anlatmaya gerek yok spor yay ile coilin internette bu konuda dolu dizgin bilgi mevcut.kimisi abarti kimisi gercek.arastirdikca ayirtedebilirsiniz diye dusunuyorum. Ama cok cok basit herkezin bildigi bir olay var coil istedigin seviyede yukseklik alcaklik yaptigin bir mekanizma.bu da spor yaya gore daha narin yapiyor. Yani coil takip evin onunde iyice basmak sokakda gezerken kaldirmak bana sacma geliyor acikcasi.madem ben bununla sokakda gezmicem sirf kapimin onunde oyle dursun diye okadar parayi sahsen ben vermem.spor yayin avantaji burda.her daim basik geziyorsun.ayrica bu konuda hep basik gezmek istersen coil ile evet cok daha titiz olmak gerekir spor yaya gore.ilk sorunuza gelince orjinal coillerin fiyatlarini bi inceleyim derim spor yaylarda bile 200tl lik fark olan urunlere birbirinden farkliliklari var diyebiliyorsak arada milyar kadar fark olan urunler illaki farklidir.herseyden once kalite malzeme farki vardir zaten.bu da omur sorunsuzluk gibi konularda biraz daha makul ucretliyi soru isareti olarak gosterir.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 25, 2015, 23:56:11
Yorumlarim nekadar okundu bilmiyorum ama yay sadece gpruntu icin takilmaz.bunu hepimiz biliyoruz.ve gene hepimiz sedanin ruzgar almasindan sikayetciyiz. Yol tutusu bazen keyifsizlik veriyor. Ve ben bu sorunlari cok yuksek oranlarda kestim keyifle yanimdan suratle gecen arabaya aldirmadan yavas yavas surebiliyorum ruzgarini hissetmeden.goruntu olarakda asla hafife alincak seviyede durmuyor e12 de .gayet keyifli bir goruntusu var .halada ayni seyi soyluyorum evet eicbach vs kaliteli markalar hic sozum yok ama araba onun ustunde gisiyor diye asla 600tl vermem iyikide vermemisim bundanda cok fazla memnunum.600tl ile bitae gene iyi bunun montaji ve tekrar rot balans kontrolu var.tabi kargo ucreti cabasi varsa eger

Mesaj Birleştirildi: Şubat 25, 2015, 23:57:00
Ben martın ortasında sanırım filtreyi ywnilicem ve yerine takıcam şu anda stock filtre :D

suanlik hicccc dusunmuyorumm  :D biraz boyle keyfini suruyim sonrasina bakariz ;)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 25, 2015, 23:58:33
Kutu içine para verme abi   ucuza simota veya bmc kola bence ki bende simota var yazin bmc ye gecicem   bmc yi çok met ediyorlar

ses olarak egzoz fazlasiyla yeterli olcak simdilik dusunmuyorum filtre icinde sonradan bakariz artik kalsin simdilik ucuza biseyler bakariz zamani gelince dusurebilirsek biseyler  ;)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #193 : Şubat 26, 2015, 00:30:31 »
Egzoz filitre sesini keser gereksiz olur abi ama şunu şoyliyim coil ile yayin yol tutusu bir degil arastirisan gorursun  coil takip viraja 120 130 ile girip cikan biliyorum  bu yuzden coilin  avantaji istedigin zaman alcaltip istedigin zaman yukseltmek degil ve yumusaklik sertlik ayarlari  olan coillerde var  yaydan daha cok basabilirsin  oyle gezebiliyosan oyle gezersinki oyle alcaltip yukseltmekte kolay degil janti sokmen gerekiyor  :) 4 janti sok tak adamida baya yorar :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #194 : Şubat 26, 2015, 01:07:55 »
Tam anlamıyla kesmiyor 5000den sonra egsoz yetersiz kalıyor ses ve filtre sesi apaçık belli ediyor kendini filtre aslında ses için değilde devirleri rahatlatmak için mantık hep öyle olmalı ama arabalara yasal yoldan ses alma becerisi kazandırıyor
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #195 : Şubat 26, 2015, 01:13:59 »
Tam anlamıyla kesmiyor 5000den sonra egsoz yetersiz kalıyor ses ve filtre sesi apaçık belli ediyor kendini filtre aslında ses için değilde devirleri rahatlatmak için mantık hep öyle olmalı ama arabalara yasal yoldan ses alma becerisi kazandırıyor
Aynen yasal yol ve rahatlatma kismina katiliyorum ustelik kirli filitre temiz filitre bile cok fark ediyor yikayip taktim kurtup farki ozaman bile anladim performans için  takilcaksa mantikli
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #196 : Şubat 26, 2015, 07:13:43 »
Egzoz filitre sesini keser gereksiz olur abi ama şunu şoyliyim coil ile yayin yol tutusu bir degil arastirisan gorursun  coil takip viraja 120 130 ile girip cikan biliyorum  bu yuzden coilin  avantaji istedigin zaman alcaltip istedigin zaman yukseltmek degil ve yumusaklik sertlik ayarlari  olan coillerde var  yaydan daha cok basabilirsin  oyle gezebiliyosan oyle gezersinki oyle alcaltip yukseltmekte kolay degil janti sokmen gerekiyor  :) 4 janti sok tak adamida baya yorar :)

ben daha coil ile araci basip ddigin hizlarda viraj alan birini goremedim o cesaretli insani gormek isterim  :) 
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #197 : Şubat 26, 2015, 11:09:09 »
ben daha coil ile araci basip ddigin hizlarda viraj alan birini goremedim o cesaretli insani gormek isterim  :)
Bizim  arabalar icin gereksiz pahali golf r  ibiza cupra falan o tarz arabalara takiyolar :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #198 : Şubat 26, 2015, 15:02:32 »
Bizim  arabalar icin gereksiz pahali golf r  ibiza cupra falan o tarz arabalara takiyolar :)

ben gereksiz kisminda degilim. Yuksek hizlarda coil ile basiliyken arac sehir icinde viraj alan ben gormedim sanmiyorumda gorecegimi :)

coil ile giden arabalara bak basikken hepsi sag seritte yavas yavas gider.sebebi bi araci gostermek ikinciside o alcaklikta hiz yapma riskine girmemesi
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #199 : Şubat 27, 2015, 15:23:17 »
"coil takip evin onunde iyice basmak sokakda gezerken kaldirmak bana sacma geliyor acikcasi.madem ben bununla sokakda gezmicem sirf kapimin onunde oyle dursun diye okadar parayi sahsen ben vermem."
Bu cümleyi kurmanızdaki neden nedir inanın hiç anlamış değilim, bahsetmeye çalıştığınız sistem air süspansiyon değilse coil takanların hangisi evinin önünde iyice basıp sokakda gezmek için de tekrar kaldırma zahmetinde bulunuyor acaba çok merak ediyorum, öyle yapanlar varsa inanın ben hiç görmedim göreceğimi sanmam da..
Göreceğimi sanmam da demişken, sizin yazdığınız "Yuksek hizlarda coil ile basiliyken arac sehir icinde viraj alan ben gormedim sanmiyorumda gorecegimi :)" cümlenizi destekleyici tek bir teknik veriye bugüne kadar rastlamadığım gibi yaptığım araştırmalarda kaliteli coilover'ların özelliklerine bağlı olarak da yaya oranla daha üstün yol tutuş özelliği kattığı yorumlarını fazlasıyla okudum.. Ve bundan sebeptir ki; "coil ile giden arabalara bak basikken hepsi sag seritte yavas yavas gider.sebebi bi araci gostermek ikinciside o alcaklikta hiz yapma riskine girmemesi" tezinizin "aracı göstermek"le olan kısmı şahsi zevklerle alakalı olup diğer kısmının sadece şahsi yorumunuz olduğu düşünülebilir..
Aracın yol tutuşu konusu sadece yay-coilover kıyaslamasıyla sonuca vardıralacak bir durum olmamakla birlikte, lastiklerin havasından tutun da orjinal amortisöre spor yayın takılıp takılmamasına, koni kullanılacaksa hangi koninin daha iyi oluşuna, coiloverdaki yükseklik yeterliliği hesaplamasına, sürücünün viraja girme kabiliyetine, en ideal amortisör sertliğine gibi pek çok çeşit etkenle alakalıdır..