Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 106881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2010, 09:57:53 »
Herkese merhabalar Bugüne kadar hep otomatik araba kullandım 99 Model otomatik vites COROLLAm var. 2007 model otomatik bir Corolla almayı düşünüyorum. Fakat çoğu MMT şanzımanlı hatta dün 2007 model SmgF1 bi corrollayla anlaştım fakat sitedeki Toyota kullanıcılarının Triptonik vitesle yasadığı sorunları okuyunca vazgeçtim  :(  Aracı çok beğenmiştim ama daha önce triptonik vites kullanmadığım için ve kullanaların da sorun yaşadığını görünce araçtan adeta soğudum  :wacko:  Önerileriniz nelerdir ne yapmalıyım  !!!

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2010, 09:57:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #21 : Nisan 21, 2010, 11:23:05 »
Ergin Bey'in yazdıklarına katılıyorum. Ben 1.0 MMT Yaris var. Tam trafik sıkışıklığında,lambalarda, trafiğin yoğun olduğu zamanlarda meşhur bip sesini duyuyorum.Araç vitese geçmiyor, Vites N ışığı yanıp sönüyor. Stop edip dinlenmeden çalışmıyor. Gerisini siz düşünün. Arkadaki öfkeli kalabalığamı laf anlatırsınız, yoksa arabanın keyfini mi beklersiniz. Şu anda araç bunu hiç ummadığım zamanlarda yapıyor. Forumdan bir arkadaş servise gitmem gerektiğini belirtmişti.Servise gidersem bunun maliyeti ne olacak ve neden bunu ben ödemeliyim? gibi sorularım var aslında.

MMT Vites bence TOYOTA nın ilk önce geri çağırması gereken sorunudur! Alırken fiyat farkı vererek alınıyor  araçlar. Manuel vitesi 10 yıl kullanıyorsam, MMT yi de kullanmalıyım diye düşünüyorum. Sırf bu yüzden Toyota dan soğudum. Zaten aracımı değiştirmeyi düşünüyorum!

Birinin elinde çekiç varsa, karşılaştığı her meseleyi çivi gibi görmeye başlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #22 : Nisan 25, 2010, 01:31:45 »
bende 2010 yaris m/m var. çok memnunum. kalkışı hızlanması gayet iyi. kırmızı ışıkta boşa alıyorum.özellikle yokuşlarda el freni ile kalkıyorum. bir skınıtı yaşamadım. gayet memnunum. tavsiye ederim. bir sonraki aracımda m/m olur.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #23 : Nisan 27, 2010, 15:27:02 »
2004 Yaris 83.000
MMT yi bilerek aldım, nasıl kullanmam gerektiğini bu forumda ve kullanım klavuzunda okudum.
2.5 yıldır hiçbir sorun yaşamadım, zamanla ustalaşıyorsunuz hatta.
Sorun yaşayanlar ya gerektiği şekilde kullanamıyor ya da araçta arıza söz konusu olmalı.
Alsam yine alırım. Hatta bugünün MMT leri benimkine göre mutlaka daha gelişkindir sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #24 : Nisan 27, 2010, 23:50:38 »
Herkese merhabalar Bugüne kadar hep otomatik araba kullandım 99 Model otomatik vites COROLLAm var. 2007 model otomatik bir Corolla almayı düşünüyorum. Fakat çoğu MMT şanzımanlı hatta dün 2007 model SmgF1 bi corrollayla anlaştım fakat sitedeki Toyota kullanıcılarının Triptonik vitesle yasadığı sorunları okuyunca vazgeçtim  :(  Aracı çok beğenmiştim ama daha önce triptonik vites kullanmadığım için ve kullanaların da sorun yaşadığını görünce araçtan adeta soğudum  :wacko:  Önerileriniz nelerdir ne yapmalıyım  !!!


Aldiniz mi bilmiyorum, almadiysaniz MM vitesli bir arac etmeyin bence.
Otomatik kullandiginiz icin rahatligini yakindan biliyorsunuz.Daha pahali da olsa sorunsuz oldugu icin otomatigi tercih edin.
MMT'li aldiysaniz da hayirli olsun, gule gule kullanin.
2004 Yaris 83.000
MMT yi bilerek aldım, nasıl kullanmam gerektiğini bu forumda ve kullanım klavuzunda okudum.
2.5 yıldır hiçbir sorun yaşamadım, zamanla ustalaşıyorsunuz hatta.
Sorun yaşayanlar ya gerektiği şekilde kullanamıyor ya da araçta arıza söz konusu olmalı.
Alsam yine alırım. Hatta bugünün MMT leri benimkine göre mutlaka daha gelişkindir sanırım.

MMT, Toyota'nin ayibi.Gelisme oldugunu duymadim.Insallah duzeltirler, duzeltemezlerse terkederler.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #25 : Nisan 28, 2010, 22:56:53 »
Honda yeni kasa Jazzlarda mmt benzeri otomatize edilmiş şanzımana (i-shift) geçmiş. Önceki kasada CVT takıyorlardı.
Bildiğim kadarıyla da CVTden herkes çok memnundu.
Demek ki amaç maliyetleri kısmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #26 : Nisan 29, 2010, 16:55:59 »
merhaba.2007 model auris mmt aracım yolda giderken vites boşa çıktı.ve ikaz ötmeye başladı.aracımı 3-4 saat dinlendirdim normale döndü yoluma devam ettim.servise gittiğimde baskı balata ve elektronik beynin değişmesi gerektiğini söylediler.aracım 53.000 km de. 3.500 tl en az para çıkardılar.şuan aracıma normal biniyorum.sizce bu kadar kmde balata biter mi?Yoksa servis oyunu mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #27 : Mayıs 14, 2010, 10:28:16 »
merhaba.2007 model auris mmt aracım yolda giderken vites boşa çıktı.ve ikaz ötmeye başladı.aracımı 3-4 saat dinlendirdim normale döndü yoluma devam ettim.servise gittiğimde baskı balata ve elektronik beynin değişmesi gerektiğini söylediler.aracım 53.000 km de. 3.500 tl en az para çıkardılar.şuan aracıma normal biniyorum.sizce bu kadar kmde balata biter mi?Yoksa servis oyunu mu?

Geçmiş olsun Şükrü Bey. Benim açıklamalarımıda okuduysanız, sorun hep aynı. Kullanımdan kaynaklı diyen arkadaşlar buyrun buna da cevap verin. Toyota MMT vitesler için acilen servis geri çağırma yapmalı bence. Olay servis oyunu değil, tamamen TOYOTA nın AYIBI. Ümidimiz bu ayıbını bir şekilde düzeltmesi. Kullanıcılara mâl ederek değil ama.!?
Birinin elinde çekiç varsa, karşılaştığı her meseleyi çivi gibi görmeye başlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #28 : Mayıs 16, 2010, 22:35:01 »
Merhaba herkese,
2008 auris mmt aracımda öncelikle vitesin boşa atması, çekişte problem ve yoğun yanık kokusu ile başlayan problemlerime başta toyota genel merkezi (ilgisizlikleri 10 numara) sonrasında aldığım yetkili bayii hiçbir çözüm bulamadılar ve son çare olarak bunun kullanıcı hatası olduğuna karar verip sorunun benim araç kullanmamda olduğuna hüküm getirdiler. bunun üzerine 2009 yılında tüketici mahkemesinde "ayıplı mal" davası açtım ve mahkemenin atadığı bilirkişi heyeti aracı değişik km de ve çekişte kullanarak araçta üretimden kaynaklı bir sorun olduğuna karar verdiler. yaklaşık 8 ay süren ve toyota tarafından defalarca temyiz edilen karar sonucunda aracımı geri almak zorunda kaldılar ve talbim üzerine paramı iade ettiler. aracı mmt olan birarkadaşım da aynı sorunları yaşadığını söyleyince bu foruma üye olup toyota kullanıcıları ile bunu paylaşma ihtiyacı duydum.
selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #29 : Mayıs 17, 2010, 08:04:46 »
  Öncelikle geçmiş olsun.
 Eylem bey/hanım, sizi öncelikle Tanışma bölümünde tanıyabilirmiyiz?

 O süreç bile eminim ki sizin için yıpratıcı olmuştur ama sorununuzun, haklı (bilirkişi raporuna göre) bir şekilde çözülmesine sevindim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #30 : Mayıs 17, 2010, 08:11:21 »
Merhaba herkese,
2008 auris mmt aracımda öncelikle vitesin boşa atması, çekişte problem ve yoğun yanık kokusu ile başlayan problemlerime başta toyota genel merkezi (ilgisizlikleri 10 numara) sonrasında aldığım yetkili bayii hiçbir çözüm bulamadılar ve son çare olarak bunun kullanıcı hatası olduğuna karar verip sorunun benim araç kullanmamda olduğuna hüküm getirdiler. bunun üzerine 2009 yılında tüketici mahkemesinde "ayıplı mal" davası açtım ve mahkemenin atadığı bilirkişi heyeti aracı değişik km de ve çekişte kullanarak araçta üretimden kaynaklı bir sorun olduğuna karar verdiler. yaklaşık 8 ay süren ve toyota tarafından defalarca temyiz edilen karar sonucunda aracımı geri almak zorunda kaldılar ve talbim üzerine paramı iade ettiler. aracı mmt olan birarkadaşım da aynı sorunları yaşadığını söyleyince bu foruma üye olup toyota kullanıcıları ile bunu paylaşma ihtiyacı duydum.
selamlar

opel'in yeni astrada easytronic(mmt) yi kaldırması gibi  toyotanın da mmt yi kaldırması lazım.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #31 : Mayıs 18, 2010, 00:56:42 »
Merhaba herkese,
2008 auris mmt aracımda öncelikle vitesin boşa atması, çekişte problem ve yoğun yanık kokusu ile başlayan problemlerime başta toyota genel merkezi (ilgisizlikleri 10 numara) sonrasında aldığım yetkili bayii hiçbir çözüm bulamadılar ve son çare olarak bunun kullanıcı hatası olduğuna karar verip sorunun benim araç kullanmamda olduğuna hüküm getirdiler. bunun üzerine 2009 yılında tüketici mahkemesinde "ayıplı mal" davası açtım ve mahkemenin atadığı bilirkişi heyeti aracı değişik km de ve çekişte kullanarak araçta üretimden kaynaklı bir sorun olduğuna karar verdiler. yaklaşık 8 ay süren ve toyota tarafından defalarca temyiz edilen karar sonucunda aracımı geri almak zorunda kaldılar ve talbim üzerine paramı iade ettiler. aracı mmt olan birarkadaşım da aynı sorunları yaşadığını söyleyince bu foruma üye olup toyota kullanıcıları ile bunu paylaşma ihtiyacı duydum.
selamlar

Tebrikler, gozunuz aydin, sonunda paranizi alabilmissiniz.Insallah paranin enflasyonla asinan deger kaybini da tazmin etmislerdir. Temyizde israr etmelerini anlayamiyorum. Adam gibi kabul edip, musterinin istegini yerine getirecekti.
Bu MMT Amerika'da olsaydi hemen geri cagirirlardi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #32 : Mayıs 23, 2010, 22:25:42 »
merhaba  arkadaşlar osman beye tkş     yukarı yazımda belirtmedigim servis oyunu nısanın 4 de servise gidiyorum herşey tamam nisan 5  garantim bitiyor nisan 27 de arıza yapıyor masraf enaz 3500tl çıkıyor bu sizce düşündürücü degilmi ayrıca balata biterken kalkışta ve yokuşta kendini belli eder velevki balata bitti olaydan sonra 700km yol yaptım tık yok bence bu balataların 100 bini devirmesi lazım sanırım servis arızayı tam tesbit edemiyor arıza bölgesini gurup olarak komple degişerek çözümlüyor aracımı kullanmaya devam edecegim bakalım bitik dedikleri balata ne kadar gidecek toyotaya gelince bu arabaya kadar hep reno kullandım çok güvenerek toyotaya geçtim çok pişmanım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #33 : Mayıs 24, 2010, 14:51:14 »
Sukru Bey, gecmis olsun.Garanti bitse de bu sorunu Toyota'nin ucretsiz cozmesi gerekiyor.Benim arabam olsa sorun cozulur cozulmez bir an once satardim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #34 : Haziran 07, 2010, 10:18:55 »
2008 model Corolla 1.6 MMT Elegant kullaniyorum. Su anda 50.000km ye geldim. Daha önce kullandığım 2006 model 1.6 otomatik Corolla idi ve bence çok zevksiz bir araçtı. MMT şanzımana alışana kadar (yaklaşık 5000km) epey dertlendim ve sıkıntı çektim ama kullanma kılavuzunu okumak gerekiyor. Zaten ramplarda manuel konuma alın yazıyor klavuzda, otomatikte zorlayan hesabını serviste ödüyor.

Otomatik modda mutlaka eS spor kullanımda kullanıyorum vites değişimlerini elimle değil gaz pedalı ile kontrol ediyorum.
Kullanma Kılavuzunda dediği gibi dur kalk trafikte manuel konuma alıyorum böylece bip sesini hiç duymuyorum
Sert ve seri kullanımı çok keyifli manuel olarak... bir süre sonra çoğunlukla manuel kullanır oldum zaten...
2006 model 1.6 otomatiğe göre çok ciddi bir yakıt tasarrufu olduğunu söyleyebilirim, o araç 11lt' nin altına inmiyordu, yenisi 8-9lt arası yakıyor.

Gelelim en sıkıntı noktaya, şanzıman yapısı gereği 20km'yi geçmeden 2. vitese atmıyor, arada bir denk geldiğim kamyon tarafiği 19-23km arası dur kalk halinde ise çıldırdığımı hatırlıyorum ama onuda Almanları yolu ile çözdüm. Benzer tip alman araçlarında BMW'de 2. vites ile kalktığını gördüm. Bende o tarz  trafikte 2 ile kalkıyorum biraz çift debriyaj yapıyor ama bip yine yok.... Anlaşıyoruz... Nisanda değiştirip yine MMT almayı planlıyorum. Toyota bütün dünyada sadece italya ve Turkiye' den yoğun şikayet almış... biraz trafik ve kılavuzu okumadan TV'yi kurma alışkanlığından kaynaklanıyor olabilir  :D Bunun yanından bu şanzımanlı araçların hatalı pazarlandığını hedef kitlenin kesinlikle otomatik araç isteyen müşteriler olmaması gerektiğini, düz vitese alteranatif olarak veya düzden otomatiğe geçiş yapmak isteyenlere sunulması gerektiğini düşünüyorum neyse artık normal otomatikleri getirdiler.... ben bundan sonra otomatik kullanmam gerçi....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #35 : Haziran 07, 2010, 19:55:29 »
Yo, her yerden sikayet aliyor, Ingiltere'den de cok ciddi sikayetler geliyor. Alanlar bir an once satip kurtulmak istiyor hakli olarak. Ve iyi fiyata satmayi istiyorlar, bunun icin de memnun olmayanlar bile memnunmus gibi yapiyor.Bu sanzumanin zaten kotu olan unu daha da pekismesin diye...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #36 : Temmuz 18, 2010, 11:13:25 »
merhabalar mmt şanzıman dan gerçekten mutlu olan yok mu bir iki arkadaş dışında... öf ya yeni aldım corolla 2. el zaten o da arıza yaptı yoksa çok büyük bir hataya mı düştüm..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #37 : Temmuz 20, 2010, 00:20:15 »
aracımı bugün servisten aldım garantiden mmt şanzımanın beyni değiştirilmiş eskiler de arıza kronik olduğunu söyledi servis danışmanı ve yenileştirilmiş parçaların bulunduğu bu beynin kullanım şekline uyulduğunda herhangi bir sorun çıkarmayacağını bana iletti aracı alalı 1 hafta olmadı daha ama mmt gerçekten düz vitesten sonra çok rahat yeterki vitesleri kullanmayı bilmeniz yeterli.. benim aracımdaki arızanın ilk sahibinin e konumunda sürekli normal tam otomatik araç gibi kullanmasından kaynaklandığını öğrendim.. bu şanzımanı düz vites gibi kullanırsanız inanıyorumki sorun yaşatmayacaktır.. eee arkasında koskocaman toyota var...
daha önce dizel bir başka araç kullanıyordum ama yeni corolla çok farklı imiş her ne kadar benzinli de olsa yakıt azmış çok muş düşünmedim sadece ilk denemem de araç çok rahat geldi ve kararımı vermiş oldum  inşallah da yaptığım seçimde de pişman olmam... aracım 2009 1.6 corolla comfort mmt 39.000 km.de ve füme renkli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Less is more.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #38 : Temmuz 20, 2010, 16:39:26 »
Merhaba;

2007 model Yarisimi aldığım günden beri aynı sorunları yaşıyorum.
Debriyajı sizin yerinize, yarımlı akıllı bir bilgisayarın değiştirdiğini anlayıp, kullanımınızı buna göre ayarlarsanız hayatınıza devam edebiliyorsunuz.

Fakat yokuş yukarı trafikte elfireni yada beklemede boşa alma taktikleri, sadece aşırı ısınma uyarı sesini daha geç duymanıza yarıyor.

Bu sorunun M/M Auris kullanan bir arkadaşım garanti kapsamında şanzımanın bazı parçalarını değiştirerek kısmen çözmüş.
Araç serviste arıza için bilgisayara bağlandığında belirli bir arıza kodu arıyorlar.

Fakat Yaris için böyle bir hata kodu yokmuş.

Sonuçta ben aracımın bu özelliği ile yaşıyorum fakat eşim kullanıyorsa eski tam otomatik şanzımanlı araç alışkanlıklarından dolayı çok zorlanıyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #39 : Temmuz 22, 2010, 00:26:43 »
tekrar selamlar .. önceki msj larımda da yazdığım gibi mmt den sorun  yaşadım ama sağolsun lar beyni değiştirdiler ve aracım 2009 model olduğu içinde garanti devreye sokuldu.. aracı 2. el almış idim ve arıza tamamen kullanıcı hatasıymış.. yukarıda yazılan o kadar kötü şeyler var ki içim bunaldı acabalar geldi aklıma ve 1 saatlik bir istanbul turu yaptım gerek manuel ve gerekse de e ye alıp otomatik kullandım ama yukarıda yazılanlar gibi ne bir devir düşüklüğü ne bayılma yaşatmadım aracıma.. e deyken de devir düşüp vites değişmez ise manuel olarak kendiniz küçültüp toparlayabiliyorsunuz ve tekrar devir yükselince kendisi değişim yapıyor.. değişim anında da hafif bir kesme yaptığında da gazdan ayak çekilirse yığılma yapmıyor.. bence mmt güzel bir tercih diye düşünüyorm.. ayrıca aracımın benzin sarfiyatı da 8.5 lerde ancak uzun yol yapmadım ve motor fazlada ısınmadan bu kadar yaktı...