Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 116505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ŞıpTronik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #60 : Temmuz 28, 2010, 00:23:44 »
Teknık verilere gore 0.2 daha fazla yakıtı var mmt un duz vitese gore...

Ben 2009'da benzinli corollamı alırken mmt tüketim verileri düz vitesden biraz daha aşağıda idi. Nedense sonra biraz yukarıda olmaya başladı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #60 : Temmuz 28, 2010, 00:23:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #61 : Temmuz 28, 2010, 21:48:03 »
Arkadaslar bugun toytota elegant ile anlastıgım bayıye gıttım.mmt sorunu ıcın.mmt ler cok sorun cıkarıyormus yokus yukarı cıkarken sıkısık trafıkte sıkıntılar cıkıyormus dedım.baya bır konustuk.once satıs danısmanıyla sonrada servıs muduruyle.2010 yılından ıtıbaren gelen corolla larda tamamen şanzıman yenılenmıs hatta bılgısayardada gosterdıler servıste.yazılımları dahı yenılenmıs cunku cok sıkayet almıslar.sıkıntı yaşama olasılıgınız mınuma ındırıl dendı.ben mmt vıtes modelı ıle anlasmıstım manuel yapmaya gıtmıstım cidden ıkna oldum.ınsalllah sorun yasamam.ama tabı bunuda soyledıler tam otomatık gıbı sert bır kullanım olmaz dedıler cunku debrıyaj sıstemı bulunmaktaymış.
2011 COROLLA ELEGANT DİZEL M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #62 : Temmuz 29, 2010, 15:03:21 »
Normal otomatige gore cok ciddi fark var, ancak duz vites ile mukayese etmek icin nasil kullanildigini dikkate almak lazim. Bu aralar benim MMT sehir icinde oldugumdan 8,5 lt civarlarinda, uzun yolda genelde **0-**0km ile  12-13lt yakalayabiliyorum ki bu bence inanilmaz iyi bir rakkam ama sanzimanla cok alakali degil VVTI'in guzelligi olsa gerek :) . *00-*10km'de 20lt'den asagiya dusmuyor.

Ben 2009'da benzinli corollamı alırken mmt tüketim verileri düz vitesden biraz daha aşağıda idi. Nedense sonra biraz yukarıda olmaya başladı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #63 : Temmuz 29, 2010, 15:06:37 »
2008 modeller Japonyadan geldi, sonra 2009 modellerin hepsi mi bilmiyorum ama Guney Afrika'dan getirmeye basladilar ve bunlar 6 ileri MMT sanirim, konu hakkinda bilgisi olan var mi? Sanzimanlarin ayni olup elektronik olarak 6 ileri yapilmis olma olasiligida var tabiii....

Araclarin nerede yapildigi VIN kodundan anlayabilirsiniz. Servisin dedigine gore parcalari ve tipleri birebir ayni olmasina ragmen ufak farklardan dolayi yerlerine oturmuyormus... cikma parca alanlarin dikkat etmesi lazim....

Ben sert kullaniyorum,2006 model otomatik corolla'm sert kullanimdan cildirmisti. 2008 MMT bugune kadar bir problem yasatmadi 50.000km bakimindan cikti, bir masraf yok.

Arkadaslar bugun toytota elegant ile anlastıgım bayıye gıttım.mmt sorunu ıcın.mmt ler cok sorun cıkarıyormus yokus yukarı cıkarken sıkısık trafıkte sıkıntılar cıkıyormus dedım.baya bır konustuk.once satıs danısmanıyla sonrada servıs muduruyle.2010 yılından ıtıbaren gelen corolla larda tamamen şanzıman yenılenmıs hatta bılgısayardada gosterdıler servıste.yazılımları dahı yenılenmıs cunku cok sıkayet almıslar.sıkıntı yaşama olasılıgınız mınuma ındırıl dendı.ben mmt vıtes modelı ıle anlasmıstım manuel yapmaya gıtmıstım cidden ıkna oldum.ınsalllah sorun yasamam.ama tabı bunuda soyledıler tam otomatık gıbı sert bır kullanım olmaz dedıler cunku debrıyaj sıstemı bulunmaktaymış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #64 : Temmuz 30, 2010, 09:04:23 »
 selamlar. aracımı dün servisten aldım 29.07.2010 .. aldıktan sonra epey bir yol katederek denemelerini yaptım bu sefer herhangi bir sorun olmadı çok şükür ama daha sonra ne yapacak bilmiyorum.. serviste baskı balatanın değiştiğini öğrendim onu da sağolsunlar garanti den yapmışlar.. şu ana kadar servisle ilgili herhangi bir şikayetim olmadı ilgi alaka yaklaşım hepsi çok iyi hepsine teşekkür ederim.. araca da gelince vites geçişlerinde epece yumuşama olmuş çekiş müthiş artmış ve yolda ilerlemesi çok daha iyi.. mmt haricinde bir şey söylemem gerekirse de corolla gerçkten güzel bir araç yere sağlam basıyor güzel gidiyor en güzel yanlarından biri de çok sessiz ve yakıt olarak da iyi sayılabilecek düzeylerde (8.5).. inşallah bir daha bu sıkıntılarla karşılaşmazsam çıkarım onunla her yola...   :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #65 : Temmuz 30, 2010, 09:13:29 »
bu arada yenilenen mmt şanzıman epey geliştirlmiş vites 6 ileri yapılmış oranları değiştirilmiş ve aracın torku ile uyumlu hale getirilerek sorunları azaltma yoluna gidilmiş.. ancak yanlış biliyor isem kusura bakmayın görüğüm kadarı ile sadece dizel corollalara mmt uygulanmış benzinlilerde ise 4 ileri tam otomatik şanzıman vardı... diğer araçlara bakmadım (yaris-auris..)..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #66 : Ağustos 02, 2010, 15:12:13 »
Arkadaşlar, ikinci el, 2007-2009 arası Auris Dizel MMT alamk istiyorum ancak forumlarda MMT ile ilgili iç açıcı konu ve olaylar okumadım. Kullanıcıların bir kısmı memnunken diğer bir kısmı ise sorun üstüne sorun yaşamaktalar. Şuanda Megan II Scenic benzinli otomatik kullanmaktayım ve sadece yarı otomatik ve dizel olmasından dolayı Auris'i tercih ediyorum. Scenic II ile ağrımayan dersiz başımı Auris Dizel MMT ile derde mi sokacağım bilemiyorum. Konu ile ilgili görüş, düşünce ve önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #67 : Ağustos 03, 2010, 22:33:51 »
Değerli forum arkadaşlarım, forumda MMT sorunları ile ilgili yazılan ve paylaşılan konuları okudukdan sonra AURIS almakdan vaz geçmiş bulunuyorum. Bu ve benzeri forumların oluşmasında emeği olanlara teşekkür ederim. Saygılarımla, Osman SENEMOĞLU

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #68 : Ağustos 31, 2010, 21:09:59 »
tekrar selamlar arkadaşlar.. yaklaşık bir aydır kullanmakta olduğum mmt ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadığımı ve aksineo kadar sıkıntılardan sonra büyük bir zevk alarak kullandığımı mutluluk ile buradan yazıyorum.. uzun yolda şehir içinde sıkışık trafikte sürekli olarak kullandım hiç bir şekilde beni üzecek hiç bir şey yapmadığı gibi aracımın yakıt oranıda oldukça da iyi idi en son uzun yolda 564 km mesafeyi dikkatsiz ce diyebileceğim şekilde 90-150 km karışık bir hızla 120 tl lik yakıtla katettim... ve inanın ki şu ana kadar büyük bir zevk ile kullanmaktayım ve manuel modda kullandığımı da belirtmek isterim vites geçişlerinde bir problem yok ve en güzeli de sessiz sedasız bir şekilde yolları bitiriyor.. inşallah bundan sonra da bir sorun yapmaz ve bu şekilde de devam ederiz.. bu arada serviste adedi 1.200 tl civarı olan elegant jantlarını 30.08.2010 tarih itibariyle dışarıda 625 tl ye takdırdığımı ve orjinali ile bire bir aynısı olduğunu ve replica olmadığını da buradan bildiririm.. hepiniz mutlu kalın...  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #69 : Eylül 22, 2010, 20:42:24 »
arkadaşlar ben ortopedik özürlü bir öğretmenim sorunsuz olsun diye fazla para verip toyota yaris aldım bu aracı otomatik vites özellikli olarak aldım çünkü ötv indiriminden faydalandım ama şu mmt (baskı balata ısınması vs...) sorunundan kendimi kurtaramadım.
         1. arızada samsun derindere sorunumu garanti kapsamında değerlendirerek çözdüler sağolsunlar ama daha 10.000 km yapmadan balatalar yine yandı bugün yine aynı arızayı yaptı çekici ile servise götürdüm 2.000 tl gibi bir rakam cebimden çıkabilir miş.bu araba bana 3+2 yıl garanti ile satıldı ve açıkçası bu parayı ödemem mümkün değil araba olmadan okula gitmemde mükün değil.
        Şu aurisi mahkemeye veren bayan arkadaş gibi bende mahkemeye mi versem acaba.ama şunuda belirtmeliyim ki servis hizmetleri mükemmel lütfen biri yol göstersin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #70 : Ekim 07, 2010, 23:34:03 »
akadaşlar yapılan bu kadar eleştiriye rağmen bende 5 gün önce corollanın 2007 model benzinli comford ekstra modelini aldım 29.000,00.-tl ye aracım 45 binde f1 vitese karşı hevesim yazılan olumsuz eleştirilerin önüne geçti ama toyota bu, yanlış yapmaz klasik lafına sığınarak çoluğu çocuğu bırakıp evimden 530 km uzaklıktaki bu arabanın peşine gittim.arkadaşlar araca uzun yolda diyecek yok. trafikte ise manuel vitesi kullanıyorum düz vitesli eski corollamdan bir farkı kesinlikle yok.ayrıca bugün inanılmaz dik bir youşun başlangıcında manuel vitesle tes yaptım arac banamısın demiyor.ama durkaklarda otomotik tabiki tam randımanlı değil.Eğer araç ilerde baskı balata kısacası şanzımanla ilgili bir sorun çıkarmasa benim gözümde toyota kesinlikle bir numara olacak.
araba sen sürmeye başladıktan sonra arkan,da bıraktıkların ve tanımadıkların düşünülerek kullanılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #71 : Ekim 10, 2010, 18:55:04 »
arkadaşlar ben ortopedik özürlü bir öğretmenim sorunsuz olsun diye fazla para verip toyota yaris aldım bu aracı otomatik vites özellikli olarak aldım çünkü ötv indiriminden faydalandım ama şu mmt (baskı balata ısınması vs...) sorunundan kendimi kurtaramadım.
         1. arızada samsun derindere sorunumu garanti kapsamında değerlendirerek çözdüler sağolsunlar ama daha 10.000 km yapmadan balatalar yine yandı bugün yine aynı arızayı yaptı çekici ile servise götürdüm 2.000 tl gibi bir rakam cebimden çıkabilir miş.bu araba bana 3+2 yıl garanti ile satıldı ve açıkçası bu parayı ödemem mümkün değil araba olmadan okula gitmemde mükün değil.
        Şu aurisi mahkemeye veren bayan arkadaş gibi bende mahkemeye mi versem acaba.ama şunuda belirtmeliyim ki servis hizmetleri mükemmel lütfen biri yol göstersin..


Gecmis olsun, sorununuzu garantiden cozmeleri gerekiyor.Bir kurus para vermeyin.Cekici parasini da onlardan isteyin.
Aracinizin tamir sureci boyunca da servisin size aracinizin muadili baska bir araci ucretsiz tahsis etmesini israrla isteyin.
Araba aliyorsunuz, problem degil.
Olumlu yaklasmazlarsa ve problem devam ederse mahkemeye gidebilirsiniz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #72 : Ekim 10, 2010, 19:19:45 »
tekrar selamlar arkadaşlar.. yaklaşık bir aydır kullanmakta olduğum mmt ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadığımı ve aksineo kadar sıkıntılardan sonra büyük bir zevk alarak kullandığımı mutluluk ile buradan yazıyorum.. uzun yolda şehir içinde sıkışık trafikte sürekli olarak kullandım hiç bir şekilde beni üzecek hiç bir şey yapmadığı gibi aracımın yakıt oranıda oldukça da iyi idi en son uzun yolda 564 km mesafeyi dikkatsiz ce diyebileceğim şekilde 90-150 km karışık bir hızla 120 tl lik yakıtla katettim... ve inanın ki şu ana kadar büyük bir zevk ile kullanmaktayım ve manuel modda kullandığımı da belirtmek isterim vites geçişlerinde bir problem yok ve en güzeli de sessiz sedasız bir şekilde yolları bitiriyor.. inşallah bundan sonra da bir sorun yapmaz ve bu şekilde de devam ederiz.. bu arada serviste adedi 1.200 tl civarı olan elegant jantlarını 30.08.2010 tarih itibariyle dışarıda 625 tl ye takdırdığımı ve orjinali ile bire bir aynısı olduğunu ve replica olmadığını da buradan bildiririm.. hepiniz mutlu kalın...  :alkis:
mustafa hocam bende arabamı alalı aşağı yukarı bi 10 gün oldu tabi insan altındaki arabanın sınırların bilmek istiyor birde mmt hakkında şikayetler biraz fazla olduğu için tam iki gündür kendimce bazı testler yapıyorum aracıma birkere uzun yolda arabaya diyecek her türlü gideri var.şehir içinde dur kalk manuel e konum es konum onlarda iyi bunları denedikten sonra çok dik bir rampa buldum hatta bazı otolar ordan çıkmak yerine başka yerden gidiyorlar ilk öce sıfırdan rampanın başında e konumunda kalktım ama biraz gittikten sonra yığıldı daha sonra tekrar eski başlangıç yerime geldim es konumunda rampanın başından sonuna kadar bitirdim bi sorun yok daha sonra manuelle daha riskli birşey yapıp rampanın tam ortasından başladım ve üç kişiyiz arabada kesinlikle bi sorun çıkmadı bu işlemi tam 5 kez yaptım.artı benimiçin önemli olan arabının temiz bi kullanışla narin denilen bu ŞANZIMAN,ın bize bir sorun çıkarıp çıkarmayacağı
araba sen sürmeye başladıktan sonra arkan,da bıraktıkların ve tanımadıkların düşünülerek kullanılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #73 : Kasım 11, 2010, 06:30:48 »
aracımla tamiri yapıldıktan sonra yaklaşık 4.000 km yol yaptım.. manuel modda kullanıyorum dur kalk yoksa otomatiğe alıyorum.. çok şükür sorunsuzca ve oldukça keyif alarak aracımla yolcuuk yapıyorum.. geçen hafta  40.000 km bakımın yaptırdığımda şanzıman kontrolünde baskı balatanın aynı durduğu ve herhangi bir aşınmanın söz konusu olmadığını belirttiler.. ayrıca bakımdan sonra aracın çekişi daha da fazla artmış ve aynı oranda yakıt olayında da iyileşmenin olduğunu farkettim...eğer böyle sorunsuzluk devam eder ise mmt için söyleyebileceğim tek bir kötü sözüm ve düşüncem olamaz... ayrıca mmt almak isteyen arkadaşlar da heveslerini kırmasınlar yeterki doğru kullanılsın her halukarda beklentilerine cevap alacaklardır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #74 : Aralık 28, 2010, 08:52:49 »
çok şükür mmt şanzımanlı corolla'dan kurtuldum... 2009 corollayı satıp yerine honda civic premium otomatik 2010 model araç aldım... bi daha mmt mi asla asla asla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #75 : Aralık 28, 2010, 09:08:22 »
dostlar herkes yaşadığı arızaları anlatıyor fakat bunda kullanıcı hataları etkin rol oynuyor olmasın


1- bu araçlar düz vites mantığı ile üretilmiş yokuşlarda debriyajı yormamak için her zaman el freni ile kalkın.
2- aracı ilk çalıştırma sırasında frene iyi basın. yarım yamalak basınca beyin vitesin konumunu tam algılayamıyor ve dur kalk halinde birden bire araç stop edebiliyor.
3- uzun süreli beklemelerde vitesi mutlaka boşa alın. şanzıman dinlensin.

aracınızda ne arızası olursa olsun. yetkili servise gidip danışın. ücretsiz son derece samimiyetle ilgileniyorlar.

 bu mmt leri kullanmak gerçekten dikkat ve bilgi istiyor yoksa randıman almak çok zor.

Bu aracı kullandıkça, daha doğrusu öğrendikçe daha zevkli sürüş sağladığı bir gerçek. Bir kere tam otomatik gibi düşünmemek gerekiyor ve çok sıkışık trafikte, dik rampalarda m modu tercih edilmeli. ANcak bu düz vitese göre yine bir avantaj sağlıyor çünkü hem debriyaj derdinden tamamen kurtarıyor, hem de gerektiğinde otomatik vites rahatlığı sağlıyor. Ayrıca sadece vitesi arttırmak yeterli, yavaşladıkça kendisi vites küçülttüğü için bunu manuel yapmaya gerek kalmıyor.
Yalnız benim bir sorum olacak. Yücel Bey'in dediği gibi gerçekten de beklemelerde vitesi boşa almak gerekli mi? Ben frene 2 sn basılınca otomatik olarak debriyajın devreye girdiğini, yani zaten bir nevi boşa almış gibi olduğunu öğrenmiştim. Zaten 2 sn frene basınca devir göstergesinde hefif bir oynama oluyor ve vites boşa alınmış hissi veriyor. Sizlerin düşünceleriniz nedir? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #76 : Aralık 28, 2010, 12:08:05 »
Frene tam olarak basmak yerine boşa alıp el freni çekip beklemek daha çok işime geliyor.
Aracımda ve tüm araçlarda, dünyadaki en çok vergi alınan en pahalı benzinini kullanıyoruz.
Aracımıza aldığımız 1 litre akaryakıttan Devlet %67 vergi almaktadır. Benzinin vergisiz litre fiyatı 1 liradır.
Ayrıca stok fazlası benzini devlet yurt dışına vergisiz olarak 1TL ve altına satmaktadır
www.pahalibenzinehayir.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #77 : Aralık 28, 2010, 17:19:53 »
çok şükür mmt şanzımanlı corolla'dan kurtuldum... 2009 corollayı satıp yerine honda civic premium otomatik 2010 model araç aldım... bi daha mmt mi asla asla asla...

Gozunuz aydin, yeni arabaniz hayirli olsun, gule gule kullanin.
Sizin mmt'li aracinizi alanin da Allah yardimcisi olsun.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #78 : Aralık 28, 2010, 20:21:30 »
Peki
Frene tam olarak basmak yerine boşa alıp el freni çekip beklemek daha çok işime geliyor.
Tamam ama teknik olarak frene yaklaşık 2 sn basmak, debriyaj balatalarının maruz kaldığı baskıyı artadan kaldırıyor mu (yani boşa almış oluyor muyuz?). Bu şunun için önemli, örneğin dur-kalkların olduğu ancak bekleme sürelerinin çok uzun olmadığı yoğunluklardaki trafikte sürekli boşa alıp el freni çekmektense frene basılı tutmak daha mantıklı). Sonuçta M/M araçları doğru kullanmayı ilk etapta tam olarak anlatmıyorlar ve bu forumlardaki bilgiler ve tecrübeler çok faydalı oluyor. Zaten hem düz vitese hem de tam otomatik vitese göre avantajları olan seçenek sunduğu için kullanımı gerçekten keyifli. Doğru kullanımla özellikle 2009 öncesi 5 ileri M/M'lerde nadir de olsa görülen ECU sorunları ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum. Teknik bilgisi olan arkadaşların katkılarını bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #79 : Aralık 28, 2010, 20:47:23 »
bu arabalarda frenin ilk bir iki cm si bir anlamda debriyaj görevi yapıyor.durmalarda ayak frende iken boşa atıyor.ama ben kırmızı yeni yandıysa boşa atıyorum alışkanlık zaten zahmetli birşey değil.
araba sen sürmeye başladıktan sonra arkan,da bıraktıkların ve tanımadıkların düşünülerek kullanılır.