Gönderen Konu: Ae101 Motor Soğuk Çalıştırmada 5 sn Yağ Işığı Yanma ve Motor Kütürdemesi  (Okunma sayısı 11976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar sorunumuz,

Aracın motoru soğuk ise yada 3 saatten beri çalışmıyorsa, ilk çalıştırmada 5 saniye kadar yağ lambası yanıyor ve kütür kütür çalışıyor motor. Yağ ışığı söndüğünde motorun sesi düzeliyor.

Yağdandır dedim geçen ay yağ değişimi yaptım eneos 10/40 yağ konuldu. Aynı sorun devam etmekte. Sorun galiba yağ pompasında, yağ pompası mı değiştirmeli yoksa katkı atılarak sorun çözülebilir mi ?.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Bu herkesin başına geliyor ve aslında motor içini temizlemek gibi şeyler yapılıyor.
Ama hepsinden önemlisi yağ filtresinin kalitesi ve değişim aralığı.

Bunlardan sonra hala geç sönme varsa yağ pompası eskimiş ve eskisi gibi basınç vermiyor olabilir. Eski bir yağ pompası birçok aracın motorunu bitiren ciddi bir sorundur.
Siz itina etmişsiniz. Erken davranarak motoru daha uzun süre kullanabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Bu herkesin başına geliyor ve aslında motor içini temizlemek gibi şeyler yapılıyor.
Ama hepsinden önemlisi yağ filtresinin kalitesi ve değişim aralığı.

Bunlardan sonra hala geç sönme varsa yağ pompası eskimiş ve eskisi gibi basınç vermiyor olabilir. Eski bir yağ pompası birçok aracın motorunu bitiren ciddi bir sorundur.
Siz itina etmişsiniz. Erken davranarak motoru daha uzun süre kullanabilirsiniz.
Yağ filtresi, yağ, hava filtresi yeni değişti. Temizleme nasıl yapılıyor ?, yağı boşaltıp üstten tekrar yeni konularak mı ?.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Yağ pompasından olabilir Mehmet. İhmale gelmeyecek bir sorun hemen baktırman lazım. Ayrıca carbon clean de düşünülebilir bu aşamada.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
motorun bakımını ustalara bırakıyorsanız ve bir usta zamanı gelmesine rağmen size motorun yağ eksiltmediğini yağı değiştirmeye gerek olmadığını söylüyorsa
veya
motora sürekli düşük kalite yağ koydunuz ve kullanım klavuzundaki ağır kullanım şartlarını yerine getirmediniz.
veya
yağını değiştirdiniz ama arabayı yeni aldınız. eskiden neler olduğunu bilmiyorsunuz ?

böyle durumlarda motor yağını ve filtresini sökmeden önce motor içi temizleyicilerden katabilirsiniz. katkı katıldıktan sonra yarım saat kadar motoru çalıştırıp eski yağı ve filtreyi değiştireceksiniz.
yeni yağı , çevrenizdeki iklim şartlarına göre değiştirin. sizin aracınız için 10 40 ideal diyebiliriz.

lütfen yağ filtresini bulabildiğiniz en kaliteli markadan alın. yağ filtresi yağın geri dönüşünü engellemelidir.

bunları yaptıktan sonra mümkünse soğuk motora hiç gaz vermeden çalıştırın. takırtı devam ederse motor yenilemeyi düşünebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ustalara götürüyoruz ama hep olabilirli konuşuyorlar.

Yağ değiştirelim , yağ filtresi değiştirelim olmazsa yağ pompası değiştiririz diyorlar :).
Pompadan ise direk değiştirelim neden iki iki masraf edeyim. Pompanın basıncı az geldiğinden mi acaba diyorum basınç ölçme makinası yokmu yağ için ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Yag filitresi ne marka?
Bazı yan sanayi modellerde check valve olmuyor. Buda hattı doldururken motorun yaglama başlandıcında zaman kaybettiriyor.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2014, 16:00:10
Ustalara götürüyoruz ama hep olabilirli konuşuyorlar.

Yağ değiştirelim , yağ filtresi değiştirelim olmazsa yağ pompası değiştiririz diyorlar :).
Pompadan ise direk değiştirelim neden iki iki masraf edeyim. Pompanın basıncı az geldiğinden mi acaba diyorum basınç ölçme makinası yokmu yağ için ?

O da var.
Filitrenin oradan kör tapası var.
O açılıp manometreye takılıyor. Basınç ölçülüyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
motorun bakımını ustalara bırakıyorsanız ve bir usta zamanı gelmesine rağmen size motorun yağ eksiltmediğini yağı değiştirmeye gerek olmadığını söylüyorsa
veya
motora sürekli düşük kalite yağ koydunuz ve kullanım klavuzundaki ağır kullanım şartlarını yerine getirmediniz.
veya
yağını değiştirdiniz ama arabayı yeni aldınız. eskiden neler olduğunu bilmiyorsunuz ?

böyle durumlarda motor yağını ve filtresini sökmeden önce motor içi temizleyicilerden katabilirsiniz. katkı katıldıktan sonra yarım saat kadar motoru çalıştırıp eski yağı ve filtreyi değiştireceksiniz.
yeni yağı , çevrenizdeki iklim şartlarına göre değiştirin. sizin aracınız için 10 40 ideal diyebiliriz.

lütfen yağ filtresini bulabildiğiniz en kaliteli markadan alın. yağ filtresi yağın geri dönüşünü engellemelidir.

bunları yaptıktan sonra mümkünse soğuk motora hiç gaz vermeden çalıştırın. takırtı devam ederse motor yenilemeyi düşünebilirsiniz.
Çoğunlukla kendimiz yapıyoruz yada usta başında duruyoruz.
Uzun süredir bizde 2 aydan beri bu sorun var
Yağ filtresi kalitelimi tam bilmiyorum. 10 40 yağ kullanıyoruz.
3-4 saniye kadar sürüyor takırtı sonra yok . Sadece soğuk çalışmada oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2014, 15:58:37
O da var.
Filitrenin oradan kör tapası var.
O açılıp manometreye takılıyor. Basınç ölçülüyor.
O zaman pompayı değiştirmeden bu denenebilir pompa mı sorun anlaşılır değil mi abi ?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2014, 15:59:16
Yag filitresi ne marka?
Bazı yan sanayi modellerde check valve olmuyor. Buda hattı doldururken motorun yaglama başlandıcında zaman kaybettiriyor.
Abi markayı bilmiyorum. O zaman ben ilk önce servisten filtre alayım da onu takayım deneyeyim :)
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 En zordan değil, en kolaydan başlamak lazım, bu yüzden yağ pompasından önce yağ filtresi kontrolü daha makul olur.
 Kullandığın filtrenin standartları karşıladığından emin olmak gerek. Ayrıca yağ değişimlerini tapadan yapmak(vakumlu pompa yerine) bence daha sağlıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Yağ lambasının yanmasının bir sebebi de soğuk motorun düzensiz çok düşük devirde çalışması da olabilir.

Stop etmek ve çalışmak arasında kalan bütün motorlarda yağ veya akü ışığı yanabilir.

Enjektörler, Ateşleme, Sensörler, (varsa) Jikle gibi parçaların kontrolü yapılmalıdır.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
En zordan değil, en kolaydan başlamak lazım, bu yüzden yağ pompasından önce yağ filtresi kontrolü daha makul olur.
 Kullandığın filtrenin standartları karşıladığından emin olmak gerek. Ayrıca yağ değişimlerini tapadan yapmak(vakumlu pompa yerine) bence daha sağlıklı.
Yağ filtresi değiştireceğim abi ilk önce. Tapadan mı dolduruluyor ?, üstten koymuyorlar mı dediğin şekilde ?

Yağ lambasının yanmasının bir sebebi de soğuk motorun düzensiz çok düşük devirde çalışması da olabilir.

Stop etmek ve çalışmak arasında kalan bütün motorlarda yağ veya akü ışığı yanabilir.

Enjektörler, Ateşleme, Sensörler, (varsa) Jikle gibi parçaların kontrolü yapılmalıdır.
Çalıştığı gibi 1250 deviri buluyor abi düşük devir sorunumuz yok çok şükür.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Mehmet Bey, aynı araçtan bende de var. Biz yan sanayi yağ filtresi alıyoruz. Mesela ben Sakura marka yağ filtresi alıyorum. Tabiki orjinalindeki CHECH VALVE olmadığı için zaman kaybı yaşatır basınçtan ötürü... ;)

Çözüm: Orjinal yağ filtresi kullanarak...

Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Mehmet Bey, aynı araçtan bende de var. Biz yan sanayi yağ filtresi alıyoruz. Mesela ben Sakura marka yağ filtresi alıyorum. Tabiki orjinalindeki CHECH VALVE olmadığı için zaman kaybı yaşatır basınçtan ötürü... ;)

Çözüm: Orjinal yağ filtresi kullanarak...

Dediğiniz gibi ilk işim yağ filtresini değiştirmek olacak. Sonucu burada paylaşırım.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Yağ filtresi değiştireceğim abi ilk önce. Tapadan mı dolduruluyor ?, üstten koymuyorlar mı dediğin şekilde ?
Çalıştığı gibi 1250 deviri buluyor abi düşük devir sorunumuz yok çok şükür.

sizin kalitesiz yağ filtresi sorununuz var.

aslında her araba soğukken bir süre yağsız çalışıyor. ama motorda çalışan parçalar arasında fazla boşluk yoksa dikkat çekmiyor. özellikle eksantriklere yağ sonradan gidiyor...

takırtı belkide yağ pompası ile bile düzelmeyecek durumda ? sadece yağ boşlukları doldurduğu için sesini bir süre daha kesiyor..

bu tür sorunlar motorun ömrünün bitmeye yakın zamanlarında oluyor. arabayı hızlı sürmeyi seviyorsanız önlemini almalısınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Merhabalar. Ayni bahsettiginiz sekilde sorun 92 model 1.3 corollamda da mevcut. Aracimin yag pompasini yag kacagi sebebiyle (orjinaliyle) gecen sene degistirmistim fakat bu bahsettiginiz sorun hala devam ediyor yani yag pompasi kaynakli oldugunu dusunmeyin derim. Ben de cozemedim hala, ama ilk deneyecegim sey servisten orjinal yag filtresi almak olacak.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Düzce'de havalar soğudu herhalde. 10w-40 da zorluyor pompayı demek ki. Hiç olmazsa ilk rakamı 0 değilse bile 5'e düşürün.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Merhaba
Bende aynı sorunla karşılaştığım için foruma girdim belki birşeyler bulurum diye gördümki konu güncel. Aslında benim problemim toyota club Kartepe buluşmasından sonra olmaya başladı. O gün kartepeye tırmanırken gaza fazla basmak zorunda kaldım ve biraz da devirli kullandım. O günden sonra Motor az da olsa vuruntulu çalışıyor sanki motor yıkadıktan sonra distribütöre su kaçmış gibi. Bunu ilk Çalışmada ve genellikle uzun yoldan geldikten sonra hızlı kullanılmışsa yapıyor. Servise götürdüğümde buji kablolarını değiştirdiler ve Bujileride değiştirdim. O gün tamamen düzeldi hatta bence Arabanın gaz yemesi bile değişti fakat birkaç gündür tekrar yapmaya başladı.
Hatta dün Arabanın yağ lambası yandı yolda ilerlerken. Durup Yağı kontrol ettiğimde yağ eksiksiz ve tertemizdi. Zaten koyalı daha 4 bin km olmuş. Yarın tekrar servise gitmeyi düşünüyorum bakalım ne çıkacak.
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Yağ filtresi değiştireceğim abi ilk önce. Tapadan mı dolduruluyor ?, üstten koymuyorlar mı dediğin şekilde ?

Orjinal yağ filtresini taktıktan sonra motor üstündeki yağ kapağından yaklaşık 1L yeni yağ ile ilave yapacaksınız.

Sorum Ahmet Güve'ye,

Bu modelde Vuruntu Sensörü varmıdır? Bu sensör arızası motor yağ lambasını yakar mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Orjinal yağ filtresini taktıktan sonra motor üstündeki yağ kapağından yaklaşık 1L yeni yağ ile ilave yapacaksınız.

Sorum Ahmet Güve'ye,

Bu modelde Vuruntu Sensörü varmıdır? Bu sensör arızası motor yağ lambasını yakar mı?

Tekin abi
Bu modelde knock sensör yok.
Aslında olup olmadıgını anlamak çok kolay.

Eger distributör varsa zamanlamayi öne çekemeyeceginden knock sensöre gerek yoktur.
Ateşleme sisteminin direkt ECUdan ve ignation coil üzerinden varsa knock sensör vardır.

Knock sensör arızalarıda lambayı yakar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
sizin kalitesiz yağ filtresi sorununuz var.

aslında her araba soğukken bir süre yağsız çalışıyor. ama motorda çalışan parçalar arasında fazla boşluk yoksa dikkat çekmiyor. özellikle eksantriklere yağ sonradan gidiyor...

takırtı belkide yağ pompası ile bile düzelmeyecek durumda ? sadece yağ boşlukları doldurduğu için sesini bir süre daha kesiyor..

bu tür sorunlar motorun ömrünün bitmeye yakın zamanlarında oluyor. arabayı hızlı sürmeyi seviyorsanız önlemini almalısınız.
Şehirler arası 90km , ilçeler arası 70 km, otoban 110 km :) . Daha da hızlanmam. Ama daha da soğuyacak havalar bakalım bu yağ lamba yanma süresi uzayacak mı.?

Merhabalar. Ayni bahsettiginiz sekilde sorun 92 model 1.3 corollamda da mevcut. Aracimin yag pompasini yag kacagi sebebiyle (orjinaliyle) gecen sene degistirmistim fakat bu bahsettiginiz sorun hala devam ediyor yani yag pompasi kaynakli oldugunu dusunmeyin derim. Ben de cozemedim hala, ama ilk deneyecegim sey servisten orjinal yag filtresi almak olacak.
Yağ pompası pahalı anladığım kadarıyla orjinalini almak gerek birde. Hadi aldık değiştirdik sorun devam ederse o zaman kötü işte. Filtreyi değiştirip sonucu yazacağım.

Düzce'de havalar soğudu herhalde. 10w-40 da zorluyor pompayı demek ki. Hiç olmazsa ilk rakamı 0 değilse bile 5'e düşürün.
Sizce 0 koyarsam bu sorun çözülür mü ?

 
Merhaba
Bende aynı sorunla karşılaştığım için foruma girdim belki birşeyler bulurum diye gördümki konu güncel. Aslında benim problemim toyota club Kartepe buluşmasından sonra olmaya başladı. O gün kartepeye tırmanırken gaza fazla basmak zorunda kaldım ve biraz da devirli kullandım. O günden sonra Motor az da olsa vuruntulu çalışıyor sanki motor yıkadıktan sonra distribütöre su kaçmış gibi. Bunu ilk Çalışmada ve genellikle uzun yoldan geldikten sonra hızlı kullanılmışsa yapıyor. Servise götürdüğümde buji kablolarını değiştirdiler ve Bujileride değiştirdim. O gün tamamen düzeldi hatta bence Arabanın gaz yemesi bile değişti fakat birkaç gündür tekrar yapmaya başladı.
Hatta dün Arabanın yağ lambası yandı yolda ilerlerken. Durup Yağı kontrol ettiğimde yağ eksiksiz ve tertemizdi. Zaten koyalı daha 4 bin km olmuş. Yarın tekrar servise gitmeyi düşünüyorum bakalım ne çıkacak.
Abicim gelişmeleri burada paylaşır mısın lütfen . Ben çok ilgilenemiyorum işlerden dolayı . Birde senin yağ filtresi orjinal mi ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh