0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yağı alttan, yerçekiminden de yararlanarak boşaltıp, üstten ekleyeceksin tabi ki. Vakumlu yağ makinaları ise üstten çekiyor yağı. Bu arada aşırı yağ koymamaya da özen göster. Artı bir yaklaşım, aracı düz zeminde mi parkediyorsun?
Mehmet , orijinal filtre kullanarak yağı da 5w-40 ile değiştirin, sentetik olursa daha iyi. Sentetik almaya niyetli iseniz Shell Helix Ultra tavsiye ederim, motoru temizler. Düzce'de sıcaklık -20 ye falan ddüşmüyorsa gerek yok 0'a. 5w-40'dan pahalı değilse 0w-40 daha iyi. İlk çalışmada yağ hemen ulaşır motora. Orijinal filtre gerekli, çünkü hem daha fazla kağıt pilesi var, hem anti drainback valve sistemi (motor sto edince filtre içindeki yağın tamamen boşalmasını engellwyip bir dahaki sefere yağsız çalışmayı engellitor) var.
Yağ lambasının yanmasının bir sebebi de soğuk motorun düzensiz çok düşük devirde çalışması da olabilir.Stop etmek ve çalışmak arasında kalan bütün motorlarda yağ veya akü ışığı yanabilir.Enjektörler, Ateşleme, Sensörler, (varsa) Jikle gibi parçaların kontrolü yapılmalıdır.
Arkadaşlar orjinal yağ filtresi taktırdım ve sorun çözüldü herşey normale döndü . Demekki neymiş yağ filtresini orjinal kullanmak gerekiyormuş.
Benimkinin nedeni belli oldu Mehmet araba sanırım conta yakmış...
Yağ filtresi 24 tl galiba.Filtreyi sökerken 1 litre yağ döküldü o eklendi. Tanıdık olduğundan 10 tl de o aldı34 TL ye bitirdik işi .
şimdi herhangi bir yetkili toyota servisine gidip, orijinal yağ filtresi isediğimde, hepsi aynı filtreyi mi verir. yoksa önerdiğiniz bir marka var mı?
Yetkili servisler aynı orjinal filtreyi verir.
yetkili servislerin verdiği yağ filtresinin markası nedir acaba? samsun'daki yekili servis olan"derindere" şehire biraz uzak düşüyor. aynı marka filtreyi, sanayideki oto parçacılarda bulamazmıyız acaba?