Gönderen Konu: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması  (Okunma sayısı 23182 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« : Ekim 07, 2014, 21:16:53 »
Herkese en iyi Akşamlar bir sorum olacak bilen Arkadaşlara ve yardım isteyeceğim ben e12 2005 corolla kullanıcısıyım geçenlerde yanlış bir hareket sonucu piston ve üst kapağa zarar versin şuan aracım bilindik bir ustada Yapılıyor ben birazdan performans ağırlıklı istememden dolayı birkaç duyum aldım 1zz motor kar genelde 1.8lt oluyor ve bunların pistonları 3zz lerede uygun mil ve çok iyi verim alındığını bir sitede. Duydum sizce yapılabilirmi yapılırsa bunu hakedermişler ve araç için sıkıntı yaratırımı şimdiden cevaplara saygılar.

Toyota Club Türkiye

3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« : Ekim 07, 2014, 21:16:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2014, 21:25:03 »
Eğer bu uygulamayi yaparsaniz hayalimi yapacaksınız. Benim için artık imkansız, 4 ay önce yapmalıydım. :)
Bu konuda forumdan @Ufuk Sönmez (16363) abiyle parça konusunda diyaloga geçebilirsiniz.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #2 : Ekim 07, 2014, 21:27:23 »
Krank mili
Biyel kolu
Emme manifoldu
Gaz kelebegini degiştirerek 1.6 3ZZ motorunuzu 1.8 1ZZ yapabilirsiniz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #3 : Ekim 07, 2014, 21:35:58 »
Piston ve bitmek kolu Değişimi olucak zaten Oluşan hasardan dolayı ama krank sağlam durumda sadece piston ve biyel kolu Değişimi performans ta değişim yapar mı?  Ve 1zz pistonlarını takmam bir sorun çıkartır mı hızlı yanıt için çok teşekkurler

Mesaj Birleştirildi: Ekim 07, 2014, 21:37:42
Teşekkürler Yüksel bey Yanıt için ulaşılan bilgisini Verdiğiniz arkadaşa. İnşallah benim hayalim gerçek olucak :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #4 : Ekim 07, 2014, 21:41:03 »
3ZZ krank a 1ZZ biyel takarsanız piston üst ölü noktası 5 milimetre aşagıya iner ve sıkıştırma oranı azalacagından performans çok düşer.
Piston ise ikisi arasında tek fark yanal sürtünmeler 1ZZde daha fazla oldugundan ilave yag sekmanı.

Çap iki pistondada aynı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #5 : Ekim 07, 2014, 21:42:58 »
Yani Anladığım bize Performansı krank verecek aslında doğrumu Ahmet bey?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 07, 2014, 21:44:01
Piston mesafe ölçüleri aynı ama krank on yukarı aşağı ivmesiyle performans vericek yoksa ben mi yanlış anladım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #6 : Ekim 07, 2014, 21:50:42 »
1ZZ 1.8 Lt
3ZZ 1.6 Lt
4ZZ 1.4 Lt

Bu motorların hepsi aynı motor blogunu kullanıyor.
Piston çaplarıda aynı.

Tek fark krank mili ve biyel kolu.
1ZZ de ilave olarak pistonda ilave yag sekmanı var.

Her motor modeli arasında krank kolu 5 mm uzuyor.
Üstte 5 altta 5 mm piston 10 mm fazla hareket ediyor.
Ve hacim artıyor.

Üst ölü noktanın sabit kalması zorunlu oldugundan krank mili 5 mm uzadıgından biyel kolu 5 mm kısalıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #7 : Ekim 07, 2014, 21:59:31 »
Anladım pistonlar aynı ihtiyacmız olan şey 1zz biyel kolu Artı krank işimizi görecektir ilgi için teşekkür ederim Yüksel bey saygılar en yakın zamanda sonucu bildireceğim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #8 : Ekim 07, 2014, 22:03:42 »
Anladım pistonlar aynı ihtiyacmız olan şey 1zz biyel kolu krank işimizi görecektir ilgi için teşekkür ederim Yüksel bey saygılar en yakın zamanda sonucu bildireceğim...
Saygi bizden kerim bey. Konuyu takip edecegim. Eserse Mayıs ayında sıfır topladığm motoru bile tekrar acabilirim maddiyatla birlikte.
fakat ufuk abiden mutlaka yardim alin, özel mesajla telefonu verebilirim, kendisi orjinal parca tedarikcisi. ben de kendisinden 2.000 tllik orjinal motor parcasini kendisinden aldim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #9 : Ekim 07, 2014, 22:05:25 »
Mailinizi cevapladim, Ahmet abi gerekli bilgileri vermis zaten. Ecu programi sebebi ile belli bir devir sonrasi (tahminimce 4000d/d) performans artisini hissedebileceksiniz, alt devirler icin ek modifiyelere ihtiyaciniz olacaktir.

Bu arada islemin yapildigi yer Ri-car' mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #10 : Ekim 07, 2014, 22:11:47 »
Takip :) :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #11 : Ekim 07, 2014, 22:16:02 »
Teşekkürler Ufuk bey sizinle irtibatta olucam Ahmet ilgi ve bilgi içinde teşekkürler... En yakın zamanda  sonucu bildireceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #12 : Ekim 07, 2014, 22:17:31 »
Onun yerine daha basit ve ekonomik olan dereceli emme ekzantrik milini tavsiye ederim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #13 : Ekim 07, 2014, 22:18:46 »
Kerim abi o değilde bana şuan orjinal 2006 sol 29 bin kmdeki anahtar değmemiş motorumu açtırtmayacaksın dimi :D :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #14 : Ekim 07, 2014, 22:19:08 »
Ilkem tanıdık bir ustada Yapılıyor... Alt devirler için yeteri modifiyem var 4 2 1 krom headers orta sport susturucu catchback varex bulunuyor ayrıca intake kit simota alt devirlerinde yardımcı daha.sonradan bir sprint bioster takviyeside olucak inşallah.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 07, 2014, 22:20:09
Onu nasıl temin edebilirim dereceli egzantirik olayını?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #15 : Ekim 07, 2014, 22:20:36 »
Tahmini maliyet  ecu ile birlikte 4500 tlyi bulduğu için ben vazgeçtim.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #16 : Ekim 07, 2014, 22:23:02 »
İlker Arslan el değmemiş motoru sende elleme tavsiye... Konu başlığında belirttiğim gibi benim bir hatamdan dolay piston Kırıldı o Yüzden bu araştırma içerisindeyim iyi performans istersen jdm Works ten orjinal varex al katalitik iptali kaybettiklerini alırsın perf ta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #17 : Ekim 07, 2014, 22:24:14 »
Sprit booster ilave birşey katmaz.
Sadece anlık gazlamalarda dlsizin yeriniza dip gaz yapar.

Dereceli ekzantrik olayına bi arkadaşım girmişti isterseniz kendisine sorarım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #18 : Ekim 07, 2014, 22:24:18 »
Zaten düzgün bir evi programı 3000 tl civarı ama Arabanın temelini ecu atıyor sonuçta

Mesaj Birleştirildi: Ekim 07, 2014, 22:26:26
Sorarsanız çok sevinirim en yakın zamanda yanıtınızı bekliyor olucam...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 3zz-Fe ye 1zz-Fe piston Uygulaması
« Yanıtla #19 : Ekim 07, 2014, 22:26:45 »
Bu konuda NECE konuşulup yazılıyor? :wacko: :wacko: :wacko:
THE END