Gönderen Konu: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR  (Okunma sayısı 152548 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #400 : Kasım 01, 2016, 09:30:54 »
hybrid yaris ile ilgili malum sitede yeni bir yorum var... bu yorum ne kadar doğru? yaris hybrid kullananlar anlatabilir mi?

""yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar... ""    (alıntıdır)

Muhammet Bey,

Öncelikle şahsımda 2009 Prius olduğunu hatırlatarak, Yaris değil Hybrid mantığında yorumlayacağım.

1. Öncelikle pilin çok kısa mesafede bitmesi doğrudur. Çünkü pil tasarımı elektrikli arabadaki gibi, uzun menziller gitmesi için değil, yakıt tüketiminin en çok olduğu zaman diliminde devreye girerek ekonomi sağlamasıdır. Araç ilk çalıştığında pil devreye girer. Sessizdir. Pil seviyesi dipte ise rolantide dahi benzin motoru elektrik motoru aracılığı ile pili besler, doğrudur, sessizlik falan da yoktur. Ancak bu 1dk bile sürmez. Eğer pil tam dolu ise kalkıştan sonra sadece pil ile 60-70 km/h hıza çıkabilirsiniz. Hemen akabinde benzin motoru devreye girer. Aynı mantıkla, uzun yolda 130 km/h de sabit hızla gidiyor olsanız dahi, elektrik motoru aktive olur. Bu size uzun yolda da ekonomi sağlar.

Diğer bir konu ise, araç ilk çalıştığında da direkt benzin motoru devreye girebilir. Bu dışarıdaki hava koşulları ile de ilintili olmak üzere pil seviyesini dolu hale getirme mekanizmasıdır(2009 Prius Owners Manual' de aynısı yazar).

2. Dur kalk trafikteki ekonomi ifadesi doğruyu yansıtmıyor şeklinde ifade kullanılmış. Bunu da şu şekilde açıklayayım. Eğer pil seviyesi yeterli ise araç dur kalk trafikte sadece pildeki enerji ile hareket eder. Bu da sıfır benzin tüketimi demektir. Eğer dip seviyelerde ise pil seviyesi, benzin motoru pile yükleme yapmak için elektrik motoru ile birlikte devreye girer. Dolayısı ile gaza bastığınızda benzin motoru ve elektrik motoru pili beslemeye başlar ve benzin tüketimi gerçekleşir. Dip seviyesinden biraz yükseldiğinde tekrar sadece pildeki enerjiyi kullanırsınız. Ancak tekrar vurgulamam gerekiyor. Elektrikli araçlardaki gibi menzil amacı gütmediği için uzun süreler sadece pildeki enerji ile yürüyemezsiniz. Sonuç olarak benzin motorunun kısa süreli aktive olması ile pil seviyesi  yükseldiğinden, yine de sadece benzinli araca göre daha düşük yakıt tüketimi sağlar (aracımda şehir içi 5.5 lt) A

3. Yakıt tüketimi konusunda ise; ben sakin araba kullanan biriyim. Farklı marka genel müdürlüğünde çalışıyor olduğum halde  Toyota ve Hybrid teknolojisinin hayranıyım. Araçtaki ortalama yakıt tüketimim son 1400km' de 4.5 lt. Enerji ekranını sürekli takip ediyorum (aracın hangi durum ve hızlarda nasıl davrandığını anlamak için). Şehir dışında 3.5 lt, şehir içinde 5.5 lt  değerlerinde geziniyor.

Forumdaki Yaris Hybrid kullanıcıları da benimle yaklaşık değerler ifade ediyor. Dolayısı ile forumda okuduğunuz yorum, bana göre doğruyu yansıtmıyor.

Saygılarımla,
Yasin YILDIRIMKARAMAN

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #400 : Kasım 01, 2016, 09:30:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #401 : Kasım 01, 2016, 09:57:53 »
Yasin Bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Açıklamaya gösterdiğiniz özen takdire şayan. 1.8 Hybrid CHR ile ilgili düşüncelerinizi de merak ettim. Aracı test etme imkanınız oldumu bilmiyorum ama chr hybrid den beklentileriniz nelerdir. Yaris 1.5 hybrid ile  CHR de kullanılan 1.8 hybrid arasında tüketim ve performans verileri, diğer koşullar da göz önünde bulundurulduğunda nasıl bir sonuç elde edilecektir?
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #402 : Kasım 01, 2016, 10:00:27 »
hybrid yaris ile ilgili malum sitede yeni bir yorum var... bu yorum ne kadar doğru? yaris hybrid kullananlar anlatabilir mi?

""yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar... ""    (alıntıdır)

Yasin bey hibrit motor çalışma prensibini çok güzel anlatmış. 3.8 lt ortalama ben görmedim yani sürekli 40-50 giderseniz ve hiç rampa olmazsa güzergahınızda mümkün olabilir ama 11.6 lt ortalamayı da nasıl başarmış çok merak ettim. Aracı aldığımdan beri 6.5 lt ortalamanın üstünü görmedim desem yalan olmaz. Yani dip gaz yol alsanız bile o kadar yakmaz çünkü ben denedim ve başaramadım :rofl: C-hr 1.8 olacağı için muhtemelen biraz daha performanslı olacaktır tabiki ama "1.8 motorun yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar" ifadesi bu yorumu yazanın hibrit mantığını bilmediğinin apaçık ifadesi olmuş hüsn-ü zan (iyi niyet) beslemek istiyorum bu yorumu yazana ama iki motor saatte 120km hıza kadar zaten birlikte çalışıyor. Yani ne demek istemiş anlayan varsa açıklasın lütfen çünkü gerçekten ben anlamadım ne demek istediğini :blink:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #403 : Kasım 01, 2016, 12:14:53 »
Düzgün bir şekilde beğenmeyenlere sözümüz yok. Aracı aşağılayanlara lafım var.. Önce bakarım nasıl bir dizayna sahip  araç kullanıyor ki bu aracı yerden yere vuruyor... Bilgi konusunda derin araştırmalar yürütmeme gerek yok. Aracı fotoğraflardan görerek fikir beyan edenlerden daha çok aracı test etmelerini ve ondan sonra fikir beyan etmelerini söylüyorum. CHR toyota için yeniliklerin başlangıcı bunu anlatmaya çalışıyorum. toyotaclub com  un daha aktif daha güncel içerik üretmesini istemek ve forumun daha aktif kullanılmasını istemek toyota marka bile araç kullanmayan yöneticimize ağır geldi.

Muhammet bey arabayi hic gormeden incelemedende begenmeyenler olur assagilayanlar olur herkesin beklentisi farklidir yorumu farklidir. ama bu demek degilki o insanlarin kisiligine sahsiyetine varan hakaret vari yorumlar yapmak kirici konusmak veya burada toyotasi olmayan arkadaslarimiza senin toyotan yok sen sus  konusma gibi dusunmek bu tarz yazmak cok yanlis. sizi anliyorum araci bizzat gorup incelemissiniz ve beklentilerinizi fazlasiyla karsilayan bir otomobil olmus. ama araci gorup inceleyen ve memnun olmayan begenmeyen kisilerde de var. insallah fiyat politikasida iyi olurda araci begenen bir cok arkadasimiz chr alir.
 chr toyota icin bir yenilik degil sadece turkiyeye getirdigi bir yenilik. uretimi olsun  siradisi bir tasarimiyla olsun bizler ilk defa bu sekil bi araba gordugumuz icin heyecanla beklemekteyiz. ortadogu ve amerikada lexus adi altinda hemen hemen ayni tasarima sahip araclari oncelerden beri satiyorlar.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #404 : Kasım 01, 2016, 12:39:39 »
hybrid yaris ile ilgili malum sitede yeni bir yorum var... bu yorum ne kadar doğru? yaris hybrid kullananlar anlatabilir mi?

""yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar... ""    (alıntıdır)

Bu yorum baştan aşağı bilgi eksiğiyle dolu.

Türkiyede otoritelerin dahi okuyup bilgi aldığı, kopyaladığı ilk gerçek ve doyurucu bilgiler Forumumuzdaki Yaris Hybrid konusunda tarafımdan anlatılmıştır. 1.5 Hybrid hakkında tüm detay o konuda anlatılmıştır. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #405 : Kasım 01, 2016, 13:11:11 »
15 Kasımda Mavi rengine dikkat edin acayip bişey, şimşek mavi yazan galiba   8-)
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #406 : Kasım 01, 2016, 13:58:13 »
Normal, sıvı yakıtlı motoru jeneratör olarak kullanan durumda, bazı hallerde verim düler şarj-üretim döngüsündeki verim oranından dolayı. Bu oranı batarya sıcaklığı ve sağlığı belirler büyük oranda. Hybrid'de en çok fayda rejenerasyonda açığa çıkıyor, bunda da sakin kullanım ve yol durumu etkili, performanslı kullanımlarda bu fayda eğrisi sıfıra yaklaşıyor. Bu sistemler de genel olarak kök raylı sistemlere dayanır, Toyota bunu otomobillere çok iyi uyarlamıştır.

Renklerde aslında daha çeşitlendirme olabilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #407 : Kasım 01, 2016, 14:07:13 »
15 Kasımda Mavi rengine dikkat edin acayip bişey, şimşek mavi yazan galiba   8-)
Şimşek Mavi çok güzel de bakımı zor bir renk.... En çok dikkatleri üzerine çeken Şimşek Mavi siyah tavandı Kilyos Babylon da...  Yanlız ben lansman rengi olan Elmas Gümüş Gri renk siyah tavan aracı daha çok beğendim. Tabi bu araçlar Dynamic ve Diamond donanım seviyelerindeler. Başlangıç donanım seviyesi olan Advance da siyah tavan seçeneği yok ve jantlar 17 inç.... 17  jantlar araca yakışmıyor bence.... (Başlangıç donanımlı araç Kilyos Babylon da yoktu,yakından görmek lazım)  Aracın Dynamic  ve Diamond versiyonda sunulan janları 18" jantlardan Dynamic olandaki jantları daha çok beğendim. 2017 yılına ramak kala yeni üretim bir aracın  8.9" büyüklüğündeki Toyota touch & go 2  ekranının Apple Carplay ve Android Auto desteği sunmaması ve geri dönüş kamerasının çözünürlüğünün düşük olması düşündürücü....
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #408 : Kasım 01, 2016, 15:23:20 »
Boşuna şimşek mavi dememişler hakikaten ilk bakışta direk gözünü alıyor.
İyi bakım konusunda protech yeterli olur 15 günde bir yıkatsan her türlü parlaklığı canlı kalır tabi iklime gidileceği yollara göre değişir bu durum.
Dynamic jant hangisi lansmandaki değil mi ?
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #409 : Kasım 01, 2016, 15:44:44 »
Boşuna şimşek mavi dememişler hakikaten ilk bakışta direk gözünü alıyor.
İyi bakım konusunda protech yeterli olur 15 günde bir yıkatsan her türlü parlaklığı canlı kalır tabi iklime gidileceği yollara göre değişir bu durum.
Dynamic jant hangisi lansmandaki değil mi ?
Dynamic donanımda  18'' Siyah işlenmiş yüzeyli alüminyum alaşımlı jantlar (5 kollu) var..... Diamond donanımda olan  18'' Siyah işlenmiş yüzeyli alüminyum alaşımlı jantlar (10 kollu) var.... Aracı alırken   Toyota ProTect yaptırsak  forumda yaptıran var mı daha önce aracına?   Toyota güvenmediği bir teknolojiye kolay kolay 5 yıl garanti vermez ama Toyota ProTect  850 TL  az para değil değer mi acaba bu ücreti ödemeye... Şimşek Mavi  radarıma girer eğer Toyota ProTect gerçekten aracı 5 yıl iyi koruyabilirse.
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #410 : Kasım 01, 2016, 16:03:38 »
benim aracımda var toyota protech kırmızı olduğu için gerekiyor çünkü, 1 yaşında ve gayet güzel maşallah.
3 ve 4 .yıldan sonra ne olur bilmiyorum tabi ama 5 yıl shoowroom parlaklığı garanti dediler, olmadı çirkeflik yaparız :))
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #411 : Kasım 01, 2016, 16:04:42 »
Keşke orjinal protect olsa. Servisler cilalı şampuanla yıkayıp yolluyor yada bi cila geçip parlatıyor ilk yıkamada herşey suyla beraber akıp gidiyor. Ayrıca merkezle iletişime geçince dedikleri şey servislerin kendi yaptıkları işlemler.
Ben olsam ayrıca seramik yaptırırım. Daha garanti. Ne kullanıldığını şişesiyle bile görüyorsunuz.

Jantlar iyi güzel 17-18 inç. Peki kış gelince ne olacak? Lastik fiyatları ne alemde? Hadi kışı geçtim. Normal lastik değişiminde? Petlasın bile fiyatları uçuyor 17-18 inçte.
Ama mavi arabanın korumayla sürekli parlak olması insanı mutlu edecektir :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #412 : Kasım 01, 2016, 16:12:18 »
Keşke orjinal protect olsa. Servisler cilalı şampuanla yıkayıp yolluyor yada bi cila geçip parlatıyor ilk yıkamada herşey suyla beraber akıp gidiyor. Ayrıca merkezle iletişime geçince dedikleri şey servislerin kendi yaptıkları işlemler.
Ben olsam ayrıca seramik yaptırırım. Daha garanti. Ne kullanıldığını şişesiyle bile görüyorsunuz.

Jantlar iyi güzel 17-18 inç. Peki kış gelince ne olacak? Lastik fiyatları ne alemde? Hadi kışı geçtim. Normal lastik değişiminde? Petlasın bile fiyatları uçuyor 17-18 inçte.
Ama mavi arabanın korumayla sürekli parlak olması insanı mutlu edecektir :)

Valla kaan hocam 1 yaşında protech ben memnunum maşallah diyeyim :))
geçen çamurlu yollardan(bilen bilir izmit outletin orası yol yapım var çamur deryası) aynı şekilde 41 Burda AVM'ye girdik Honda CR-V ile yan yana park ettik çamur farkı bile var araçlarda bariz şekilde resimi koyarım.
Artık Suv olduğu için mi fark etti o arabada o kadar yoksa benim araba protech olduğu için mi bilmiyorum.
Çamurlu yağmur dışında rüzgarla yağmur yağdığında araç pırıl pırıl oluyor.
10.000 km bakımında toyota paket paket yapmış yapılacakları motor koruma boya koruma, kaplama vs falan filan.
Adam öve öve bitiremiyor, dedim içlerinde tek yapılacak olan Seramik kaplama oda 2250 tl...

18 jant kışlık nokian wr d4  400 TL  :nija:

ayrıca en az 20 gün yıkanmamış hali aracın..


Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #413 : Kasım 01, 2016, 16:20:55 »
Keşke orjinal protect olsa. Servisler cilalı şampuanla yıkayıp yolluyor yada bi cila geçip parlatıyor ilk yıkamada herşey suyla beraber akıp gidiyor. Ayrıca merkezle iletişime geçince dedikleri şey servislerin kendi yaptıkları işlemler.
Ben olsam ayrıca seramik yaptırırım. Daha garanti. Ne kullanıldığını şişesiyle bile görüyorsunuz.

Jantlar iyi güzel 17-18 inç. Peki kış gelince ne olacak? Lastik fiyatları ne alemde? Hadi kışı geçtim. Normal lastik değişiminde? Petlasın bile fiyatları uçuyor 17-18 inçte.
Ama mavi arabanın korumayla sürekli parlak olması insanı mutlu edecektir :)
Toyota servisleri aracınız sıfır değilse aracın ihtiyacı varsa ayrıca Toyota ProTect  yapmadan önce pasta cila için ekstra  150 TL ücret talep ediyor. Toyota ProTect için  850 TL verip sadece  araca şampuan cila yapıyorlarsa büyük soygun... 18" lastikler piyasada pahalı fakat ben araçla yılda zaten 10-12 bin km ancak yaparım 5 yıl sonra ancak lastik değişimi gerekir o da çok sıkıntı yaratacak bir durum değil..
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #414 : Kasım 01, 2016, 16:29:02 »
O "Toyota ProTect " dediklerinden sakın yaptırmayın.Hiç bir işe yaramıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #415 : Kasım 01, 2016, 16:45:40 »
O "Toyota ProTect " dediklerinden sakın yaptırmayın.Hiç bir işe yaramıyor.

kullandınız mı ? Nereden vardınız bu kanıya ?
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #416 : Kasım 01, 2016, 17:06:39 »
Biz aracı aldığımıza şahsi düşüncem "babamı kandırmışlar" ve +2 yıl garanti ve protect koruma yapılmış
Protect başta güzel geldi. Dokunma hissi fln güzel. Ama 2-3 yıkamadan sonra bi etkisi azaldı. Araştırdım baktım inceledim. Gerçek protect küçük bir şişeden sizin aracınıza uygulanan bir uygulama. Kalanıda size veriyorlar. Oluşabilecek olumsuzluklarda yada yıllık kontrol ve bakımında gerekirse tekrar uygulanan bölgeler oluyor (bu vardığım kanı yurtdışı sitelerinden anladığım)
Ben ne gördüm ki böyle konuşuyorum? ben bakımdaydım 20 bindi galiba yada 30
bi füme siyah avensis ama kirden renk gözükmüyor ondan net konuşmuyorum
adam polisaj makinasını aldı bi daldı arabaya koştum hoooop ne yapıyorsunuz araba pis diye bağırmışım
abi araç sizin mi dediler hayır ama bu böyle yapılmaz dedim
biz hep böyle yapıyoruz dedi adam. Ne yapıyorsunuz dedim. Protect dedi. Elinde biberon şişede meguiars m105 vardı.
Boya koruma konusu apayrı. Ama araştırdıkça servisteki olayların farklı olduğunu göreceksiniz.
Başka markalarda servisler cilalı yıkama yapıp yolluyorlarmış. Düşünün artık :)

Ben ne yapıyorum. Her mevsim dönümü waxla korumaya çalışıyorum. Ara yıkamalarda cila yapıyorum azıcık koruyor ama yetersiz
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #417 : Kasım 01, 2016, 17:11:03 »
kullandınız mı ? Nereden vardınız bu kanıya ?

Yaptıracaktım ama, çevremde yapan arkadaşlar var.Memnun olmadıklarını söylüyorlar.Bende zibarta yaptırdım.Zaten servis bile bana tavsiye etmedi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #418 : Kasım 01, 2016, 17:14:51 »
Yaptıracaktım ama, çevremde yapan arkadaşlar var.Memnun olmadıklarını söylüyorlar.Bende zibarta yaptırdım.Zaten servis bile bana tavsiye etmedi.

Zibartta hangisini ne kadara yaptırdınız hocam
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #419 : Kasım 01, 2016, 19:15:30 »
0.km çil çil yeni bir otomobil için en ucuz boya koruma sistemi, hiç bir şey yaptırmamaktır.

Üzerindeki Vernik boyayı 10 yıl korur. Yaşanan bölgeye ve geçireceği maceralara göre 10 yıl sonra yetkili serviste komple söktürüp orjinal boya ile fırınlanarak ve tekrar orjinal parçalarla beraber toplanma masrafı, boyanın cinsine veya rengine göre, 2 yada 3 boya koruma parası kadar tutarki bununla diğer 10 yıl sorunsuz binersiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)