Gönderen Konu: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR  (Okunma sayısı 152550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #380 : Ekim 30, 2016, 21:36:39 »
. 350 milyon Euro ek yatırım chr projesi için 2.000 kişiye iş imkanı... tedarikçi firmalardan Türkiye de üretim yapan bir sürü firma... bu zamanda bir marka ülkene yatırım yapıyor daha ne olsun... Hybrid araç yapmayı öğreniyorsun yetmez mi.. Toyota bu yılı chr yılı ilan etti... 60 ülkeye ihraç edilecek Türkiye nin ihracatına 2 milyar dolarlık yıllık katkı yapacak... ama tabi alj gibi saçma bir firma pazarlamasını yapıyor..

Evet, dış kaynaklı güzel bir yatırım, zaten dışardan gelecek paralar bu şekilde olmalı. Hem yerli yan sanayimiz hemde insanımız istihtam edilecektir. Ülkemiz bir nebze bu marka ile anılacaktır. Daha da önemlisi belirttiğiniz gibi Know-How öğreneceğiz. Fakat tüm bunlar bu modeli yerli yapmayacaktır.

Bir ürünün yerli olabilmesi için, ar-ge sinin ve tasarımının Türk mühendisleri tarafından yapılması gerekliliğidir. Kullanılan bazı yada tüm parçalarının menşeisinin önemi yoktur. Önceden üretilen fiat 131, sonradan patenti satın alınarak Tofaş olduğunu biliyoruz ve günümüzde bir Afrika ülkesinde Tofaş patenti altında montajlanması yapılmaktadır. Bu otomobil de belirttiğim sebeplerle yerli değildir. Artık insanımız yerli demenin ne anlama geldiğini bilmektedir diye düşünüyorum. Gerçek yerli üretim mallarımızın ülkemize kattığı katma değerler ve stratejik güçler çok daha farklıdır ve malesef sayılarıda azdır.

Diğer taraftan, Turbo versiyonunun daha fazla satılacağını düşünüyorum. Yaris Hybrid satışları bile bu kadar düşükken daha pahalı olması beklenen bu modelin Hybrid versiyonunun fazla satacağını düşünmüyorum.

Sonuç olarak güzel ve kaliteli bir model. Fiyatları ortaya çıkmadan daha fazla ilgi çekeceğini sanmıyorum
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #380 : Ekim 30, 2016, 21:36:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #381 : Ekim 30, 2016, 21:37:24 »
Açıkçası zerre kadar heyecan duymuyorum. Duyup duymamam kimsenin umrumda olmamalı da zaten. Üzerinde Toyota logosu olmasa Honda olduğuna bahse gireceğim, pazarda cok ufak bir kesime hitap eden, yıllık satisi 4 basamakli rakamlari zor görecek, daha fiyatı bile belli olmayan bir modelin nesinden heyecan duyayım?
. Aracıtest edin çoğu fikriniz değişecektir. Fiyat konusunda alj uçmaz ise rekabetçi fiyatlarla gelirse yılda 10.000 adet satacaktır. Corolla,Yaris ve auris den çok üstün sürüş özellikleri,yol tutuş ve platforma sahip. 2 ve daha fazla çocuğa sahip ailelere uygun bir araç değil.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2016, 21:43:08
Evet, dış kaynaklı güzel bir yatırım, zaten dışardan gelecek paralar bu şekilde olmalı. Hem yerli yan sanayimiz hemde insanımız istihtam edilecektir. Ülkemiz bir nebze bu marka ile anılacaktır. Daha da önemlisi belirttiğiniz gibi Know-How öğreneceğiz. Fakat tüm bunlar bu modeli yerli yapmayacaktır.

Bir ürünün yerli olabilmesi için, ar-ge sinin ve tasarımının Türk mühendisleri tarafından yapılması gerekliliğidir. Kullanılan bazı yada tüm parçalarının menşeisinin önemi yoktur. Önceden üretilen fiat 131, sonradan patenti satın alınarak Tofaş olduğunu biliyoruz ve günümüzde bir Afrika ülkesinde Tofaş patenti altında montajlanması yapılmaktadır. Bu otomobil de belirttiğim sebeplerle yerli değildir. Artık insanımız yerli demenin ne anlama geldiğini bilmektedir diye düşünüyorum. Gerçek yerli üretim mallarımızın ülkemize kattığı katma değerler ve stratejik güçler çok daha farklıdır ve malesef sayılarıda azdır.

Diğer taraftan, Turbo versiyonunun daha fazla satılacağını düşünüyorum. Yaris Hybrid satışları bile bu kadar düşükken daha pahalı olması beklenen bu modelin Hybrid versiyonunun fazla satacağını düşünmüyorum.

Sonuç olarak güzel ve kaliteli bir model. Fiyatları ortaya çıkmadan daha fazla ilgi çekeceğini sanmıyorum
aracın iç tasarımı kıdemli mühendis mehmet fatih kale'ye ait. Zaten Toyota Türkiye CEO Türkiye de aracın yıllık 8 ila 10 bin adet satılacağını bunların 1.000 adet kadarının ilk etapta hybrid olacağını öngördüklerini söylüyorlar. 2020 li yıllarda satışların %70 inin hybrid olacağını söylüyor CEO.
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #382 : Ekim 30, 2016, 22:02:53 »

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2016, 11:02:08
. İkinize de katılmıyorum. Rezil tasarımlı araçlar kullanıp markanın ilk defa. Başardığı güzel iç ve dış tasarımı ya çekemiyorsunuz ya da çok yaşlısınız... aracı gördüğünüzde bu fikriniz değişecektir.


İki tespitinizde de çok haklısınız, hep rezil tasarıma sahip araçlar kullandım ve haklısınız artık yaşlandım.  :tamam:
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #383 : Ekim 30, 2016, 22:41:17 »
..aracın iç tasarımı kıdemli mühendis mehmet fatih kale'ye ait. Zaten Toyota Türkiye CEO Türkiye de aracın yıllık 8 ila 10 bin adet satılacağını bunların 1.000 adet kadarının ilk etapta hybrid olacağını öngördüklerini söylüyorlar. 2020 li yıllarda satışların %70 inin hybrid olacağını söylüyor CEO.

Avrupada Türk tasarımcılar çok, bundan öncede Türk tasarımcıların katkıda bulunduğu bir çok model var.

Gelecek zaten Hybrid teknolojisi üstüne oturuyor.

Geçmişte nasıl Karbüratörden Enjektöre geçtiysek, gelecektede sadece benzinli yada diesel motor diye bir şey kalmayacak. Benzinli/Diesel Hybrid motorlar temel olacak. Pilli ve Hidrojenli otomobiller ile çeşitlilik artacak.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #384 : Ekim 30, 2016, 23:56:00 »
Avrupada Türk tasarımcılar çok, bundan öncede Türk tasarımcıların katkıda bulunduğu bir çok model var.

Gelecek zaten Hybrid teknolojisi üstüne oturuyor.

Geçmişte nasıl Karbüratörden Enjektöre geçtiysek, gelecektede sadece benzinli yada diesel motor diye bir şey kalmayacak. Benzinli/Diesel Hybrid motorlar temel olacak. Pilli ve Hidrojenli otomobiller ile çeşitlilik artacak.
. Chr hybrid aracı kullanan biri olarak yoğun trafikte araç kullanalar için biçilmiş kaftan chr hybrid... 1.8 motor ile çok güzel uyum sağlıyor. Araç Toyota Yaris de eleştirilen performans sorunlarını yaşayacak gibi görünmüyor. Yaris kullanırken eksikliğini hissettiğim Yol tutuş chr de üst düzey. Müthiş bir dengeye sahip araç..
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #385 : Ekim 31, 2016, 00:23:31 »
Ben kendi adıma şunu belirtmek istiyorum. Honda civic yeni kasayi internette gördüğümde çok hayal kırıklığı yaşamıştım. Ancak geçen haftasonu kullanmasam da inceleme şansım oldu ve gerçekten bayıldım. C- hr için de aynı hissiyatı yaşayacağımı düşünüyorum. Kimine göre araba metal yığınıdır, kimine göre aşktır, kimine göre oyuncaktır v.s. motor yağı ile ilgili tartışmada Tekin abi'nin sabrı ve verdiği güzel cevabı paylaşmak isterim.



Alıntı yapılan: Talat Serkes (28471) - Nisan 03, 2016, 11:15:46
Bu arada tekin abi ve Atilla abiye teşekkür ederim o kadar elestiriye rağmen seviyeden taviz vermediler. Ben olsam başlarım arabalariniza der giderdim



Talatcım 0W-3.1 kullanırım yinede seviyeden taviz vermem, sadece bir yağ için kimseye hakaret etmem. O yağlar bir gün incelir yada kalınlaşır ama bizler hep arkadaş kalacağız. Amaç bir şeyler öğrenmek yada düşündürmek. Herkese sağlıklı ve neşeli bir hafta sonu dilerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #386 : Ekim 31, 2016, 01:12:53 »
Bana kalırsa arkası daha hoş olmuş sportif bir hava vermişler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #387 : Ekim 31, 2016, 08:08:48 »
Otoriteye karşı olmaktan bahsedip, Chr konusunda otorite gibi yorum yapmak ve başka fikirleri, görüşleri sınırları zorlayarak eleştirmek tezat.
Başkalarının hangi aracı kullandığına ya da ortaya konan farklı bakış açılarına vereceğiniz cevaplara kafa yoracağanıza, bilgiye yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Toyota ile ne zaman ve ne oranda tanıştığınızı bilmiyorum ama daha derin endüstriyel araştırmalar öneririm.  Başkalarını da yargılama hakkınız yok (ancak görüş bildirirsiniz), ayrıca hitap şekline de dikkat etmeniz gerekiyor.

Sonuç olarak; bu bölüm polemik yeri değildir, konuyu Chr ekseninde tutmak hepimizin görevi.

Yeni vergi sisteminden nasıl etkileneceğini de izlemek gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #388 : Ekim 31, 2016, 09:10:36 »
Otoriteye karşı olmaktan bahsedip, Chr konusunda otorite gibi yorum yapmak ve başka fikirleri, görüşleri sınırları zorlayarak eleştirmek tezat.
Başkalarının hangi aracı kullandığına ya da ortaya konan farklı bakış açılarına vereceğiniz cevaplara kafa yoracağanıza, bilgiye yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Toyota ile ne zaman ve ne oranda tanıştığınızı bilmiyorum ama daha derin endüstriyel araştırmalar öneririm.  Başkalarını da yargılama hakkınız yok (ancak görüş bildirirsiniz), ayrıca hitap şekline de dikkat etmeniz gerekiyor.

Sonuç olarak; bu bölüm polemik yeri değildir, konuyu Chr ekseninde tutmak hepimizin görevi.

Yeni vergi sisteminden nasıl etkileneceğini de izlemek gerek.
Otoriteye karşı olmak ne demek. Siz misiniz otorite... Güldürmeyin beni... Bilgiye yoğunlaşmak derken ne demek istediğinizi anlamadım. Bu araç için sadece internet sitelerinden okuduğumuz bilgilerle değil toyota fabrikada üst düzey çalışan insanlarla yaptığımız konuşmalar, profesyonel sürücüler ile araçla yaptığımız testler,   iktisadi olarak arcın katma değeri, teknolojik özellikleri, kullanılan meteryallerin kalitesi, süspansiyon sistemleri, gövde salınımları, platform özellikleri,kullanıcı gözüyle gördüğümüz eksiklikler, Evet yeni vergi sistemini de konuşalım. Devlet CHR,Prius ve Rav4'e özel hybrid ötv indirimi yaptı. Bu nasıl oldu ülkeye yapılan yatırımlarla oldu. Türk insanının emeğiyle üretilen aracın Türk halkının kullanamayacak olmasından rahatsız olan Ceo Cumhurbaşkanı ile görüştü ve indirimi aldı.  Bunu konuşmadan CHR konuşamayız bence. Benim bu aracı satın almak konusundaki en başlara koyduğum kriter Türkiye'de üretilmesi bunu vurgulamamızda ne sakınca var. Tabi birde maliye bakanlığına verilen ötv için  yetki var. Bu yetki ile 1.600 cc araçlara uygulanan %45 ötv yi belli standartlar koyarak aşağı ya da yukarıya çekebilecek. Bu durumda nasıl kriterler oluşturacak bunun konuşulması lazım. Ötv belirlenirken Ağırlık mı baz alınacak, karbondioksit salınımı mı, baz fiyat mı, beygir oranı mı, 4 çeker özelliği mi? Ben MTV gibi ötv nin de  motor cc oranına göre alınacağını tahmin ediyorum örnek veriyorum 1.0 motorlu araçlara kadar %40 ötv.  1.0 ile 1.2 arası %50 .. 1.2 ile 1.4 arası %55 ...   1.4. ile 1.6 motor arası %60 şeklinde olabilir. Aracın ağırlığı ve karbondioksit salınımı da etkili olabilir.
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #389 : Ekim 31, 2016, 09:19:18 »
arkadaslar arabayi begenenler olur begenmeyenler olur herkesin zevkine fikrine saygi duymak gerekir. bu konu zevkler ve renkler meselesi gibi kimisi begenir kimisi begenmez herkes birbirinin fikrine saygi duymak zorunda. bir konu hakkinda fikir beyan ederken o konu hakkinda ne kadar bilgili olursak olalim saygi ve sevgi kurallarini dusunup ona gore olumlu yada olumsuz yorum yapmakta fayda var.  yeni cikan bir otomobil icin herkes bi seyler soyluyor ama kimse kimsenin sahsina ve kisiligine hakaret vari sozler soylememeli.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #390 : Ekim 31, 2016, 09:46:53 »
arkadaslar arabayi begenenler olur begenmeyenler olur herkesin zevkine fikrine saygi duymak gerekir. bu konu zevkler ve renkler meselesi gibi kimisi begenir kimisi begenmez herkes birbirinin fikrine saygi duymak zorunda. bir konu hakkinda fikir beyan ederken o konu hakkinda ne kadar bilgili olursak olalim saygi ve sevgi kurallarini dusunup ona gore olumlu yada olumsuz yorum yapmakta fayda var.  yeni cikan bir otomobil icin herkes bi seyler soyluyor ama kimse kimsenin sahsina ve kisiligine hakaret vari sozler soylememeli.
Düzgün bir şekilde beğenmeyenlere sözümüz yok. Aracı aşağılayanlara lafım var.. Önce bakarım nasıl bir dizayna sahip  araç kullanıyor ki bu aracı yerden yere vuruyor... Bilgi konusunda derin araştırmalar yürütmeme gerek yok. Aracı fotoğraflardan görerek fikir beyan edenlerden daha çok aracı test etmelerini ve ondan sonra fikir beyan etmelerini söylüyorum. CHR toyota için yeniliklerin başlangıcı bunu anlatmaya çalışıyorum. toyotaclub com  un daha aktif daha güncel içerik üretmesini istemek ve forumun daha aktif kullanılmasını istemek toyota marka bile araç kullanmayan yöneticimize ağır geldi.
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #391 : Ekim 31, 2016, 10:15:52 »
. Chr hybrid aracı kullanan biri olarak yoğun trafikte araç kullanalar için biçilmiş kaftan chr hybrid... 1.8 motor ile çok güzel uyum sağlıyor. Araç Toyota Yaris de eleştirilen performans sorunlarını yaşayacak gibi görünmüyor. Yaris kullanırken eksikliğini hissettiğim Yol tutuş chr de üst düzey. Müthiş bir dengeye sahip araç..

CHR Hybridi ne kadar kullandınız?

Yaris Hybridi ne kadar kullandınız ?

Ben Yaris Hybrid ile 3.5 yılda yaklaşık 60.000km yaptım. Bu süre içinde Geyik (eşek) testide yaşadım. Yaris'in yüksek sürat yol tutuş yada denge problemi var diyebilirmiyim? Hayır. Mükemmelmidir ? Evet

Toyota, Hybridlerde neden 1.5 yerine 1.8 tercih etti ? Daha büyükçe kasalarda yeterli performans + daha düşük motor sesi için.

Yaris Hybrid'te Performans yetersizliği varmı? 

Yaris Hybrid 1.5  100hp  0-100km 12sn
CHR  Hybrid 1.8  116hp  0-100km 11sn

Burada görünen performans eksikliği benim için bir şey ifade etmiyor özellikle karşılaştırdığım otomobil Yaris Hybrid ile aynı iç mekan hacmine sahip olunca.

Yaris Hybridimi bir gün sattığımda CHR Hybrid alırmıyım ? Hayır, RAV4 Hybrid alırım yada başka model veya marka. Bu CHR Hybrid'i kötülüyorum anlamına gelmez. Bu, zaten CHR gibi bir otomobile binmişim anlamına gelmektedir. CHR Toyota için yenilik başlangıcı değildir, o model Priustur ve aynı zamanda Dünya için de yeniliğin başladığı modeldir.

Umarım fiyatı çok uygun olur, siz ve aracını değişmek isteyen Toyota severler rahatlıkla ulaşırsınız.

Bu arada Hakan bey değerli bir arkadaşımızdır, burada yönetici vasfı ile karşılıksız özveri ile düzeni korumaya elinden geldiğince çabalıyor.

Demokrasi dağıtmak, her çeşit insana aynı mesafede kalmak öyle kolay değildir, özellikle bedava yapıyorsanız...

Bu aracı bu kadar çok beğendiğinize göre, önceden hiç Toyota sahibi olmadığınızı düşünüyorum, şu an hangi araca biniyorsunuz? profilinizde belirtirseniz sizi daha iyi anlayacağız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #392 : Ekim 31, 2016, 10:53:56 »
CHR Hybridi ne kadar kullandınız?

Yaris Hybridi ne kadar kullandınız ?

Ben Yaris Hybrid ile 3.5 yılda yaklaşık 60.000km yaptım. Bu süre içinde Geyik (eşek) testide yaşadım. Yaris'in yüksek sürat yol tutuş yada denge problemi var diyebilirmiyim? Hayır. Mükemmelmidir ? Evet

Toyota, Hybridlerde neden 1.5 yerine 1.8 tercih etti ? Daha büyükçe kasalarda yeterli performans + daha düşük motor sesi için.

Yaris Hybrid'te Performans yetersizliği varmı? 

Yaris Hybrid 1.5  100hp  0-100km 12sn
CHR  Hybrid 1.8  116hp  0-100km 11sn

Burada görünen performans eksikliği benim için bir şey ifade etmiyor özellikle karşılaştırdığım otomobil Yaris Hybrid ile aynı iç mekan hacmine sahip olunca.

Yaris Hybridimi bir gün sattığımda CHR Hybrid alırmıyım ? Hayır, RAV4 Hybrid alırım yada başka model veya marka. Bu CHR Hybrid'i kötülüyorum anlamına gelmez. Bu, zaten CHR gibi bir otomobile binmişim anlamına gelmektedir. CHR Toyota için yenilik başlangıcı değildir, o model Priustur ve aynı zamanda Dünya için de yeniliğin başladığı modeldir.

Umarım fiyatı çok uygun olur, siz ve aracını değişmek isteyen Toyota severler rahatlıkla ulaşırsınız.

Bu arada Hakan bey değerli bir arkadaşımızdır, burada yönetici vasfı ile karşılıksız özveri ile düzeni korumaya elinden geldiğince çabalıyor.

Demokrasi dağıtmak, her çeşit insana aynı mesafede kalmak öyle kolay değildir, özellikle bedava yapıyorsanız...

Bu aracı bu kadar çok beğendiğinize göre, önceden hiç Toyota sahibi olmadığınızı düşünüyorum, şu an hangi araca biniyorsunuz? profilinizde belirtirseniz sizi daha iyi anlayacağız.
CHR hybrid modelini kilyos babylon da tes ettim bu arada araç 122 beygir 116 değil. chr 1500 kg ağırlığında bunu da hesaba katmak gerekiyor. Daha önce 2011 yılı aralık ayında sıfır almış olduğum 2012 model 1.33 toyota yaris sahibiydim sattım. CHR deki fiyatlanma beklediğim düzeyde gelirse CHR sahibi olmak istiyorum. CHR olmaz ise 1.4 s 4 çeker vitara düşünüyorum.  yeniliklerin başlangıcı olarak kastım tnga platform ve iç tasarımdaki değişiklikler....tnga  ilk olarak yeni prius da kullanıldı doğrudur.  Toyota yaris hybrid i daha önce bayide test ettim beğendim. Yaris hybrid i test eden 5 farklı "otorite" diyebileceğimiz türkiye de test yapan önemli isimlerin araç hakkındaki görüşleri ve test sonuçlarına göre yorumlarda bulundum. Yaris'in yol tutuşu  iyi değil benim fikrim. (aynı zamanda test yapanlar da bu konudan bahsediyor)  Hybrid 1.8 motor ile daha verimli olacağını düşünüyorum ve CHR  hybridi test ettiğinizde bana hak vereceğinizi düşünüyorum... Bu arada toyota nın corolla, yaris ve aurisini test etmiş biri olarak chr den çok alt düzey araçlar olduğunu düşünüyorum yine test edin karar verin benim düşüncem böyle....
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #393 : Ekim 31, 2016, 11:32:02 »
Bu arada toyota nın corolla, yaris ve aurisini test etmiş biri olarak chr den çok alt düzey araçlar olduğunu düşünüyorum yine test edin karar verin benim düşüncem böyle....

Umarım fiyatlar dilediğiniz seviyede olur ve bu konuda yada yeni bir başlık altında 00000001 şasi nolu yeni CHR Hybrid'inizin ilk yorumlarını sizden okuruz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #394 : Ekim 31, 2016, 11:43:40 »
Umarım fiyatlar dilediğiniz seviyede olur ve bu konuda yada yeni bir başlık altında 00000001 şasi nolu yeni CHR Hybrid'inizin ilk yorumlarını sizden okuruz.
Teşekkürler ama hybrid chr yüksek fiyatlama gelirse 1.2 turbo cvt chr alacağım. Hybrid almayı çok istesem de...
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #395 : Ekim 31, 2016, 12:21:54 »
Toyota C-HR'yi çok merak ediyorum açıkçası, almayı düşünmüyorum şu an ama vaktim olursa test etmek isterim.

Ben de 15.000 km yaris hibrit kullanıcısı olarak, keskin virajlarda limitleri zorlayıcı olarak performanslı bir sürüş yapmama rağmen ufak çaplı önden kayma haricinde şeritten çok fazla çıkmadan aracın beklediğimden daha iyi bir yol tutuşu olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Buna karşılık çok yüksek hızlarda da rüzgarlı havalarda özellikle (hafif olmasının da etkisiyle) Biraz savurma oluyor. Ama sonuçta hibrit araçlar zaten tasarruf odaklı araçlar olduğu için çok da zorlanmaması gerekir sanırım ama performanslı kullanımda da bence gayet başarılı ki geçen hafta Bursa merkezden Armutlu'ya sahil yolundan virajları döne döne (ve akşam hava karardıktan sonra) performanslı bir kullanım yaptım. Rampalar olmasına rağmen de araç resmen yağ gibi kayıyordu(bunun da sebebini yol virajlı olduğundan ayağımı gazdan çektiğim anlarda elektrikli motorun devreye girdiği durumlarda sanki hiç bir güç kaybı yaşamamışçasına aracın çok atik şekilde yol almasına bağladım diyebilirim) .  2 gün sonra sabah dönüşte hafif yağmur yağdığı için normal şekilde geri dönüş yaptım,  4.7 lt/100 km de yakıt tüketimim oldu. Uzun farlarını da aracın beğendiğimi söyleyebilirim.

Bir başka eklemek istediğim durum da araçların beğenileri kişiden kişiye değişebileceği gibi yakından görmek de çok farklı oluyor. Kullandığımız araçları kıyas etmek kolay ama kullanmadığımız araçların sadece kağıt üstündeki verilerine bakarak da yorum yapmak çok gereksiz. Kaldı ki araçların kağıt üstündeki verilerinden ziyade bunu yola nasıl ve ne kadarını aktardıklarının önemini ben bu forumdan edindiğim bilgilerle daha iyi anladım . Forum da zaten tam da bunun için değil mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #396 : Ekim 31, 2016, 14:02:27 »
Tekin abi, tabi ki de beklentim var, herkesin bilerek ve en başta saygı ile bir şeyler yazması. Bu zaten hemen herkesin beklentisi. Zaten büyük çoğunlukla da böyle oluyor, sadece bazen kişisel sorunları olanlar içini bir şekilde buraya yansıtabiliyor ki buna da bir noktaya kadar müsamaha gösteriyoruz. Saygı içinde olmadan bir bilginin de değeri olmaz. Ayrıca; burada çeşitli teknik konular ile uğraşan insanlar var, bazen herkes farklı bir noktaya değiniyor ve daha gelişmiş bir bilgi ortaya çıkıyor. Toyota Meslek Lisesi'nden gelen de, fabrikada çalışan da, bir şekilde otomobil ya da mekanik aksamlar ile ilgilenen de burada bilgi ve fikrini ortaya koyuyor. Herhangi birisi, saygı ile ortaya konan şeyi, sırf ona uymuyor ya da bakış açısını beğenmedi diye yeremez, ar ile ortaya konmalı fikir ve anti fikirler. Bizler de bunun kollayıcılarıyız.

Otomobillerde "beygir gücü" diye teknik bir terim yoktur, o arabalar ile ilgilidir. Verilen değerin Ps ya da Hp ile ifade edilmesi arasında da farklar vardır. Ayrıca Toyota Chr 'den ibaret değildir herkesin bildiği gibi.

Bu arada sayfada, saygı ile bilgi ve görüşler paylaşılmış, takdire şayan.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #397 : Ekim 31, 2016, 14:47:00 »
Tekin abi, tabi ki de beklentim var, herkesin bilerek ve en başta saygı ile bir şeyler yazması. Bu zaten hemen herkesin beklentisi. Zaten büyük çoğunlukla da böyle oluyor, sadece bazen kişisel sorunları olanlar içini bir şekilde buraya yansıtabiliyor ki buna da bir noktaya kadar müsamaha gösteriyoruz. Saygı içinde olmadan bir bilginin de değeri olmaz. Ayrıca; burada çeşitli teknik konular ile uğraşan insanlar var, bazen herkes farklı bir noktaya değiniyor ve daha gelişmiş bir bilgi ortaya çıkıyor. Toyota Meslek Lisesi'nden gelen de, fabrikada çalışan da, bir şekilde otomobil ya da mekanik aksamlar ile ilgilenen de burada bilgi ve fikrini ortaya koyuyor. Herhangi birisi, saygı ile ortaya konan şeyi, sırf ona uymuyor ya da bakış açısını beğenmedi diye yeremez, ar ile ortaya konmalı fikir ve anti fikirler. Bizler de bunun kollayıcılarıyız.

Otomobillerde "beygir gücü" diye teknik bir terim yoktur, o arabalar ile ilgilidir. Verilen değerin Ps ya da Hp ile ifade edilmesi arasında da farklar vardır. Ayrıca Toyota Chr 'den ibaret değildir herkesin bildiği gibi.

Bu arada sayfada, saygı ile bilgi ve görüşler paylaşılmış, takdire şayan.
Mühendis değilim, otomotiv sektöründe çalışmıyorum. Meraklı ve araştıran biriyim sadece. En çok ben biliyorum demedim. Toyota'nın CHR den ibaret olduğunu da söylemedim... Sadece kilyos da sürüş eğitmenleri araçtan pek bi haberlerdi, belki testin ilk gününden kaynaklı belki de Volkan Işık akademi eğitmenlerine araç hakkında detaylı bilgi verilmemişti. Toyota global başkanı ilk defa avrupa da bir aracın lansmanına katılıyor Paris Otomobil Fuarına, yani toyota CHR önemseniyor ve basit bir araç olmadığını vurgulamak için söylediklerim. Araç "otoritelerce" test edildiğinde  beni anlayacağınızı umuyorum...... ÖTV belirsizliği nasıl olacak.....50-60 bin TL para verip Dacia,Fiat,Renault gibi araç alanlar ile , 140-180 bin TL verip 1.6 motor Mercedes, Bmw, Audi,  Volvo gibi premium araç alanları ayıralım..... ÖTV nasıl alınacak, her türlü olasılık var..... ağırlık, motor gücü , 4 çeker olup olmadığı, emisyon, baz fiyatı......Acaba biz de bu C-HR yerine bütçeyi zorlayıp 3.20  a4  ya da c180 falan mı alsak?
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #398 : Ekim 31, 2016, 18:03:16 »
Bilgi ve görüşlerinizi bu şekilde paylaştığınız sürece sorun yok, devamını dilerim.

Chr'nin önemsendiği burada da ortaya konmuştu, katılıyorum. Önemsenme nedenleri de tartışılır ki buna örneklerden birisi benim. Üretilen ürünler doğru şekilde eleştirilecek ki gelişme olsun, Toyota'nın bunu farketmesi tam da felsefesi ile örtüşmekte.

Ben diğer araçları ayırmazdım şahsen, Duster sınıfının herhalde en çok satanı bazı detaylarını beğenmesemde çok görüyorum. Yine öyle markalar var ki, otomobil teknolojilerine önemli katkılar yapmışlardır, nesnel olabilen herkes bunu biliyor zaten. Otomobil dünyasında rakipler, birbiri ile gelişen üreticilerdir.
Üstünde ne tip bir güç aktarım sisteminin olduğuna bakmak lazım, Urban çok başarılı değildi bu konuda. Fiyat olayı açısından bakınca Hilux çok gelişti bence, satışları yüksek olacaktır, Chr yerine tercih edenler de. Yalnız yüksek ve heybetli bir araç, Chr daha pratik.
Hybrid ve 1.2lt ağırlık vs değerlerine de bakmak lazım, ona göre daha hedefe yönelik yorumlar gelecektir.

Bu arada sitemizde çok iyi, tarafsız, hatta otorite diyebileceğimiz, test izlenimlerini yayımlayan arkadaşlarımız oluyor zaman zaman, açıkçası ben çok faydalı ve açıklayıcı buluyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #399 : Kasım 01, 2016, 08:49:33 »
hybrid yaris ile ilgili malum sitede yeni bir yorum var... bu yorum ne kadar doğru? yaris hybrid kullananlar anlatabilir mi?

""yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar... ""    (alıntıdır)
C-HR  (Cupe High Rider )