0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
. 350 milyon Euro ek yatırım chr projesi için 2.000 kişiye iş imkanı... tedarikçi firmalardan Türkiye de üretim yapan bir sürü firma... bu zamanda bir marka ülkene yatırım yapıyor daha ne olsun... Hybrid araç yapmayı öğreniyorsun yetmez mi.. Toyota bu yılı chr yılı ilan etti... 60 ülkeye ihraç edilecek Türkiye nin ihracatına 2 milyar dolarlık yıllık katkı yapacak... ama tabi alj gibi saçma bir firma pazarlamasını yapıyor..
Açıkçası zerre kadar heyecan duymuyorum. Duyup duymamam kimsenin umrumda olmamalı da zaten. Üzerinde Toyota logosu olmasa Honda olduğuna bahse gireceğim, pazarda cok ufak bir kesime hitap eden, yıllık satisi 4 basamakli rakamlari zor görecek, daha fiyatı bile belli olmayan bir modelin nesinden heyecan duyayım?
Evet, dış kaynaklı güzel bir yatırım, zaten dışardan gelecek paralar bu şekilde olmalı. Hem yerli yan sanayimiz hemde insanımız istihtam edilecektir. Ülkemiz bir nebze bu marka ile anılacaktır. Daha da önemlisi belirttiğiniz gibi Know-How öğreneceğiz. Fakat tüm bunlar bu modeli yerli yapmayacaktır. Bir ürünün yerli olabilmesi için, ar-ge sinin ve tasarımının Türk mühendisleri tarafından yapılması gerekliliğidir. Kullanılan bazı yada tüm parçalarının menşeisinin önemi yoktur. Önceden üretilen fiat 131, sonradan patenti satın alınarak Tofaş olduğunu biliyoruz ve günümüzde bir Afrika ülkesinde Tofaş patenti altında montajlanması yapılmaktadır. Bu otomobil de belirttiğim sebeplerle yerli değildir. Artık insanımız yerli demenin ne anlama geldiğini bilmektedir diye düşünüyorum. Gerçek yerli üretim mallarımızın ülkemize kattığı katma değerler ve stratejik güçler çok daha farklıdır ve malesef sayılarıda azdır.Diğer taraftan, Turbo versiyonunun daha fazla satılacağını düşünüyorum. Yaris Hybrid satışları bile bu kadar düşükken daha pahalı olması beklenen bu modelin Hybrid versiyonunun fazla satacağını düşünmüyorum. Sonuç olarak güzel ve kaliteli bir model. Fiyatları ortaya çıkmadan daha fazla ilgi çekeceğini sanmıyorum
..aracın iç tasarımı kıdemli mühendis mehmet fatih kale'ye ait. Zaten Toyota Türkiye CEO Türkiye de aracın yıllık 8 ila 10 bin adet satılacağını bunların 1.000 adet kadarının ilk etapta hybrid olacağını öngördüklerini söylüyorlar. 2020 li yıllarda satışların %70 inin hybrid olacağını söylüyor CEO.
Avrupada Türk tasarımcılar çok, bundan öncede Türk tasarımcıların katkıda bulunduğu bir çok model var.Gelecek zaten Hybrid teknolojisi üstüne oturuyor.Geçmişte nasıl Karbüratörden Enjektöre geçtiysek, gelecektede sadece benzinli yada diesel motor diye bir şey kalmayacak. Benzinli/Diesel Hybrid motorlar temel olacak. Pilli ve Hidrojenli otomobiller ile çeşitlilik artacak.
Otoriteye karşı olmaktan bahsedip, Chr konusunda otorite gibi yorum yapmak ve başka fikirleri, görüşleri sınırları zorlayarak eleştirmek tezat.Başkalarının hangi aracı kullandığına ya da ortaya konan farklı bakış açılarına vereceğiniz cevaplara kafa yoracağanıza, bilgiye yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Toyota ile ne zaman ve ne oranda tanıştığınızı bilmiyorum ama daha derin endüstriyel araştırmalar öneririm. Başkalarını da yargılama hakkınız yok (ancak görüş bildirirsiniz), ayrıca hitap şekline de dikkat etmeniz gerekiyor. Sonuç olarak; bu bölüm polemik yeri değildir, konuyu Chr ekseninde tutmak hepimizin görevi.Yeni vergi sisteminden nasıl etkileneceğini de izlemek gerek.
arkadaslar arabayi begenenler olur begenmeyenler olur herkesin zevkine fikrine saygi duymak gerekir. bu konu zevkler ve renkler meselesi gibi kimisi begenir kimisi begenmez herkes birbirinin fikrine saygi duymak zorunda. bir konu hakkinda fikir beyan ederken o konu hakkinda ne kadar bilgili olursak olalim saygi ve sevgi kurallarini dusunup ona gore olumlu yada olumsuz yorum yapmakta fayda var. yeni cikan bir otomobil icin herkes bi seyler soyluyor ama kimse kimsenin sahsina ve kisiligine hakaret vari sozler soylememeli.
. Chr hybrid aracı kullanan biri olarak yoğun trafikte araç kullanalar için biçilmiş kaftan chr hybrid... 1.8 motor ile çok güzel uyum sağlıyor. Araç Toyota Yaris de eleştirilen performans sorunlarını yaşayacak gibi görünmüyor. Yaris kullanırken eksikliğini hissettiğim Yol tutuş chr de üst düzey. Müthiş bir dengeye sahip araç..
CHR Hybridi ne kadar kullandınız? Yaris Hybridi ne kadar kullandınız ?Ben Yaris Hybrid ile 3.5 yılda yaklaşık 60.000km yaptım. Bu süre içinde Geyik (eşek) testide yaşadım. Yaris'in yüksek sürat yol tutuş yada denge problemi var diyebilirmiyim? Hayır. Mükemmelmidir ? EvetToyota, Hybridlerde neden 1.5 yerine 1.8 tercih etti ? Daha büyükçe kasalarda yeterli performans + daha düşük motor sesi için.Yaris Hybrid'te Performans yetersizliği varmı? Yaris Hybrid 1.5 100hp 0-100km 12snCHR Hybrid 1.8 116hp 0-100km 11snBurada görünen performans eksikliği benim için bir şey ifade etmiyor özellikle karşılaştırdığım otomobil Yaris Hybrid ile aynı iç mekan hacmine sahip olunca. Yaris Hybridimi bir gün sattığımda CHR Hybrid alırmıyım ? Hayır, RAV4 Hybrid alırım yada başka model veya marka. Bu CHR Hybrid'i kötülüyorum anlamına gelmez. Bu, zaten CHR gibi bir otomobile binmişim anlamına gelmektedir. CHR Toyota için yenilik başlangıcı değildir, o model Priustur ve aynı zamanda Dünya için de yeniliğin başladığı modeldir.Umarım fiyatı çok uygun olur, siz ve aracını değişmek isteyen Toyota severler rahatlıkla ulaşırsınız.Bu arada Hakan bey değerli bir arkadaşımızdır, burada yönetici vasfı ile karşılıksız özveri ile düzeni korumaya elinden geldiğince çabalıyor.Demokrasi dağıtmak, her çeşit insana aynı mesafede kalmak öyle kolay değildir, özellikle bedava yapıyorsanız...Bu aracı bu kadar çok beğendiğinize göre, önceden hiç Toyota sahibi olmadığınızı düşünüyorum, şu an hangi araca biniyorsunuz? profilinizde belirtirseniz sizi daha iyi anlayacağız.
Bu arada toyota nın corolla, yaris ve aurisini test etmiş biri olarak chr den çok alt düzey araçlar olduğunu düşünüyorum yine test edin karar verin benim düşüncem böyle....
Umarım fiyatlar dilediğiniz seviyede olur ve bu konuda yada yeni bir başlık altında 00000001 şasi nolu yeni CHR Hybrid'inizin ilk yorumlarını sizden okuruz.
Tekin abi, tabi ki de beklentim var, herkesin bilerek ve en başta saygı ile bir şeyler yazması. Bu zaten hemen herkesin beklentisi. Zaten büyük çoğunlukla da böyle oluyor, sadece bazen kişisel sorunları olanlar içini bir şekilde buraya yansıtabiliyor ki buna da bir noktaya kadar müsamaha gösteriyoruz. Saygı içinde olmadan bir bilginin de değeri olmaz. Ayrıca; burada çeşitli teknik konular ile uğraşan insanlar var, bazen herkes farklı bir noktaya değiniyor ve daha gelişmiş bir bilgi ortaya çıkıyor. Toyota Meslek Lisesi'nden gelen de, fabrikada çalışan da, bir şekilde otomobil ya da mekanik aksamlar ile ilgilenen de burada bilgi ve fikrini ortaya koyuyor. Herhangi birisi, saygı ile ortaya konan şeyi, sırf ona uymuyor ya da bakış açısını beğenmedi diye yeremez, ar ile ortaya konmalı fikir ve anti fikirler. Bizler de bunun kollayıcılarıyız.Otomobillerde "beygir gücü" diye teknik bir terim yoktur, o arabalar ile ilgilidir. Verilen değerin Ps ya da Hp ile ifade edilmesi arasında da farklar vardır. Ayrıca Toyota Chr 'den ibaret değildir herkesin bildiği gibi.Bu arada sayfada, saygı ile bilgi ve görüşler paylaşılmış, takdire şayan.