Gönderen Konu: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE  (Okunma sayısı 56361 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« : Ağustos 28, 2014, 10:49:06 »
Yeni cvt şanzımanlı corolla almayı düşünüyorum ama malum iş otomatik olunca biraz araştırmakta fayda var. Forumda arama yaptım ama cvt şanzımanla ilgili bakım masrafları, çıkardığı sorunlar, genel arızaları, kullanım sırasındaki konfor veya rahatsızlığı konularında pek bir şey bulamadım. Yeni cvt şanzımanlı corollası olan arkadaşlar deneyimlerini paylaşabilir misiniz? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar tavsiye eder misiniz?

Toyota Club Türkiye

CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« : Ağustos 28, 2014, 10:49:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #1 : Ağustos 28, 2014, 10:53:45 »
Ben öyle ciddi bir sorun duymadım.

Sorun çıkarma anlamında kesinlikle MMT kadar değil. Bu konuda içiniz rahat olsun.

Sadece vites gecisi olmadığı için ufak bir adaptasyon sürecinden geçmeniz gerekecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #2 : Ağustos 28, 2014, 11:04:13 »
Yeni CVT şanzumanda kullanıcılardan sorun vs işitmedim ben de. Kullanımına alıştığınız takdirde çok ta rahat edersiniz üstelik yakıt tüketimi de makul.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #3 : Ağustos 28, 2014, 11:31:12 »
Yıllardır rav 4 de var.Mmt gıbı kalıbrasyon balata degısımıne gerek yok.Gecen yıl dızel mmt benzınlı cvt test etmıstım.Mmt vıtes degıstırdıgını hıssederken cvt kesınlıkle oyle bırsey yok.Sıkayet duymadın.Kullananlsr az yaktıgını ve memnunıyetlerını dıle getırıyor
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #4 : Ağustos 28, 2014, 11:36:07 »
Eski, basit ve sorunsuz bir teknoloji. DAF'ın ne zaman kullanmaya başladığını araştırın isterseniz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #5 : Ağustos 28, 2014, 11:39:41 »
Eski, basit ve sorunsuz bir teknoloji. DAF'ın ne zaman kullanmaya başladığını araştırın isterseniz.
1959 yılında. [emoji4]

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #6 : Ağustos 28, 2014, 11:40:36 »
İlerleyen zamanda her mekanik aksamda oldugu gibi bakım ihtiyacı olacak.

Şuanlık gözüken 200Kda şanzıman kayış degişimi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #7 : Ağustos 28, 2014, 12:48:13 »
Başlık; "CVT Yorumları" şeklinde olabilirmiş.
 Sadece Cvt de sorun aramak bence çok doğru olmaz, şanzımanın üretim karakterinin yanında, güç aldığı sistem ile uyumu da önemlidir.
 Aslında konuyu bir ara daha teknik şekilde açıklamak iyi olur gibi.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #8 : Ağustos 28, 2014, 16:17:53 »
Benim aracım cvt bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım
Ve duymadım gayet seri ve konforlu şiddetle tavsiye ederim cvt yi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2014, 17:43:17 »
CVT şanzımanın KONFORU ve YAKIT TÜKETİMİ gerçekten çok iyi ama PERFORMANS konusuna gelince aynı araçta  manuel şanzımana göre 0-100 hızlanma ve son hızın belirgin biçimde kötüleşmesinin (1saniye ve yaklaşık 10km/h) sebebi nedir peki ?
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #10 : Ağustos 28, 2014, 17:58:06 »
CVT şanzımanlı 2014 model Auris'imi 26 Nisandan beri kullanıyorum. Şimdilik herhangi bir sorun yaşamadım. Ani hızlanma veya yokuş çıkarken güç istedim mi sport moduna alıyorum. Performansından oldukça memnunum... Ne de olsa plânlarım arasında rallilere katılmak yok.

Geçenlerde kırmızı ışıkta (şehirlerarası yol) en önde bekliyordum. Vitesi boşa almıştım. Dalmışım biraz, yeşil yanmış; tabi arkadaki araçlar "dat, dat, daaaaat" senfonisine başladılar. Sport moduna taktım ve gaza yüklendim. Birkaç saniye sonra arkamdakiler hayli geride kalmışlardı...

Auris'in performansı hakkında bazı yazılanları okuyunca "Benim Auris'te farklı bir motor mu var acaba?" diye düşünmeden edemiyorum...
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #11 : Ağustos 28, 2014, 18:29:33 »
CVT şanzımanlı 2014 model Auris'imi 26 Nisandan beri kullanıyorum. Şimdilik herhangi bir sorun yaşamadım. Ani hızlanma veya yokuş çıkarken güç istedim mi sport moduna alıyorum. Performansından oldukça memnunum... Ne de olsa plânlarım arasında rallilere katılmak yok.

Geçenlerde kırmızı ışıkta (şehirlerarası yol) en önde bekliyordum. Vitesi boşa almıştım. Dalmışım biraz, yeşil yanmış; tabi arkadaki araçlar "dat, dat, daaaaat" senfonisine başladılar. Sport moduna taktım ve gaza yüklendim. Birkaç saniye sonra arkamdakiler hayli geride kalmışlardı...

Auris'in performansı hakkında bazı yazılanları okuyunca "Benim Auris'te farklı bir motor mu var acaba?" diye düşünmeden edemiyorum...
Sport modunda vites değişimi oluyor mu?

Yoksa kesintisiz bir şekilde mi hızlanıyor araç?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #12 : Ağustos 28, 2014, 19:53:06 »
Sport modunda vites değişimi oluyor mu? Yoksa kesintisiz bir şekilde mi hızlanıyor araç?

Ben hiç vites değişimi hissetmiyorum; zaten CVT şanzımanın bir özelliği bu (gazı  köklerseniz tabi ki devir yükselmesiyle birlikte motor sesi yükselir o başka). CVT şanzıman aslında -bence- "otomatik vites" değil, "vitessiz" şanzıman. Bakmayın manuel olarak 7 ileri vitesle kullanabilmenize. Bu durum bence vitessiz arabada kullanıcı kendini vites değiştirdim "sansın" diye yapılmış bir şey... Başlangıç ve son arasında sonsuz vites var; çünkü dişli yerine kasnak var ortada. Bu durumda şu sayıda vites var demek mümkün değil zaten...

Ayrıca Auris'in aynı 1.6 motoruna sahip manuel vitesli modeli 100 km'de 5,9 yakarken, CVT şanzımanlısı 5,7 yakıyor (benzinli ve ortalama değer). Ben bu değerlere birçok kez ulaştım. Hatta iki kez 5,3, bir kez de 5,2 değerine ulaştım (arabada yalnızdım, yük yoktu)
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #13 : Ağustos 28, 2014, 20:05:09 »
Ben hiç vites değişimi hissetmiyorum; zaten CVT şanzımanın bir özelliği bu (gazı  köklerseniz tabi ki devir yükselmesiyle birlikte motor sesi yükselir o başka). CVT şanzıman aslında -bence- "otomatik vites" değil, "vitessiz" şanzıman. Bakmayın manuel olarak 7 ileri vitesle kullanabilmenize. Bu durum bence vitessiz arabada kullanıcı kendini vites değiştirdim "sansın" diye yapılmış bir şey... Başlangıç ve son arasında sonsuz vites var; çünkü dişli yerine kasnak var ortada. Bu durumda şu sayıda vites var demek mümkün değil zaten...

Ayrıca Auris'in aynı 1.6 motoruna sahip manuel vitesli modeli 100 km'de 5,9 yakarken, CVT şanzımanlısı 5,7 yakıyor (benzinli ve ortalama değer). Ben bu değerlere birçok kez ulaştım. Hatta iki kez 5,3, bir kez de 5,2 değerine ulaştım (arabada yalnızdım, yük yoktu)
Yani sadece manuelde daha önceden programlanmış kademeleri kullanmak mümkün.

Diğer türlü araç vitessiz oluyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #14 : Ağustos 28, 2014, 20:35:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #15 : Ağustos 28, 2014, 21:19:21 »
Ne kadar doğru bilmiyorum ama şu anki CVT şanzımanlar yüksek torku kaldıramıyorlarmış; yüksek tork, arızalara neden oluyormuş. Herhalde bu yüzden CVT şanzımanlı araçların torku düşüktür. Yüksek torka dayanan CVT şanzımalar yüksek maliyetli olduğu için şimdilik üretilmiyormuş...

Düşük torka razıysak CVT şanzımanı tercih edebiliriz; hattâ sürüş kolaylığı ve yakıt için tercih etmeliyiz. Ama yüksek tork lâzımsa başka seçeneklere yönelebiliriz...

Ama bir de şu var: Bugün İstanbul'dan Tekirdağ Malkara'ya geldik. Arabada 3 yetişkin, 1 çocuk, bir bebek var; epeyce de bagaj mevcut. Yokuşlarda 120 ile çıktım, arabada bir sıkıntı olmadı. Yokuşta diğer araçların hepsini solladım... Bu durumda daha yüksek torka ve/veya daha çok beygir gücüne ne hacet?
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #16 : Ağustos 28, 2014, 22:14:08 »
Ne kadar doğru bilmiyorum ama şu anki CVT şanzımanlar yüksek torku kaldıramıyorlarmış; yüksek tork, arızalara neden oluyormuş. Herhalde bu yüzden CVT şanzımanlı araçların torku düşüktür. Yüksek torka dayanan CVT şanzımalar yüksek maliyetli olduğu için şimdilik üretilmiyormuş...

Düşük torka razıysak CVT şanzımanı tercih edebiliriz; hattâ sürüş kolaylığı ve yakıt için tercih etmeliyiz. Ama yüksek tork lâzımsa başka seçeneklere yönelebiliriz...

Ama bir de şu var: Bugün İstanbul'dan Tekirdağ Malkara'ya geldik. Arabada 3 yetişkin, 1 çocuk, bir bebek var; epeyce de bagaj mevcut. Yokuşlarda 120 ile çıktım, arabada bir sıkıntı olmadı. Yokuşta diğer araçların hepsini solladım... Bu durumda daha yüksek torka ve/veya daha çok beygir gücüne ne hacet?

132ps Auris için yeterli görünüyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #17 : Ağustos 29, 2014, 14:40:12 »
Yorumlarınız ve katkılarınızdan dolayı herkese teşekkür ederim. Hakan Bey konuyu bir ara daha teknik şekilde açıklamak iyi olur demişsiniz bunu sabırsızla bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #18 : Ağustos 29, 2014, 14:50:55 »
Kesinlikle sorunsuz ve konforlu bir şanzıman ama ciddi şekilde demode olmuş bir şanzıman aynı zamanda, kaybın ciddi fazla olduğu bir şanzıman çeşidi, ben bu şanzımanın bu devirde kullanılnasını toyotaya yakıştıramıyorum açıkcası. Aşırı beslemede direndikleri gibi, muhtemelen cvt şanzımandada uzun yıllar direnecekler, ve yıllar içerisinde daha fazla kullanıcı kaybedecekler, performans durumunu ve sürüş keyfini öncelik olarak görmeyenler için bencede ideal sayılabilecek şanzıman
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #19 : Ağustos 29, 2014, 17:41:17 »
Bence Toyota CVT şanzımanla müşteri kaybetmez, müşteri kazanır. Toyota kullanıcıları, özellikle de benim yaşımda olanlar için sorunsuzluk ön plandadır. Şanzımanım ne zaman arızalanacak, garanti biterse aracı serviste bırakırmıyım diye bir düşüncem olmadan rahat rahat kullanıyorum. Konfor ve performans konusuda subjektif bir kavram. Neye göre konfor veya neye göre performans? Bence CVT oldukça konforlu ve rahat bir sürüş sağlıyor. Ama sonuçta tercih ve öncelikler meselesi. İstanbul trafiğinde aracınız 250 PS olsa ne olur? Hepimiz aynı trafik içersindeyiz.  Şehirlerarasında da araç çok güzel gidiyor. Zaten yolların standartı ve trafik kuralları daha ötesine izin vermiyor.   
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)