0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar 2012 model multidriver s şanzımanlı yarisimi D konumunda ayağımı gazdan çekip yokuş aşağı 2 - 3 metre geri kaydırdığım da araç stop etti. Bu normal birşeymi ?
.. CVT şanzıman tam otomatik olmasına rağmen yarı otomatik arabalar gibi yokuşta geri kaçırması garibime gitmişti. Otomatik şanzıman tam olarak tarif edilmediği sürece bu tip yanılgılar açığa çıkacaktır. Öncelikle, bütün otomatikler tam otomatiktir. Bu olayı yaşadığınız yokuş biraz dik olmalı. Dik yokuşlarda bütün otomatikler yavaşça geri kaçırır.Ne kadar doğru bilmiyorum ama Bunun sebebinin rölanti devrinin 900 lerden 600 lere çekilmesi olarak söylemişti usta. CVT şanzımanında kavraması tork konvertörlüdür, sadece vites dişlileri yerine kayış kasnak kullanılmıştır. AT ile CVT arasında aynı yokuşta farklı tepki çıkacağını düşünmüyorum. Geri kaçırmaların ana sebebi motor gücüdür. CVT konusunda hangi hususlara dikkat etmem gerektiğini sorduğumda ise dikkat edeceğim en önemli şeyin vites D konumundayken geri, R konumundayken ileri kaçırmamam gerektiğiydi. Bütün otomatik şanzımanlar için geçerlidir. Yalnız, geri kaçırma sorun olmamakla birlikte yol katetmek farklı şeylerdir.Hill holder konusunda merak ettiim birşey var. Devreye girmesi için fren pedalına sonuna kadar basıyoruz. Balatalara zararı olmuyor mu acaba bu durumun?Hiç bir zararı olmaz. Periyodlarında fren hidroliğini değişmeyi unutmayınız.