Gönderen Konu: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE  (Okunma sayısı 56343 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #40 : Aralık 24, 2014, 10:10:41 »
Sisteme zarar vermemek için önlem programı devreye girmiş..

Eğer aracı geri kaydırmak istiyorsanız, boş vitesi kullanınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #40 : Aralık 24, 2014, 10:10:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #41 : Aralık 24, 2014, 10:26:05 »
 Bu Cvt şanzımana has bir durum değil, manuel viteste de ileri bir viteste aracı geri hareket ettirseniz ve bu sırada debriyaja basılı olmasa yine motor stop eder çünkü silindir içi patlamalar ile bir yönde hareketi kranka ileten sistem, tekerleklerden de ters yönde kuvvet uygulaması sonucu problem yaşayacaktır. Oysa geri vites (R) kullanılırsa, silindir içi patlamaların etki yönü ile tekerlerin dönüş yeni uyum içinde olacaktır ve karşılıklı güç oluşturmayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #42 : Aralık 24, 2014, 10:41:41 »
Bence olay şöyle,
Motor çalışıyor, vites D de. Dogal olarak tork konvertörünün lock up ı açık.
Bu konumda geri belirli bir hız a ulaşınca sistem bunu geri/ileriyi algılayamıyor ve lock up ı kilitlenek istiyor.
Bu durumdada geri dönen şanzıman motoru stop ettiriyor.

Bu sadece tahmin tabii ki.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1750
  • Model Yılı: '14
  • 4 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #43 : Aralık 24, 2014, 10:43:25 »
Arkadaşlar 2012 model multidriver s şanzımanlı yarisimi D konumunda ayağımı gazdan çekip yokuş aşağı 2 - 3 metre geri kaydırdığım da araç stop etti. Bu normal birşeymi ?

Aracı 1000 bakımına götürdüğümde servis yetkilisiyle uzunca konuşma fırsatım olmuştu. CVT şanzıman tam otomatik olmasına rağmen yarı otomatik arabalar gibi yokuşta geri kaçırması garibime gitmişti. Ne kadar doğru bilmiyorum ama Bunun sebebinin rölanti devrinin 900 lerden 600 lere çekilmesi olarak söylemişti usta. CVT konusunda hangi hususlara dikkat etmem gerektiğini sorduğumda ise dikkat edeceğim en önemli şeyin vites D konumundayken geri, R konumundayken ileri kaçırmamam gerektiğiydi. Ben de bunun için hafif bir eğim de olsa durduğumda mutlaka hill holder ı devreye alıyorum. Belki sizin arabanız da D konumundayken geri gittiği için araba kendini korumaya almış olabilir. İşin tekniğini bilen arkadaşlar daha iyi yorumlayabilir.

Bundan önceki arabam yarı otomatikti. Açıkçası çok memnun değildim. Öyle bir şanzımandan sonra CVT çok konforlu geliyor insana. Tek şikayetçi olduğum nokta 2- 3 bin devir arasından araba gereksiz çok bağırıyor. Bağırdığı kadar hızlanmıyor:) sonuç olarak vites geçişlerinde sarsıntı olmaması, konforlu olması, bilinen kronik bir arızasının olmaması benim için yeterli. Aracımda çoğu zaman 2.5 yaşındaki oğlum da olduğu için performans çok da önemli değil.

Hill holder konusunda merak ettiim birşey var. Devreye girmesi için fren pedalına sonuna kadar basıyoruz. Balatalara zararı olmuyor mu acaba bu durumun?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #44 : Aralık 24, 2014, 10:56:49 »
Anladığım kadarıyla bir problem yok. Benim gibi bilgisiz kullanıcılar sisteme zarar vermesin diye sistemin aldığı bir önlem sanırsam. :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #45 : Aralık 24, 2014, 11:02:44 »
valla benim cvt şanzıman seçmemin sebebi zaten sorunsuz olması çoğu insanın şanzımandan beklentisi bence bu yönde bende daha önceden cvt jazz vardı hicbir sorun yaşamadım aurise geçmemin sebebi de bu şanzımandır hondada malum otomatik araç kalmadı sitesinde doru durust araba yok otomatik olarak.dsg nin hali ortada youtube a yazın neler göreceksiniz neler audi quatro sundan tutun jetta sından normal audisine varana kadar yerlerde hepsi yerlisi yabancısı bütün insanlar şikayetci dsg den mekatronik problemi var şanzıman zaten otomatik bir aracın herşeyi dolayısıyla bence şanzımanda kalite sorunsuzlukla doğru orantılı olmalıdır performansla değil. performans konusundada çok da kötü olduğuna katılmıyorum gayet memnunum tavsiyede ederim alacaklara. :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #46 : Aralık 24, 2014, 12:08:56 »
.. CVT şanzıman tam otomatik olmasına rağmen yarı otomatik arabalar gibi yokuşta geri kaçırması garibime gitmişti.

Otomatik şanzıman tam olarak tarif edilmediği sürece bu tip yanılgılar açığa çıkacaktır. Öncelikle, bütün otomatikler tam otomatiktir. Bu olayı yaşadığınız yokuş biraz dik olmalı. Dik yokuşlarda bütün otomatikler yavaşça geri kaçırır.

Ne kadar doğru bilmiyorum ama Bunun sebebinin rölanti devrinin 900 lerden 600 lere çekilmesi olarak söylemişti usta.

CVT şanzımanında kavraması tork konvertörlüdür, sadece vites dişlileri yerine kayış kasnak kullanılmıştır. AT ile CVT arasında aynı yokuşta farklı tepki çıkacağını düşünmüyorum. Geri kaçırmaların ana sebebi motor gücüdür.

CVT konusunda hangi hususlara dikkat etmem gerektiğini sorduğumda ise dikkat edeceğim en önemli şeyin vites D konumundayken geri, R konumundayken ileri kaçırmamam gerektiğiydi.

Bütün otomatik şanzımanlar için geçerlidir. Yalnız, geri kaçırma sorun olmamakla birlikte yol katetmek farklı şeylerdir.

Hill holder konusunda merak ettiim birşey var. Devreye girmesi için fren pedalına sonuna kadar basıyoruz. Balatalara zararı olmuyor mu acaba bu durumun?

Hiç bir zararı olmaz. Periyodlarında fren hidroliğini değişmeyi unutmayınız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1750
  • Model Yılı: '14
  • 4 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #47 : Aralık 24, 2014, 14:02:01 »


Tekin Bey çok teşekkür ederim değerli bilgiler için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #48 : Ağustos 08, 2023, 10:02:38 »
2014 auris 1.6 benzinli multidrive s aracım 2-3 bin devir arasında devir göstergesi dalgalanıyor ve 3 4 bin devir arasında vites geçişlerini hissettiriyor silkeliyor. Ustaya gösterdim şanzıman dışındaki ihtimalleri değerlendirip eledi son ihtimal şanzıman dedi. 90 bendeki arasın şanzımanında böyle bişey olması aklıma yatmıyor ve şanzıman fiyatları çok uçuk bu konuda bilgisi olan yardım edebilirseniz çok memnun olurum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #49 : Ağustos 08, 2023, 16:37:57 »
Bende düşük devirde hafif vuruntu oluyordu, şanzıman diye yola çıkmışken @Ahmet Güve (8047) buji değişimi ile çözmüştü olayı. Şanzumanı elletmeden işin piri bir ustaya gösterin kesinlikle :tamam:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)