Gönderen Konu: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE  (Okunma sayısı 56369 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #20 : Ağustos 29, 2014, 18:12:33 »
Alper,
Dogrusu dediklerine katılmıyorum.
CVT çok başarılı bir teknoloji. (Bence)
Kesin birşey varsa DSGden daha başarılı ve sorunsuz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #20 : Ağustos 29, 2014, 18:12:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #21 : Ağustos 29, 2014, 18:35:00 »
Ne kadar doğru bilmiyorum ama şu anki CVT şanzımanlar yüksek torku kaldıramıyorlarmış; yüksek tork, arızalara neden oluyormuş. Herhalde bu yüzden CVT şanzımanlı araçların torku düşüktür. Yüksek torka dayanan CVT şanzımalar yüksek maliyetli olduğu için şimdilik üretilmiyormuş...

Düşük torka razıysak CVT şanzımanı tercih edebiliriz; hattâ sürüş kolaylığı ve yakıt için tercih etmeliyiz. Ama yüksek tork lâzımsa başka seçeneklere yönelebiliriz...

Ama bir de şu var: Bugün İstanbul'dan Tekirdağ Malkara'ya geldik. Arabada 3 yetişkin, 1 çocuk, bir bebek var; epeyce de bagaj mevcut. Yokuşlarda 120 ile çıktım, arabada bir sıkıntı olmadı. Yokuşta diğer araçların hepsini solladım... Bu durumda daha yüksek torka ve/veya daha çok beygir gücüne ne hacet?

CVT ile torkun bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Zira biraz araştırırsanız çok daha güçlü ve daha yüksek torklu araçlarda da CVT'nin kullanıldığını göreceksiniz. İngilizce bir sitede CVT'nin dizele adapte edilmesindeki en büyük sorunun dizel motorların devirlenme isteğinin benzinli motorlara kıyasla daha az olmasından kaynaklandığını okuduğumu hatırlıyorum. Yani dizel motorun daha yavaş devirlenmesi sorun çıkarıyormuş. Bu bağlantıyı yeniden bulursam ekleyeceğim.   

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 18:45:57
Aşağıda wikipedia bağlantısını tıklarsanız CVT'li birçok aracı görebilirsiniz. Çok az sayıda dizel motor CVT ile donatılmış. Bunlarda 2.0 litreden başlıyor.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobiles_with_continuously_variable_transmissions
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #22 : Ağustos 29, 2014, 18:50:41 »
Dizel araçlar da sorun çıkarır yani bu şanzıman.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #23 : Ağustos 29, 2014, 18:53:06 »
Listeye dikkat ederseniz, VW kendi markasında değilde grubun daha elit markası olan Audi'de CVT şanzımanı da tercih ediyor. Acaba neden?
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #24 : Ağustos 29, 2014, 19:40:37 »
Listeye dikkat ederseniz, VW kendi markasında değilde grubun daha elit markası olan Audi'de CVT şanzımanı da tercih ediyor. Acaba neden?
audi cvt mi kullaniyor ? S-tronic olmasin o
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #25 : Ağustos 29, 2014, 19:45:08 »
audi cvt mi kullaniyor ? S-tronic olmasin o
Multitronic şanzimanli Audi'ler CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #26 : Ağustos 29, 2014, 19:46:14 »
Multitronic şanzimanli Audi'ler CVT
konu yine dsg ye gelicek  burdan
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #27 : Ağustos 29, 2014, 19:47:21 »
konu yine dsg ye gelicek  burdan
DSG'de CVT'de harika şanzıman deyip kaçarim. [emoji14]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #28 : Ağustos 29, 2014, 20:33:28 »
En harikası manuel deyip son noktayı koyarım :P
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #29 : Ağustos 29, 2014, 21:35:47 »
Bence Toyota CVT şanzımanla müşteri kaybetmez, müşteri kazanır. Toyota kullanıcıları, özellikle de benim yaşımda olanlar için sorunsuzluk ön plandadır. Şanzımanım ne zaman arızalanacak, garanti biterse aracı serviste bırakırmıyım diye bir düşüncem olmadan rahat rahat kullanıyorum. Konfor ve performans konusuda subjektif bir kavram. Neye göre konfor veya neye göre performans? Bence CVT oldukça konforlu ve rahat bir sürüş sağlıyor. Ama sonuçta tercih ve öncelikler meselesi. İstanbul trafiğinde aracınız 250 PS olsa ne olur? Hepimiz aynı trafik içersindeyiz.  Şehirlerarasında da araç çok güzel gidiyor. Zaten yolların standartı ve trafik kuralları daha ötesine izin vermiyor.   
Ahmet bey durumu cok guzel ozetlemisdiniz. Birkez daha otomatik araba alsam yine tercih ederim.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #30 : Ağustos 30, 2014, 01:59:37 »
Geçen sene Abd'de Niagara'ya giderken toplam 1700 km 2013 model Rav4 2.0 vvti multidrive s kullanma imkanım olmuştu. Tabi geçen sene bu güzelim teknolojinin adını bilmiyordum. Hayran kalmıştım orada Rav4'e, hızlanmasına, viteslerin hissettirmemesine. Sonradan öğrendim tabi, vites denen şeyin olmadığını :)
Uzun sözün kısası, çok büyük bir nimet, motor aynı devirde hızlanmak, vites geçişinin olmaması, aracın tepkisinin çok canlı olması, vs harika şeyler. Sollamalarda gaza ful bastığımda araba uçuyordu. Hele bir de sport modda... Tadından yenmiyordu 90 mil hızla gidip sesin içeriye Yarisime oranla daha az gelmesi.. Ah ah :) İmkanım olduğunda yapacağım ilk iş, multidrive s li hybrid yaris ya da auris alıp lpg taktırmak olacak :)

ek: Ayrıca dizel araçlarda cvt olmadığı bir yanlış. bakınız Yeni Qashqai 1.6 DCI X-Tronic
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #32 : Ağustos 31, 2014, 15:26:15 »
Bence Toyota CVT şanzımanla müşteri kaybetmez, müşteri kazanır. Toyota kullanıcıları, özellikle de benim yaşımda olanlar için sorunsuzluk ön plandadır. Şanzımanım ne zaman arızalanacak, garanti biterse aracı serviste bırakırmıyım diye bir düşüncem olmadan rahat rahat kullanıyorum. Konfor ve performans konusuda subjektif bir kavram. Neye göre konfor veya neye göre performans? Bence CVT oldukça konforlu ve rahat bir sürüş sağlıyor. Ama sonuçta tercih ve öncelikler meselesi. İstanbul trafiğinde aracınız 250 PS olsa ne olur? Hepimiz aynı trafik içersindeyiz.  Şehirlerarasında da araç çok güzel gidiyor. Zaten yolların standartı ve trafik kuralları daha ötesine izin vermiyor.
Sonuna kadar katılıyorum. Hergün aşağı yukarı 90-100 km yol yapıyoruz. Aracı ben 120km/s' yi geçmeden sürünce yavaş gittiğimden dert yanıyorlar; diğer arkadaş 140-150km/s ile gittiğinden sadece 5 dakika fark ediyor varışımız. Hatta sıkışık trafikte sağa veya sola geçişlerde daha rahat hareket edebildiğim için daha çabuk olduğumu bile söyleyebilirim. ;)
CVT ile torkun bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Zira biraz araştırırsanız çok daha güçlü ve daha yüksek torklu araçlarda da CVT'nin kullanıldığını göreceksiniz. İngilizce bir sitede CVT'nin dizele adapte edilmesindeki en büyük sorunun dizel motorların devirlenme isteğinin benzinli motorlara kıyasla daha az olmasından kaynaklandığını okuduğumu hatırlıyorum. Yani dizel motorun daha yavaş devirlenmesi sorun çıkarıyormuş...
Arkadaşlar da yazmışlar zaten. Audi 2.0TDI S-Tronic esasen CVT bazlı bir şanzımana sahip. Çalıştığım firmada bir tane var ara ara kullanırım. Hatta bir seferinde Peugeot 508SW 2.0HDI tork konvertörlü otomatik araçla arka arkaya bir yere gittik. Gişeleri geçtiğimizde gazı yarım yaptım ve açtığı fark gözle görülür şekildeydi ve motor hemen hiç zorlanmıyor hissi veriyordu. Gişeden geçtiğimizde aramızdaki fark 20 metre civarıydı ve indiğimizde arkadaşla konuşmamızda " senin farkı açtığını görünce gaza sonuna kadar bastım ama yetişebilmek mümkün olmadı" demişti. Özetle CVT gelişen metalurji sayesinde de geleceğin şanzımanı olacak bana göre.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #33 : Ağustos 31, 2014, 16:04:05 »
Performans ve sürüş esnekliğinin olmadığı  bir şanzıman, audi de de aynı sonuçta, performaslı kullanımda otomobili manisa tarzanı gibi bağırttıran bir şanzıman. Ve performanstanda ciddi çalıyor.

Alper,
Dogrusu dediklerine katılmıyorum.
CVT çok başarılı bir teknoloji. (Bence)
Kesin birşey varsa DSGden daha başarılı ve sorunsuz.
Dsg ye kıyasla, ömür bakımından sadece başarılı kabul edebiliriz abi, Diğer hiçbir konuda bence başarılı değil. Ben toyotanın 2007 den sonra sürekli tam otomatik şanzıman kullanmasını isterdim. Cvt şanzımanın kullanıldığı yüksek güçte ve torkta bir araç olmadığı için, bence bu şanzımanın dayanıklılığı hakkında net yorumda bulunamayız.

Ayrıca istanbuk trafiğinde aracımız, 250 ps olsa ne olur yorumuna gelincede, o zaman hepimiz elektrikli araç kullanalım, veya maddi durumumuz el verse , yüzde kaçımız, bmw, mercedes gibi premium markalara geçmez, sonuç olarak bir çoğumuz b-c-d segmenti araçlar kullanıyoruz, ödediğimiz para karşılığında en iyisini almak hakkımız
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 73000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #34 : Ağustos 31, 2014, 18:15:55 »
                 Cvt şanzımanlar toyota modellerinde hangi yıldan itibaren kullanılmaya başlandığına dair bir bilginiz var mı zira kısa bir süre içinde rav-4 almayı düşünüyorum ciddi bir şekilde teşekkürler :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #35 : Ağustos 31, 2014, 21:09:00 »
                 Cvt şanzımanlar toyota modellerinde hangi yıldan itibaren kullanılmaya başlandığına dair bir bilginiz var mı zira kısa bir süre içinde rav-4 almayı düşünüyorum ciddi bir şekilde teşekkürler :-\

2013 diye biliyorum Ayhan Bey.
cvt li Rav4 çok güzel ama çok da yakıyor bilginize, full depo ile 400 km gidebilmiştim ben. Tabi benzin ucuz olduğundan (rav4 deposu 35-45 dolara doluyordu) yakıt sarfiyatına bakmamıştım, 85-90 mil hızla giderkenki tüketim verileri.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #36 : Ağustos 31, 2014, 21:18:41 »
Ne kadar doğru bilmiyorum ama şu anki CVT şanzımanlar yüksek torku kaldıramıyorlarmış; yüksek tork, arızalara neden oluyormuş. Herhalde bu yüzden CVT şanzımanlı araçların torku düşüktür. Yüksek torka dayanan CVT şanzımalar yüksek maliyetli olduğu için şimdilik üretilmiyormuş...

Düşük torka razıysak CVT şanzımanı tercih edebiliriz; hattâ sürüş kolaylığı ve yakıt için tercih etmeliyiz. Ama yüksek tork lâzımsa başka seçeneklere yönelebiliriz...

Ama bir de şu var: Bugün İstanbul'dan Tekirdağ Malkara'ya geldik. Arabada 3 yetişkin, 1 çocuk, bir bebek var; epeyce de bagaj mevcut. Yokuşlarda 120 ile çıktım, arabada bir sıkıntı olmadı. Yokuşta diğer araçların hepsini solladım... Bu durumda daha yüksek torka ve/veya daha çok beygir gücüne ne hacet?
Hocam yüksek torka dayanma ile tam olarak ilgili değil.  Zira Audi yüksek motorlarda cvt kullanıyor.  İsmi cvt değil ama sistem cvt
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #37 : Aralık 24, 2014, 09:59:09 »
Benim Jazz aracım da cvt şanzımanlı. Toyotayla aynı teknoloji olup olmadığını bilmiyorum ama cvt dendiğine göre aynıdır.
Şanzıman tek kelimele mükemmel. Vites geçişlerini asla hissetmiyorsunuz.

Ancak LPG bağlanacaksa bilen birisine bağlatın. Zira LPG ile ilk kalkışlarda devir bir hayli düşüyor. Benzinde sıkıntı yok.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #38 : Aralık 24, 2014, 10:04:04 »
Arkadaşlar 2012 model multidriver s şanzımanlı yarisimi D konumunda ayağımı gazdan çekip yokuş aşağı 2 - 3 metre geri kaydırdığım da araç stop etti. Bu normal birşeymi ?
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ŞANZIMAN SORUNLARI VE TAVSİYE
« Yanıtla #39 : Aralık 24, 2014, 10:08:01 »
CVT şanzımanda diğer şanzımanlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken en önemli konu, periyodunda yağının değiştirilmesidir.

CVT hakkında her şey konuşulabilir ama arıza hariç.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)