Gönderen Konu: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu  (Okunma sayısı 12197 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« : Temmuz 06, 2014, 22:40:30 »
Aracımda zararsız gibi görünen düşük devirlerde duyulan bir ağlama sesi var. Yada hıyırtı sesi de denebilir. Bu ses için ustama alternatör bilyalarını değiştirelim dediğimde belki kayışlardandır diye yeni kayış taktmıştık. Ses o an duyulmamıştı. Sonra yine genellikle ses var. Hatta orijinal kayış vs önem arzettiği bu forumda bahsedildi. Ben de kayşlara silikon spray sıktım. Sesi gitti mi varmı emin değilim şimdi. Çünkü hava sıcak ve motor da sıcakken düşük devirlerde net duyuluyordu. Bu gün sadece spray sıktım ama hava da pek sıcak değil motor da pek ısınmadı. Biyere de gitmedim. Yarın net anlayacağım sesin yok olup olmadığını.

Ancak geçmişte başıma böyle bir olay gelmişti. Tuhaf bir ses vardı ve ustam bulamadı. Ki başka ustalarda bulamayınca ses yok diye iddia etti.

O zaman hidrolikleri değiştirmeye gitmiştim ustaya.  Biliyorsunuz fren ve dreksiyon hidroliğinin nemi acayip çekme özelliği var.  5-6 sene zamanda nem çekerek çamurlaşmakta ve özelliğini yitirmekte. Bunu ustam da o zaman gereksiz görse de benim ısrarımla hidrolikleri değiştirdik. Fren yağında çok sıkıntı yoktu. Ama dreksiyon hidroliği aman allahım resmen çamur olmuştu. dreksiyondan boşalması bile çok zor oldu. bir değiştirdik sonra sistem iyice temizlnsin diye bi daha değiştirdik. O kadar lapa gibi olmuşki çok ilginç bir durumdu. Sonra o ilginç ses de kesildi tabii.

Şimdi kullanmakta olduğum araçta da direksiyon yağının değişmesi gerektiğini düşünmeye başladım. Eğer yarın ses yine var ise yağı değiştirmeye karar vereceğim.


http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/direksiyon_sistemleri.pdf

yukarıdaki link aracımızda var olduğunu sandığım sistemi anlatan kitapçık. Elektro hidrolik yardımlı yn sistemleri.

Aşağıdaki veideo da da benim aracıma göre 20 kat fazla olup cam kapalı iken motor içine gelen ses duyuluyor.

Bu konuda tecrübesi olan varmı ?

Direksiyon Pompası Sesi
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Toyota Club Türkiye

Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« : Temmuz 06, 2014, 22:40:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #1 : Temmuz 07, 2014, 01:02:47 »
Aracinizi yanlis hatirlamiyorsam (CDT250), sizin aracinizda hidrolik direksiyon olmamasi gerekli, EPS sistemi olmali ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #2 : Temmuz 07, 2014, 01:09:33 »
Aracinizi yanlis hatirlamiyorsam (CDT250), sizin aracinizda hidrolik direksiyon olmamasi gerekli, EPS sistemi olmali ?

T25'in 2,0 benzinli ve dizel modellerinde direksiyon hidrolik. EPS degil.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #3 : Temmuz 07, 2014, 04:58:06 »
aynı ses benim araçta 1. viteste var
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #4 : Temmuz 07, 2014, 09:48:53 »
Sanziman aglama sesi olabilirmi.ozellikle dusuk viteslerde 50 60 la gittigiz zaman geliyor.benm auristede vardi.o ses yuzunden araci sattim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #5 : Temmuz 07, 2014, 17:34:11 »
Ses boşta ike hareketsiz iken debriyaja basılı iken de duyulduğu için şanzıman işi değil diye kesin söyleye biliyorum.

Kullanma kılavuzu istedim Toyota merkezinden. Mailime link atacaklarını söylediler ama gelen giden yok.

Ufuk beyin dediği gibi bi sistem olmalı sanıyorum ama ben motoru inceledim direksiyon hidrolik yağı deposu ve kayışlı yağ pompası var. Yağa da baktım kırmızı ATF. Elektrikli sistem de ayrıca varmı bilmiyorum. Varsa da onu farkedemedim.

Elektrikli sistem olanlarda hidrolik yokmu ?

Yukarıda linkini vermiştim. hem hidrolik hem elektrikli olanlar var bidiğim kadarı ile. Bizim ki öyle mi acaba ?
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #6 : Temmuz 07, 2014, 17:41:27 »
Katalogdan teyit ettim Tevfik bey, sizin direksiyonunuz tam hidrolik :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #7 : Temmuz 07, 2014, 19:08:26 »
Katalogdan teyit ettim Tevfik bey, sizin direksiyonunuz tam hidrolik :)

İlginize çok teşekkür ederim. 

Az önce dışarı çıktım. Motoru bi güzel yine dinledim. 

Anladım ki bizim kayışlardan çeşitli sesler geliyormuş genek bir gürültü ve silikon spray sesleri tamamen yok edince asıl aradığımız sesin tam yeri belli oldu. Hidrolik dreksiyon pompası.

Pomoadan ayrıca gırç gırç sesleri de düşük şiddette gelmekte. Motorun o bölümünde dönen bilyalı kayışlı kasnaklı çok parça var. Aradığım ses de bir koninin içinde gelir gibi ve içinde hıyırtı + gıcırtı + ağlama sesleri var. Kayışlardan ses tamamen kesilince bütün seslerin pompadan geldiği ortaya çıktı.

Yani relantide motorun tamamı kadar ses yapıyor. Plastik muhafazaları ve kaputu kapatınca ses şiddetini yitiriyor ama ben duydum bikere o sesi kesmem lazım.

Ufuk bey yağ değişimi ile sesi kesmek mümkün olur sanıyorum ama  2LT atf den 2 kere değişim yapmamız lazım. Birde ses artabilirde. Çünkü böyle şeyler bazen oluyor.

Sizce ne yapmam daha mantıklı. Uygun fiyata bulursam yenisini takmam daha mantıklı diye düşünüyorum

Siz temin edebilirmisiniz bu parçayı
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #8 : Temmuz 07, 2014, 21:15:00 »
Sorun pompadaysa yenisini almaniz fuzuli olur, direksiyon pompasi tamir edilebilir bir parca.Bence oncelikle sizin kayis, gergi, avare artik nerede ne sesi varsa onlari kesmeniz sonra direksiyon pompasina bakmaniz gerekli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #9 : Temmuz 08, 2014, 19:12:54 »
Sorun pompadaysa yenisini almaniz fuzuli olur, direksiyon pompasi tamir edilebilir bir parca.Bence oncelikle sizin kayis, gergi, avare artik nerede ne sesi varsa onlari kesmeniz sonra direksiyon pompasina bakmaniz gerekli.

Şu an pompadan başka hiç biyerden ses gelmiyor. Ama pompa maşallah yani envai çeşit ses üretiyor. Motor relantide toplam o kadar ses çıkarmıyordur.

Şimdi pompayı tamir ettirmeyi bende isterim de ilçemizde maalesef bu işlerde usta yok. Biz parçayı alırız ustalar takar. İl merkezinde var ustalar ama orada iş 1 günde bitmez. Çünkü gerekli parça orada yoktur. Getirtiriz uymaz eksik bişy olur illaki 2 gün araba yatar. Geniş parçacı olmayınca ustalarda çok işin içine giremiyor. En ufak eksik parça iş ortada kalıyor.

Yani bunun tamir takımı falan varsa full parçalı değiştirip deneyebiliriz.

Öyle bir set yoksa pompaya ufak ufak niyetleniyorum yani.

Sizde pompa varsa fiyat verirmisiniz ?
Tamir seti varsa fiyat verirmisiniz ?

Gergi rulmanı az da olsa ses yapıyor. değiştirilebilir. Varsa fiyat verebilirmisiniz ?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 08, 2014, 19:16:25
Sanziman aglama sesi olabilirmi.ozellikle dusuk viteslerde 50 60 la gittigiz zaman geliyor.benm auristede vardi.o ses yuzunden araci sattim.

Kesinlikle öyle bir ses değil. Bu ses araba giderken duyulmuyor zaten. motorda dönen tam arızalanmamış ömrü az kalmış bir parça.

Sizin araçtaki sorunu servis ücretsiz çözüyormuş galiba öyle yazılar okudum.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #10 : Temmuz 10, 2014, 10:54:27 »
Bu ses hasta etti beni ha.

Pompayı boşuna değişmeyelim diye tekrar dinledik. Motorun etrafındaki plastik trimleri söküp dinliyorduk. Bu seferde motorun üzerindeki cıvatayla tutturulmuş plastik trim muhafazayı da söktük.

Bizim ses yer değiştirdi. şimdi de gergi rulmanı ötüyor iyi mi.

İlginç bir durum olduğundan motor muhafazasını geri taktım ses tekrar pompadan geliyor gibi oldu. Demekki üst plastik sesi yansıtıyor ve bizi yanıltıyor.

Böyle olunca ustaya gittim. Ustanın kulaklığını takıp tekrar dinledik.

Kulaklıkla teyit ettik öten gergi rulmanı.

Ufuk bey sizde bu parça varsa sizden alabilirim.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #11 : Temmuz 10, 2014, 11:37:12 »
Tevfik bey, V kayışının gergisinden mi bahsediyoruz? Aşağıdaki resimden parçayı teyid edebilirseniz yada ustanız ile telefonda görüşebilirsek yanlış tespit yapmayalım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #12 : Temmuz 10, 2014, 19:19:49 »
Evet Ufuk bey o işaretlediğiniz parça ötüyor. Ortasında metrik 12 sanırsam bir cıvata var. Kasnak dönerken cıvata sabit duruyor. Cıvataya kulaklığın ucunu değdirince sesler kulaklıktan duyuluyor.

Parçayı İstanbulda Berk Otomotivden sipariş ettim. 25 TL dediler. Kayışla beraber 50 dediler. ben kayışı değiştirdim gerek yok dedim. Yarın takacağız nasipse.

İlginize teşekkürler bu arada
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #13 : Temmuz 11, 2014, 00:04:10 »
Rica ederim, hayirli olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #14 : Temmuz 11, 2014, 18:57:22 »
Bizim iş gene eski usullere kalacak galiba.

Gelen rulman mevcut parçaya benzemiyor. Ölçüsü yapısı tamamen farklı. Yeni rulman küçük ve plastik. Arabaya takılı rulman ki aslında rulmanlı kasnak demek daha mantıklı büyük ve metalden imal.

Berk otoya durumu anlattım. Adamlar en sonunda buldular ve 137 + KDV ve yurt dışından getireceğiz dediler. TR de bulunmaz dediler. Sonra bu rulmanın değişebilir olduğunu düşündüklerini kasnaktan rulmanın sökülebileceğini bunu tornacıyla değerlendirmemi sonra istersem rulmanı bana getireceklerini söylediler.

gönderdikleri rulmanı geri gönderdim. Parasını iade edeceklerini söylediler. O çok dert değil elbet gönderirler de.

Bu gergi kasnaklı rulmanlı parçanın tamiri mümkünmü acaba. İçindeki rulmanı tornacı değiştirirmi ki gerçekten

Ufuk bey resim atmaya çalışacağım başarabilirsem.

Bu parçayı siz temin edebilirmisiniz ?


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 11, 2014, 19:02:00
Aslında bu kasnağın yerine küçük olanı da takılır bana kalırsa. sadece kayışın boyu değişir. başka ne olur ki
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #15 : Temmuz 11, 2014, 20:57:28 »
Ben o fiyata o parcanin olamayacagini yazacaktim ama malum ulkemiz Çin pazari.

O kasnagin yerine kucuk bir kasnak takarsaniz dayanikli olmayacaktir, hadi dayandi diyelim kayisin tahrik verdigi butun komponentlerin omru kisalacaktir, zira kasnagin yukunun buyuk kismini paylasmak zorunda kalacaklar.

Simdi anladim her parca soruşunuzda "kesin uyarmi" sorunuzun sebebini :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #16 : Temmuz 12, 2014, 17:33:09 »
Bu gün sabahtan gittim ustaya sökelim şunu bi dağıtalım dedim. [attach=1]

parça bu resimdeki.

Bilyasını değiştrecez dedim. neyse söktük hakkaten bilyayı. Bilya sıkı geçme çakılmış. Uygulamayı bilen herkes çıkarabilir. Yenisini alıp 15 TL ye kasnağın içine çaktık. Sonra monte ettik. Cep telefonum evde kalmış. Kasnağın dağıtılmasını resimleyemedim.

Denediğimizde o bölgeden artık ses gelmediğini tespit ettik. Ancak oradaki ses kesilince motorun arkasına doğru alta doğru biyerden aynı sesin başka ince tonu geliyor olduğunu farkettik. Biz motora önden bakıyorken öncelikle bize yakın olan sesi duyuyormuşuz.

Araba çalışıyorken lifte kaldırdık. alttan dinledik. Baktık ki alternatör orada. Eee bizim elektrikçi alternatör değil dediydi üstten buraya nasıl ulaştı da dinledi dedim içimden. Alternatörden de envai çeşit ses geliyor. Kulaklığın demirini alternatörün gövdesine değdirip sesi dinlediğimizde sesin kaynağı alternatör olduğu anlaşılıyor. Yalnız baya kalabalık bir yerde. Baskı balatayı değiştirirken keşke ısrar edip alternatörü söktürüp elektrikçiye verseydim dedim ama napalım kısmet. travers sökülmüştü o bölgeler tamamen boşalmıştı. Alternatörü şimdi usta ben sökemem elektrikçi söksün diye tutturdu. Neyse elektrikçiye gittim o da bu gün yetişmez elimde çok araba var dedi. Pazartesi sabah bırak akşama alırsın dedi. Neyse tamam dedim çıktım.

Arabayı çevirirken motorcunun önünden beri harman yaparken yavaş hareket sırasında camlar da açık zaten klima felan kapalı. Kaputun sağ tarafından bir fıslama bir duman bişeyler oldu. Dükkanlardakilerde gördü herkes geldi. Ben içimden lastik kaç paraydı diye düşünüyorum o sırada hemen durup indim ve baktım herkesle beraber lastiğe. Allah Allah lastik sağlam. Dükkanın önünde kesici bir alet kalmış bende üstünden geçerken lastiği kesti sanmıştım ama değilmiş. Kaputu açıp baktık. Klimanın güse giren aliminyum borularından birisi montaj soketinden çıkmış. klima gazı foss yağıyla beraber dışarı boşalmış.

Klima kapalı iken neden oldu anlamadım. O bölgeye dokunmadık dı bile. Çıkan soketi inceledim. Sıkıntı yok takılacak ve gazı tekrar basılacak.

Usta hemen tamam araba 2 gün burada kalmalı dedi. Töbee dedim elim girse o boruyu ben takarım dedim. Yok yok pazartesi akşama biter dedi.

Şimdilik ciddi arızalar çıkarmıyor araç.

Bu rulmandı boruydu egsoz, balata, fren sistemi vs vs öteki aracımda da ilk aldığımda böyle bakımlarını yapmıştım ondan sonra 8 yıl sıfır araba rahatlığında bindim. Bunun da sağı solu toplanınca baya rahat edeceğime inanıyorum. Bakım olarak da ucuz maliyetleri var. Eski aracıma göre bakımı daha hafif geçiyor. bu çok iyi bence. Allah nazardan saklasın ince hastalığı yok motorun, şanzumanın, beynin felan.





Mesaj Birleştirildi: Temmuz 12, 2014, 17:39:03
Ben o fiyata o parcanin olamayacagini yazacaktim ama malum ulkemiz Çin pazari.

O kasnagin yerine kucuk bir kasnak takarsaniz dayanikli olmayacaktir, hadi dayandi diyelim kayisin tahrik verdigi butun komponentlerin omru kisalacaktir, zira kasnagin yukunun buyuk kismini paylasmak zorunda kalacaklar.

Simdi anladim her parca soruşunuzda "kesin uyarmi" sorunuzun sebebini :)

Ufuk bey gergi rulmanını değiştirdik şimdi de başka ses bulundu. Ama ben baştan deri alternateör diyordum da millet dinlemedi.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 12, 2014, 20:37:22
Ben o fiyata o parcanin olamayacagini yazacaktim ama malum ulkemiz Çin pazari.

O kasnagin yerine kucuk bir kasnak takarsaniz dayanikli olmayacaktir, hadi dayandi diyelim kayisin tahrik verdigi butun komponentlerin omru kisalacaktir, zira kasnagin yukunun buyuk kismini paylasmak zorunda kalacaklar.

Simdi anladim her parca soruşunuzda "kesin uyarmi" sorunuzun sebebini :)

Ufuk bey bu güne kadar bu araba için aldığım hiç bir şey direk uymadı. Bişey var ama çözeceğiz.

Siz Toyota yetkili servisinde misiniz ?

Eğer öyle ise benim aracın şasi ve motor numaralarını versem bazı kayıtlara bakabilirmisiniz.

Aracın 154 bin km önce motoru değişmiş dediler. Servisten Trabzon seçkin Toyota servisinden. Ama ne olmuş hangi model motor takılmış sadece revizyonmu olmuş bilemiyoruz.

Bunun motoru 2006 model 2,0 dizel d-4d avensis motoru bile olmayabilir. Ne olduğunu bilirsek parçaları ona göre alırız sorun olmaz. Yoksa benim için motor değişmiş dert değil.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #17 : Temmuz 14, 2014, 20:37:13 »
Bu gün elektrikçi ve motorcu ustalarım beraberce alternatör ötmüyor sökmeyecez dediler. Yau siz demedinizmi bu ötüyor diye dedim. Bu kadar ses için o sökülmez hem klima kompresörü bilyası daha çok ötüyor dediler. O da sökmeye değmez hem onu biz sökemeyiz dediler. Bana kalırsa o ötmüyor. Ben onu dinledim kulaklıkla.

Sen en iyisi böyle bin zaten bişey olmaz dediler.

Ustalara dedim ki bu alternatör yıllardır çalışıyor kömürü felan biter köyde falan dağ başında kalırım. Şunu sökün bi bakın dedim. Toyota adamı yolda bırakmaz vs vs.  Bu zamana kadar o alternatör 3 kere revize olmuştur onu ben de biliyorum ama bakılsa idi iyi idi. 

Şimdi oruç kafayla uğraşmayacam artık. Bayramdan sonra bakarım.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #18 : Temmuz 14, 2014, 21:02:20 »
Hocam sizin parcadan once usta degistirme vaktiniz gelmis gibi gorunuyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Sebebi zor bulunan seslerden biri daha bulundu
« Yanıtla #19 : Temmuz 15, 2014, 20:32:07 »
Hocam sizin parcadan once usta degistirme vaktiniz gelmis gibi gorunuyor :)

Sormayın Ufuk bey. Yani tanıdık olmasalar böyle yaparlar mı bilmiyorum. Adamlar kaç para derse her zaman verdim. Sök tak sen paranı al boş ver gerisini değilmi ya.

Neyse klimayı bu gün yaptık. Çıkan boruyu takıp üstüne bir aparat monte ettik. Göğüse giren diğer boruda aynı aparat vardı zaten. Fabrikasyon montaj böyle atınca üstüne aparat takıp bidaha atmasını engelliyolarmış. Vakumladık kaçak felan yok. Gazını bastık test ederken gördükki çift bölgeli klimanın sürücü tarafı soğumuyor. Diğer taraf daha güzel soğuyor. Usta vana motorunun biri çalışmıyor dedi. Ben inceledim çalışıyor ama su kaçırıyor vana dedim. Tekrar baktı evet doğru tespit dedi. Ne yapalım dedi. Ne yapcaz usta bu göğüsü sökmek uzun hikaye ramazanda uğraşamayız dedim. Girişe bir su vanası attım bizzat kendim.  :foto:  çok şık oldu. Şimdi deli gibi soğutuyor ama ısıtma yok. Isıtma için kışa girerken vanayı açacağız. Boş zamanda sorunu halledersem vana açık kalır. Sorun olmaz.

Ustalar beni severler. Aramız iyidir. Bazen dükkanlarının önüne arabayı çekip sağını solunu kendim yaparım. Ağustos ayında göğüse biraz daha yakından bakmayı planlıyorum. Neyse polen filtresini felan değiştirdim. Sigorta panosu nerede diye baktım buldum. Orada kumanda alıcısı gibi alarm gözü nü ve düğmesini buldum. Işıkları yanıyor ama durumu anlamadım. Öyle duruyor. Motor kısmında alarm hoparlörü de var zaten. Sonradan takma alarm. Sahibi hiç bahsetmemişti yarın arayıp kumandasını soracağım. Ramazanın etkisiyle çok uğraşamıyorum yoksa şimdiye cam kaldırma modülü dahil hepsi biterdi. Usta 100 TL aldı bitti.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant