Gönderen Konu: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )  (Okunma sayısı 13439 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 253000
  • Model Yılı: '06
  • 32 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Merhaba toyota araç sahipleri, sizlere faydası olacağını düşündüğüm servis maceramı paylaşacağım. Okumanızı öneriyorum çünkü bu sorunlar benim başıma gelmez gelirsede hallederiz elbet demeyin. İçine düşünce şimdi nerde kime yaptırsamda çare bulsam diye insan mahvoluyor.
Daha önce burada aşağıdaki linkteki konuyu açmıştım. Konuyu inceleyiniz.
Link >>> http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=58245.0

Aracım: Avensis 1.6 Comfort 2006 Model
KM: 258.000
LPG li (Landirenzo)
LPG ile yapılan yol 130.000 KM
Aracın ilk kullanıcısıyım.
KM nin yarısından çoğunu istanbul içinde yaptım ( Dur kalk  :olmamış:)


Konudada okuduğunuz gibi aracımda inanılmaz bir çekiş kaybı 4 ile rahat çıktığım yokuşlarda 1. vitese alma mecburiyeti, fazla yakıt tüketimi sorunlar mevcuttu. Rolanti durumunda araç stop etme durumuna kadar geliyor, egzostan puf puf sesler geliyordu. git gide arttı ve bir gün tamda aracıma ihtiyacım olduğundan dolayı belki çare bulunur diye İstanbul B.çekmece Beykent San. Sitesinde bir kaç yere gösterdim. Motor üzerinde bulunan 4 adet Bobini ve bujileri kontrol ettiler. bobinlerin 2 si öldü dediler bujiler gitmiş dediler falan filan neyse 500 tl ye mal olacak masrafı yaptılar. aracın çekişi biraz düzelmesine rağmen hiç bir çözüm alamadım ve geri götürdüm. Abi bunun  motora girmesi lazım sübaplar gitmiş dediler. Çıldırdım tabi madem öyleydi şimdimi görüosun falan girdik birbirimize, müşterilerde var içeride. neyse tam bir işinden anlamayan cahilce yaklaşımlarla kendini övmeye çalıştı hatasının farkına varıp. Dediki şu haliyle 2500 tl ye sadece motor masrafı var. Aynı zamanda elektrik sorunu vardı kısa devre yapıyordu araçta bir yer ve iç lambalar saat kapı ışıkları yanmıyordu. aynı zamanda ön takımdan gacırdamalar langur lungur sesler geliyordu, direksiyondan tık tık sesi ve boşluklar vardı, tüm bunlarla birlikte 4000 tl yi bulabilecek bir rakam olur dedi, motorda sorunlar dahada fazla olabilir gibi bide açık kapıda bıraktı USTAMIZ!!! Neyse ben hemen telden mithat ustayı aradım TOYOTRONİKTEN. Araçtaki sorunları anlattım ve bu ustanın söylediklerini söyledim motora girecekmiş dedim. Mithat usta da kısa ve net "Evet belirtiler onu gösteriyor ama Motora Endoskopi yapıldı mı diye sordu. Yani motora kamerayla girildimi. kamerayla girip bakılırsa daha net belli olur direl motor demeyelim dedi falan. e dedimki hadi motor olsa nolur dedim. 1300-1500 gibi bir rakam olur dedi. Ben aldığım gibi aracı fırladım Güngörene. Aracı teslim ettim. Mithat usta bizzat kendisi ilgilendi test sürüşüne çıktık, tespitlerini direksiyondaki sese kadar yaptı ve motoru inceledi. endoskopi falan ve bilgisayara bağladı. zaten toyota servislerinde kullanılan yazılımda kabak gibi 2 adet subap ın işlev görmediği :o motorun %50 performansla çalıştığını gördü. Motor kapağı rektifiye olacak sübaplar değişecek olay bende rahat ol çözücez dedi. Neyse ben tüm sorunları saydım bunu değiş şunu değiş gerekirse dedim. Mithat ustada şimdi değiştirmekten yana eğer onarılacaksa onarırız çünkü önemli olan senin aracı güvenli şekilde kullanman ve gereksiz masraf yapmamak dedi. Önce güvenlik dedi. Tabi bunların hepsini ben göstermelik şişirme laflar olarak algıladım.
Aracı tam 6 gün serviste bıraktım ve yapılanlar özetle aşağıdaki gibidir

Servis Öncesi:
-Çekiş gücü devir kaybı
-Rolantide Motor titremesi stop etme
-Egzozda üfleme
-Konsolda rahatsız edici aşırı sesler
-Ön takımda yürüyenden gelen aşırı sesler. lak luk  + gacır gucur
-direksiyondan tık tık sesi ve boşluk
- Elektrik kısa devresi (kapı kitlenmemesi iç ışıklar yanmıyor kapı yanmıyor anahtar ve far uyarı ses yok , saat ve yol bilgisayarı sıfırlanıyor)

Servis Sonrası:
- Motor kapağı contaları sübaplarla ilgili herşey olması gerektiği hale getirildi. test sürüşleri yapıldı.
- Elektrik sorunu giderildi. Bagaj lambası elektroniği orjinal olarak servisten alındı takıldı.
- Motor bölümünde ses çıkartan bir kayış değiştirildi.
- Ön takımdan gelen sesler ilginç bi şekilde tamamen giderildi.
- Sol salıncak değişti
- 260.000 km bakım yapıldı. Yağı filtreler ne varsa değiştirildi.
- Fren el freni ayarlarına kadar yapıldı.
-Temmuz ortasında muayenem geldiği için genel tüm bakımları yapıldı.
- Amortisör testine girdi sorun yok
- Bozuk yol testine sokuldu.
- orjinal silecekler takıldı
- Direksiyondan gelen ses giderildi.

Ve beni benden alan olaya geliyoruz. Şimdi tüm bunlar için bana 1700 tl gibi bir rakam söyledi. Peki dedim sorun yok.
-Ertesi gün benim işim olduğundan babam ben alırım dedi aracı ve ödeme yapacakken 1800 tl gibi bi rakam olmuş. bana söyledi babam, bende tamam baba helaldir o adama ver 1800 tl öde kabul dedim. O sırada mithat ustada dün bana söylediği rakamdan sonra kayışta falan sıkıntı olduğunu görmüş birde fiskiye motorunda arıza vardı onlarıda değiştirince rakam öyle olmuş. ama doğru ben 1700 tl dedim ne çıktıysa odur demiş. Şimdi asıl konu neysede bir türlü yapmaya cesaret edemediğim servisinse 1000 tl istediği, (fazla geldiği için yaptırmamıştım) konsoldan torpidodan gelen çıt çıt sesleri ve havalandırma klima kanallarından gelen tangır tangır seslerini test sürüşünde duyunca mithat usta benden habersiz açtırıp komple heryeri izole etmiş ve klima motor sarsıntısını kanalları falan sabitlemiş. Şuan garip ama aracımı yeni almış gibi sessiz sedasız bozuk yolda bile çıt çıkmaması beni çok sevindirdi. yeni araca binmek kadar güzel bir his. tüm bu anlattıklarımın fazlasını yapmıştır. eksiği yoktur.

Velhasıl servis sonrasında aracımın performansı HARİKA...
Araç fırlıyor bayılma yok ses yok, yakıt inanılmaz az tüketiyor  :alkis:
Muayene öncesi genel bakım yapıldı.
Ses seda yok konforda eksilme yok.

Olay budur. İlk kez bir servisten memnun kaldım yüzüm gülerek ayrıldım. aracımı seviyorum.
Mithat usta diyorki başka araç olsa LPG de 130.000 km yi bulamazsın zaten çoktan gelmen lazımdı. Toyota farkı. Normalde LPG li araç 80.000 de motor ister dedi. Aracı Kullanma tarzı faktörleride önemli diyerek ekledi. Aracımı 2 sene sonra satacağım. ve artık ikinci el bir c180 düşünüyorum Km si az. geçen ay satacaktım aracımı vazgeçtim. şu an bu araca yaptığım ufak masrafa değer. 2 sene daha kullanacağım. bu satıştan beni vazgeçirende Mithat usta olmuştur.

Yazdıklarım reklam olarak algılanmasın, bu sorunları yaşayan gider gitmez, sadece işten anlamayan insanlara servet bayılacak kadar zengin değiliz. Bir kişi bile olsa en azından işten anlayan birine emanet etse aracını kardır. bana verilen daha bişey yapmadan 3000-4000 TL nerede, Ödediğim 1700 TL nerede...

Bu saatten sonra aracıma yapacaklarım
- Direksiyon derisini değiştirmek, soyuldu yırtıldı elimde parça bırakıyor.
- Vites topuzunun derisini değiştirmek yada yenilemek
- Mp3 aux gibi ses dosyalarını oynatmayı sağlayacak playeri alıp takmak
- İç detaylı temizlik


Bunlara önerileriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

Diğer önemli konu ise sağ ön tampon ve çamurlukta sürtmeden kaynaklı eziklik ve çizilme var. kaporta ya sokucam. fakat görünüyorki lokal değilde komple boya yiyecek gibi.

Durum bu. 1000 Km sonra gel motor alışsın son bir ayar yapalım dedi.

Valla LPG evet motora zararlı ama 130.000 kM yapmışım. yine olsun yine takarım. TR deki benzin fiyatlarına yetecek kadar zengin değilim.

NOT: BANA VERDİKLERİ SERVİSTE YAPILANLAR LİSTESİNİ FİYATLARIYLA BİRLİKTE KALEM KALEM TARAYIP EN KISA ZAMANDA KOYACAĞIM...
Avensis 1.6 Comfort 2006

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #1 : Haziran 23, 2014, 11:29:31 »
baştan sonuna kadar okudum, geçmiş olsun, aynı araç bende de var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #2 : Haziran 23, 2014, 11:44:58 »
mithat ustanın eline sağlık diyelim. sizde oradan memnun bir şekilde ayrılmışsınız. en güzeli de bu. benim türkiye'deki ustalarla ilgili kanaatim hep şöyle olmuştur; hangi mesleğin ustası olursa olsun; özensiz, dikkatsiz, koyvererek baştan sağma çalışmayı adet haline getirmişlerdir. bunu birçok alanda maalesef tecrübe ettim. tabi ki istisnalar var ama kaideyi bozmuyor maalesef.
aracınızı güle güle kullanınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #3 : Haziran 23, 2014, 12:15:19 »
Mithat usta diyorki başka araç olsa LPG de 130.000 km yi bulamazsın zaten çoktan gelmen lazımdı. Toyota farkı. Normalde LPG li araç 80.000 de motor ister dedi.


Usta ne içiyorsa aynısından istiyorum  :rofl:
hani tsı fsı d4d araçları için söylese kabul kardeşim diyeceğim...
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #4 : Haziran 23, 2014, 13:30:46 »
şehir içi trafikte ve yalnış ayar ile subapların bozulması çok normal , geçtiğine sevindim.. geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • herşey buvatan evlatlarının eğitimi için...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 119000
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #5 : Haziran 23, 2014, 14:02:40 »
mithat usta candır
ben her bakımda ümraniyeden kalkar taa güngörene giderim
geçmiş olsun
Ataşehir Final Anadolu Lisesi ; Kurucu & Müdür _ Fizik  & Fen Bilimleri öğretmeni Eğitim Yönetimi Uzmanı
2001 corolla vvti-Milano sıralı lpg
2011 avensis 1.8 multidrıve s - brc comfort lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #6 : Haziran 25, 2014, 21:13:10 »
Mithat usta bizim arabalara 8 senedir bakıyor. Abi bunu da değiştirelim dediğim birçok parçayı, şimdi değil ,daha götürür diyen ve bu anlamda müşteriyi koruyan bir esnaf.  Ben gözüm kapalı arabayı bırakıyorum. Gerekenleri yap diyorum ve akşam arabayı alıyorum. Bu Avensis' imi almamda da çok büyük etkendir. Ustam var ne gidip başka marka alacağım diye düşündürüyor.
Tabii ki Ufuk kardeşimizin de methini duyuyoruz ve hiç tanımadığım halde güveniyorum. Ancak Toyotronic'in bana göre lokasyon avantajı çok büyük ve bana çok yakın.
Mithat Usta bana göre esnaftan öte abidir. :)
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #7 : Haziran 25, 2014, 21:31:31 »


Tabii ki Ufuk kardeşimizin de methini duyuyoruz ve hiç tanımadığım halde güveniyorum.

Estağfirullah, maalesef günümüzde kaybolan "insan" olmayi ümit ediyoruz sadece.

Mithat Usta buyuğumuzdur, ben yokken o vardi :) Esnaflik, ticaret ayri bir konudur herseyden once insan olarak sayar severim Mithat abiyi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 253000
  • Model Yılı: '06
  • 32 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #8 : Haziran 26, 2014, 09:50:52 »
Mithat usta bizim arabalara 8 senedir bakıyor. Abi bunu da değiştirelim dediğim birçok parçayı, şimdi değil ,daha götürür diyen ve bu anlamda müşteriyi koruyan bir esnaf.  Ben gözüm kapalı arabayı bırakıyorum. Gerekenleri yap diyorum ve akşam arabayı alıyorum. Bu Avensis' imi almamda da çok büyük etkendir. Ustam var ne gidip başka marka alacağım diye düşündürüyor.
Tabii ki Ufuk kardeşimizin de methini duyuyoruz ve hiç tanımadığım halde güveniyorum. Ancak Toyotronic'in bana göre lokasyon avantajı çok büyük ve bana çok yakın.
Mithat Usta bana göre esnaftan öte abidir. :)

gerçektende öyle en güzeliyse ben demeden masraf olur diye çekindiğim şeyleri kendinin tespit edip onarmaya gitmesi. lafını bile etmemesi ve kendinden emin güven vermesi.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 26, 2014, 09:51:44

Estağfirullah, maalesef günümüzde kaybolan "insan" olmayi ümit ediyoruz sadece.

Mithat Usta buyuğumuzdur, ben yokken o vardi :) Esnaflik, ticaret ayri bir konudur herseyden once insan olarak sayar severim Mithat abiyi.

Ufuk beyinde forumda yazılarını okuyorum zaman zaman çok bilgili maşallah ve herkes memnun. Sizin gibiler azaldı gerçekten.
Avensis 1.6 Comfort 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '21
  • 12 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #9 : Eylül 17, 2017, 18:50:29 »
😀
Azdan Az , Çoktan çok gider...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #10 : Ağustos 13, 2018, 12:52:42 »
Mithat Usta bir çoğunuz için iyi bir usta olabilir belki ama ben fazla abartıldığını düşünüyorum.
Usta araştırmalarım sonucu kendisi ile yolumuz kesişti. 2011 dizel versoyu aldığımda kendisine bakıma götürdüm.
Aracın bakımları yapıldıktan sonra yol testine birlikte çıktık. Aracı ilk bindiğinde çok beğendi, sonra motordaki kompresyondan şüphelendi. İndi, kontrol etti 6-7 bin lira civarı masrafı olur dedi.
Yine de emin olmak için aracı bir hafta yedek depo kapağını açmadan kullanmamı söyledi. Bir hafta sonra yanına gittiğimde ise çok yoğun olduğunu söyledi, İkitelli'deki şubeye yönlendirdi.
Neyse aradan bir kaç hafta geçti, bir başka aracımı bakıma toyotronic'e götürdüm. Konu Verso'dan açıldı, aracı ne yaptığımı sordu. Aracı yatırdığımı söylediğimde problemi 4-5 bin liraya hallederiz dedi.
Fiyatı kabul ettim, aracı getirmeden önce beni ara demişti. Parça sipariş verilsin diye arıyorum açmıyor. Geçen zor bela ulaştım bir miktar kapora vermemiz lazım, parçaların gelmesi 20 günü bulur, piston bilmemnesi farklı çıkarsa ekstra 20 gün onu beklememiz de gerekir dedi. 4-5 bin ile bu iş kurtulmayacak mı diye sorduğumda şimdi de ucu açık diyor :)
Hepsine eyvallah, vakit kaybetmeden yapalım dedim. Ben sana iban atacağım dedi yine ses yok.
Yarın öbürgün ben bu araçla sorun yaşadığımda az çok telefonla kendisine ulaşamayacağımı anladım. Yani ne bileyim, iki aracı da götürdüm, bakımı yapıldı ödemesini yapana kadar ilgi alaka baya iyiydi.
Sonra muhattap bulamayınca insan kendisini biraz kullanılmış hissediyor :)) Araç 40-45 gün tamirhanede yatmasın, yer işgal etmesin diye düşünüyor da olabilir.
Neyse. Sözün özü Mithat Usta işinin ehli birisi olabilir ama periyodik bakım dışında beni sallamadı diyebilirim.
Türkiye'de özel servislere olan bakış açım biraz değişmeye başlamıştı. Sanırım yine başladığım yere döndüm.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #11 : Ağustos 13, 2018, 13:23:32 »
Türkiye'de özel servislere olan bakış açım biraz değişmeye başlamıştı. Sanırım yine başladığım yere döndüm.

Türkiye'de özel servislerin sorunu "kurumsallık" ancak bunun kullanıcı boyutu da var maalesef, bizim insanımızda kurumdan daha çok insana güven ve itimat kültürü söz konusu, büyük oranda bu sebepten bir çok özel servis sadece sahipleri, öne çıkan ustaları vs. üzerinden görüşmeler sağlayabiliyor. İnsanlarda kuruma dayalı güven oluşturabilmek gerekli olduğunu düşünüyorum., örneğin bizi aradığınızda her kiminle görüşürseniz benimle görüşmeniz ile aynı ilgi ve alakayı göreceğinizden emin olmalısınız (ki olabilirsiniz de), lakin insan faktörü burada da devreye giriyor ve kalabalık kurumsal şirketlerde çoğu zaman bu mümkün olamayabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #12 : Ağustos 13, 2018, 13:49:22 »
Türkiye'de özel servislerin sorunu "kurumsallık" ancak bunun kullanıcı boyutu da var maalesef, bizim insanımızda kurumdan daha çok insana güven ve itimat kültürü söz konusu, büyük oranda bu sebepten bir çok özel servis sadece sahipleri, öne çıkan ustaları vs. üzerinden görüşmeler sağlayabiliyor. İnsanlarda kuruma dayalı güven oluşturabilmek gerekli olduğunu düşünüyorum., örneğin bizi aradığınızda her kiminle görüşürseniz benimle görüşmeniz ile aynı ilgi ve alakayı göreceğinizden emin olmalısınız (ki olabilirsiniz de), lakin insan faktörü burada da devreye giriyor ve kalabalık kurumsal şirketlerde çoğu zaman bu mümkün olamayabiliyor.
ufuk bey sizinle bire bir görüşme sağlayamadım ama çalışanlarınızdan aldığım güzel cevaplar ve ilgi alaka size olan güvenimi pekiştirdi ve hâlâ devam ediyor o güven çünkü bir iş yerinde çalışan kişiler çoğu zaman işyeri sahibinin temsil etmektedir sizin kişiliğiniz yansır onlara belki biraz kaba tabirle olacak ama Arap atın yanında duran ya huyuna ya suyuna gider demiş atalarımız (tabi Arap atı asaleti temsil etmekte ) ama en kısa zamanda İstanbul'da olacam İNŞAALLAH yine bir Corona  almaya gidecem İNŞAALLAH servisinize uğrayacağım  ve sizinle tanışmayı ümit ediyorum çalışmalarınızda başarılar dilerim
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #13 : Ağustos 13, 2018, 14:33:02 »
Türkiye'de özel servislerin sorunu "kurumsallık" ancak bunun kullanıcı boyutu da var maalesef, bizim insanımızda kurumdan daha çok insana güven ve itimat kültürü söz konusu, büyük oranda bu sebepten bir çok özel servis sadece sahipleri, öne çıkan ustaları vs. üzerinden görüşmeler sağlayabiliyor. İnsanlarda kuruma dayalı güven oluşturabilmek gerekli olduğunu düşünüyorum., örneğin bizi aradığınızda her kiminle görüşürseniz benimle görüşmeniz ile aynı ilgi ve alakayı göreceğinizden emin olmalısınız (ki olabilirsiniz de), lakin insan faktörü burada da devreye giriyor ve kalabalık kurumsal şirketlerde çoğu zaman bu mümkün olamayabiliyor.

Selamlar,
Özel servislerin sorunu kurumsallık, müşterinin sorunu ise duygusallık.
Aslında ikisinin de çözümü "netlik". O da çok basit; emek ustanın, para müşterinindir. İşin oluru ve bedeli usta tarafından söylenir. Müşteri kabul ederse yaptırır.
Bir taraf muhattap bulamayınca, öteki taraf her gün farklı bir şey ortaya koyunca işin içinden çıkılamıyor. Olan harcadığın zamana,paraya ve verdiğin emeğe oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #14 : Ağustos 13, 2018, 14:43:49 »
Türkiye'de özel servislerin sorunu "kurumsallık" ancak bunun kullanıcı boyutu da var maalesef, bizim insanımızda kurumdan daha çok insana güven ve itimat kültürü söz konusu, büyük oranda bu sebepten bir çok özel servis sadece sahipleri, öne çıkan ustaları vs. üzerinden görüşmeler sağlayabiliyor. İnsanlarda kuruma dayalı güven oluşturabilmek gerekli olduğunu düşünüyorum., örneğin bizi aradığınızda her kiminle görüşürseniz benimle görüşmeniz ile aynı ilgi ve alakayı göreceğinizden emin olmalısınız (ki olabilirsiniz de), lakin insan faktörü burada da devreye giriyor ve kalabalık kurumsal şirketlerde çoğu zaman bu mümkün olamayabiliyor.

@Ufuk Sönmez (16363) Bey;

Sıkıntı ne kurumsallık nede bireysellik bence.Genel insan kalitemiz çok çok kötü. Esnafta,üreticide ,hizmet verende iş etiği diye bir şey yok.Ne kendine nede işine saygısı var genelimizin.Müşteri desen emeğin karşılığını vereyim derdin de değil.Onun önceliği nasıl bedavaya yaptırırım veya alırım ...

Toplum olarak dökülüyoruz.Genel ve iş ahlakı rahmetli olalı seneler olmuş,git gide çıkarcı bencil bireyler olup buna göre davranıyor yaşıyor ve sonuç bekliyoruz.

Bu ülkeyi yönetenlerde,esnafı da,memuru da marstan ithal edilmiyor..Biziz bu insanlar ve bu kadar kalitesiz olduğumuz sürece işimizde ilişkilerimizde kalitesiz oluyor olacaktırda.

İstisnai olarak işini iyi yapan dürüst bir insan bulduk mu o yüzden peşini bırakmıyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2018, 14:59:39 »
Selamlar,
Özel servislerin sorunu kurumsallık, müşterinin sorunu ise duygusallık.
Aslında ikisinin de çözümü "netlik". O da çok basit; emek ustanın, para müşterinindir. İşin oluru ve bedeli usta tarafından söylenir. Müşteri kabul ederse yaptırır.
Bir taraf muhattap bulamayınca, öteki taraf her gün farklı bir şey ortaya koyunca işin içinden çıkılamıyor. Olan harcadığın zamana,paraya ve verdiğin emeğe oluyor.

Selam,

"Netlik" ülkenin genel sorunu, ekonomide istikrar olmayınca maalesef istişarelerde de istikrar sağlanamıyor, bugün size verdiğim fiyatı yarına garanti edemiyorum, eft saatini geçirseniz fiyat değişiklikleri meydana geliyor, stok durumu ona keza, bu konuda tamamen insanları suçlu bulmak da biraz haksızlık gibi :)

Anlatmak istediğimi rakamlara dökecek olursak, sizin de malumunuz son iki haftalık durumun rakamlarla özeti şu şekilde,

01.08.2018

USD – ABD Doları %0,19 yükselişle 4,9151 TL alış 4,9298 TL satış
EUR – Avro %0,08 yükselişle 5,7402 TL alış 5,7574 TL satış

13.08.2018

USD – ABD Doları %5,82 yükselişle 6,7745 TL alış 6,7949 TL satış
EUR – Avro %5,61 yükselişle 7,7160 TL alış 7,7392 TL satış

@Ufuk Sönmez (16363) Bey;

Sıkıntı ne kurumsallık nede bireysellik bence.Genel insan kalitemiz çok çok kötü. Esnafta,üreticide ,hizmet verende iş etiği diye bir şey yok.Ne kendine nede işine saygısı var genelimizin.Müşteri desen emeğin karşılığını vereyim derdin de değil.Onun önceliği nasıl bedavaya yaptırırım veya alırım ...

Toplum olarak dökülüyoruz.Genel ve iş ahlakı rahmetli olalı seneler olmuş,git gide çıkarcı bencil bireyler olup buna göre davranıyor yaşıyor ve sonuç bekliyoruz.

Bu ülkeyi yönetenlerde,esnafı da,memuru da marstan ithal edilmiyor..Biziz bu insanlar ve bu kadar kalitesiz olduğumuz sürece işimizde ilişkilerimizde kalitesiz oluyor olacaktırda.

İstisnai olarak işini iyi yapan dürüst bir insan bulduk mu o yüzden peşini bırakmıyoruz..

Hamza bey, neredeyse 2 nesildir eğitim sistemsizliği ve sürekli değişim halinde olması etkeninin büyüklüğü ve şahsi görüşüm insanların kendi gelişimlerini durdruması neticesinde geldiğimiz nokta burası, ülkede kişi başı yıllık kitap okuma oranı istatistiklerini kıyasladığınızda vehametin büyüklüğü gözler önünde.

Yetiştirilme ve yetiştirilme eğilimi direnci sebebi ile bir türlü seviyemizi geliştiremiyoruz, tenzih ediyorum, bütün toplum hızla zengin olma ve ego tatmini üzerine kurulu kişilik üzerine çalışıyor, rekabeti kazandığı para miktarı yada yaşam standartları üzerine kuruyorlar, yaptıkları iş üzerinde en iyi hizmet kalitesini sunmak yerine en uygun fiyata en çok ürünü satmak peşinde koşuluyor, ucuzun dibi olmadığı için de sonuç hep hüsran.

Yıllardır söylerim, söylemeye de devam edeceğim, en ucuzunu arayan toplum bilincinden kurtulmadığımız sürece en ucuz insanlarla muhatap olmaktan da kurtulamayacağız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #16 : Ağustos 13, 2018, 16:09:10 »
Yıllardır söylerim........

Ne diyor büyük şair Fuzuli;

Söylesem Tesiri yok...
Sussam gönül razı değil..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #17 : Ağustos 13, 2018, 16:48:51 »
Selam,

"Netlik" ülkenin genel sorunu, ekonomide istikrar olmayınca maalesef istişarelerde de istikrar sağlanamıyor, bugün size verdiğim fiyatı yarına garanti edemiyorum, eft saatini geçirseniz fiyat değişiklikleri meydana geliyor, stok durumu ona keza, bu konuda tamamen insanları suçlu bulmak da biraz haksızlık gibi :)

Anlatmak istediğimi rakamlara dökecek olursak, sizin de malumunuz son iki haftalık durumun rakamlarla özeti şu şekilde,

01.08.2018

USD – ABD Doları %0,19 yükselişle 4,9151 TL alış 4,9298 TL satış
EUR – Avro %0,08 yükselişle 5,7402 TL alış 5,7574 TL satış

13.08.2018

USD – ABD Doları %5,82 yükselişle 6,7745 TL alış 6,7949 TL satış
EUR – Avro %5,61 yükselişle 7,7160 TL alış 7,7392 TL satış


Selamlar tekrardan,
Benim kastettiğim bu kur farkından ziyade anlık değişen huy farkı :) Dolar bu şekilde kudurmaya başlamadan önce anlaştığımız fiyattan işlemleri bir an önce başlatmak istediğimde hiç aramadıysam on kere aramışımdır farklı farklı günlerde. Çoğu zaman telefona çıkan olmadı, yanıtlandığında ise "dönüleceği" söylenip cevap verilmedi.
En son yapılıp yapılmayacağını sordum, "parça için sipariş vermek lazım iban göndereceğiz bir miktar ön ödeme yapman gerek" denildi bir haftadır ses yok.
Fiyatı kabul ediyorum, 20 gün (hatta ustanın ekstra parça çıkması halinde üzerine koyduğu 20 gün ile birlikte toplam 40 gün) beklemeyi kabul ediyorum, ama aracı bir türlü yaptıramıyorum :)
Verso'nun 240.000 bakımı için 800 küsür lira (ön balatalar dahil), Corolla'nın 100.000 bakımı için (sağ arka amortisör dahil) yine 850 küsür lira ödedim. En son olurunu sormadım, pazarlık hiç yapmadım. Bu bakımları herhangi bir yerde, hele tanıdığımda yarı fiyatına yaptırabilirdim. Belki parçalar orijinal olmayacaktı ama en kötü parçası bosch olacaktı. Benim derdim bu değildi, aracın arızası ile ilgili her kafadan çıkan farklı farklı sesleri susturmaktı. Bilgisi ve esnaflığı konusunda internetteki olumlu yorumlardan ötürü o servisi tercih ettim. 
Amma velakin toyotronic 'te böyle bir tecrübem oldu.
İlk iki arabam Toyota idi, bir eşeklik yapıp Opel almıştım üçüncüyü. Pişman olup yine Toyota'ya döndüm, ilk defa ikinci el araç aldım bu seferde Türkiye'deki ikinci el gerçeklerini görerek tecrübe ettim.
Vallahi bilemedim :d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #18 : Ağustos 13, 2018, 17:21:56 »
Selamlar tekrardan,
Benim kastettiğim bu kur farkından ziyade anlık değişen huy farkı :) Dolar bu şekilde kudurmaya başlamadan önce anlaştığımız fiyattan işlemleri bir an önce başlatmak istediğimde hiç aramadıysam on kere aramışımdır farklı farklı günlerde. Çoğu zaman telefona çıkan olmadı, yanıtlandığında ise "dönüleceği" söylenip cevap verilmedi.
En son yapılıp yapılmayacağını sordum, "parça için sipariş vermek lazım iban göndereceğiz bir miktar ön ödeme yapman gerek" denildi bir haftadır ses yok.
Fiyatı kabul ediyorum, 20 gün (hatta ustanın ekstra parça çıkması halinde üzerine koyduğu 20 gün ile birlikte toplam 40 gün) beklemeyi kabul ediyorum, ama aracı bir türlü yaptıramıyorum :)
Verso'nun 240.000 bakımı için 800 küsür lira (ön balatalar dahil), Corolla'nın 100.000 bakımı için (sağ arka amortisör dahil) yine 850 küsür lira ödedim. En son olurunu sormadım, pazarlık hiç yapmadım. Bu bakımları herhangi bir yerde, hele tanıdığımda yarı fiyatına yaptırabilirdim. Belki parçalar orijinal olmayacaktı ama en kötü parçası bosch olacaktı. Benim derdim bu değildi, aracın arızası ile ilgili her kafadan çıkan farklı farklı sesleri susturmaktı. Bilgisi ve esnaflığı konusunda internetteki olumlu yorumlardan ötürü o servisi tercih ettim. 
Amma velakin toyotronic 'te böyle bir tecrübem oldu.
İlk iki arabam Toyota idi, bir eşeklik yapıp Opel almıştım üçüncüyü. Pişman olup yine Toyota'ya döndüm, ilk defa ikinci el araç aldım bu seferde Türkiye'deki ikinci el gerçeklerini görerek tecrübe ettim.
Vallahi bilemedim :d


Merhaba,

Huy farkı konusunda yorum yapmayacağım tabi ki :)

Ancak şunu söyleyebilirim ki, orijinal parçanın temin süresi 6-8 hafta (30-40 iş günü) arası, eğer parça TME depolarında mevcut değil ise bu süre 12-16 haftaya kadar uzayabiliyor ve parçanın fiyatı sipariş ettiğiniz tarihte sabitlenmiyor, mesela kendi aracım olan Verso'ya ön tamponu tam 2.5 ay bekledim ve o sırada gelen 3. zam sonrasında zamlı fiyat ile almak zorunda kaldım, geldiği zaman ki fiyatı üzerinden faturalandırılıyor, son iki haftada yaklaşık %20-25 civarı artış mevcut, 1-3 ay arası zaman diliminde ne olacağını bir tek Allah biliyor :) sonra aracı almaya geldiğinizde biz size 10.000₺ dedik ama rakam 15.000₺'e çıktı vs. sorunları yaşayabiliyorsunuz, bu bütün markalar için geçerli.

İkinci konu, 2.0 D4-D Verso aracınızın bakımını ne zaman yaptırdınız bilmiyorum ama orijinal parçalarla 800₺ çıkması imkansız gibi, ona keza Corolla D4-D 100.000km bakımı + arka amortisör ile birlikte 850₺ orijinal parçalar ile çıkması yine imkansız gibi :) olsa olsa OES ve Aftermarket ürünler ile bu fiyatlar elde edilebilir, tabi bu bahsettiğiniz 2 yıl kadar önce değil ise...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #19 : Ağustos 13, 2018, 17:45:46 »
Merhaba,

Huy farkı konusunda yorum yapmayacağım tabi ki :)

Ancak şunu söyleyebilirim ki, orijinal parçanın temin süresi 6-8 hafta (30-40 iş günü) arası, eğer parça TME depolarında mevcut değil ise bu süre 12-16 haftaya kadar uzayabiliyor ve parçanın fiyatı sipariş ettiğiniz tarihte sabitlenmiyor, mesela kendi aracım olan Verso'ya ön tamponu tam 2.5 ay bekledim ve o sırada gelen 3. zam sonrasında zamlı fiyat ile almak zorunda kaldım, geldiği zaman ki fiyatı üzerinden faturalandırılıyor, son iki haftada yaklaşık %20-25 civarı artış mevcut, 1-3 ay arası zaman diliminde ne olacağını bir tek Allah biliyor :) sonra aracı almaya geldiğinizde biz size 10.000₺ dedik ama rakam 15.000₺'e çıktı vs. sorunları yaşayabiliyorsunuz, bu bütün markalar için geçerli.

İkinci konu, 2.0 D4-D Verso aracınızın bakımını ne zaman yaptırdınız bilmiyorum ama orijinal parçalarla 800₺ çıkması imkansız gibi, ona keza Corolla D4-D 100.000km bakımı + arka amortisör ile birlikte 850₺ orijinal parçalar ile çıkması yine imkansız gibi :) olsa olsa OES ve Aftermarket ürünler ile bu fiyatlar elde edilebilir, tabi bu bahsettiğiniz 2 yıl kadar önce değil ise...
Verso'yu geçtiğimiz Temmuz başı, Corolla'yı ise Temmuz sonu götürdüm. Fiyatlar yüksek mi düşük mü anlamadım :) Orijinal parçalarla bakım fiyatları daha mı yüksek? Bir de buradan mı darbe yedik :) :)