Ancak vites ne kadar yuksekse yani shift isigina bakarak yukselltigimiz takdirde yakit orannida ona gore cogalma gibi bi durumda var.3.viteste 70 le giderken 4.vitesle 70le gitmek yakit olarak farkli gibi geldi bana.4 vitese attigimizda arac daha fazla yakit aliyor
Yakıtın ölçülmesi hangi devirde kaç km ile gittiginize bağlıdır.hangi viteste gittiginize bakmaz. Verdiginiz örnekte 3.viteste 70 ile 5000 devirle giderken 4.viteste 70 km yi 3000 devirle gidersiniz. Doğal olarak daha az yakarsiniz.
Önemli bir nokta, arabaları nominal değerde kullanın. 5.viteste 50 ile gitmek ne kadar yanlış ise 2.viteste 50 ile gitmek o kadar yanlıştır.
Aracınızı tanımak şudur : her vites ile kaç km gidiyor ölçün. D4d için 1.vites 40 km, 2.vites 80 km, 3.vites 110 km, 4.vites 150 km 5.vites 150+
Hangi viteste kaç devirde max tork üretiyor onu öğrenin. D4d için 2100-2500 d/d idealdir. Max torku 3800 d/d üretir.
Ona göre rahat rahat kullanırsınız.
Not:kendi arabam için yokuş çıkarken e modunda 2100 devirde iktisat yapicam diye vites değiştirince araba yığılıyor ve 2.viteste yokuşu çıkamadığı için tekrar bire alıyor ve araba yokuşta duruyor. Spor tuşuna basınca 3200 devirde turbo devreye girmişken araba 30km hıza ulaşırken 2.vitese alınca 2.viteste 1500 devirle başlayıp yokuşu uçarak tamamlıyor. Keşke yokuşu algılayan bir sensor ile bunu kendi yapsaydı