Gönderen Konu: Yeni Corolla Çekiş Sorunu  (Okunma sayısı 13679 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #40 : Haziran 20, 2014, 22:02:42 »
Aptal elektronik devre...

Telli gaz pedalina kurban olayim hersey bana ait :lol:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #40 : Haziran 20, 2014, 22:02:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #41 : Haziran 20, 2014, 23:22:48 »
gaz telinin bir özelliği yok. her devirde en verimli ayarı arabanın yapması daha iyi. hissiyat olarak kötü olabilir ama teknolojik gelişimdir , kullanımına alışmamız gerek..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #42 : Haziran 21, 2014, 02:27:21 »
gaz telinin bir özelliği yok. her devirde en verimli ayarı arabanın yapması daha iyi. hissiyat olarak kötü olabilir ama teknolojik gelişimdir , kullanımına alışmamız gerek..

Teknoloji ilerlemesine bir lafim yok ama gaz pedali telli oldugunda hersey surucuye ait ekonomi modu da performans modunda da
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #43 : Haziran 21, 2014, 10:13:53 »
 Bende de Advance Muldrive S var aynı sorunu ben de hissediyorum. Daha önce Ford Mondeo dizel otomatik kullandım, rampalarda gaza basınca araç vitesi otomatik olar düşürür ve atak yapardı. Ancak Toyotada bu sistem yok, ne kadar gaza basarsan bas atak yapmıyor, mecburen manüel moduna geçiyorum. Alışamadım yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 16100
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #44 : Haziran 21, 2014, 11:30:25 »
Atak yapmasini istediginde gaz pedalini sonuna kadar basip bir de oyle deneyin. :)
2013 Corolla 1.6 Premium MultiDrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #45 : Haziran 21, 2014, 11:45:07 »
Shift ışığı, en ekonomik sürüş çıkartmak için Öneri anlamında yanar.

Bu ışık yandığında, daha üst devirlere çıkmamalısınız yoksa arıza veya hasar oluşur anlamına Gelmez..!

132 beygirlik bir motorda çekiş sorunu diye bir şey söz konusu olamaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #46 : Haziran 21, 2014, 14:33:20 »
Bazı ağır kasalara maalesef 1.6 olmuyor.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #47 : Haziran 21, 2014, 14:39:16 »
Bugün Mustafakemalpaşa-Bursa-Orhaneli-Harmancık-Tavşanlı yolunu kullandık. 3 kişiydik arabada.Bursa-Harmancık arası çıkışlı inişli idi.bana mısın demedi araba.çok mu yavaşladık önde kamyon mu vardı,sporta bastım devam ettim.koltuğa yapıştırdı beni.diğer arabalar normal giderken beni geçmeye çabalayanlar ben yokuşta geçince bakıp kaldılar [emoji4] bence kullanıcıya bağlı ,gaza basın devam :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8200
  • Model Yılı: '13
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #48 : Haziran 30, 2014, 13:20:09 »
mrhaba arkdslar ben aranızda yeniyim..ben de aracımın kalkısta sıkıntı yaratmadığını yalnız hafif rampada bile cok cabuk vites düşürmemi istediğini,gaz versem dahi diğer aracımız olan 2005 corolla gbi tepki vermediğini gördüm..düz yolda 132 hp yi hissedıyorum ama gelgelelım rampada tık yok...sanırım aracın bıraz daha alışması gerekıyor..gerci 8000 oldu daha ne kadar gerekır bılemem..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #49 : Haziran 30, 2014, 13:32:53 »
mrhaba arkdslar ben aranızda yeniyim..ben de aracımın kalkısta sıkıntı yaratmadığını yalnız hafif rampada bile cok cabuk vites düşürmemi istediğini,gaz versem dahi diğer aracımız olan 2005 corolla gbi tepki vermediğini gördüm..düz yolda 132 hp yi hissedıyorum ama gelgelelım rampada tık yok...sanırım aracın bıraz daha alışması gerekıyor..gerci 8000 oldu daha ne kadar gerekır bılemem..

Eski kasaların motor teknolojisi farklı daha seriler ve daha fazla yakıyorlar, yenileri valvematic'ler daha ekonomi odaklı, max hp'yi almak daha zor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #50 : Haziran 30, 2014, 13:44:35 »
Yüksek vites düşük devir her zaman daha az yaktırır, bu örnekte  4. vites 70 le gitmek daha ekonomik olacaktır.

Tabi şunu da eklemekte fayda var: Düşük devir-yüksek vites kullanımı yakıt ekonomisinde etkilidir ancak benzinli araçlar için bu böyledir. Dizel bir araçta düşük devir  yüksek viteste uzun süreli hareket edilirse ve araç bu şekilde kullanılmaya devam ederse mazot pompasına zarar verilmesi muhtemeldir. Yakıttan tasarruf sağlansın derken bir kaç binlira zarara uğranabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #51 : Haziran 30, 2014, 16:11:44 »
Tabi şunu da eklemekte fayda var: Düşük devir-yüksek vites kullanımı yakıt ekonomisinde etkilidir ancak benzinli araçlar için bu böyledir. Dizel bir araçta düşük devir  yüksek viteste uzun süreli hareket edilirse ve araç bu şekilde kullanılmaya devam ederse mazot pompasına zarar verilmesi muhtemeldir. Yakıttan tasarruf sağlansın derken bir kaç binlira zarara uğranabilir.

Mustafa bey, diesel motorların özelliği zaten büyük vites düşük devirdir, hiç bir motorda böyle kullanımla yakıt pompasına zarar veremezsiniz, yakıt pompaları ile devir sayılarının hiç bir bağlantısı yoktur. 

Mesaj Birleştirildi: Haziran 30, 2014, 16:13:51
Eski kasaların motor teknolojisi farklı daha seriler ve daha fazla yakıyorlar, yenileri valvematic'ler daha ekonomi odaklı, max hp'yi almak daha zor.

Doğru. Fakat bu sadece Valfmatikten dolayı değil, işletim sisteminin bütünü olarak.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #52 : Haziran 30, 2014, 16:20:44 »
Tekin Bey,

Dizel motorların yapısı dediğiniz gibi düşük viteste yüksek güç sağlamaktır. Bu, mazotun yanma yapısına göre dizel motorun dizayn edilmesinden kaynaklanan bir durumdur. Ya da bize askeri okulda yanlış öğretildi, ben bu şekilde hatırlamaktayım. ;) Ancak dizel bir araçta bunun sınırlarını zorlayacak kadar, hatta zaman zaman aracı titretecek kadar düşük devirde yüksek viteste araç kullanmak mazot pompasına yüklenecek basınç nedeniyle tehlikelidir. Bu yüzdendirki özellikle dizel araçları devrini bularak ilerlemek daha faydalı olacaktır. Dizel araçların ne çok yüksek ne de çok düşük devirlerde kullanılması tavsiye edilmez. Dizeli bırakalım 96 model AE101'in bile kullanım kitapçığında çok düşük devirde yüksek viteste kullanılmasının sakıncalı olduğuna dair bilgiyi kendi aracımın kullanma kitapçığında okudum.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 30, 2014, 16:25:31
Bir önceki aracım dizel 1.5 crdi cerato idi. Onunda kullanım kitapçığında böyle bir uyarı olduğunu hatırlamaktayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #53 : Haziran 30, 2014, 17:45:03 »
Normal bi binek araçta aracın tork ve güçüne göre en uygun devir vites oranı belirlenmeli.Mesela kendi aracımda 2400 devir de değişiyorum ve bayılma ya da titreme gibi sorunlar olmuyor. :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #54 : Haziran 30, 2014, 18:03:02 »
Tekin Bey,

Dizel motorların yapısı dediğiniz gibi düşük viteste yüksek güç sağlamaktır. Bu, mazotun yanma yapısına göre dizel motorun dizayn edilmesinden kaynaklanan bir durumdur. Ya da bize askeri okulda yanlış öğretildi, ben bu şekilde hatırlamaktayım. ;) Ancak dizel bir araçta bunun sınırlarını zorlayacak kadar, hatta zaman zaman aracı titretecek kadar düşük devirde yüksek viteste araç kullanmak mazot pompasına yüklenecek basınç nedeniyle tehlikelidir. Bu yüzdendirki özellikle dizel araçları devrini bularak ilerlemek daha faydalı olacaktır. Dizel araçların ne çok yüksek ne de çok düşük devirlerde kullanılması tavsiye edilmez. Dizeli bırakalım 96 model AE101'in bile kullanım kitapçığında çok düşük devirde yüksek viteste kullanılmasının sakıncalı olduğuna dair bilgiyi kendi aracımın kullanma kitapçığında okudum.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 30, 2014, 16:25:31
Bir önceki aracım dizel 1.5 crdi cerato idi. Onunda kullanım kitapçığında böyle bir uyarı olduğunu hatırlamaktayım.

Diesel Motor o kadar çok titremelidirki, egzantrik mili tahrikli pompa anlık durma ve basınç üretir hale gelmelidir, bu şartlarda belki pompa içindeki yumuşak aksamda anlık yüksek basınç oluşabilir!?. Fakat günümüz işletim sistemlerinde motoru o derecede titretmekte ayrı bir beceridir.

Bahsettiğiniz bu kötü durum daha çok eski usül diesel pompalarda oluşurdu zira onlarda mazot pompaları kayış veya zincir tahrikli olup pompalar farklı yapıya sahiplerdi . Şimdiki sistemlerde, pompalar her devirde sabit basınç üretebilmekte, fazla yakıt ve basınç depoya geri dönmektedir.
Benzinli araçlarda da aynı şekilde yakıt deposu içinde konumlandırılmış elektrikli dalgıç motor sürekli sabit basınç/debi ile motora yakıt yollar ve tüketilmeyen fazla yakıt depoya geri döner. Benzinli motorlarda yakıt pompası tamamen bağımsızdır.

Eski tabirle, avans vurduracak kadar düşük devirde, piston yüzdürecek kadar yüksek devirde kullanmak, hangi yakıtla çalışırsa çalışsın, genel olarak motor için elbette iyi değildir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #55 : Temmuz 01, 2014, 08:48:52 »
...Eski tabirle, avans vurduracak kadar düşük devirde, piston yüzdürecek kadar yüksek devirde kullanmak, hangi yakıtla çalışırsa çalışsın, genel olarak motor için elbette iyi değildir.

Gerçekten güzel özetlemişsiniz, teşekkürler. Ancak bir dizel araç daha alacak olursam modeli fark etmez onu da mümkün mertebe devrinde kullanmaya özen gösterirdim. Bu benim kanaatimdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #56 : Temmuz 03, 2014, 00:32:13 »
Çekiş sorunun tek sebebi devlet. 5.15 benzi varken araba çekse neee çekmese nee. Devir 2400 bandına geldiğinde depodan teker teker bozuk para sesi duyuyorum neredeyse 15 gündür deviri 4000 üzerine çıkartmıyorum çıkarttıysamda 2yi geçmez psikolojik olarak arabaya çamur atıyoruz onun tek suçunun elektronik gaz pedalı olması :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #57 : Temmuz 03, 2014, 03:28:47 »
bizde de advance otomatik var ve kalkışları filan oldukça iyi.hani otomatik olmasına rağmen ivmeyi bir anda çok güzel kazanıyor.eco ışığında kullanınca dediğiniz doğru çok yavaş gelir ama başka arabaya geçin 2.devir de habire vites değiştirin aynı durumu orada da yaşarsınız.size tavsiyem o ışığı pek dikkate almayın kalkışlar da daha atik olmak istiyorsanız.ve bu arabalar bir passat manuel dizel ve jetta otomatik dizele kalkışlar da güzel bir fark atıyor eğer bunu atik bulmuyorsanız onlar ne yapsın :))
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #58 : Temmuz 08, 2014, 20:56:32 »
Bende de 1.6 advance Muldrive S var ben de aynı sorunu yaşıyorum.Bilhassa rampalarda  gaz pedalını sonuna kadar bassam da arac hızlanmıyor, ancak önceden rampaya gelmeden belirli hız kazandırılırsa rampa çıkışları iyi oluyor. sanki 132BG değl gibi.Daha evvel 130 BG Ford Mondeo(TDCİ) kullandım, rampalarda böyle bir sorunla karşılaşçmamıştım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #59 : Temmuz 08, 2014, 21:40:00 »
çekiş sorunu yaşayanlardan Toyota araçları geri alsın artık o zaman yada satın rahat edin.piyasada bulunan çoğu turbo motordan daha iyi bi atmosferik motor bu araçta mevcut,sıkıntı araçta değil sadece. otomatik kullanıcıları sport tuşunu kullanın manuel kullanıcıları vites düşürün üst devirleri kullanın. sakin kullanımda performans beklemeyin shift ışığına eco ışığına uyupta çok atiklik beklemeyin .
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara