Gönderen Konu: Yeni Corolla Çekiş Sorunu  (Okunma sayısı 13687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • yok
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 15, 2014, 14:21:49 »
merhaba bende aynı araçtan var 1,6 benzinli vallahi hiç çekiş sorunu yaşamadım gaza basınca hani roket derler ya onun gibi fırlıyor çok seri bir araç eski aracımla yolda kritik bir mesafede sollama yapamazdım korkardım bunda insan aracı tanıdıkça emin oluyor ve basıp geçiyorsun kendi şeridine karşıdan gelen lede baya mesafe kalıyor en çok o huyunu seviyorum arabamın.
fakat bende şunu merak ediyorum çevre yollarda giderken eğer hava rüzgarlı ise ve araçta yanlızsam sanki biraz rüzgar alıyor hanı ne derler bilmiyorum bi o zaman hızlı gitmiyorum çünkü savuracak gibi oluyor. çözemedim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 15, 2014, 14:21:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #21 : Haziran 15, 2014, 16:54:43 »
Birazda size bagli sanirim.normal kullanisimda sizin dediginiz gibi ama yuklendigin zaman oylede bi kalkiyoki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2014, 00:58:54 »
Bencede kullanım tarzınızı gözden geçirin .Bizde de araba bendeyken farklı, babamdayken farklı karakteristiğe bürünüyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2014, 01:43:15 »
Elektronik stabilize sistemleri devre dışı bırakacak yeri ve zamanı elbet vardır,aracı limitlerde görmek istersek mesela.bazı test videolarında sistemleri özellikle devre dışı bırakıyorlar ona rağmen araç savrulmuyor.ben aracı tam manasıyla tanımadığınızı düşünüyorum.honda kullanıcılarının tamamına yakını araçtaki güce hayranlar (civic 125 hp 157 Nm tork).132 Hp 160 Nm tork nasıl yetmez hayret.atmosferik bir motor,turbolu gibi sert tepkiler veremez.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #24 : Haziran 16, 2014, 02:23:31 »
Araclar artik eski D siniflari kadar agirlar onceden avensis 1200-1300 kg iken simdi corolla bu agirlikta en buyuk etken bu. 2. Etken gaz pedallari telli sistem degil veya direk cart diye acilan elektroniklerden degil bu da dogal olarak size eksi olarak gibi yansiyor. Birde Ahmet abinin bahsettigi klasik valvematic olayi var ekonomi modunda iken arac subaplari ekonomiye gore aciyor kapatiyor. Simdi 2. Dedigim gaz pedali.muhabbetine gelirsek neden yapilmis derseniz soyle dusunun ozellikle 2001 vvti kullananlar araclarda siz gaza ne kadar basarsaniz basin aynisini algiliyordu ozellikle sehirici kafa burun sallaya sallaya kalkiyordunuz peki cok mu iyiydi ? Tabikide hayir aracta konfor kalmiyor. Gaz pedallari gelistikce konfor ustune gitmeye basladilar ani gaz ve frende ne oluyor yaninizdaki insanin kafasi bi one bi geri gidiyor degil mi ? Bunu engellemenin tek olayi gaz tepkisini yavaslatmaktir ki oyle yapilmis eger siz yesil isigin yanmasina 1-2 saniye kala gazi coktan ayarlamis olup hic kayipsiz kavramaya gevmek istiyorsaniz deneyin dedigimi farki gorursunuz. Ayrica valvematic motor asiri derecede atak bi motor hizli devir cevirmeyi seven motor ust devirleri felaket derecede hizli 3500-6500 arasi nasil bitiyor anlayamazsiniz gaz pedalina biraz daha yuklenerek arabanizi tanimaya calisin her devri deneyip fikir sahibi olun ki arac gerektigi durumlarda neler yapabiliyor o zaman gorun yoksa sadece 3000 devirde kullanmak araci tanimak falan degildir. Saygilarimla
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2014, 09:38:43 »
Ercümen bey siz haklı olabılırsınız belkıde arabayı tanımak lazım yüksek devir falan daha hıç denemedik deneyemıoruz ki shift ışığı 2000 devirde yanıyor bu ne böyle arabaya konsantre olamıyoruz ya araba tatlı tatlı gidiyor shift ışığı vites düşür ışığı yanıyoor araba devir almamış shift ışığı vites yükselt diyor çok buyuk saçmalık ya araba devrini almadan vitesmi yükselir vites yükseltıyorum arabanın içinde kasılıyorum resmen..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2014, 11:14:53 »
Tartışma bana ilginç geldi. Bende yeni kasa Auris kullanıyorum (1.6 Valvematic CVT). Aracı oldukça yumuşak kullanırım. Şu anda ortama yakıt tüketimi 7.8 lt/100 km. Buna rağmen seri  bir araç olduğunu düşünüyorum. Ani hızlanma gereken durumlarda hiç sorun çıkarmıyor. İlk hızlanması da oldukça iyi. Belki Auris'de ve Corolla'da kullanılan motorların ayarı farklı olabilir (+CVT). Kullanma tarzı ve önceden kullanılan araç da önemli bu yavaşlık hissini değerlendirmek için. Daha önce kullandığım 1.33 bile (düz yolda!) iyi hızlanıyordu. 
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #27 : Haziran 16, 2014, 11:34:27 »
vites değiştirmek için 5500 deviri kullanın 1. vitesten 2. vitese geçerken önün kalktığını göreceksiniz. vitesleri değiştirirken hızlı davranın. ayağınızı debriyaj üstünde bekletmeyin.

bence siz yinede sakin kullanarak corolanın tadını çıkarın. :tamam:
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2014, 11:39:43 »
shift ışığı izin vermıyoki 5500 devire çıkalım 2000 devir dedımı shift ışığını vites yükselt diye gözümüze sokuyor hemen çekiyoz gazdan ayağımızı amman bışey olmasın diyeee yaaa acaba bu shift ığınını dikkate almasak nolur arabaya bır zararı olurmu gerçi dikkate alınnca zararlı olucak gıbı ama neyse

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2014, 12:07:00 »
shift ışığı izin vermıyoki 5500 devire çıkalım 2000 devir dedımı shift ışığını vites yükselt diye gözümüze sokuyor hemen çekiyoz gazdan ayağımızı amman bışey olmasın diyeee yaaa acaba bu shift ığınını dikkate almasak nolur arabaya bır zararı olurmu gerçi dikkate alınnca zararlı olucak gıbı ama neyse

Shift uyarılarını dikkate almazsanız bir şey olmaz sadece daha yüksek devir çevirip biraz fazla yakarsınız. Shift, motorun en doğru devirde en ekonomik olarak kullanılmasına yönelik yapılmış bir sistem.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #30 : Haziran 16, 2014, 12:09:33 »
Valfmatik motorun karakteristik özelligi.

Düşük devirde subaplar ekonomik konumda oldugundan ani performans isteklerine cevap verememesi normal.
sanırım 2000-2001 modellere göre kıyaslandığında atiklik konusundaki eksikliğin nedeni elektroniksel/yazılımsal bazı sistemlerin artık var olması (antipatinaj v.s.) eski 2000 corolla kullanıcısı olarak, evet canavar gibi arabaydı, hopluyordu aslan parçası...
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #31 : Haziran 17, 2014, 00:37:04 »
Ercümen bey siz haklı olabılırsınız belkıde arabayı tanımak lazım yüksek devir falan daha hıç denemedik deneyemıoruz ki shift ışığı 2000 devirde yanıyor bu ne böyle arabaya konsantre olamıyoruz ya araba tatlı tatlı gidiyor shift ışığı vites düşür ışığı yanıyoor araba devir almamış shift ışığı vites yükselt diyor çok buyuk saçmalık ya araba devrini almadan vitesmi yükselir vites yükseltıyorum arabanın içinde kasılıyorum resmen..

Shift ışığı sizi gaza bastığınız oranların sonuna geldiğinde yanar eğer dip gaz yapıp gazlamaya geçerseniz o ışık belli bir süre yanmaz yani deneyin 1-2-3 viteslerin sonunu görün 6400 rpm gibi o zaman arabanın ne olduğunu göreceksiniz cidden farklı bir araç havasına bürünecek
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #32 : Haziran 19, 2014, 20:16:39 »
Shift uyarılarını dikkate almazsanız bir şey olmaz sadece daha yüksek devir çevirip biraz fazla yakarsınız. Shift, motorun en doğru devirde en ekonomik olarak kullanılmasına yönelik yapılmış bir sistem.
Ancak vites ne kadar yuksekse yani shift isigina bakarak yukselltigimiz takdirde yakit orannida ona gore cogalma gibi bi durumda var.3.viteste 70 le giderken 4.vitesle 70le gitmek yakit olarak farkli gibi geldi bana.4 vitese attigimizda arac daha fazla yakit aliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #33 : Haziran 19, 2014, 22:19:46 »
bu shift olayında anlaşılamayacak bir durum yok. otomatik şanzımanda nasıl araç gaz pedalına basma miktarınıza göre farklı devirlerde vites değiştiriyorsa shift uyarısı da sizi arkadaşların belirttiği gibi o an içinde bulunduğunuz duruma göre en ekonomik konuma ulaştırmaya çalışacak şekilde çalışır. gaza öyle bir yüklenirsiniz ki 4500-5000 devire kadar shift ışığı yanmaz. pedal altında yumurta varmış gibi kullanırsanız 60 km/sa hızla giderken 6. vitese geçmenizi önerir. 92 model tempra'da bile vardı "economy-power" şeklinde iki farklı ışık.

hiçbir şey olmasa bile yol bilgisayarı verilerini takip ederseniz birkaç deneme yanılma ile aracın hangi durumlarda nasıl tüketim sergilediğini kendiniz bulabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #34 : Haziran 19, 2014, 22:22:04 »
Ancak vites ne kadar yuksekse yani shift isigina bakarak yukselltigimiz takdirde yakit orannida ona gore cogalma gibi bi durumda var.3.viteste 70 le giderken 4.vitesle 70le gitmek yakit olarak farkli gibi geldi bana.4 vitese attigimizda arac daha fazla yakit aliyor

Yüksek vites düşük devir her zaman daha az yaktırır, bu örnekte  4. vites 70 le gitmek daha ekonomik olacaktır.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #35 : Haziran 19, 2014, 22:26:09 »
Yüksek vites düşük devir her zaman daha az yaktırır, bu örnekte  4. vites 70 le gitmek daha ekonomik olacaktır.

her zaman değil. 2000 d/dak altında tüketim devir düştükçe artıyor. önemli olan aracın motor devri, vites değil.

en doğrusu ulaşılmak istenen hıza çabuk bir şekilde ulaşmak ve sabit hızda devir çok düşük kalmayacak şekilde uygun olan en yüksek vitesi tercih etmek. o zaman gerçekten ekonomiden bahsedebilir, fabrika verilerinin bile altına inebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #36 : Haziran 19, 2014, 22:27:55 »
her zaman değil. 2000 d/dak altında tüketim devir düştükçe artıyor. önemli olan aracın motor devri, vites değil.

en doğrusu ulaşılmak istenen hıza çabuk bir şekilde ulaşmak ve sabit hızda devir çok düşük kalmayacak şekilde uygun olan en yüksek vitesi tercih etmek. o zaman gerçekten ekonomiden bahsedebilir, fabrika verilerinin bile altına inebiliriz.

Aslında aynı şeyden bahsediyoruz, bu arada fabrika verilerinin altına inilmesi bence hayal :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #37 : Haziran 20, 2014, 13:09:57 »
Sport modunu kullanmak bir çözüm olabilir mi? Benimki Auris ve sport modu ile kalktım mı sırtın koltuğa yapışması gerçekleşiyor (ya da ban öyle geliyor)...
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #38 : Haziran 20, 2014, 14:48:18 »
Aslında aynı şeyden bahsediyoruz, bu arada fabrika verilerinin altına inilmesi bence hayal :)
anlık (belki 1 dakikalık kısa bir süreçte) inilse de ortalama bir yolculukta inmek imkansız.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla Çekiş Sorunu
« Yanıtla #39 : Haziran 20, 2014, 15:22:22 »
Sport modunu kullanmak bir çözüm olabilir mi? Benimki Auris ve sport modu ile kalktım mı sırtın koltuğa yapışması gerçekleşiyor (ya da ban öyle geliyor)...

Sport mod zevklidir, kısmen tatmin edici olabilir, ancak devamlı kullanımda yakıt olarak üzer, araç kullanmaktan aldığınız zevki bir anda götürebilir, bu dengeyi herkes kendi ihtiyaç ve imkanlarına göre ayarlayabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.