0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2011 Verso 1.6 Elegant BRC LPG aracım ile rampaya 120km hız ile giriyorum rampa az uzun ise 80km ye kadar düşüyorum.Dizel motorlarda bu tip durumlar söz konusu değil. Rampa uzunluğu ne olursa olsun performanstan hızdan birşey kaybetmez.Sollamalarda heleki rampadaki sollamalarda bu performansın önemini büyük ölçüde farkedersiniz.Verso dizel motor ve hangi devirde hangi gücü ürettiğine baktığımızda dizel motor tartışmasız tam not alır arkadaşlar.Motor özellikleri: 1.8 Valvematic benzinli Multidrive S 1.6 Valvematic benzinli 6 İleri Vites 1.6 D-4D Dizel 6 İleri Vites Supap mekanizması: 16 Subap, Üstten çift egzantrikli 16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC), 16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC) (DOHC), Valvematic v Valvematic ve Dual VVT-iMotor hacmi: 1798 cc 1598 cc 1598 ccMaksimum Güç (PS): 147 132 112Maksimum güç: 108/6400 KW/dd 97/6400 KW/dd 82/4000 KW/ddMaksimum tork: 180/4000-4000 Nm/dd 160/4400-4400 Nm/dd 270/1750-2250 Nm/ddMaksimum hız: 185 km/sa 185 km/sa 185 km/saHızlanma (0-100 km/sa): 11,1 sn 11,7 sn 12,7 sn
Benzinli araçlar dizellere göre her zaman daha performanslıdır, aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusun olduğunda..Düşülen başlıca hata, dizel motorlarda 2000-2500dd lerde alınan gücü, aynı devirlerde benzinli motorlarda beklemek.Siz atmosferik motoru ,3000devirlerde, yani tam gücünü üretemediği devirlerde rampaya vurur iseniz, birde lpg takmışsanız ve vites küçültmez iseniz, araç 1500devirlere de düşer, 50-60kmh lara da, hatta titreye titreye bayılıp, stop bile edebilir. bu tamamen aracı randımanlı kullanabilmekle alakalı. Benzinli motorlar maksimum güçlerini daha yüksek devirlerde üretir ve daha kısa bantlarda korur, 4500-6500dd. Bu devirleri kullanır iseniz, aracınızın, dizel araçların performansından çok daha iyi performans ürettiğini rahatça tatbik edebilirsiniz. 1500-1600kg benzinli atmosferik araçla 2000devirde rampa tırmanmak oldukça ütopiktir.
Benzin dizele oranla daha yanıcı, uçucu ve akışkandır. Benzinin bu özelliği araçların motorlarına da yansır ve ilk kalkışlarda daha seri bir özellik gösterir. Yazınızda aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusu olduğunda benzinli aracın daha performanslı olacağını belirtmişsiniz. Aslında böyle değildir. Şayet düz yoldaki performanstan bahsetseydiniz tamam ama bir genelleme söz konusu olduğunda maalesef tamam değil.İki adet avensis düşünelim. Biri benzinli 2.0 motor 150 bg. 170nm tork diğeri ise 2.0 D4D dizel 130 bg 300nm tork. Araçlarda azami istihap haddinde yük bulunsun. Diyelimki ikisi de 700 kg. yük ile %7 eğimde bulunan ve 5 km boyunca uzanan rampalı bir yokuş tırmansın ve vites düşürmek zorunda kalsın. İşte burada dizelin daha performanslı olacağını ve kesinlikle benzinliden çok daha rahat bir şekilde o yolu katedeceğini görürüz. Düz yolda benzinin avantajı 6 hatta 7 bin devir çevirebilmesidir. Ancak benzinli motor ne korum,adar fazla devir çevirirse çevirsin ne kadar yokuşa yüksek devirde girerse girsin yokuşta ve yüklü durumlarda dizelin performansına boyun eğmeye benzinli motor mahkumdur. Yokuşa uygun hızla girme olayına ve devirli kullanmaya ise kesinlikle katılıyorum. Selam aynen size katılıyorum.Daha öncede belitrmiştim.dört sene 2008 105 dizel caddy kullandım.şu an 2011 1.6 benzinl-lpg verso kullanıyorum,arada dağlar kadar fark var.muhtemelen dizel versoda aynıdır.tork+turbo olayı işi değiştiriyor.araba turboya geçtimi,sırtınız koltuğa yapışıyor.
Merhaba, konu ilgimi çekti, şimdi tamamen cahilligimden ötürü soruyorum : Dizel bu kadar üstünse eğer neden f1 araçları ve diğer bütün perfirmans araçları benzinli motor kullaniyor, özellikle dağ bayır aşan ralli araçları? ?? Çok merak ettim