Gönderen Konu: verso 1.6d4d  (Okunma sayısı 13532 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
verso 1.6d4d
« : Mayıs 07, 2014, 14:47:06 »
Arkadaşlar,merhaba verso1.6d4d kullanan arkadaşlar var mı?yakıt tüketim ş.içi ,ş.dışı kaç litre yakıyor.bir depo ile ne kadar yol gidiliyor.Yardımcı olurmu sunuz.

Toyota Club Türkiye

verso 1.6d4d
« : Mayıs 07, 2014, 14:47:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #1 : Mayıs 08, 2014, 09:09:23 »
evet bu aracı alıp henüz kullanan varmı ?
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #2 : Mayıs 08, 2014, 09:27:23 »
Hala cevap gelmediğine göre forumda 1.6 dizel Verso'yu alıp kullanan ya da yorumlayacak yok galiba.  :-\
Takipteyim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #3 : Mayıs 08, 2014, 09:39:26 »
Bu araçtan alan yok galiba :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #4 : Mayıs 08, 2014, 10:33:18 »
  Yolda henüz 2 defa denk geldim ben de bu araca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #5 : Mayıs 08, 2014, 11:42:14 »
genel anlamda zaten bizim versolardan bir farkı yok sadece dizel motorun verimli olup olmadığı merak konusu tabi şu an, ancak duyduğum bilgiler gayet stabil olduğu ve torkunun başarılı bulunduğu yönde, birde otomatik olarak piyasa verseler rakiplerine iyi bir alternatif olabilir :)     tabi bu arada otomotiv sektörünün önemli ölçüde daraldığıda göz önünde bulundurulmalı, zaten kaç araç satıldı ki yılbaşından bu yana bunun kaçı verso dizel görmek lazım
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Verso konforlu bir araç idi...
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: verso 1.6d4d tartışmasız "TAM PERFORMANS"
« Yanıtla #6 : Mayıs 11, 2014, 14:20:37 »
2011 Verso 1.6 Elegant BRC LPG aracım ile rampaya 120km hız ile giriyorum rampa az uzun ise 80km ye kadar düşüyorum.
Dizel motorlarda bu tip durumlar söz konusu değil. Rampa uzunluğu ne olursa olsun performanstan hızdan birşey kaybetmez.
Sollamalarda heleki rampadaki sollamalarda bu performansın önemini büyük ölçüde farkedersiniz.
Verso dizel motor ve hangi devirde hangi gücü ürettiğine baktığımızda dizel motor tartışmasız tam not alır arkadaşlar.

Motor özellikleri:         1.8 Valvematic benzinli Multidrive S         1.6 Valvematic benzinli 6 İleri Vites               1.6 D-4D Dizel 6 İleri Vites     
Supap mekanizması:        16 Subap, Üstten çift egzantrikli            16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC),      16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC)
                                             (DOHC), Valvematic v                                 Valvematic ve Dual VVT-i

Motor hacmi:                            1798 cc                                                          1598 cc                                                     1598 cc

Maksimum Güç (PS):                   147                                                               132                                                           112

Maksimum güç:                       108/6400 KW/dd                                       97/6400 KW/dd                                           82/4000 KW/dd

Maksimum tork:                  180/4000-4000 Nm/dd                               160/4400-4400 Nm/dd                                270/1750-2250 Nm/dd

Maksimum hız:                            185 km/sa                                                  185 km/sa                                                 185 km/sa

Hızlanma (0-100 km/sa):               11,1 sn                                                       11,7 sn                                                     12,7 sn
VW den sonra TOYOTA güzel bir seçimdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d tartışmasız "TAM PERFORMANS"
« Yanıtla #7 : Mayıs 11, 2014, 14:48:44 »
2011 Verso 1.6 Elegant BRC LPG aracım ile rampaya 120km hız ile giriyorum rampa az uzun ise 80km ye kadar düşüyorum.
Dizel motorlarda bu tip durumlar söz konusu değil. Rampa uzunluğu ne olursa olsun performanstan hızdan birşey kaybetmez.
Sollamalarda heleki rampadaki sollamalarda bu performansın önemini büyük ölçüde farkedersiniz.
Verso dizel motor ve hangi devirde hangi gücü ürettiğine baktığımızda dizel motor tartışmasız tam not alır arkadaşlar.

Motor özellikleri:         1.8 Valvematic benzinli Multidrive S         1.6 Valvematic benzinli 6 İleri Vites               1.6 D-4D Dizel 6 İleri Vites     
Supap mekanizması:        16 Subap, Üstten çift egzantrikli            16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC),      16 Subap, Üstten çift egzantrikli (DOHC)
                                             (DOHC), Valvematic v                                 Valvematic ve Dual VVT-i

Motor hacmi:                            1798 cc                                                          1598 cc                                                     1598 cc

Maksimum Güç (PS):                   147                                                               132                                                           112

Maksimum güç:                       108/6400 KW/dd                                       97/6400 KW/dd                                           82/4000 KW/dd

Maksimum tork:                  180/4000-4000 Nm/dd                               160/4400-4400 Nm/dd                                270/1750-2250 Nm/dd

Maksimum hız:                            185 km/sa                                                  185 km/sa                                                 185 km/sa

Hızlanma (0-100 km/sa):               11,1 sn                                                       11,7 sn                                                     12,7 sn


Herşey tork değil.
Sonuçta dizellerin motoru daha düşük devirli olduklarından devirleri çabuk keslirler.
Bu nedenlede şanzımanları daha uzundur, uzun şanzımanda benzinliye oranla torkun tekere daha düşük iletilmesine neden olur.

Ancak her ne kadar motorun tekerlekteki tork kaybı, uzun şanzımandan dolayı benzinliden daha fazla kayıp olsada her zaman benzinlinin tekerlege ilettigi torktan dizel aracınkisi daha fazladır.

Bu sonuç 0-100 Km hızlanmadada belli oluyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi vardır...
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #8 : Mayıs 11, 2014, 15:05:11 »
Dün anlşmasını yaptım hafta içi elimde olacak inşallah 1-2 haftaya kesin bi cevap yazarım :)
Eğer bir gün dünyaya ait bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Rabbim çok büyük derdim var' deme! Derdine dönüp 'çok büyük Rabbim var' de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #9 : Mayıs 12, 2014, 14:07:14 »
hadi bakalım gerçek yorumları artık araç gelince alırız :)
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #10 : Mayıs 12, 2014, 20:50:05 »
 :alkis:Çok şükür 1.6dizel versocu çıktı karşımıza yunus bey yorumlarınızı bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #11 : Mayıs 23, 2014, 09:03:55 »
fiyatlar çok yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #12 : Mayıs 23, 2014, 09:18:22 »
Benzinli araçlar dizellere göre her zaman daha performanslıdır, aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusun olduğunda..
Düşülen başlıca hata, dizel motorlarda 2000-2500dd lerde alınan gücü, aynı devirlerde benzinli motorlarda beklemek.
Siz atmosferik motoru ,3000devirlerde, yani tam gücünü üretemediği devirlerde rampaya vurur iseniz, birde lpg takmışsanız ve vites küçültmez iseniz, araç 1500devirlere de düşer, 50-60kmh lara da, hatta titreye titreye bayılıp, stop bile edebilir. bu tamamen aracı randımanlı kullanabilmekle alakalı. Benzinli motorlar maksimum güçlerini daha yüksek devirlerde üretir ve daha kısa bantlarda korur, 4500-6500dd. Bu devirleri kullanır iseniz, aracınızın, dizel araçların performansından çok daha iyi performans ürettiğini rahatça tatbik edebilirsiniz. 1500-1600kg  benzinli atmosferik araçla 2000devirde rampa tırmanmak oldukça ütopiktir.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #13 : Mayıs 23, 2014, 10:00:28 »
Benzinli araçlar dizellere göre her zaman daha performanslıdır, aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusun olduğunda..
Düşülen başlıca hata, dizel motorlarda 2000-2500dd lerde alınan gücü, aynı devirlerde benzinli motorlarda beklemek.
Siz atmosferik motoru ,3000devirlerde, yani tam gücünü üretemediği devirlerde rampaya vurur iseniz, birde lpg takmışsanız ve vites küçültmez iseniz, araç 1500devirlere de düşer, 50-60kmh lara da, hatta titreye titreye bayılıp, stop bile edebilir. bu tamamen aracı randımanlı kullanabilmekle alakalı. Benzinli motorlar maksimum güçlerini daha yüksek devirlerde üretir ve daha kısa bantlarda korur, 4500-6500dd. Bu devirleri kullanır iseniz, aracınızın, dizel araçların performansından çok daha iyi performans ürettiğini rahatça tatbik edebilirsiniz. 1500-1600kg  benzinli atmosferik araçla 2000devirde rampa tırmanmak oldukça ütopiktir.

Benzin dizele oranla daha yanıcı, uçucu ve akışkandır. Benzinin bu özelliği  araçların motorlarına da yansır ve ilk kalkışlarda daha seri bir özellik gösterir. Yazınızda aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusu olduğunda benzinli aracın daha performanslı olacağını belirtmişsiniz. Aslında böyle değildir. Şayet düz yoldaki performanstan bahsetseydiniz tamam ama bir genelleme söz konusu olduğunda maalesef tamam değil.

İki adet avensis düşünelim. Biri benzinli 2.0 motor 150 bg. 170nm tork diğeri ise 2.0 D4D dizel 130 bg 300nm tork. Araçlarda azami istihap haddinde yük bulunsun. Diyelimki ikisi de 700 kg. yük ile %7 eğimde bulunan ve 5 km boyunca uzanan rampalı bir yokuş tırmansın ve vites düşürmek zorunda kalsın. İşte burada dizelin daha performanslı olacağını ve kesinlikle benzinliden çok daha rahat bir şekilde o yolu katedeceğini görürüz. Düz yolda benzinin avantajı 6 hatta 7 bin devir çevirebilmesidir. Ancak benzinli motor ne kadar fazla devir çevirirse çevirsin ne kadar yokuşa yüksek devirde girerse girsin yokuşta ve yüklü durumlarda dizelin performansına boyun eğmeye benzinli motor mahkumdur. Yokuşa uygun hızla girme olayına ve devirli kullanmaya ise kesinlikle katılıyorum.   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #14 : Haziran 13, 2014, 21:48:26 »
Benzin dizele oranla daha yanıcı, uçucu ve akışkandır. Benzinin bu özelliği  araçların motorlarına da yansır ve ilk kalkışlarda daha seri bir özellik gösterir. Yazınızda aynı motor gücü, yol koşulları ve ağırlıklar söz konusu olduğunda benzinli aracın daha performanslı olacağını belirtmişsiniz. Aslında böyle değildir. Şayet düz yoldaki performanstan bahsetseydiniz tamam ama bir genelleme söz konusu olduğunda maalesef tamam değil.

İki adet avensis düşünelim. Biri benzinli 2.0 motor 150 bg. 170nm tork diğeri ise 2.0 D4D dizel 130 bg 300nm tork. Araçlarda azami istihap haddinde yük bulunsun. Diyelimki ikisi de 700 kg. yük ile %7 eğimde bulunan ve 5 km boyunca uzanan rampalı bir yokuş tırmansın ve vites düşürmek zorunda kalsın. İşte burada dizelin daha performanslı olacağını ve kesinlikle benzinliden çok daha rahat bir şekilde o yolu katedeceğini görürüz. Düz yolda benzinin avantajı 6 hatta 7 bin devir çevirebilmesidir. Ancak benzinli motor ne korum,adar fazla devir çevirirse çevirsin ne kadar yokuşa yüksek devirde girerse girsin yokuşta ve yüklü durumlarda dizelin performansına boyun eğmeye benzinli motor mahkumdur. Yokuşa uygun hızla girme olayına ve devirli kullanmaya ise kesinlikle katılıyorum.
Selam aynen size katılıyorum.Daha öncede belitrmiştim.dört sene 2008 105 dizel caddy kullandım.şu an 2011 1.6 benzinl-lpg verso kullanıyorum,arada dağlar kadar fark var.muhtemelen dizel versoda aynıdır.tork+turbo olayı işi değiştiriyor.araba turboya geçtimi,sırtınız koltuğa yapışıyor.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2014, 21:51:19
Selam aynen size katılıyorum.Daha öncede belitrmiştim.dört sene 2008 105 dizel caddy kullandım.şu an 2011 1.6 benzinl-lpg verso kullanıyorum,arada dağlar kadar fark var.muhtemelen dizel versoda aynıdır.tork+turbo olayı işi değiştiriyor.araba turboya geçtimi,sırtınız koltuğa yapışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #15 : Haziran 14, 2014, 07:01:38 »
Merhaba,  konu ilgimi çekti,  şimdi tamamen cahilligimden ötürü soruyorum : Dizel bu kadar üstünse eğer  neden f1 araçları ve diğer bütün perfirmans araçları benzinli motor kullaniyor,  özellikle dağ bayır aşan ralli araçları? ??  Çok merak ettim :)
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #16 : Haziran 14, 2014, 15:05:15 »
Merhaba,  konu ilgimi çekti,  şimdi tamamen cahilligimden ötürü soruyorum : Dizel bu kadar üstünse eğer  neden f1 araçları ve diğer bütün perfirmans araçları benzinli motor kullaniyor,  özellikle dağ bayır aşan ralli araçları? ??  Çok merak ettim :)




Mesaj Birleştirildi: Haziran 14, 2014, 15:05:42
Benzin mazota göre daha yanıcı bir madde.tahminim f 1 araçların silindir hacmi ve torkları  çok yüksektir.turbo da ilave edilirse dizelden daha randımanlı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #17 : Haziran 14, 2014, 21:11:07 »
Merhaba,  konu ilgimi çekti,  şimdi tamamen cahilligimden ötürü soruyorum : Dizel bu kadar üstünse eğer  neden f1 araçları ve diğer bütün perfirmans araçları benzinli motor kullaniyor,  özellikle dağ bayır aşan ralli araçları? ??  Çok merak ettim :)

Birinci Husus: Benzin yanıcı ve uçucudur. Bir bidon benzinin içerisine değil, biraz yakınına bile yanıcı madde ile yaklaşırsanız alev alır. Mazot ise benzine göre çok daha koyu kıvamlı bir yakıttır. Bir bidon mazotun içerisine bir kibrit çöpünü yakıp atsanız dahi alev almaz. Şimdi bu örneklerden sonra gelelim F1 araçlarının neden benzinli motor ile yapıldığına. Benzinli motorlar özellikleri gereği daha hafiftir ve benzin yukarıda belirttiğimiz özelliklerden dolayı çok daha atik bir tavır sergiler. Benzinli motorların özellikleri ve benzin karakteristiğinden dolayı da çok daha fazla devir çevirebilirler. Bu tamamen benzinin özelliğinden kaynaklanır. Burada performansa da bir kimlik belirlememiz gerekir. Neyin performansı? Hangi konuda?

İkinci Husus: Gerçek manada bir arazi aracı dizel motorludur ve mazot ile çalışır. Ben hiç bir askeri araç görmedim ki dizel motorlu olmasın. Bu bütün gelişmiş dünya ülkerinde böyledir. Mazot demek güç demektir. Yani güç bakımından tork bakımından çok yüksek performans sağlar. Örneğin hiç bir zırhlı personel taşıyıcı benzinli değildir. Hiç bir yeni nesil tank benzinli değildir. Bunların hepsi dizeldir. Dünya arazi aracı literatüründe adını altın harflerle yazdırmış bir araç olan LandCruser'da dizeldir. Jeep'de Range Rover'da. Ancak günümüzde suv tarzı araçlar benzinli olabilmekte. Örneğin VW Tiguan, Kia Sportage vb. Çünkü bunların kullanım aracı tamamen güç değil yerden yüksek ve farklı bir sürüş tarzını içerdiği için ara boşluğu doldurmak için geliştirilmiş araçlardandır. Bazı Jeep tarzı araçlarda ise yine sürüş karakteristiğinden dolayı ise benzinli motor seçenekleri kullanılabilmektedir ancak bunlar istisnai araçlardır.

Üçüncü Husus: Benzin ya da dizel arasında bir üstünlük söz konusu değildir. İkiside farklı ihtiyaçlara cevap verir. Benzin yukarıda da belirttiğim gibi yanıcı, uçucu ve aniden alev alma özelliğine sahiptir. Mazot ise kalın yakıttır ve benzin gibi ani yanma sağlamaz patlayarak yanarak. Mazotun bu özelliği motordaki stork boylarından tutunda subaplarına ve contalarına varıncaya kadar değişiklik gösterir. Dizel motorun yine yakıttan dolayı motor aksamında farklı bir çok eleman vardır ve benzinli motor ile çalışma prensibi yani dört zamanlı olmasının haricinde bir çok farklı özelliği bünyesinde barındırır. Bu yüzden dizel motor ağırdır. Formüla 1 de ise hafiflik ve yüksek devir önemlidir. Dizel karakteristiğinde ise güç yani tork vardır.

Aynı motor hacmine sahip biri dizel biri benzinli iki aracı %5 eğimli virajlı bir rampada bilmeyen arkadaşlarımız için belirtiyorum bir deneyin. Dizel güç performansı açısından her zaman önde olur ve benzinli aracı da arkasına takar ve onu da çıkartır. Burada amaç tekrar belirtiyorum? Hangi açıdan performans değerlindiyorsunuz? Hız mı güç mü?

Umarım açıklamar yardımcı olmuştur. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #18 : Haziran 14, 2014, 22:10:39 »
Bilgilendirici cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar. Resmen aydınlandım :) Son soruya cevap olarak ben hız diyorum yinede :)
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #19 : Haziran 14, 2014, 23:43:29 »
Mustafa bey yazınız genel olarak güzel ve bilgilendirici.

Ancak küçük bir gözden kaçan detay var.
Niçin dizelin turbolusuna bakarken benzinlinin atmsferik modelini kıyaslıyorsunuz?

Şuandaki top 1,6 motorlara bakarsak;  (yanlışım varsa düzeltin)
Dizelde Renault 130 Hpyi yakaladı.
Benzinlide Ford 180 Hpyi yakaladı.

Renault dizelde 380 Nm tork
Benzinlide Ford 240 Nm tork

Birde dizelin hız yapabilmek için daha uzun şanzıman kullanmak zorunda oldugunu düşünür isek bu iki model arasında dizelin hem rampada hemde düzde pek şansı oldugunu düşünmüyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new