Gönderen Konu: verso 1.6d4d  (Okunma sayısı 13530 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #20 : Haziran 14, 2014, 23:55:11 »
Birinci Husus: Benzin yanıcı ve uçucudur. Bir bidon benzinin içerisine değil, biraz yakınına bile yanıcı madde ile yaklaşırsanız alev alır. Mazot ise benzine göre çok daha koyu kıvamlı bir yakıttır. Bir bidon mazotun içerisine bir kibrit çöpünü yakıp atsanız dahi alev almaz. Şimdi bu örneklerden sonra gelelim F1 araçlarının neden benzinli motor ile yapıldığına. Benzinli motorlar özellikleri gereği daha hafiftir ve benzin yukarıda belirttiğimiz özelliklerden dolayı çok daha atik bir tavır sergiler. Benzinli motorların özellikleri ve benzin karakteristiğinden dolayı da çok daha fazla devir çevirebilirler. Bu tamamen benzinin özelliğinden kaynaklanır. Burada performansa da bir kimlik belirlememiz gerekir. Neyin performansı? Hangi konuda?

İkinci Husus: Gerçek manada bir arazi aracı dizel motorludur ve mazot ile çalışır. Ben hiç bir askeri araç görmedim ki dizel motorlu olmasın. Bu bütün gelişmiş dünya ülkerinde böyledir. Mazot demek güç demektir. Yani güç bakımından tork bakımından çok yüksek performans sağlar. Örneğin hiç bir zırhlı personel taşıyıcı benzinli değildir. Hiç bir yeni nesil tank benzinli değildir. Bunların hepsi dizeldir. Dünya arazi aracı literatüründe adını altın harflerle yazdırmış bir araç olan LandCruser'da dizeldir. Jeep'de Range Rover'da. Ancak günümüzde suv tarzı araçlar benzinli olabilmekte. Örneğin VW Tiguan, Kia Sportage vb. Çünkü bunların kullanım aracı tamamen güç değil yerden yüksek ve farklı bir sürüş tarzını içerdiği için ara boşluğu doldurmak için geliştirilmiş araçlardandır. Bazı Jeep tarzı araçlarda ise yine sürüş karakteristiğinden dolayı ise benzinli motor seçenekleri kullanılabilmektedir ancak bunlar istisnai araçlardır.

Üçüncü Husus: Benzin ya da dizel arasında bir üstünlük söz konusu değildir. İkiside farklı ihtiyaçlara cevap verir. Benzin yukarıda da belirttiğim gibi yanıcı, uçucu ve aniden alev alma özelliğine sahiptir. Mazot ise kalın yakıttır ve benzin gibi ani yanma sağlamaz patlayarak yanarak. Mazotun bu özelliği motordaki stork boylarından tutunda subaplarına ve contalarına varıncaya kadar değişiklik gösterir. Dizel motorun yine yakıttan dolayı motor aksamında farklı bir çok eleman vardır ve benzinli motor ile çalışma prensibi yani dört zamanlı olmasının haricinde bir çok farklı özelliği bünyesinde barındırır. Bu yüzden dizel motor ağırdır. Formüla 1 de ise hafiflik ve yüksek devir önemlidir. Dizel karakteristiğinde ise güç yani tork vardır.

Aynı motor hacmine sahip biri dizel biri benzinli iki aracı %5 eğimli virajlı bir rampada bilmeyen arkadaşlarımız için belirtiyorum bir deneyin. Dizel güç performansı açısından her zaman önde olur ve benzinli aracı da arkasına takar ve onu da çıkartır. Burada amaç tekrar belirtiyorum? Hangi açıdan performans değerlindiyorsunuz? Hız mı güç mü?

Umarım açıklamar yardımcı olmuştur.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 14, 2014, 23:56:37
Bilginiz için teşekkürler.Size aynen katılıyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #20 : Haziran 14, 2014, 23:55:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #21 : Haziran 15, 2014, 20:21:33 »
Mustafa bey yazınız genel olarak güzel ve bilgilendirici.

Ancak küçük bir gözden kaçan detay var.
Niçin dizelin turbolusuna bakarken benzinlinin atmsferik modelini kıyaslıyorsunuz?

Şuandaki top 1,6 motorlara bakarsak;  (yanlışım varsa düzeltin)
Dizelde Renault 130 Hpyi yakaladı.
Benzinlide Ford 180 Hpyi yakaladı.

Renault dizelde 380 Nm tork
Benzinlide Ford 240 Nm tork

Birde dizelin hız yapabilmek için daha uzun şanzıman kullanmak zorunda oldugunu düşünür isek bu iki model arasında dizelin hem rampada hemde düzde pek şansı oldugunu düşünmüyorum.

Ahmet Bey belirttiklerinize bende katılıyorum. Ancak temelde her iki yakıt türünü de karşılaştırdığımızda hem atmosferik benzinli motor hemde normal bir dizel motor özellik olarak birbirlerinden çok farklı karakterlere sahipler. Her iki motor cinsinde de yakıt cinsi, yolda kendi kimliğini ortaya koymakta. Size şöyle bir örnek verebilirim. En son üretilen MTU motorlar sadece dizel yakıta yöneliktir. Çünkü mazotun yanma karakteristiğinde güç vardır. Bu yüzdendirki gerçek manada güç gerektiren tüm alanlarda dizel motor kullanılmakta. Gemiler, tanklar, zırhlı ve tırtıllı araçlar, arazi araçları vb. Evet benzinli motorlarda da turbolar ile bu boşluklar doldurulur ancak kanımca yine de suni bir düzenleme olmakta. Benzinli turbo motorlarda da motor ömrü konusu hala belirsizliğini korumakta. Buna bir örnek verecek olursak Mazda'nın rx8  modelini verebiliriz. 1.3 motordan devasa bir güç çıkartmakta ancak motorun hayat çizelgesi de buna oranla az olabilmekte. Bir örnekte Toyota'nın elinden geldiğince turbo motorlu araçları ürün gamında istisnaları hariç tercih etmemesidir.

Aslında benim cevap vermek istediğim husus iki yakıtında kendine özgü karakteristiklerinin olması. Limon ile muz gibi. Birisi c vitamini deposu diğeri potasyum. İhtiyaca göre tercih edilebilecek iki yakıt türü. Ancak birbirlerine üstün olmadıklarını düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #22 : Haziran 15, 2014, 20:58:08 »
Peki hocam dizel bir spor araba neden yok? Yani neden ferrari dizel motor yapmiyor dizelin böyle bir tork avantajı varken.
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #23 : Haziran 15, 2014, 21:38:01 »
Mustafa bey herşey bir yana ancak RX8 i örnek göstermeniz yok yanlış çünkü onun motoru pistonlu degil rotorlu wankel motor o nedenle düşük ömür normaldir.
Hatta motoru yenilemede yapılmaz ve yeni motorun maliyeti pistonlu motora göre inanılmaz ucuzdur.

Diger dedikleriniz göreceli kavramlar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #24 : Haziran 15, 2014, 23:18:28 »
Selam birde dizel motorun,benzinli motora göre tüketimi çok az.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2014, 18:48:06 »
Mustafa bey herşey bir yana ancak RX8 i örnek göstermeniz yok yanlış çünkü onun motoru pistonlu degil rotorlu wankel motor o nedenle düşük ömür normaldir.
Hatta motoru yenilemede yapılmaz ve yeni motorun maliyeti pistonlu motora göre inanılmaz ucuzdur.

Diger dedikleriniz göreceli kavramlar.

Ahmet Bey rx8 in Wankel motor olduğunu biliyorum hatta genellikle wankel e uygun yağ kullanılmadığını ve bununda motor için ayrı bir yıpranma ölçüsü olduğunu da ancak anlatmak istediğim şudur ki belirli ölçülerle yapılan bir motordan özellikle turbo desteği ile aşırı güç üretilmeye çalışıldığında motora fazla yüklenildiğini ve yıpranma ölçüsünün arttığını düşünüyorum. Bunu nitro vb. uygulamalar ile kuvvetlendirilmiş araçlarda da görebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2014, 18:51:37 »
Ahmet Bey rx8 in Wankel motor olduğunu biliyorum hatta genellikle wankel e uygun yağ kullanılmadığını ve bununda motor için ayrı bir yıpranma ölçüsü olduğunu da ancak anlatmak istediğim şudur ki belirli ölçülerle yapılan bir motordan özellikle turbo desteği ile aşırı güç üretilmeye çalışıldığında motora fazla yüklenildiğini ve yıpranma ölçüsünün arttığını düşünüyorum. Bunu nitro vb. uygulamalar ile kuvvetlendirilmiş araçlarda da görebiliriz.

Aşırı beslemeli motorların ömrünün daha kısa olduğuna hem fikirim. Atmosferiklerin performansından şikayet ediliyor biraz hantal ama uzun ömürlü. Sonunda biri tercih edilecek, her zevkin bir bedeli var tabi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #27 : Haziran 16, 2014, 19:06:37 »
Aşırı beslemeli motorlarda ömür sorunu motordamı çıkıyor yoksa turbo, kompresör gibi donanımlarda mı?

Çünkü motor ömrünün uzun olması için aşırı beslemeli motorlarda sıkıştırma oranı daha düşük kullanılıyor.

Böylece düşük güç ihtiyacındaki sıkıştırmalarda karşı güç azalıyor. Ve ekonomi saglanıyor.
Yüksek güç ihtiyacındada bu eksik olan sıkıştırma oranı aşırı besleme ile tamamlanarak hacminden daha fazla güç alınıyor.

Motorun ömrü için aslında birşeyler düşünülmüş. Ama turbo kompresör için düşünülmüş mü bilemem.

Sanırım bazı araçlar turbo koruma için projemi çalmışlar. Projemde elektrikli küçük bir pompa kontak kapatıldıgında turboya motor yagını pompalıyordu. Böylece turbo araçları stop etmek için bekleme ihtiyacı kalmıyordu.
Ama yine birileri çalmış.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2014, 19:43:08 »
Gene bir dizel-benzinli meselesi...
Hız istiyorsanız benzinli daha uygun bir seçenek olur, zira benzinli motorun avantajı, yüksek devirde verdiği torktur...
Dizelin amacı ise güçtür...
Mesela massey ferguson; tam 180 nm tork var, canavar gibi, ama 49hp motor var, 35 km'yi geçmez...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2014, 19:47:26 »
Gene bir dizel-benzinli meselesi...
Hız istiyorsanız benzinli daha uygun bir seçenek olur, zira benzinli motorun avantajı, yüksek devirde verdiği torktur...
Dizelin amacı ise güçtür...
Mesela massey ferguson; tam 1150 nm tork var, canavar gibi, ama 49hp motor var, 35 km'yi geçmez...

Öyle bir tork olabilirmi yaaa?

www.tarimdestek.net/uzel-240s-gold-traktor-teknik-ozellikleri.html
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #30 : Haziran 16, 2014, 22:36:58 »
Aşırı beslemeli motorlarda ömür sorunu motordamı çıkıyor yoksa turbo, kompresör gibi donanımlarda mı?

Çünkü motor ömrünün uzun olması için aşırı beslemeli motorlarda sıkıştırma oranı daha düşük kullanılıyor.

Böylece düşük güç ihtiyacındaki sıkıştırmalarda karşı güç azalıyor. Ve ekonomi saglanıyor.
Yüksek güç ihtiyacındada bu eksik olan sıkıştırma oranı aşırı besleme ile tamamlanarak hacminden daha fazla güç alınıyor.

Motorun ömrü için aslında birşeyler düşünülmüş. Ama turbo kompresör için düşünülmüş mü bilemem.

Sanırım bazı araçlar turbo koruma için projemi çalmışlar. Projemde elektrikli küçük bir pompa kontak kapatıldıgında turboya motor yagını pompalıyordu. Böylece turbo araçları stop etmek için bekleme ihtiyacı kalmıyordu.
Ama yine birileri çalmış.

Gayet mantıklı, kullanışlı ve kolay bir yöntem aslında, tebrik ederim. Zira askeri araçlarda iki zamanlı detroitlerde özellikle turbo kesmesi sık yaşadığımız bir olaydı.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 16, 2014, 22:46:51
Aşırı beslemeli motorlarda ömür sorunu motordamı çıkıyor yoksa turbo, kompresör gibi donanımlarda mı?

Çünkü motor ömrünün uzun olması için aşırı beslemeli motorlarda sıkıştırma oranı daha düşük kullanılıyor.

Ahmet Bey, sıkıştırma oranı düşürüldüğünde stork boyları da kısalıyor diye düşünüyorum. Şayet stork aralığı kısalırsa pistonlar daha fazla hareket etmek durumunda kalacaklardır. Ancak bu durumu V6 motor ile çözebilirsiniz. Böylelikle pistonlar sayıları arttığı için yükü daha rahat paylaşabilecektir. Bu olay ise yine motorun doğasına aykırı. Şunu inkar etmemek gerekir ki turbo-motor ikilisinin arasındaki ilişkinin gün geçtikçe iyileştirileceğini düşünüyorum. Ancak günümüz teknolojisinde turbo motora fazlasıyla yük bindirmekte. Böyle olmasaydı Toyota mühendisleri  1.6'dan132bg değil  180 bg. rahatlıkla çıkartabilirlerdi.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 16, 2014, 22:49:37
Bu arada turbo arızalanmasınında tamamen yanlış ve özensiz kullanım ile yanlış motor yağı kullanıldığından kaynaklandığını düşünmekteyim. Yoksa turbolarda çok az arıza verir. 600.000km dizel bir mk2 mondeonun orjinal turbosu ile sağlıklı bir şekilde çalıştığını ve kullanıldığını youtube daki bir videodan izlemiştim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #31 : Haziran 16, 2014, 23:46:28 »
Öyle bir tork olabilirmi yaaa?

www.tarimdestek.net/uzel-240s-gold-traktor-teknik-ozellikleri.html
Karışıklık olmuş abi :)
Gerekli düzeltmeyi yaptım...
Lakin birkaç sene önce bir kısmı fareler tarafından kemirilmiş, fatura benzeri kağıtları bulduğumda, üzerinde öyle yazıyordu...
O zamanların birim sistemi mi farklıydı artık neydi :)
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #32 : Haziran 17, 2014, 07:17:19 »
Gayet mantıklı, kullanışlı ve kolay bir yöntem aslında, tebrik ederim. Zira askeri araçlarda iki zamanlı detroitlerde özellikle turbo kesmesi sık yaşadığımız bir olaydı.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 16, 2014, 22:46:51
Ahmet Bey, sıkıştırma oranı düşürüldüğünde stork boyları da kısalıyor diye düşünüyorum. Şayet stork aralığı kısalırsa pistonlar daha fazla hareket etmek durumunda kalacaklardır. Ancak bu durumu V6 motor ile çözebilirsiniz. Böylelikle pistonlar sayıları arttığı için yükü daha rahat paylaşabilecektir. Bu olay ise yine motorun doğasına aykırı. Şunu inkar etmemek gerekir ki turbo-motor ikilisinin arasındaki ilişkinin gün geçtikçe iyileştirileceğini düşünüyorum. Ancak günümüz teknolojisinde turbo motora fazlasıyla yük bindirmekte. Böyle olmasaydı Toyota mühendisleri  1.6'dan132bg değil  180 bg. rahatlıkla çıkartabilirlerdi.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 16, 2014, 22:49:37
Bu arada turbo arızalanmasınında tamamen yanlış ve özensiz kullanım ile yanlış motor yağı kullanıldığından kaynaklandığını düşünmekteyim. Yoksa turbolarda çok az arıza verir. 600.000km dizel bir mk2 mondeonun orjinal turbosu ile sağlıklı bir şekilde çalıştığını ve kullanıldığını youtube daki bir videodan izlemiştim.

Kurs boyunu degiştirmedende sıkıştırma oranını degiştirebilirsiniz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #33 : Haziran 17, 2014, 11:05:52 »
Peki hocam dizel bir spor araba neden yok? Yani neden ferrari dizel motor yapmiyor dizelin böyle bir tork avantajı varken.
Bu konuda çalışmalar yapıldı ve belli başarılar da elde edildi, Audi bunun en belirgin örneğidir. Ancak yapıları gereği farklı branşlarda motorlardır dizel ve benzinliler. Yüksek segment spor araçlarda motorun çıkaracağı  ses için bile önemli çalışmalar yapılırken, ani hızlanmalarda istenen akışkanlık için onlarca tasarım denenirken bu sorunun cevabı verilmiş olur. Ayrıca bu motorlar kimi yönlerden birbirine yakın olsa da(içten yanmalı vs.) bazı farklılıkları da vardır. Dizel makineler ağır sanayide sıkça kullanılır verimlerinden ve ömürlerinden dolayı. Aynı motorların atmosferik, tek ya da çoklu aşırı beslemeli sistemleri de kullanılır.
 Aşırı besleme olayı da ayrı bir konudur ve bazı süper sporlar aşırı besleme de kullanmaz. Çünkü aşırı besleme olunca sıkıştırma oranını düşürmek gerekir. Ayrıca motor çok yüksek devirlere de çıkamaz, oysa bahsi geçen süper sporlar 8.000d/d mak. çevirebilen makinalar ile donatılmıştır. Yani bu detaylara girince sorunun cevapları açığa çıkar.

 Strok boyu artarsa pistonların hareket  boyu da artar, yanlış anlaşılma olmasın. Zaten bu tor avantajı sağlar, aynı bisiklet pedal-ayna kolu gibi düşünmek gerek.
 Diğer yandan; aşırı besleme motor teknolojisi çok yeni değil zaten. 1980'lerde F1 'de kullanılmaktaydı ve 1.5lt motordan 1.000hp güçler elde edilmekteydi ve o araçlar önemli şampiyonluklar kazanmıştı 3.0lt. atmosferiklere karşı. Turbo; verimi önemli derecede arttıran bir uygulamadır ve bir çok alanda kullanılmaktadır, doğru kullanıldığında bence faydalı bir uygulamadır. Ama Turbo-Yüksek devir ikilisi beklememek lazım. Yani motorların karakteri önemli ölçüde değişmektedir.

 Bu arada konunun bu şekilde, seviyeli, bilimsel ve faydalı şekilde gelişmesinde emeği geçen herkese kendi adıma teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #34 : Haziran 18, 2014, 00:34:09 »
Peki hocam dizel bir spor araba neden yok? Yani neden ferrari dizel motor yapmiyor dizelin böyle bir tork avantajı varken.

Ferrari üretim prosesi gereği spor araçlar üretmekte ve dünyada kendisine bu özelliği ile yer etmiştir ve bu alanda ilk üç markadan biridir. Ancak yukarıdaki belirttiğimiz dizel benzin farklılıklarından dolayı benzinli spor motorlar üretmekte. Burada güç ile hızı birbirlerine karıştırmamamız gerektiğini düşünüyorum.  Ferrari dizel motor üretme işini ise kardeşi fiat a bırakmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #35 : Haziran 22, 2014, 23:26:17 »
Hala araba ile ilgili yorum gelmemiş,sahibinden de bir adet 1.6d verso var 70000 e,acaba alınırmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #36 : Haziran 23, 2014, 00:18:53 »
Hala araba ile ilgili yorum gelmemiş,sahibinden de bir adet 1.6d verso var 70000 e,acaba alınırmı
70 milyara versio yerine  Cmax al derim az para değil üstüne dizel teknolojisi dizel mevzusu renault ve ford başı çekiyor.  cmaxda aile sınıfı arabasının yol tutuş viraj ve performans açısından en iyisi üstüne son modellerdeki tasarım çok hoş:-) acizane fikrim 
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #37 : Temmuz 09, 2014, 13:53:15 »
pazartesi günü 1.6d 4d verso comfort extra aldım. su ana kadar yaptıgım km şehir içi klima acık 100 km civar tüketim 6.5 lt gösteriyor. ama tabikide sonuç için az bir km ayrıca araca daha tam alışamamda bu tüketim değerini değiştirir diye düşünüyorum. diğer  6 vitesi şehir içinde göremesemde uzun yolda çok faydası olacağı kanısındayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #38 : Temmuz 09, 2014, 13:55:27 »
pazartesi günü 1.6d 4d verso comfort extra aldım. su ana kadar yaptıgım km şehir içi klima acık 100 km civar tüketim 6.5 lt gösteriyor. ama tabikide sonuç için az bir km ayrıca araca daha tam alışamamda bu tüketim değerini değiştirir diye düşünüyorum. diğer  6 vitesi şehir içinde göremesemde uzun yolda çok faydası olacağı kanısındayım.

Hayırlı olsun. Uzun yolda rahat edersiniz, tüketiminiz km ilerledikçe ve araca alıştıkça daha da düşecektir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 1.6d4d
« Yanıtla #39 : Temmuz 09, 2014, 14:50:18 »
pazartesi günü 1.6d 4d verso comfort extra aldım. su ana kadar yaptıgım km şehir içi klima acık 100 km civar tüketim 6.5 lt gösteriyor. ama tabikide sonuç için az bir km ayrıca araca daha tam alışamamda bu tüketim değerini değiştirir diye düşünüyorum. diğer  6 vitesi şehir içinde göremesemde uzun yolda çok faydası olacağı kanısındayım.

Hayırlı olsun, güzel değerler.