Gönderen Konu: Ölümden döndüm  (Okunma sayısı 21743 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #140 : Aralık 27, 2015, 10:43:40 »
Geçmiş olsun Ahmet abi.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #140 : Aralık 27, 2015, 10:43:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #141 : Aralık 27, 2015, 10:49:35 »
Yine mi?
Çok çok geçmiş olsun Ahmet.

Passat rüzgarları çok erken esti
Ayrıldık Avensis doymadım sana
Boşalan kadehler teselli vermez
Ayrıldık Avensis doymadım sana
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #142 : Aralık 27, 2015, 11:26:13 »
Ahmet Abi Geçmiş olsun. Sen buna bir çözüm bulursun .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #143 : Aralık 27, 2015, 11:36:05 »
Ahmet geçmiş olsun,

Far kolu eski sıkılığını kaybetmiş olabilir, o nedenle en ufak temasta bile dönüyor olabilir, yenisi ile karşılaştırmalısın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #144 : Aralık 27, 2015, 11:49:36 »
Far kolunda konumlar nasıl abi? 0-Auto-park-kısa hüzme şeklinde mi?
Far kapandığı anda uzun kolu bırakmamak,selektör yerine kolu sürekli çekili tutmak aydınlatma sağlar aslında
Ama far kolu değiştirilip denenebilir
Geçmiş olsun abi allah korumuş. İnşallah tekrarı olmaz
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #145 : Aralık 27, 2015, 12:10:14 »
Far kolunun sıkılıgında sorun yok.
2004 te sıfır Km aldıgım Corolladada başıma gelmişti.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #146 : Aralık 27, 2015, 12:20:23 »
Dün gece bir aracı sollamaya çıktıgım sırada birden solladıgım araç sola kaymaya başladı.
Sellektör yaparken yine far kolundaki tekerlek döndü.
Yine karanlıkta kaldım.
Bu sıradada ilerisi gözüken hafif viraj vardı.
Yolu göremedigimden yol kenarındaki mıcır a girdim. VSC sayesinde hayattayız.

Sadece ve sadece bu far açma kapama özelligi yüzünden en son bir daha Japon arabası almamaya yemin dedecegim gibi gibi gözüküyor.

Bunu tasarlayan tasarımcı geri zekalı olmalı.
Kendimde mi hata var diye çok sorguladım. Çevremdede birçok kişinin başına gelmiş, ama tehlike atlatmadıklarından önemsememişler. Konuyu ben anlatınca aaa bendede oldu. Ama tehlike atlatmadıgımdan takılmamıştım diyorlar.

Benim için bu son Japon araç olabilir. Veya cenazeme beklerim.

Ahmet Bey büyük geçmiş olsun. Far ayarlarının koldan olmasının geçerli bir sebebi olmalı. İnanılır gibi değil. Ani refleks ile bir çok sorun olabilir. Allah cc. korusun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #147 : Aralık 27, 2015, 12:23:04 »
Ahmet geçmiş olsun benimde bir defa başıma gelmişti fakat önemsememiştim o zamanlar.Alman araçlarında anahtar konumu konsolda olduğundan bu konuda daha güvenliler
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #148 : Aralık 27, 2015, 12:30:24 »
Geçmiş olsun Ahmet Abi. Verilmiş sadakanız varmış.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #149 : Aralık 27, 2015, 12:34:47 »
Çok geçmiş olsun.Bizim hondalarda o bölge parmak oturacak şekilde düz yapılmış.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #150 : Aralık 27, 2015, 12:37:58 »
Ahmet geçmiş olsun benimde bir defa başıma gelmişti fakat önemsememiştim o zamanlar.Alman araçlarında anahtar konumu konsolda olduğundan bu konuda daha güvenliler

Almanların genel prensibi aslında güvenlik ve konfor üzerinedir. Bu otomobillerinde de böyledir askeri zırhlı taktik araçlarında da. Ancak günümüz karlılık kaygıları nedeniyle artık Almanlarda zorunlu güvenlik unsurlarının dışında bazı güvenlik unsurlarında kısıtlamaya gitmekte. Örneğin Toyota'nın Yaris modelinde standart 8 ya da 10 hava yastığı mevcut iken Skoda'nın Fabia ambition modelinde iki hava yastığı mevcut. Aynı durum polo da da geçerli. Tabi burada Yaris'te olmayan bazı güvenlik ekipmanları da yine fabia da mevcut. Örneğin xds+ elektronik diferansiyel, yorgunluk tespit sistemi, çoklu çarpışma freni, rüzgar direncine göre direksiyona eklenen direnç vs. vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #151 : Aralık 27, 2015, 13:12:26 »
Geçmiş olsun abi benim aklımada kolun sertliğini kaybetmiş olabilceği geldi ama kolda problem yoksa tamamen tasarım hatası bu kollar bizim e12dede sinyal kolunun üzerinde malesef
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #152 : Aralık 27, 2015, 13:30:29 »
Zaman bulamadıgımdan konusunu açmaya fırsat bulamamıştım.

Çarşamba günü Kocaeli buluşmasından dönüşte dar bir virajda far ve sisleri komple sonradan xenon takılmış ve ayarsız bir araba ile karşılaştım.
Karşılaştıgım gibi kör oldugumdan yolumu görebilmek ve uyarı manasında için sellektör yaparken o panik ile far tekeri döndü ve farlarım kapandı.
Sağ'a park etmiş aracı son anda fark ederek kazadan kurtuldum

Daha öncede bu sorun 3 defa başıma gelmişti önemsememiştim.
Bu sefer tehlike atlatınca epey korktum.

Alman arabalarında bu açma/kapama anahtarının neden göğüste oldugunu daha iyi anladım.
Hondalara baktıgımda ise bu durumun olmaması için orada çukur var parmak oraya giriyor ve kaymıyor.
Toyotalarda ise kabartma var ve el buna takılarak tekeri döndürüyor ve  :nija:

Perşembe günü Toyota müşteri ilişkilerine mail attım.
Olan olmuş bari sonraki modellere birşeyler düşünün dedim.
Gelen cevap aracınızı servise götürün incelesinler.   :huh:

Bundan önce sıfır KM aldıgım 2005 Corollamdada aynısı başıma gelmişti.

Toyota TR'den fayda yok belli.

Şimdi kafama koydum açma/kapama anahtarını kendşm oradan sökerek göğüste bir yere alacagım.
Geçmiş olsun Ahmet Bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #153 : Aralık 27, 2015, 14:37:29 »
ahmet abi çok geçmiş olsun. yalnız şöyle bir durum ben aurisi ilk kullandığımda oluyordu. honda da hem sinyal hemde silecek kolları direksiyonda daha yakındı auriste ilk zamanlar kolu bulucam diye parmaklarımla hafif aranırdım tabi alıştım ama senin gibi bir sıkıntı yaşamadım inşallah ne sana nede başkasına birdaha denk gelmez. birde insanların el kullanma alışkanlığından bazıları yüzük parmağını bazıları orta parmağı bazıları her ikisini kullanıyor bazılarıda baş parmağını direksiyonda tutu kalan dört parmağını sellektör için kullanıyor. acaba sende bunlardan hangisisin? kolu üstten parmağınla kavrayıp döndürmüş olma imkanın varmı acaba?
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #154 : Aralık 27, 2015, 14:53:29 »
Ahmet abi büyük geçmiş olsun. Tekrar tekrar olay başına geldi. Allah korudu 2 seferdir.

Bu konuyu fabrikada da müdürlerinize falan birebirde de söylesen daha etkili olmaz mı? Açıkçası benim başıma hiç gelmedi böyle bir olay. Hatta kafamda bile canlandıramadım selektör yaparken farların kapanmasını.
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #155 : Aralık 27, 2015, 15:00:40 »
tekrar gecmis olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #156 : Aralık 27, 2015, 15:41:35 »
Çok geçmiş olsun Ahmet abi.
Acaba o dönen düğmenin şeklini bozmayacak şekilde üstünü örten açılır kapanır bir kapak yerleştirilebilir mi? (Madem yerini değiştiremiyorsak, en azından dönmesini engeller) Ya da dönme kuvvetini sertleştirmek için ek yay vs takılabilir mi ki?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #157 : Aralık 27, 2015, 15:50:05 »
En başta bu sorun sürekli olmuyor, panik halinde elinizi rastgele attiginizda oluyor.
Enson 2014 te bu konun başında olmuş.

Çözüm denilmiş.
Çok basit, mertmod far sensörü alınca koldan bagımsız hale geliyor.
Ama benim derdim sadece kendimi kurtarmak degil, Toyotayı bu sorunu çözüm sürecine dahil edebilmek.

Sonuçta herkesin başına gelebilecek bir sorun, bu sorunun çözüm kaynagıda maalesef fabrika degil. Çünkü sorun dizayner boyutunda, benim gücüm oraya ulaşmaya yetmiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #158 : Aralık 27, 2015, 16:13:48 »
Geçmiş olsun Ahmet hocam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #159 : Aralık 27, 2015, 16:23:16 »
Geçmiş olsun Allah tekrarlatmaz inşaallah
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f