Gönderen Konu: Ölümden döndüm  (Okunma sayısı 21742 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #100 : Kasım 13, 2014, 21:39:59 »
Ahmet abi, Ben bu konu ile ilgili TPR gonderttim, hatta yeni bir far kolu tasarimida hazirlamistim, ancak ALJ'nin sumen alti ettigini dusunuyorum, tasarimi sana iletmemi istermisin ?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #100 : Kasım 13, 2014, 21:39:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #101 : Kasım 13, 2014, 21:42:06 »
Ahmet abi, Ben bu konu ile ilgili TPR gonderttim, hatta yeni bir far kolu tasarimida hazirlamistim, ancak ALJ'nin sumen alti ettigini dusunuyorum, tasarimi sana iletmemi istermisin ?

Memnun olurum.
Pek bir şey çıkmasada sorumlu mühendisi ile paylaşırım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #102 : Kasım 13, 2014, 21:46:06 »
Memnun olurum.
Pek bir şey çıkmasada sorumlu mühendisi ile paylaşırım.
Tamamdir, sabah tasarimi gonderirim sana.Tasarim konusunda  iki fikrim vardi, bir tanesinin zaten tedarikci firmada uretiminin oldugunu gordum (daha onceki mesajimda bahsettigim sistem), sonrasinda hem daha guvenli hem daha fonksiyonel bir tasarim yaptim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #103 : Kasım 13, 2014, 22:05:59 »
Arkadaşlar,
Geçmişe göz atarken dikkatimi çekti.

Bu konu ile alakalı servise giden var mı?

Bu sorunu yaşadı isek lütfen şikayetimizi servislere iletelim.
TPR raporu doldurtulmasını saglayalım.

Hem kendimiz hemde sevdiklerimiz için
bu olay olduğu zaman okumuştum denemiştim. bizde daha sert geçişler var.kendini bırakmıyor konum değişimi için. zaten standart autoda devam ediyor ,park sis alışkanlığım olmadığı için sis bileziğini bile kullanmadım. kullanımla deforme olma ihtimali var mı abi aracında?sıfır koldaki geçiş tık tık ise senin arabandaki geçiş kayma şekline gelmiştir ondan olma ihtimali var mı?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #104 : Kasım 13, 2014, 22:13:31 »
bu olay olduğu zaman okumuştum denemiştim. bizde daha sert geçişler var.kendini bırakmıyor konum değişimi için. zaten standart autoda devam ediyor ,park sis alışkanlığım olmadığı için sis bileziğini bile kullanmadım. kullanımla deforme olma ihtimali var mı abi aracında?sıfır koldaki geçiş tık tık ise senin arabandaki geçiş kayma şekline gelmiştir ondan olma ihtimali var mı?

Kaan sorun bu değil.
Yeni Corolladada denedim aynı şartlarda oluyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #105 : Kasım 13, 2014, 22:38:00 »
Zaman bulamadıgımdan konusunu açmaya fırsat bulamamıştım.

Çarşamba günü Kocaeli buluşmasından dönüşte dar bir virajda far ve sisleri komple sonradan xenon takılmış ve ayarsız bir araba ile karşılaştım.
Karşılaştıgım gibi kör oldugumdan yolumu görebilmek ve uyarı manasında için sellektör yaparken o panik ile far tekeri döndü ve farlarım kapandı.
Sağ'a park etmiş aracı son anda fark ederek kazadan kurtuldum

Daha öncede bu sorun 3 defa başıma gelmişti önemsememiştim.
Bu sefer tehlike atlatınca epey korktum.

Alman arabalarında bu açma/kapama anahtarının neden göğüste oldugunu daha iyi anladım.
Hondalara baktıgımda ise bu durumun olmaması için orada çukur var parmak oraya giriyor ve kaymıyor.
Toyotalarda ise kabartma var ve el buna takılarak tekeri döndürüyor ve  :nija:

Perşembe günü Toyota müşteri ilişkilerine mail attım.
Olan olmuş bari sonraki modellere birşeyler düşünün dedim.
Gelen cevap aracınızı servise götürün incelesinler.   :huh:

Bundan önce sıfır KM aldıgım 2005 Corollamdada aynısı başıma gelmişti.

Toyota TR'den fayda yok belli.

Şimdi kafama koydum açma/kapama anahtarını kendşm oradan sökerek göğüste bir yere alacagım.

Çok geçmiş olsun olsun Ahmet bey eski konuştuklarımız aklıma geldi bir an. Üzüldüm gerçekten. Tekrar geçmiş olsun.
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #106 : Kasım 14, 2014, 08:43:33 »
Kaan sorun bu değil.
Yeni Corolladada denedim aynı şartlarda oluyor.

Eski Corolla'da da oluyordu.
 En basit çözümle; kolun üstüne silikon bir kılıf geçirilebilir dönüşü zorlaştıracak şekilde(geçici çözüm).  + Sellektör yapılırken ki konumu, koldan 1-2mm dışarıdan kaplayacak bir parça olabilir kolun tasarımına uygun. Yüzük benzeri bir halka ile kola monte edilir sabit şekilde. Diğer yandan, kol sabit bir parça ile uzatılabilir. Başka bir şekilde; kolun farı yakma yönü değiştirilip, denenebilir.

 Gerçekten tehlikeli bir tasarım hatası bence de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #107 : Kasım 14, 2014, 10:04:51 »
Benim basima 4 5 kez geldi sorun yasamadim cok sukur. Tabi bu yasamayacagim anlamina gelmez
Ama gögüse koyulsa güzel olurdu.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #108 : Kasım 14, 2014, 13:34:53 »
 En ideali göğüs ama diğerlerine de çözüm getirmek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #109 : Kasım 14, 2014, 14:15:23 »
Eski Corolla'da da oluyordu.
 En basit çözümle; kolun üstüne silikon bir kılıf geçirilebilir dönüşü zorlaştıracak şekilde(geçici çözüm).  + Sellektör yapılırken ki konumu, koldan 1-2mm dışarıdan kaplayacak bir parça olabilir kolun tasarımına uygun. Yüzük benzeri bir halka ile kola monte edilir sabit şekilde. Diğer yandan, kol sabit bir parça ile uzatılabilir. Başka bir şekilde; kolun farı yakma yönü değiştirilip, denenebilir.

 Gerçekten tehlikeli bir tasarım hatası bence de.

geçmeli tasarım yapılabilir,mesela , kolda kalmaya devam etsin, far için sola doğru çekip çevirelim.
                    ____________________________________
                  /                       |
                /                         |
               |                         /
               |                         \ 
               |                          |
                \                        /
                  \                      \
                    ---------------------------------------------------------


kırmızı ile çizdiğim yerlerde geçiş yuvaları olacak yani konum değişiminde mavi kısmı sol doğru çekip öyle yer değişimi yapılırsa bence olabilir. Renaultta yılladır kol komple dönen sistem kullanılmıştı kornayada ordan basılıyordu
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #110 : Kasım 14, 2014, 14:21:31 »
Kaan,
Yapmak istedikten sonra firmalar (Toyota) onun kralınıda yapar.
Ama düşünsene IQ sundan RX400H'ına kadar aynı kol kullanılıyor.

Yatırım, stok daha neler neler.
Birde bu kol çok elleçleniyor. Kolay bozulmamalı, ortada birde kendini ispatlamış kullanılan numune var.
Degişimi demek risk demek  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #111 : Kasım 14, 2014, 14:59:37 »
 Ahmet, şikayet için Kuzey Amerika'ya gidip, oradan gerçekleştirmek lazım, buradan 1.000 şikayetten daha etkili olur gibime geliyor oradan 1 şikayet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #112 : Kasım 14, 2014, 15:03:38 »
Kaan,
Yapmak istedikten sonra firmalar (Toyota) onun kralınıda yapar.
Ama düşünsene IQ sundan RX400H'ına kadar aynı kol kullanılıyor.

Yatırım, stok daha neler neler.
Birde bu kol çok elleçleniyor. Kolay bozulmamalı, ortada birde kendini ispatlamış kullanılan numune var.
Degişimi demek risk demek  ;)

Abi böyle önemli bir şey için bunlar bahane olmamalı . Benimde daha önce bu durum başıma geldi çok şükür herhangi bir tehlike atlatmadım ama bunu bile bile böyle üretime devam edilmesini anlamıyorum . Bu kolu sadece sinyal ve selektör için yapıp farlar için göğüse ayrı far kumandası katmak zor olmasa gerek . Alman araçlarındaki olduğu gibi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #113 : Kasım 14, 2014, 15:05:52 »
Ahmet, şikayet için Kuzey Amerika'ya gidip, oradan gerçekleştirmek lazım, buradan 1.000 şikayetten daha etkili olur gibime geliyor oradan 1 şikayet.

Ülkemizde yaşanan bu sıkıntı yurt dışında daha önce hiç yaşandı mı acaba? Bu problemin bir çok ülkede de yaşanması olağan bir durum olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #114 : Kasım 14, 2014, 15:18:23 »
Ülkemizde yaşanan bu sıkıntı yurt dışında daha önce hiç yaşandı mı acaba? Bu problemin bir çok ülkede de yaşanması olağan bir durum olmalı.
Çok büyük ihtimalle yaşanmıştır, çünkü Ahmet'in Avensis de, benim eski Corolla da yurt dışı üretim idi ve bir çok farklı ülkeye ihraç edilmişlerdir. Yine Kuzey Amerika'dan paspas sorunu geldi aklıma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #115 : Kasım 14, 2014, 15:24:05 »
Çok büyük ihtimalle yaşanmıştır, çünkü Ahmet'in Avensis de, benim eski Corolla da yurt dışı üretim idi ve bir çok farklı ülkeye ihraç edilmişlerdir. Yine Kuzey Amerika'dan paspas sorunu geldi aklıma.

Acaba yurtdışında gereken yapıldı da uygulama Ülkemize yansımamış olabilir mi?

Mesaj Birleştirildi: Kasım 14, 2014, 15:24:31
Çok ciddi bir problem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #116 : Kasım 14, 2014, 15:52:46 »
Geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış ve soğukkanlı davranarak olası bir kötü durumdan kurtulmuşsunuz. Bende 10 yıl 3 adet Corolla kullandım ama böyle bir şey yaşamadım fakat far açma düğmesinin sinyal kolunda olması gerçekten kötü ve kazaya sebebiyet verebilecek bir şekilde dizayn edilmiş bu durum her zaman olabilecek bir şey sinyal vermek isterken selektör ve uzun farları yakmak isterken olabilir. Yeni aracım Yeti'de far gündüz farı ve sisleri açma kumandası sol tarafta göğüste konumlandırılmış şimdi bu konuyu okudukça ne kadar faydalı ve düşünülerek dizayn edildiğini daha iyi anladım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #117 : Kasım 14, 2014, 17:17:52 »
Ve ayrıca Zafer abinin yazdıklarına ek olarak sisleri açmak gerektiğinde yuvarlak kolu çek sis işaretine getir yeter.Ön arka sis düğmesi ayrı olanlar hariç...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #118 : Kasım 14, 2014, 18:44:36 »
Ve ayrıca Zafer abinin yazdıklarına ek olarak sisleri açmak gerektiğinde yuvarlak kolu çek sis işaretine getir yeter.Ön arka sis düğmesi ayrı olanlar hariç...

Farlar veya parklar açıkken düğmeyi bir kez çektiğinizde ön sisler ikinci kez çektiğinizde arka sisler devreye giriyor. Farklı bir düğme yok sadece tek bir kumanda düğmesi var ve 5 fonksiyona kumanda ediyor. Gündüz farları, parklar, kısa huzmeli farlar ön ve arka sis lambaları. Ayrıca gündüz farlarının 3 değişik yanma fonksiyonu var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
« Yanıtla #119 : Kasım 14, 2014, 20:16:15 »
Bu çok kullanışlı bir sistem Zafer abi.Ahmet kardeşimizin yaşadığı durumu (isuzu otobüste dahil) ben de yaşadım ama Vw grubu araçlarımızın (passat,crafter,a4 ve leon) hiç birinde yaşamadım.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR