Anket

Sizce Hangisi

Manuel Vites
52 (32.7%)
Otomatik Vites
107 (67.3%)

Toplam Oy Verenler: 157

Gönderen Konu: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)  (Okunma sayısı 67799 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #60 : Şubat 11, 2014, 23:34:26 »
ford'un bir dönem focus ve c-max modellerinde kullandığı cvt şanzıman için "mutlaka sorun çıkartır" söylemi var. ikinci el'de bir ara arkadaşa bakmıştık. satılık araçların çoğunda şanzıman ya arızalanmıştı ya da orjinali ile tamamen yenilenmişti. buna karşın konforundan oldukça memnun kullananlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #60 : Şubat 11, 2014, 23:34:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #61 : Şubat 11, 2014, 23:36:16 »
Çift kavrama candır, cvt benim hatırladığım ilk audinin multitroniclerinde aktif olarak kullanıldı, bence performanslı kullanımda oldukça sıkıcı bir şanzıman, auris  benzinliyi test sürüşü yaptığımda, sürekli 6 bin devirde çılgınca haykırıyordu motor. Performanslı kullanım için oldukça zevkten yoksun. Toyotadakini ciddi bir kıyaslama fırsatım olmadı düz vitesiyle, ancak kullanan çoğu markada, yakıt sarfiyeti ve performans konusunda da oldukça başarısız. MMT ilk hataydı, multidrive bence mmt den çok daha iyi ama, yinede ikinci bir hata. Bence tam otomatik şanzımanda kalmalıydı toyota, çift kavramaya geçmeye karar verene kadar. Eski tam otomatik şanzımanları biraz müsrif ama, sorunu az, dayanıklı ve oldukça konforlu şanzımanlar.
sanıyorum tam otomatik şanzımanların maliyeti fazla olduğundan diğer tiplere döndüler, birde vites sayısı sınırlı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #62 : Şubat 11, 2014, 23:37:32 »
Yeri gelmişken bir sorum olacak,
anladığım kadarıyla 2 tip otomatik vites var 1. P-R-N-D olan, 2. M-E olan.
hangisi daha iyidir çok fark var mı?




Bence üstteki, yani tam otomatik olan, kesinlikle çok daha sorunsuz ve konforludur. 2 den çok daha fazla tip var, atilla bey yukarıda şanzıman tiplerini oldukça güzel açıklamış yazısında, onu okursanız, bu resimlerinde ne anlama geldiğini rahatça çözüp, kendiniz yorumlayabilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 11, 2014, 23:39:02
sanıyorum tam otomatik şanzımanların maliyeti fazla olduğundan diğer tiplere döndüler, birde vites sayısı sınırlı.
katılıyorum, baskı sistemi oldukça ekonomik olduğu için bu tiplere geçmiş olabilirler, kesinlikle haklısınız, bir yönden bakıncada satış politikası yönünden haklılar, kullanıcıların büyük bölümünde performans beklentisi yok zaten araçtan.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #63 : Şubat 11, 2014, 23:48:36 »
evet çocuklar yazımdaki tek hatam dsg ile cvt yi aynı kategoride göstermek. bazı arkadaşlar cvt yi çok tutmuşlar ama bilhassa Ford forumlarında çok şikayet var, şunuda belirteyim ki ben cvt hiç kullanmadım.

Abi Ford dizelde kullanmış CVT'yi. Buyuk hata.. Tork CVT için büyük bela.. Bu sorun sadece Ford'da var ve hatayı kesinlikle CVT'de bulmuyorlar..

Ne Nissan ne Honda nede Toyota. CVT ile ilgili neredeyse olumsuz geri dönüş yok.  Umarım bizimde yüzümüzü kara çıkartmaz.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #64 : Şubat 11, 2014, 23:50:27 »
Oğuzhan politikaya ne zaman giriyorsun? çok başarılı olacağına eminim, böyle bir cevabı herkes veremez. :P :P :P
Teşekür ederim Atilla abi...
ne yardan ne serden geçebilenlerdenim sanırım ben...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #65 : Şubat 12, 2014, 09:24:35 »
Tabikide cvt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #66 : Şubat 12, 2014, 09:52:37 »
otomobile bir ihtiyaç gözüyle değilde hobi ve zevk gözüyle baktığım için istanbul trafiğinde kıtalararası günde 70 km gidiyor olsam bile kesinlikle manuel diyorum.
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #67 : Şubat 12, 2014, 10:29:24 »
  Açıkçası otomatik vitese de, dizel motora da(binek araç için) çok sıcak bakmayan birisi olmama rağmen dizel artık çok makul geliyor. Keza İstanbul gibi trafik sorunu olan yerlerden dolayı da otomatik vites. Tabi bunda; dizel ve otomatik şanzıman teknolojilerindeki gelişmeler de etkili. Yaşın ise bir etkisi olduğunu sanmam.  :islik:  ::)
 Bu arada konu çok güzel olmuş. Aynı konuyu teknik olarak da işlersek ayrı bir fayda sağlayabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #68 : Şubat 12, 2014, 10:30:38 »
Otomatik şanzımanlarda da  2 ayrı bölüm vardır;

Kavrama ve Vites kutusu.

AT şanzımanlarda:      debriyaj; sıvı (Viskoz-Tork Konvertör),   vites kutusu; elektro mekanik.
MMT şanzımanlarda:   debriyaj; tek veya çift balata,               vites kutusu; elektro mekanik.
CVT şanzımanlarda:    debriyaj; sıvı (Viskoz-Tork Konvertör),   vites kutusu; Kayış-Kasnak.
e-CVT şanzımanlarda: debriyaj; yok Elektrik Motoru ile kalkar,  vites kutusu; mekanik çark grubu.

Bu şanzımanlar diğer otomobil markalarında farklı isimlendirilmiş olabilirler fakat bu çalışma prensipleri hepsinde aynıdır.
Sadece markadan markaya değişiklik gösterebilen şey, bir şanzımanı bir firma benzinliye kullanır diğeri diesele uygular.

Tek veya çift balata kullanılan otomatik şanzımanlarda aslında şikayetler vites kutusu ile ilgili değildir, debriyajın çalışma prensibiyle ilgili konforsuzluk ve yoğun trafikte kısmen daha çabuk eskimesindendir, fakat bu kavrama tipi en ekonomik yakıt tüketimi çıkarabilen sistemdir ve gelecekte ilave parçalar ve geliştirilmiş programlarla bunun üstesinden gelinecektir.

Otomatik şanzımanların kullanım yerleri ve sayıları gün geçtikçe çoğalmaktadır. Günümüzde ülkemizde dahi bu rakam oldukça büyük hacme ulaşmıştır ve sürekli artmaktadır.

Dünyada, artık sürücüler araçlarından daha fazla konfor ve pratiklikler beklemekte ve sorunsuz akıllı otomatik şanzımanlarıyla çok daha iyi yakıt tüketimi çıkarmaktadırlar.

 
         
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #69 : Şubat 12, 2014, 10:41:03 »
  Açıkçası otomatik vitese de, dizel motora da(binek araç için) çok sıcak bakmayan birisi olmama rağmen dizel artık çok makul geliyor. Keza İstanbul gibi trafik sorunu olan yerlerden dolayı da otomatik vites. Tabi bunda; dizel ve otomatik şanzıman teknolojilerindeki gelişmeler de etkili. Yaşın ise bir etkisi olduğunu sanmam.  :islik:  ::)
 Bu arada konu çok güzel olmuş. Aynı konuyu teknik olarak da işlersek ayrı bir fayda sağlayabiliriz.

Hakan bey honda civic aracımla birlikte beş yıllık forum tecrübem var. Galiba konularımda bunun da etkisi var.

Otomatik şanzımanlarda da  2 ayrı bölüm vardır;

Kavrama ve Vites kutusu.

AT şanzımanlarda:      debriyaj; sıvı (Viskoz-Tork Konvertör),   vites kutusu; elektro mekanik.
MMT şanzımanlarda:   debriyaj; tek veya çift balata,               vites kutusu; elektro mekanik.
CVT şanzımanlarda:    debriyaj; sıvı (Viskoz-Tork Konvertör),   vites kutusu; Kayış-Kasnak.
e-CVT şanzımanlarda: debriyaj; yok Elektrik Motoru ile kalkar,  vites kutusu; mekanik çark grubu.

Bu şanzımanlar diğer otomobil markalarında farklı isimlendirilmiş olabilirler fakat bu çalışma prensipleri hepsinde aynıdır.
Sadece markadan markaya değişiklik gösterebilen şey, bir şanzımanı bir firma benzinliye kullanır diğeri diesele uygular.

Tek veya çift balata kullanılan otomatik şanzımanlarda aslında şikayetler vites kutusu ile ilgili değildir, debriyajın çalışma prensibiyle ilgili konforsuzluk ve yoğun trafikte kısmen daha çabuk eskimesindendir, fakat bu kavrama tipi en ekonomik yakıt tüketimi çıkarabilen sistemdir ve gelecekte ilave parçalar ve geliştirilmiş programlarla bunun üstesinden gelinecektir.

Otomatik şanzımanların kullanım yerleri ve sayıları gün geçtikçe çoğalmaktadır. Günümüzde ülkemizde dahi bu rakam oldukça büyük hacme ulaşmıştır ve sürekli artmaktadır.

Dünyada, artık sürücüler araçlarından daha fazla konfor ve pratiklikler beklemekte ve sorunsuz akıllı otomatik şanzımanlarıyla çok daha iyi yakıt tüketimi çıkarmaktadırlar.

 
         


Tekin bey bilginizden engin bilgilerinizden istifade ediyoruz, teşekkürler...

Mesaj Birleştirildi: Şubat 12, 2014, 10:42:21



Sonuç olarak otomatik viteste sorunsuzluk aranıyorsa tork yüksek olmamak kaydıyla CVT diyebilirmiyiz ? Ben özetle bunu anladım. Ki bende cvt kullanıyorum :D
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-I
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 18 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #70 : Şubat 12, 2014, 11:06:15 »
Yukarda verilen faydalı bilgilere ilaveten VW'nın otomatik şanzımanları ile ilgili bir eleştirimi belirteyim. VW otomobillerinde çift kavramalı otomatik şanzımanlarda (DSG dedikleri) yakıt tüketimini azaltmak için kuru tip şanzıman kullanmaktadır. Bunun handikaplarından en önemlisi, özellikle rampası çok olan yollarda yapılan dur kaklar neticesinde baskı balata ile başlayan çeşitli şanzıman sorunları oluşmaktadır. Tiguan gibi modellerinde yağlı tip şanzıman kullanıldığından dolayı bu modellerde DSG ile alakalı problemlerin daha az geldiği söyleniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #71 : Şubat 12, 2014, 11:44:45 »
  Gelecekte şanzıman zaten araçlarda olmayacak. Her tekere ayrı motor, diferansiyel bile gerekmeyecek. Hatta ayrı fren aksamı da olmayacak(belki çok küçük, sadece sabit durmaları sağlayan). Bu şekilde çok daha efektif bir dört çeker, şanzıman, diferansiyel ve dişli güç kayıpları olmayan, bakım maliyeti düşük, oldukça hafif.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #72 : Şubat 12, 2014, 11:50:43 »
  Gelecekte şanzıman zaten araçlarda olmayacak. Her tekere ayrı motor, diferansiyel bile gerekmeyecek. Hatta ayrı fren aksamı da olmayacak(belki çok küçük, sadece sabit durmaları sağlayan). Bu şekilde çok daha efektif bir dört çeker, şanzıman, diferansiyel ve dişli güç kayıpları olmayan, bakım maliyeti düşük, oldukça hafif.

Ama bunları kim bilir kaç paraya satacaklar?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #73 : Şubat 12, 2014, 12:05:03 »
Ama bunları kim bilir kaç paraya satacaklar?

 Maliyet bugüne nazaran düşecektir. Sadece ilk başlarda yüksek olması muhtemel. Zira; araçta maliyete, ağırlığa, güç kaybına neden olan bir çok aksam azalacaktır. Sıvı yakıtlı, küçük motor sadece jeneratör olarak kullanılacaktır muhtemelen. Motor arkada rahatlıkla kullanılabilecek ve güç aktarımı kablolar ile olacaktır. Egzoz bile küçülüp, kısalacaktır. Gerçi bu sistemde bir miktar pil kullanımı gerekir. Li-Ion(ya da başka maddeler ile) teknolojisindeki gelişme önemli tabi.
 
 Konu biraz farklı ilerlediği için kusura bakmayın. Umarım yakın gelecekte bunları daha pratik şekilde konuşabiliriz hep birlikte.
 Diğer yandan emisyon olarak da önemli artıları olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #74 : Şubat 12, 2014, 12:06:52 »
Sonuç olarak otomatik viteste sorunsuzluk aranıyorsa tork yüksek olmamak kaydıyla CVT diyebilirmiyiz ? Ben özetle bunu anladım. Ki bende cvt kullanıyorum :D

Torku yüksek bir motora CVT uygulayabilirsiniz. CVT'nin kavraması (Debriyajı) AT gibi Tork Konvertör olduğundan motorun ürettiği kırıcı güçler hidrolik tarafından emilir. Vites kutusunun hangisi olacağına kararı yine üretici verir. O araç ağır şartlar için mi yoksa konfor için mi sunulacaktır? Ağır şartlar için üretilecekse vites kutusu gücü kaçırmadan aktarmalıdır yani elektro mekanik vites kutusu uygulanmalıdır ki buna AT şanzıman deriz, hafif arazi türünde konfor isteniyor ve hafif şartlarda kullanılacaksa CVT vites kutusu uygulanır. Sonuçta her ikisinde de Tork Konvertör vardır.

Diğer taraftan 2.0 veya üzeri Kupe bir araçta MMT veya CVT bulamazsınız, kesinlikle AT olur.

Sorunsuz ve ekonomiyi bir arada yakalamak için hangi şartlarda araç kullandığımızı bilmemiz gerekiyor.
Uzun yol kullanımlarımız fazla ve yoğunluğu düşük yerleşim birimlerindeysek, MMT şanzıman en ekonomik ve sorunsuz otomatik şanzımandır diyebiliriz.
İstanbul gibi çok yoğun trafiğe sahip yerleşim birimlerinde ise diğer otomatik şanzımanlar öncelikle sorunsuzluk sonra ekonomi sağlayacaktır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #75 : Şubat 12, 2014, 12:14:59 »
  İşin bir de sol dizde menüsküs durumu var, şaka yapmıyorum. Eminim yoğun trafikte araç kullananlar bu durumdan şikayet edecektir.

 Aslında nispeten büyük hacimli motorda DSG var diye biliyorum ben, Audi TT 'de olması lazım. BMW 'de emin değilim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #76 : Şubat 12, 2014, 12:30:21 »
  İşin bir de sol dizde menüsküs durumu var, şaka yapmıyorum. Eminim yoğun trafikte araç kullananlar bu durumdan şikayet edecektir.

 Aslında nispeten büyük hacimli motorda DSG var diye biliyorum ben, Audi TT 'de olması lazım. BMW 'de emin değilim.

İstanbulda ki kavgaların tek nedeni sol bacak ağrısı ve milyonlarca defa vites değiştirmeye, başkasının hatası yüzünden 2 defa daha ilave.. :)

Nerede olduğunun önemi olmadan, Taksi veya Minibüs şöförü olsaydım otomatik kullanırdım, malesef bu sürücüler hala yeterli bilgiye sahip değiller. Ülke çapında belediye otobüsleri bile otomatiklerle değişim içinde.

Birçok firma MMT veya çift kavramaya geçti Mercedes bunların öncülerinden. Demin dediğim gibi, daha iyi parçalar veya programlarla MMT kavramalar geliştirilecektir. Hyundai 1.6 dieselinde AT kullanırken 1.6 benzinlisinde MMT kullanmakta ve aslında daha doğru bir versiyon üretmektedir. Madem benzinli motor daha fazla tüketiyor, doğru şanzımanla yakıt tüketimini aşağı çekmek daha doğru bir karar olmaktadır. Belki Audinin de yaptığı budur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #77 : Şubat 12, 2014, 12:46:42 »
 
İstanbulda ki kavgaların tek nedeni sol bacak ağrısı ve milyonlarca defa vites değiştirmeye, başkasının hatası yüzünden 2 defa daha ilave.. :)

Nerede olduğunun önemi olmadan, Taksi veya Minibüs şöförü olsaydım otomatik kullanırdım, malesef bu sürücüler hala yeterli bilgiye sahip değiller. Ülke çapında belediye otobüsleri bile otomatiklerle değişim içinde.

Birçok firma MMT veya çift kavramaya geçti Mercedes bunların öncülerinden. Demin dediğim gibi, daha iyi parçalar veya programlarla MMT kavramalar geliştirilecektir. Hyundai 1.6 dieselinde AT kullanırken 1.6 benzinlisinde MMT kullanmakta ve aslında daha doğru bir versiyon üretmektedir. Madem benzinli motor daha fazla tüketiyor, doğru şanzımanla yakıt tüketimini aşağı çekmek daha doğru bir karar olmaktadır. Belki Audinin de yaptığı budur.
Kesinlikle katılıyorum, otobüslerde otomatik oldukça arttı, olması gerektiği gibi.
  Dediğiniz gibi, işi sürekli araç kullanmak olanların, hele ki sıkışık trafiğe sahip şehirlerde olanların otomatik şanzımanlı araç seçmeleri fizik ve ruh sağlıkları açısından önemli bence.
 Çift kavramada serilik gerçekten oldukça iyi, bunu bir çok marka ve modelde görüyoruz artık.

ZF 7DT dual clutch transmission by www.bosstrans.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #78 : Şubat 12, 2014, 13:49:26 »
Hiç otomatik bir araç kullanma fırsatım olmadı tarafsızım o yüzden :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #79 : Şubat 12, 2014, 14:07:26 »
Çift kavramada serilik gerçekten oldukça iyi, bunu bir çok marka ve modelde görüyoruz artık.

Videoda ki debriyaj, plakalı viskoz gibi göründü, bu kavrama kuru tipe (baskı-balata) göre daha dayanıklı ve konforludur.
7 ileri olan bu şanzımanda Vites değişimleri küçük elektrik motorlarıyla değil, şanzımanın altında "Kontrol Ünitesi" denen 7 ad, hidrolik basıncı kullanarak değişim yapmayı sağlayan selenoid valf gurubu tarafından yapılmakta.

Yüksek teknolojili ve çok kaliteli ama oldukça pahalı bir şanzıman.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)