Anket

Sizce Hangisi

Manuel Vites
52 (32.7%)
Otomatik Vites
107 (67.3%)

Toplam Oy Verenler: 157

Gönderen Konu: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)  (Okunma sayısı 52814 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 942 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #40 : Şubat 11, 2014, 19:21:19 »
ikisinin de yeri ayrıdır  gönlümde :)
Oğuzhan politikaya ne zaman giriyorsun? çok başarılı olacağına eminim, böyle bir cevabı herkes veremez. :P :P :P
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #40 : Şubat 11, 2014, 19:21:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 301700
  • Kan Grubu: A+
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #41 : Şubat 11, 2014, 19:44:12 »
NEDEN otomatik vites; otomatik vites yorgun olmaz, acemilerin altında yanlış vites geçişlerine izin vermez, hatır hutur zorlanmaz, sert çektim vurdurdum gibi olaylara izin vermez, sert tepkiler olmadığı için piston, sekman, krank mili, bilmem ne mili motor kulakları, şanzıman kulakları vs.lere zarar gelmez ve istatiksel olarak otomatik daha az arıza yapar ilk otomatiğe corolla 1.6 sol ile bulaştım sonrasın da ki tüm araçlarım otomatik vites oldu para verseler manuel almam ha 300 bg olur arkadan itişli bir makina olur o zaman tamam .. herkese keyifli sürüşler dilerim 
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: B+
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #42 : Şubat 11, 2014, 20:41:02 »
Her zaman Manuel. Ya elin gidip gelmezse olmaz arkadaşşşş :D :D :D :D
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 84000
  • Kan Grubu: 0+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #43 : Şubat 11, 2014, 22:16:08 »
inşallah böyle devam edersiniz, çift balatalı debriyajı filan eskimez.

Atilla abi : çift palatalı derken ?
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #44 : Şubat 11, 2014, 22:23:59 »
Otomatik viteste sadece Hondayı tanırım ne VW ne Mercedes ne Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 942 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #45 : Şubat 11, 2014, 22:28:58 »
Atilla abi : çift palatalı derken ?
biliyorsunuz yarım otomatik denen şanzımanlar esasında elektro mekanik vites geçişleri olan ve debriyajı elektrik ile kumanda edilen sisteme sahip manual şanzımanlardır. cvt dsg denen gelişmiş yarı otomatiklerde çift debriyaj vardır, 1 3 5 vitesleri biri 2 4 6 vitesleri diğer debriyaj etkiler, bu şekilde bir debriyaj 1 e alırken diğer debriyaj 2 yi hazır tutar ve vitese takar sonra yine ilk debriyaj 3 e öbürü 4 e böyle devam eder.tabii arızaları ve balata değişimleri manuale göre çok daha külfetlidir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: 0+
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #46 : Şubat 11, 2014, 22:34:37 »
cvt hissettirmiyor deniyor ama bende honda otomatik kullanıyorum bnm arabaya bınen herkes vites geçişlerini hissetmediğini söyler
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 84000
  • Kan Grubu: 0+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #47 : Şubat 11, 2014, 22:35:25 »
biliyorsunuz yarım otomatik denen şanzımanlar esasında elektro mekanik vites geçişleri olan ve debriyajı elektrik ile kumanda edilen sisteme sahip manual şanzımanlardır. cvt dsg denen gelişmiş yarı otomatiklerde çift debriyaj vardır, 1 3 5 vitesleri biri 2 4 6 vitesleri diğer debriyaj etkiler, bu şekilde bir debriyaj 1 e alırken diğer debriyaj 2 yi hazır tutar ve vitese takar sonra yine ilk debriyaj 3 e öbürü 4 e böyle devam eder.tabii arızaları ve balata değişimleri manuale göre çok daha külfetlidir.

cvt ile ilgili yanlış verilere sahipsin abi. cvt ile dsg'nin alakası yok. cvt'de debriyaj baskı-balata yoktur.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 21000
  • Kan Grubu: A+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #48 : Şubat 11, 2014, 22:38:30 »
Kesinlikle CVT süper...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 754 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #49 : Şubat 11, 2014, 22:38:50 »
biliyorsunuz yarım otomatik denen şanzımanlar esasında elektro mekanik vites geçişleri olan ve debriyajı elektrik ile kumanda edilen sisteme sahip manual şanzımanlardır. cvt dsg denen gelişmiş yarı otomatiklerde çift debriyaj vardır, 1 3 5 vitesleri biri 2 4 6 vitesleri diğer debriyaj etkiler, bu şekilde bir debriyaj 1 e alırken diğer debriyaj 2 yi hazır tutar ve vitese takar sonra yine ilk debriyaj 3 e öbürü 4 e böyle devam eder.tabii arızaları ve balata değişimleri manuale göre çok daha külfetlidir.

Atilla abi CVT yari otomatik degilki ! !  ayrica CVT sanzumanda vites olmaz , sistemin sanal vites taklidini yaptigi bi yazilimi var , insan vicudu vites gecislerine alistigi icin bunu taklit ediyor sistem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 754 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #50 : Şubat 11, 2014, 22:40:18 »
cvt hissettirmiyor deniyor ama bende honda otomatik kullanıyorum bnm arabaya bınen herkes vites geçişlerini hissetmediğini söyler

bir ust mesajimda bunun sebebini acikladim Zeki bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 11111
  • Kan Grubu: 0+
  • 66 kere teşekkür etti
  • 562 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #51 : Şubat 11, 2014, 22:53:35 »
toyota'daki cvt adlı şanzımanda benim de bildiğim kadarıyla duruma göre genişleyen bir kasnak sistemi mevcut. bu yüzdendir ki gaz pedalı tepkinize göre belirli bir devirde araç sabitlenebiliyor. bunun dışında piyasada cvt adı altında enteresan şanzımanlar da yok değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 48048
  • Kan Grubu: AB+
  • 940 kere teşekkür etti
  • 928 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #52 : Şubat 11, 2014, 22:56:28 »
İstanbul gibi bir yerde otomatik derim :) Ama sürekli dur kalk olmayan veya arkadan itişli bir arabam olursa manuel :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 942 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #53 : Şubat 11, 2014, 22:56:47 »
cvt ile ilgili yanlış verilere sahipsin abi. cvt ile dsg'nin alakası yok. cvt'de debriyaj baskı-balata yoktur.
Engin bu şanzımanların ismini akılda tutmak çok zahmetli ispatını Otohaberden aldım

Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman
Bu tipteki şanzımanlarda debriyaj balatası ve diğer kavrama parçaları bulunurken debriyaj pedalı yoktur. Bu sistemde debriyajın çalışmasında bir motor ve çeşitli sensörler görev yapar. Bu sensörler motorun devrini, aracın hızını, gaz pedalının konumunu sürekli kontrol ederler. Vites değişimi gerektiği zaman kontrol ünitesi selenoidini devreye sokarak debriyaj pedalına gerek kalmadan vites geçişleri sağlanır. Sürücü isterse manuel şanzıman gibi de kullanabilir. Bunun için genellikle vites körüğünün üzerinde ya da direksiyon bölgesinde artı (+) ve eksi (-) bölümleri vardır. Fiat'ın Dualogic'i, Citroen-Peugeot'nun Auto6R'si bu şanzımanın en bilinen örneklerindendir.
Çift Debriyajlı Otomatik (Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman)
Yarı otomatik şanzıman olarak da anılan çift debriyajlı şanzımanlarda, otomatik şanzımanın konforu ile manuel şanzımanın performansı ve düşük yakıt tüketimi bir aradadır. Sürücü, istediği zaman manuel, istediğinde de otomatik şanzıman gibi kullanabilir. Bu şanzımanın vites kolunun üzerinde genellikle P, R, N, D+ ve D- kademeleri vardır. Çift kavramalı şanzımanda birbiriyle uyumlu çalışan iki farklı dişli mili ve çift debriyaj bulunur. Bu sistemde bulunan iki ayrı milde tek vites ve çift vites grup dişlileri bir aradadır. Örneğin araç dördüncü viteste giderken diğer grupta üçüncü ceya beşinci vites dişlisi diğer debriyajın kontrolünde hazır olarak bekler. Aracın vites yükseltmesi gerektiğinde küçük bir motorun da etkisiyle debriyajı kapanır, mil motordan ayrılır. Diğer kavrama devreye girerek motorun dönme momentini üst dişlinin milini devreye sokarak vites büyültür. Bu sayede milisaniye gibi kısa sürelerde vites değişimi sağlanır. Yoğun trafikte sürücü belli aralıklarla vitesi boşa almalıdır. Aksi halde ısınan balatalar çeşitli parçalara zarar verebilirler. Volkswagen Grubu markalarında DSG, Ford ve Volvo'da Geartronic, Renault ile Nissan'da EDC, Mercedes-Benz'de 7G-DCT, Kia'da DCT ve Audi'de S tronic, bu şanzımanların örnekleridir.
Manumatic Şanzıman
İlk kez Porsche tarafından, motorsporları için geliştirilen sonra da aynı marka tarafından seri üretime Tiptronic adıyla geçen manumatic şanzımanlar otomatik şanzımanın temelleri üzerine kuruludur. Manuel şanzıman olarak da kullanım imkanı sunan bu şanzımanlarda, kavrama tork konvertörüyle yapılır. Mesela uzun yolda otomatik konumunu kullanırken bir sollama anında veya yokuşlarda manuel özelliği sayesinde otomatiğe göre daha seri olarak hızlanarak zaman kaybını da önler. Bu şanzımanlarda vites yolu üzerinde yer alan kısım sayesinde sürücü, şanzımanın manuel konumuna kolaylıkla geçiş yapar. Manuel konumda vites kolunun ileri geri ya da sağa-sola hareketilye değişim yapılabilir. Ayrıca bazı modellerin direksiyonun üzerinde veya arkasında bulunan değiştirme tuşlarıyla da kumanda edilebilir. Benzer yapıya sahip bu tip şanzımanlar, Volkswagen Grubu'nda Tiptronic, Hyundai'de H-Matic, Peugeot'da 2Tronic olarak da adlandırılıyor.
Sürekli Değişken Oranlı (CVT)
Sürekli değişken oranlı şanzıman olarak isimlendirilen bu sistemde, konik formundaki dişli kasnaklar, çelik zincirlerle ya da kayışlarla birbirlerine bağlıdır. CVT'de bulunan kasnaklar, motorun gücüne ve aracın yük durumuna göre, hidrolik akışkan kasnakları hareketlendirir ve kasnaklar gücü zincir veya kayış yardımıyla diğerlerine aktarır. Sistemde manuel ya da otomatik şanzımandaki gibi birinci veya ikinci gibi bir sıralama yoktur. Hatta otomatik konumunda sınırsız dişli oranı vardır. Audi'de Multitronic, Ford'ta Durashift, Toyota'da Multidrive S, Honda'da i-shift, Nissan ve Subaru'da CVT olarak isimlendirilir. Temelde aynı olan bu sistemde üreticiler, kayış veya zincir sistemiyle elektronik kontrol programlarıyla, kendilerine ait sistemler de çeşitlendiriyorlar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 180
  • Kan Grubu: A+
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #54 : Şubat 11, 2014, 22:58:25 »
toyota'daki cvt adlı şanzımanda benim de bildiğim kadarıyla duruma göre genişleyen bir kasnak sistemi mevcut. bu yüzdendir ki gaz pedalı tepkinize göre belirli bir devirde araç sabitlenebiliyor. bunun dışında piyasada cvt adı altında enteresan şanzımanlar da yok değil.
CVT=Continously Variable Transmission ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 754 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #55 : Şubat 11, 2014, 23:05:24 »
Atilla abi ekledigin yazinin son paragrafi anlatiyor durumu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 84000
  • Kan Grubu: 0+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #56 : Şubat 11, 2014, 23:06:41 »
Engin bu şanzımanların ismini akılda tutmak çok zahmetli ispatını Otohaberden aldım

Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman
Bu tipteki şanzımanlarda debriyaj balatası ve diğer kavrama parçaları bulunurken debriyaj pedalı yoktur. Bu sistemde debriyajın çalışmasında bir motor ve çeşitli sensörler görev yapar. Bu sensörler motorun devrini, aracın hızını, gaz pedalının konumunu sürekli kontrol ederler. Vites değişimi gerektiği zaman kontrol ünitesi selenoidini devreye sokarak debriyaj pedalına gerek kalmadan vites geçişleri sağlanır. Sürücü isterse manuel şanzıman gibi de kullanabilir. Bunun için genellikle vites körüğünün üzerinde ya da direksiyon bölgesinde artı (+) ve eksi (-) bölümleri vardır. Fiat'ın Dualogic'i, Citroen-Peugeot'nun Auto6R'si bu şanzımanın en bilinen örneklerindendir.
Çift Debriyajlı Otomatik (Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman)
Yarı otomatik şanzıman olarak da anılan çift debriyajlı şanzımanlarda, otomatik şanzımanın konforu ile manuel şanzımanın performansı ve düşük yakıt tüketimi bir aradadır. Sürücü, istediği zaman manuel, istediğinde de otomatik şanzıman gibi kullanabilir. Bu şanzımanın vites kolunun üzerinde genellikle P, R, N, D+ ve D- kademeleri vardır. Çift kavramalı şanzımanda birbiriyle uyumlu çalışan iki farklı dişli mili ve çift debriyaj bulunur. Bu sistemde bulunan iki ayrı milde tek vites ve çift vites grup dişlileri bir aradadır. Örneğin araç dördüncü viteste giderken diğer grupta üçüncü ceya beşinci vites dişlisi diğer debriyajın kontrolünde hazır olarak bekler. Aracın vites yükseltmesi gerektiğinde küçük bir motorun da etkisiyle debriyajı kapanır, mil motordan ayrılır. Diğer kavrama devreye girerek motorun dönme momentini üst dişlinin milini devreye sokarak vites büyültür. Bu sayede milisaniye gibi kısa sürelerde vites değişimi sağlanır. Yoğun trafikte sürücü belli aralıklarla vitesi boşa almalıdır. Aksi halde ısınan balatalar çeşitli parçalara zarar verebilirler. Volkswagen Grubu markalarında DSG, Ford ve Volvo'da Geartronic, Renault ile Nissan'da EDC, Mercedes-Benz'de 7G-DCT, Kia'da DCT ve Audi'de S tronic, bu şanzımanların örnekleridir.
Manumatic Şanzıman
İlk kez Porsche tarafından, motorsporları için geliştirilen sonra da aynı marka tarafından seri üretime Tiptronic adıyla geçen manumatic şanzımanlar otomatik şanzımanın temelleri üzerine kuruludur. Manuel şanzıman olarak da kullanım imkanı sunan bu şanzımanlarda, kavrama tork konvertörüyle yapılır. Mesela uzun yolda otomatik konumunu kullanırken bir sollama anında veya yokuşlarda manuel özelliği sayesinde otomatiğe göre daha seri olarak hızlanarak zaman kaybını da önler. Bu şanzımanlarda vites yolu üzerinde yer alan kısım sayesinde sürücü, şanzımanın manuel konumuna kolaylıkla geçiş yapar. Manuel konumda vites kolunun ileri geri ya da sağa-sola hareketilye değişim yapılabilir. Ayrıca bazı modellerin direksiyonun üzerinde veya arkasında bulunan değiştirme tuşlarıyla da kumanda edilebilir. Benzer yapıya sahip bu tip şanzımanlar, Volkswagen Grubu'nda Tiptronic, Hyundai'de H-Matic, Peugeot'da 2Tronic olarak da adlandırılıyor.
Sürekli Değişken Oranlı (CVT)
Sürekli değişken oranlı şanzıman olarak isimlendirilen bu sistemde, konik formundaki dişli kasnaklar, çelik zincirlerle ya da kayışlarla birbirlerine bağlıdır. CVT'de bulunan kasnaklar, motorun gücüne ve aracın yük durumuna göre, hidrolik akışkan kasnakları hareketlendirir ve kasnaklar gücü zincir veya kayış yardımıyla diğerlerine aktarır. Sistemde manuel ya da otomatik şanzımandaki gibi birinci veya ikinci gibi bir sıralama yoktur. Hatta otomatik konumunda sınırsız dişli oranı vardır. Audi'de Multitronic, Ford'ta Durashift, Toyota'da Multidrive S, Honda'da i-shift, Nissan ve Subaru'da CVT olarak isimlendirilir. Temelde aynı olan bu sistemde üreticiler, kayış veya zincir sistemiyle elektronik kontrol programlarıyla, kendilerine ait sistemler de çeşitlendiriyorlar.

Sıkı karıştırmışsın abi :)

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 942 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #57 : Şubat 11, 2014, 23:21:31 »
CVT=Continously Variable Transmission ;)
Atilla abi ekledigin yazinin son paragrafi anlatiyor durumu
Sıkı karıştırmışsın abi :)


evet çocuklar yazımdaki tek hatam dsg ile cvt yi aynı kategoride göstermek. bazı arkadaşlar cvt yi çok tutmuşlar ama bilhassa Ford forumlarında çok şikayet var, şunuda belirteyim ki ben cvt hiç kullanmadım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 22000
  • Kan Grubu: A+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #58 : Şubat 11, 2014, 23:29:07 »
Çift kavrama candır, cvt benim hatırladığım ilk audinin multitroniclerinde aktif olarak kullanıldı, bence performanslı kullanımda oldukça sıkıcı bir şanzıman, auris  benzinliyi test sürüşü yaptığımda, sürekli 6 bin devirde çılgınca haykırıyordu motor. Performanslı kullanım için oldukça zevkten yoksun. Toyotadakini ciddi bir kıyaslama fırsatım olmadı düz vitesiyle, ancak kullanan çoğu markada, yakıt sarfiyeti ve performans konusunda da oldukça başarısız. MMT ilk hataydı, multidrive bence mmt den çok daha iyi ama, yinede ikinci bir hata. Bence tam otomatik şanzımanda kalmalıydı toyota, çift kavramaya geçmeye karar verene kadar. Eski tam otomatik şanzımanları biraz müsrif ama, sorunu az, dayanıklı ve oldukça konforlu şanzımanlar.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #59 : Şubat 11, 2014, 23:33:05 »
Yeri gelmişken bir sorum olacak,
anladığım kadarıyla 2 tip otomatik vites var 1. P-R-N-D olan, 2. M-E olan.
hangisi daha iyidir çok fark var mı?