Anket

Sizce Hangisi

Manuel Vites
52 (32.7%)
Otomatik Vites
107 (67.3%)

Toplam Oy Verenler: 157

Gönderen Konu: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)  (Okunma sayısı 67805 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #100 : Şubat 12, 2014, 19:01:53 »
İşyerindeki Audi A5, Peugeot 508SW ve Škoda Rapid araçların hepsi otomatik. Fiesta 1.4 TDCI var manuel. Yeri geldiğinde bir otomatik bir manuel kullanıyorum peşpeşe ve öyle bir adapte oldum ki hangisini kullanırsm kullanayım hiç yabancilik çekmiyorum. Ancak tabii ki otomatik vitesin rahatlığı tartışılmaz.
Bir de manuelci arkadaşlar "kontrolün bende olması lazım" mealinde yorum yapmışlar. Emin olun otomatikte kontrol tamamen sağ ayağınızın altında. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #100 : Şubat 12, 2014, 19:01:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #101 : Şubat 12, 2014, 19:52:59 »
1-Yarı otomatik tek kavrama şanzumanlarda fransız ve italyanlar başarılı alt vites geçişleri hissedilsede alıştıktan sonra kullanımı zevkli çok kaçan az yakan araçlar.büyük c-d sınıfı araçlarda ısınma sorunu olabiliyor,(örn pejo508,corolla,auris), toyota ısrarla hilholder koymuyor anlamak mümkün değil ,hondanın i-shiftinden kimse bahsetmemiş evlere şenlik bir vites kutusu, japonlar bu tek-çift kavrama şanzıman işinde başarılı değiller kurtuluşlar çok eski bir teknolojinin kayış yerine zincirle modifiye edilmesiyle ortaya çıkan CVT şanzıman oldu
2- CVT tekniği anlatılmış bir dönem ford dizel focuslarda kullanmış ve ciddi sıkıntılar yaşamış ve tamamen piyasadan kaldırmış, japonlarda son dönemde 2000lerin başında kullanıp bıraktıkları teknolojiye tekrar tutundu, yeni yaris,yeni jazz, quashquai,subaru....Arkadaşın jazz ını kullandım vites geçişi diye bir şey yok elektrikli araba gibi, ancak yakıt tüketimi bizim araçlar kadar az değil ve yüksek torklu dizel arabalara takılamıyor.ancak benzinli otomatik için ideal bir vites
3-klasik tork konvertörlü otomatik araçlar benzinliside dizelide çok yakıyor.(örnek:Hyundai kia dizellerinde şehir içi 9litrelerde geziyor, benzinli opel corsa 1.4 şehir içi 10-12lt forumlarda mevcut).bence bu vites benzinli-LPG dönüşümü yapılmış araçlar için ideal
4-çift kavramalı alman DSG,Powershift,fransız EDC,fiat-chrysler ortak yapımı TCT
en popüler vites çeşitleri, ancak arıza yaptıklarında çok masraflı deniyor, ancak wolksvagen çoğu zaman garantisi dolsa bile iyi niyet garantisiyle müşterisini mağdur etmiyor, renaultta EDC daha yeni olduğu için sorun olduğunda hemen müdahale ediyor, ford yeni çıkardı bakalım hayırlısı.Fiat bu vitesi alfalarda ve 2013 yılında kuzey amerikaya ürettiği C-D sınıfı modellerde kullanacağını açıklamış taa 2010da(Fiat TCT Dual-Clutch Gearbox Coming to U.S. First,).Guiletta tct kullanıcıları şehir içi yoğn trafikte 9-10 litreleri pek fazla aşmadıklarını yazıyorlar forumlarda.(alıntı Serhat Karadağ)


Triptonic,Easytronic,Multimode,Dualogic viteslerin mekanizmaları veçalışma prensipleri aynı. Sadece MARKA/ÜRETİCİ leri farklı.
Yani:Tek kavramalı(Tek balatalı) motorize/robotize şanzıman.

Multitronic,CVT dediğimiz sistemler, Kayışlı/sürekli/ konik şanzımanlar.

EDC,DSG,Povershift Çift kavramalı(Çift balatalı) motorize/robotize şanzıman. (Furkan Çelenliden alıntı) bu iki yazıda fiat forumdan.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #102 : Şubat 13, 2014, 00:28:54 »
TCT denilen şanzımanın burcu kesinlikle terazi olmalı. ben bu kadar kararsız bir şanzıman daha görmedim. resmen fiyasko. italyan aracı alacaksanız kesinlikle manuel şanzımana sahip olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #103 : Şubat 13, 2014, 09:38:26 »
İşyerindeki Audi A5, Peugeot 508SW ve Škoda Rapid araçların hepsi otomatik. Fiesta 1.4 TDCI var manuel. Yeri geldiğinde bir otomatik bir manuel kullanıyorum peşpeşe ve öyle bir adapte oldum ki hangisini kullanırsm kullanayım hiç yabancilik çekmiyorum. Ancak tabii ki otomatik vitesin rahatlığı tartışılmaz.
Bir de manuelci arkadaşlar "kontrolün bende olması lazım" mealinde yorum yapmışlar. Emin olun otomatikte kontrol tamamen sağ ayağınızın altında. ;)

:)  Kontrol beyindedir. Ayakla arabaya hükmedersek mazallah =) Şaka bir yana uzun yolda manuel, şehir içi otomatik yaygınlaşır ama çift araba almak namümkün :)

Ben forza manuel diyorum.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #104 : Şubat 13, 2014, 09:43:06 »
:)  Kontrol beyindedir. Ayakla arabaya hükmedersek mazallah =) Şaka bir yana uzun yolda manuel, şehir içi otomatik yaygınlaşır ama çift araba almak namümkün :)

Ben forza manuel diyorum.

En iyisi çift araba, biri manuel biri otomatik, biri benzinli biri dizel, nasıl olsa arabalar sudan ucuz memlekette. :D
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #105 : Şubat 14, 2014, 12:01:34 »
İşyerindeki Audi A5, Peugeot 508SW ve Škoda Rapid araçların hepsi otomatik. Fiesta 1.4 TDCI var manuel. Yeri geldiğinde bir otomatik bir manuel kullanıyorum peşpeşe ve öyle bir adapte oldum ki hangisini kullanırsm kullanayım hiç yabancilik çekmiyorum. Ancak tabii ki otomatik vitesin rahatlığı tartışılmaz.
Bir de manuelci arkadaşlar "kontrolün bende olması lazım" mealinde yorum yapmışlar. Emin olun otomatikte kontrol tamamen sağ ayağınızın altında. ;)

+1
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 207000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #106 : Şubat 14, 2014, 20:27:38 »
Benim ihtiyar avensiste sadece 1. vites, istersen 1-2, istersen 1-2-3 (over drive açık) istesen 1-2-3-4 şeklinde kullanabiliyorum. performans istediğimde power düğmesine bastıktan sonra, gaza basmam yeterli ayrıca acil hızlanma için gaza sonuna kadar bastıktan sonra, az daha basıp roketleme(Kick-Down)   yapabilirsiniz. Kar ve buzlu yollarda,  kar  düğmesi  var (snow) ona  basıp şanzımandan tekerleklere uygun gücü iletip kaymasını engelleyebilirsiniz.  Çiseli çimende dahi snow düğmesi başarılı. Uzun yolda ve şehir içinde keyfini ve araç üzerindeki hakimiyet arttırıcı yönlerini anlatmıyorum.
Sonuç tabi ki otomatik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5200
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #107 : Ekim 14, 2014, 14:06:11 »
şimdiki aracımdan önce 5,5 sene otomatik kullanmıştım. rahatlığına diyecek yok ama manuelinde zevki bir başka, ha 5,5 sene sonra sol ayak olmuş kütük bazen rampada sıkıntı yaşamıyorum desem yalan olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #108 : Ekim 14, 2014, 14:12:27 »
Çok hızlı vites değişimi yapan çift kavrama ve türevleri dışında manuel çoğu zaman daha iyidir benim için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #109 : Ekim 14, 2014, 14:17:32 »
Benim için her zaman otomatik.
İster MMT olsun ister Easytronik olsun ...... gider bu.
Yeterki ben o kol ile ugraşmayayım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #110 : Ekim 14, 2014, 14:20:45 »
Benim için her zaman otomatik.
İster MMT olsun ister Easytronik olsun ...... gider bu.
Yeterki ben o kol ile ugraşmayayım.
Vitesi D'ye takarken o kol ile uğraşmış oluyorsunuz. [emoji14]

Şaka bir yana özellikle şehiriçi ve yoğun trafikte otomatik vites çok büyük bir nimet olsa gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #111 : Ekim 14, 2014, 14:32:55 »
İstanbul- Ankara- İzmir gibi büyük şehirlerde trafiğin yoğun olduğu yerlerde araç kullanıyor iseniz kesinlikle otomatik niye derseniz ben Ankara Keçiören'de oturuyorum Kızılay iş yerim  iş yerimle evim arası 11 km bilenler bilir bu mesafeyi 1 saat 35 dakikada gittiğimi bilirim hadi manuel kullan bacağa resmen kramp giriyor .Benim aracım manuel ama kesinlikle yeni nesil araçların tam otomatik vitesleri kesinlikle harika hem geçişler çok sessiz ve seri hemde kullanım rahatlığına diyecek laf yok gelelim uzun ömürlülük olayına onda kesinlikle manuel kaliteli şanzıman yağı ve bilinçli kullanıcı ile çoooook uzun süre kullanırsınız
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #112 : Ekim 14, 2014, 14:56:33 »
Vitesi D'ye takarken o kol ile uğraşmış oluyorsunuz. [emoji14]

Şaka bir yana özellikle şehiriçi ve yoğun trafikte otomatik vites çok büyük bir nimet olsa gerek.

Debriyaj pedalıda bonusu  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #113 : Ekim 14, 2014, 15:01:07 »
Profesyonller manuel kullanir
Not: istanbul hariç :lol:
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #114 : Ekim 14, 2014, 15:08:11 »
Debriyaj pedalıda bonusu  ;)
Doğru. Otomatik vitesli bir araçta bir el ve bir bacak boşa çıkıyor. [emoji4] Konfor isteyen birisinin kesinlikle otomatik vitesi tercih etmesini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #115 : Ekim 14, 2014, 17:31:24 »

Doğru. Otomatik vitesli bir araçta bir el ve bir bacak boşa çıkıyor. [emoji4] Konfor isteyen birisinin kesinlikle otomatik vitesi tercih etmesini düşünüyorum.
Üşengeç olanlar içinde bire bir :D ben öyle üşengeç adamım ki bazen , tuvalete gitmek bile zor geliyor ,o kadar yani. Dizelde hız sabitleyici yok diye benzinli aldık uzun yolda kim gaza basacak :D utanmasam direksiyonu tutmayacağım :D
Ama bu araç bana otomatiği sevdirdi ondan bu cümleleri kullandım. Babam için otomatik istedim özellikle. Kendisi bile dedi gel manuel alalım ne olacak diye, şu an bile çok rahatmış diyor. Kendisi vitesleri bazen yanlış geçiriyordu eski araçta,manuelde 2 kere şanzıman indi düşünün :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #116 : Ekim 14, 2014, 17:34:22 »
Üşengeç olanlar içinde bire bir :D ben öyle üşengeç adamım ki bazen , tuvalete gitmek bile zor geliyor ,o kadar yani. Dizelde hız sabitleyici yok diye benzinli aldık uzun yolda kim gaza basacak :D utanmasam direksiyonu tutmayacağım :D
Ama bu araç bana otomatiği sevdirdi ondan bu cümleleri kullandım. Babam için otomatik istedim özellikle. Kendisi bile dedi gel manuel alalım ne olacak diye, şu an bile çok rahatmış diyor. Kendisi vitesleri bazen yanlış geçiriyordu eski araçta,manuelde 2 kere şanzıman indi düşünün :)
Sizin Corolla tam size göre. Vitesleri kendi atiyor,  kendi kendine park ediyor tam tembel işi. [emoji4]

2 kez şanzıman indirdikten sonra bur zahmet otomatik alın. [emoji14]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #117 : Ekim 14, 2014, 17:51:46 »
ben tercihimi son 2 yılda değiştirdim gönlüm manuelden yana, toyota kullanırken otomatik vites arıyordum, ama twincharger bir arabayı otomatik kullanmak mutlu etmiyor beni, bir çok defa dsg sürme fırsatım oldu, dsg kadar hızlı bir şanzıman bile sürüş zevkinden ciddi kısıyor, devirsiz kullanımda bile esnek ve ekonomik bir arabaya şimdiki nesil otomatik şanzımanlar henüz izin veremiyor, bunlarda aşıldığında bende otomatiğe dönerim.

bide şu açıdan bakmak var, otomobil kullanırken ben mesela sigara ve alkol kullanmıyorum, sakız çiğnemiyorum pek dişlerime zarar veriyor, e çekirdek zaten yenmez, bide gezdiğim bölgeler istanbulun en yoğun bölgeleri, vitesle debriyaj olmayınca , 3-4saat trafikte oynayacak bişey kalmıyor. Bide geçtiğimiz yıllarda arabaların kullanımı çok yumuşaklaştı, bana düz vites rocco yu kullanmak, otomatik vites s40 tan daha rahat geliyor. Şerit takip ve, trafikte volvonunki gibi bliss sistemi olmadıkça , bence şu devirde otomatik araç daha yorucu, düzde en azından dururken, frene basmak zorunda değilsiniz, sağ ayakta zaten yoruluyor. Otomatik vites birazda sol ayağı tembelleştiriyor. :D ne kötüledim ama ha :)
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #118 : Ekim 14, 2014, 17:52:11 »

Sizin Corolla tam size göre. Vitesleri kendi atiyor,  kendi kendine park ediyor tam tembel işi. [emoji4]

2 kez şanzıman indirdikten sonra bur zahmet otomatik alın. [emoji14]
Giriş çıkış çalıştırmada anahtarsız bide :)
Tek kötü yanı el freni var, insan bu teknolojiyi yaptıklarını görünce park frenide istiyor :) park edince yada yola çıkarken onu çekmek zor geliyor :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik mi Manuel mi ? (ANKET-YORUM)
« Yanıtla #119 : Ekim 14, 2014, 18:04:24 »
Dizel arac ne zaman alirsak ozaman otomatik alirim dizelde manuel mutlu etmiyor onun haricinde trafikte cektigim cileyi duzlukte veya sehir icinde manuel ile keyifini suruyorum  :) , otomatik ama belli bir rahatligi var bunu kabul ediyorum ikisi bir arada olmadigi icin bir karar vermek gerekiyor motorum otomatik manuel surdum sehir ici gercekten cok zorlandim  , e12 satarsak eğer (kiyabilirsem :) , kia ceed premium 1.6 dizel otomatik dusunuyoruz  suan bile kendimi zor frenliyorum babami ikna edip ona gecmek icin aracta yok yok :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE