Atilla bey,
Bİ yerde ABSLİ araçlarda ABS sensörünün hız sensörü görevini de yaptığını okudum, doğruluk payı varmı?
Ayrıca bu ABS sensörleridne pislik vs. varsa temizlemeyle bu arıza giderilme mi?
Ufuk kardeşim sizin toyota katolog ve parça bilgileriniz bizlere nazaran çok çok fazla. bizler bu alanda sizin yanınıza yaklaşamayız bile, fakat tamir olayı da çok farklı bir şey. demin yorumsuz diye yolladığım linteki olay buna en güzel örneklerden biri. buna benzer bir hadisede benim başıma gelmişti vaktiyle, Fıratoto ve Boronkay yetkili Fiat servislerinin dünya kadar paramı almalarına rağmen yapamadıkları arabamın düşük hız yapma problemini Topkapıdaki bir usta beş dakikada halletmiş ve para dahi almamıştı. yetkili servislerde parçayı tamir etme olayı yoktur, hatalı parça hemen değiştirilir. benim RAV4 ün aldığımda zaman saati çalışmıyordu servisten sipariş etsem çok para ödeyecektim, mecburen kendim söküp elektronik arızasını giderdim.
Estağfirullah, tamircilik sizinde söylediğiniz gibi geçmişte kalan bir zanaat artık, kimse eskisini çalışır hale getirerek kullanmak istemiyor, sök at yenisini tak zihniyeti oturdu maalesef.Ben de eski Toyota teknisyeniyim, Toyota Teknik Eğitim Programı mezunu ve Step2 Pro Teknisyen sertifkası sahibiyim ama 10 yıldır elime anahtar almıyorum

artık sadece kendi aracımda yapılacak şeyler için elime tornavida alıyorum.
Maşallah size, bir Rolex yada Nacar parasını cebinizde bırakmışsınız
Atilla bey,
Bİ yerde ABSLİ araçlarda ABS sensörünün hız sensörü görevini de yaptığını okudum, doğruluk payı varmı?
Ayrıca bu ABS sensörleridne pislik vs. varsa temizlemeyle bu arıza giderilme mi?
o hususta bilgim yok fakat hız sensöründe hata olacağını sanmıyorum öyle olsa yaptığın yolu km yi eksik yazardı.
ufuk abi paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim. gayet aydınlatıcı oldu. işin kolayına kaçtığımın parkındayım. bir dahasına araştırım ilgili konularda soru soracağım. yoksa konu açacağım...
Arkadaşlar herkese merhaba,
1999 1,6 luna aracıma bakım yaptırmak istiyorum,hava filtresi, bujiler, yağ, yağ filtresi, fren hidroliği, debriyaj hidroliği, şanzıman yağı,direksiyon yağı, boğaz kelebek temizliği fren ayarları, temizliği vs.
Ortalama fiyat hakkında bilgisi olan varmı?
Parçaları yetkili servis dışında orjinal nasıl temin edebilirim? (İst. Avr. Yakası)
Bu bahsettiğim parçalar ve kontroller dışında yaptırmam gereken bir şey varmı?
Şimdiden teşekkürler.
Atilla bey,
Yardımlarınıza ihtiyacım var ..
Herkese Merhabalar.Ben de çaylak bir toyoto cu olarak aranıza katılmış bulunuyorum.Gerçi başlık sanki azcık uymuyor gibi ama , aile arasında ayrım olmaz sanırım.
1998 model GLİ Spesial corollamı geçen hafta itibari ile almış bulunmaktayım.Araç 200 binde , sıralı sistem lpg li ve bej renginde.
Tabi yeni olmam sebebiyle siz değerli üstatlardan ve özellikle Atilla Abiden ( Amca biraz yaşlı kaçacak benim yaşıma göre ) öğreneceğim çok şey var.
Alır almaz arabanın ön , arka komple balatalarını değiştirttim.Arka kampanaları tornada düzelltirdik.Üzerinde orjinal balataları çıktı.Ancak el freni tam tutmuyor. Usta 10-15 gün kullan balatalar alışsın fren ayarı yapacam dedi bu normal mi?Triger kayışı için kapağı açtırttım.Kağış daha yepyeni , herhangi bir çatlama veya deforme yok usa daha yeni dedi değiştirmedik.Arabaya yabancı olduğum için neler yapılması gerektiğini bilmiyorum. Gerçi forumun ilk 30 ve son 10 sayfasını vakit buldukça okudum ama yinede sormak istediğim şeyler var. Araca 10-40 yağ koymuşlar.Forumda 5- 40 tam sentetik okudum , bu yağ kaç binde değişiyor. Birde vitesler hafif sert geçiyor , şanzıman yağını değiştirecem. 75- 90 tam sentetik öneriyor Atilla Abi.( Durumu düzeltir düzeltmez değiştirecem onuda)Arka sağ kapı merkezi kilitte sorun var açıp kapatmıyor. Birde lastikler değişecek, bunun için bir öneriniz var mı? Biraz araştırdım Nokian ve Bridgestone arasında kaldım.Önerileriniz nelerdir.Arabanın nelerine baktırayım yada dikkat edeyim.Arabadaki tek sorun yola sığmıyor.Tipo dan sonra bana tank gibi geliyor, ama kullanımı çok zevkli . Gaz verdiğimde çıkan o sese bayılıyorum.
Sizlerin önerileri benim için çok önemli, arabamın bakımında ustalardan çok sizin önerilerinizi dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz.Çünkü sağlam usta bulmak çok zor.Hepinize şimdiden teşekkür ederim.
- Motor yağı olarak, 6 yıldan beri 10.000 km'de değistirilmek üzere 10/40 kullanıyorum.
- Şanzıman yağı olarak en iyisi 75- 90 tam sentetiktir.
- Ustanın dediklerini boşverin, araca uzun yıllar binecekseniz, triger kayışını mutlaka değiştirin..
- Lastik olarak kesinlikle Nokian yada Michelin Energy tavsiye ederim, yol sesini baya az alıyorlar içeri..
- Motor yağı olarak, 6 yıldan beri 10.000 km'de değistirilmek üzere 10/40 kullanıyorum.
- Şanzıman yağı olarak en iyisi 75- 90 tam sentetiktir.
- Ustanın dediklerini boşverin, araca uzun yıllar binecekseniz, triger kayışını mutlaka değiştirin..
- Lastik olarak kesinlikle Nokian yada Michelin Energy tavsiye ederim, yol sesini baya az alıyorlar içeri..
Alperen Bey tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.Nokianı ne zamandır okuyorum ama en iyisi kullanıcılardan öğrenmek
murat abi aramıza hoş geldin. aracını güzel günlerde kazasız belasız kullan

. izmir buluşmalarında da görmek isteriz seni. bir efsane daha katıldı

el freni telini biraz gerdirebilirsin. triger kayışının dişli olmasına bakma. belli bir ömrü vardır bu süre içerisinde değiştirilmesi gerekir. önceliklerinin arasında olursa iyi olur diye düşünüyorum. bizim araçlar için 10-40w tam sentetik uygundur. motorda sorun yoksa kolay kolay yag eksiltmez. şanzıman yagı içinse senin ve alperenin düşündüğünüz iyidir. kapı içinse sanayide tanıdıklarım var istersen buluşup gidip baktırırz. lastik içinse senelerdir bridgestone kullanıcısıyım. farklı bir marka düşünmedim bile. potenza g3 ile başladım, er300 lerle devam ettim . sırada adrenalin re002 var

. turanza er300 ihtiyaclarınızı karşılacaktır izmir'de
Benimde yardımlarınıza ihtiyacim var.
Aracın değismesi gereken 3 parca var, simdi yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi alıcam. bu 3 parca için 3 ayrı yerden fiyat aldik kafam karisti.
Toyota'dan aldigim fiyatlari listeye hic eklemiyorum. cunku oldukca abartisizve sacma sapan yüksek bi fiyat.
Denizli'de özel servis tercih edenlerin %80"inin aracini goturdugu yerden aldigim fiyatlar.
Tokico :Ön Amortisörler : Sağ-Sol 350 TL
KYB Ön Amortisörler : Sağ-Sol 360 TL
Helezon Yayları ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 120 TL
Aks Kafası ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 120 TL
Toplam 590 TL
2. Fiyatı aldığım yer ise, sanayinin en iyi Japon yedek parcacisi diyebilirim
KYB Ön Amortisörler : Sağ-Sol 240 TL
Helezon Yayları ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 130 TL
Aks Kafası ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 80 TL
Toplam 450 TL
Şimdi asıl sormak istedigim sorular :
1 - ) Bu 2 ayrı yerlerde satılan KYB marka amortisörler, ayni kalitede midir ?
2 - ) Şayet aynıysa aradaki 120 TL'lik fiyat farkı nerden gelmektedir ?
3 - ) Ben Tokico almak istiyorum, genellikle herkes KYB'nin sertliginden sikayetci, Tokico hakkinda hic olumsuz yorum duymadim, herkes yumusakligindan bahsetmis. Zaten bildigim kadariyla Japonlarda Tokico, Türk üretimlerde KYB varmis, yardimlarinizi bekliyorum..
Tunç öncelikle hoşbulduk.Aslında arabayı alır almaz komple bir bakımdan geçirmeyi düşünüyordum, fakat hesapta olmayan şeyler çıktı. İlk öncelik lastikler, ama sanırım onları da 2 ay kadar erteleyecem.Malum önümüz yaz , bu aralar uzun yola da çıkmayacam. Ama Brigstone lastiklere tekrar bir göz atayım.Yardımların için teşekkür ederim. Sanayiye gideceğim zaman haberleşelim.El freni teline baktılar.Dedikleri gibi 10 - 15 gün kullanıp bir ayar yaptıracağım.Bu arada ben Bayraklıda oturuyorum , sen neredesin. İlgin için teşekkür ederim.
rica ederim abi , ben buca dayım şirinyerde. ben her cumartesi öğleden sonra 3.sanayide oluyorum. duruma göre haberleşelim tanışalım buluşalım
Benimde yardımlarınıza ihtiyacim var.
Aracın değismesi gereken 3 parca var, simdi yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi alıcam. bu 3 parca için 3 ayrı yerden fiyat aldik kafam karisti.
Toyota'dan aldigim fiyatlari listeye hic eklemiyorum. cunku oldukca abartisizve sacma sapan yüksek bir fiyat.
Denizli'de özel servis tercih edenlerin %80"inin aracini goturdugu yerden aldigim fiyatlar.
Tokico :Ön Amortisörler : Sağ-Sol 350 TL
KYB Ön Amortisörler : Sağ-Sol 360 TL
Helezon Yayları ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 120 TL
Aks Kafası ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 120 TL
Toplam 590 TL
2. Fiyatı aldığım yer ise, sanayinin en iyi Japon yedek parcacisi diyebilirim
KYB Ön Amortisörler : Sağ-Sol 240 TL
Helezon Yayları ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 130 TL
Aks Kafası ( Yan Sanayi ) Sağ-Sol 80 TL
Toplam 450 TL
Şimdi asıl sormak istedigim sorular :
1 - ) Bu 2 ayrı yerlerde satılan KYB marka amortisörler, ayni kalitede midir ?
2 - ) Şayet aynıysa aradaki 120 TL'lik fiyat farkı nerden gelmektedir ?
3 - ) Ben Tokico almak istiyorum, genellikle herkes KYB'nin sertliginden sikayetci, Tokico hakkinda hic olumsuz yorum duymadim, herkes yumusakligindan bahsetmis. Zaten bildigim kadariyla Japonlarda Tokico, Türk üretimlerde KYB varmis, yardimlarinizi bekliyorum..
Alperen az önce telefon açıp dediğin parçaları sordum
kyb amartisör sağ sol 270 tl ( 98 gli nin) taivan malı 130 lira markasıkonson mu neymiş.
Arkadaşlar bugün itibari ile 13 yıllık TOYOTA maceramı sona erdirdim aracımı takas yoluyla sattım.Komşumuza verdik yabancıya da gitmedi bende Ford FOCUS aldım .Güvenlik paketli malum benim araç tam takır dı hiçbir özelligi yoktu o halde 15,500 tl ye sayıldı.Yeni aracımda
Sürücü - yolcu - yan olmak suretiyle 4 hava yastıgı + ABS +ASR +KLİMA +İmobilezer + camlar otamatik + yükseklik ayarlı zenon far gibi özellikleri var diger basit özellikleri yazmıyorum.Renk beyaz. 1,6 16 valf araç hiç lpg takılmamış benzinli . 110 bin km rede .Bütün bakımları ford TAN otoda yapılmış.Rengi beyaz.Kasa hb .
İlk izlenimler :
Frenler müthiş. Dreksiyon hafiften agır. Yol tutuş gayet başarılı .Performans gayet tatminkar . İç donanım tamamına yakını deri materyal kullanılmış.plastik aksam çok kaliteli olamamakla birlikte kalitesizde degil.Güven veren bir kullanım yapısı var.Far ve silecek oldukça iyi.Kalorifer sistemi Toyota yı hiç aratmıyor.Hararet Toyota gibi ortada çakılı duruyo. Bagaj hacmi gayet yeterli .Tabi bir sedan gibide degil.Yakıt tüketimi konusunda herhangi bir yorumum olmayacak henüz.
Frenler müthiş. 
buna çok güldüm

, YüceL hayırlı olsun kazasız belasız kullan. aracında oldukca iyi rakam'a gitmiş gerçekten.
Sürücü - yolcu - yan olmak suretiyle 4 hava yastıgı + ABS +ASR +KLİMA +İmobilezer + camlar otamatik + yükseklik ayarlı zenon far gibi özellikleri var diger basit özellikleri yazmıyorum.Renk beyaz. 1,6 16 valf araç hiç lpg takılmamış benzinli . 110 bin km rede .Bütün bakımları ford TAN otoda yapılmış.Rengi beyaz.Kasa hb .
Yücel bey hayırlı uğurlu olsun yeni aracınız,güle güle kullanın.Sanırım Ghia versiyonu,fakat kaç model olduğunu ve fiyatını merak ettim.