0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar,Ben forumun yeni üyelerindenim, tanışma bölümünde foruma selam vermiştim. Kısa bir süre önce 2005 sol otomatik sedan araç aldım umarım sorunsuzca kullanırım.Benim kafama yağ konusu bayağı bir takıldı, kullanma kılavuzunu okuduğumda 5W30 yağ öneriyor fakat herkez 10W40 kullanıyor veya tavsiye ediyor. 50.000 bakımı için yetkili servise gittiğimde onlarda 10W40 koydular. Aracın kullanım kılavuzu 5W30 ve 3.7 litre demesine rağmen bu arabaya neden 10W40 ve 4.2 litre yağ konuyor bir türlü anlamış değilim.Yıllarca bir çok çeşit araç kullandım kullanma klavuzu ile bu kadar fazla çelişen bir aracı ilk defa görüyorum. Forumu baya bir araştırdım bahsettiğim konular çok konuşulmuş fakat bir türlü sonuca varılamamış.Yağı yeni değiştirmiş olmama rağmen 5W30 yağ ile tekrar değiştireceğim fakat, 50.000 km. dir 10W40 kullanan aracın vizkozite değişikliği sebebiyle yağ eksilteceğinden korktuğumdan değiştiremiyorum.
osman bey aramıza hoş geldin.bakın bu yağ mevzu çok derin bir konudur,motoru sımayacak derecede kalın yağ kullanmanın bazı avantajları vardır.viskozitenin ilk rakamı kış veya soğuktaki kalınlık ikincisi ise yazın veya sıcaktaki kalınlıktır.bir motor ilk çalışmada yağın ilk viskozitesi yani 10w40 ın 10 ununun ince olması soğuk iklimlerde motor ısınıncaya kadar yatakların yağlanması için faydalıdır.5 olursa çok soğuklarda bile yataklara hemen nüfus ederek yağlar.ama motor 100bin km filan yapmışsa yataklarda boşluk oluşmuş olac ağı için vuruntu yapabilir.ikinci viskoziteye gelince yani 10w40 ın 40 ı motor ısınınca motoru korumak için mühimdir.arabayı zorladığında veya hararet yaptırdığında motoru koruyan bu rakamdır.eğer bu 30 ise o sıcakta su gibi incelir ve yatak sararsın.ayrıca ince yağ daha çok eksiltme yapar.mobil1 yeni olarak 10w/60 yağ çıkardı ful sentetik olarak,zaten castrolda vardı.bmwlerin bir kısmı bu yağı kullanıyor.özetle 10w/40 senin araba için ideal yağdır.
erdiciğim 10w/40 hiç çekinmeden kullan.tabi yarı sentetik .