Gönderen Konu: Fren Balatası ve Disk  (Okunma sayısı 260387 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #680 : Mart 03, 2018, 12:12:21 »
23.000 km de corollamın ses yaptığı için balataları garantiden değişti. ancak baktım ki diskler çok yenmiş.Kayseri servise sordum garanti dışıdır çok frene basmış olabilirsiniz dedi. Peki, fabrikasyon fren balatası sert/hatalı olduğu ve ses yaptığı için garanti kapsamında değişiyorsa, bu sert hatalı balatanın diski yediği neden kabul edilmez. benim eski aracımı 9 yıl kullandım ve sadece bir taraf balata hatalı taıldığı için erken bitmiş bu yüzden diski yemiş tornaya öyle vermişken bu araç sıfır sayılır disk biter mi?
Bitiyor malesef. Benimkide 50000 de bitti diskler yakın zamanda deüiştireceğim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #680 : Mart 03, 2018, 12:12:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #681 : Mart 03, 2018, 12:28:25 »
Acaba disk ve balata seçiminde toyota ne önerirdi disk balata yumuşakmı yokda biri yumuşak biri sertmi. Bunları bilmeden kafamıza göre daha uzun gitsin diye ürün almak hata olabilir.
bunu Toyota önerisi olarak değerlendirmek yanlış olabilir, zira diğer markalarda araçlarında aynı frenleme sistemini kullanıyor. Balata disk ömrünün Daha uzun olmasından ziyade en iyi frenlemeyi sağlayacak tercihlere bulunmalıyız.
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #682 : Mart 03, 2018, 12:32:02 »
İyi günler dün t27 avensis aracımı 30.000 km bakıma yetkili servise  götürdüm aracı çok agrasif çok frenli kullanan biri değilim serviste arka balataların bittiğini değiştirilmesinin gerektiğini söylediler 500 tl istediler çok fazla geldi kalsın dedim aracı teslim alırkende 2 3 bin km daha yapar sonra diske gelirse daha büyük masraf çıkarır dediler neyse.Benim anlamadığım 30 bin km de balataların bitmesi anormal bi durum değilmi erken yani birde niye arka balatalar önce bitti ön balataların önce bitmesi gerekmiyormu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '12
  • 1002 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #683 : Mart 03, 2018, 13:32:52 »
Ugur bey bende arka balataları 38 bin km.de değiştirdim servis bir dahaki bakıma kadar biter diye erken değiştirme yoluna gidiyor.Esp ve elektronik el freni erken bitmeye sebebiyet veriyor.Forumdan ufuk sönmezden (tem oto) nibk marka yarı seramik balata alıp dışarda taktırın servisin verdiği fiyata takımını değiştirisiniz
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #684 : Mart 03, 2018, 13:39:23 »
bunu Toyota önerisi olarak değerlendirmek yanlış olabilir, zira diğer markalarda araçlarında aynı frenleme sistemini kullanıyor. Balata disk ömrünün Daha uzun olmasından ziyade en iyi frenlemeyi sağlayacak tercihlere bulunmalıyız.

Ufuk abinin önerdiği gibi Kashiyama disk+NIBK yarı metalik balatalarla yapabilirsiniz. Ferodo balata kullanıyorum kashiyama diskte memnunum. Ferodo da iyi markadır. Ate de iyidir. Kashiyama diskin avantajı paslanmaması.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #685 : Mart 03, 2018, 19:25:56 »
Ugur bey bende arka balataları 38 bin km.de değiştirdim servis bir dahaki bakıma kadar biter diye erken değiştirme yoluna gidiyor.Esp ve elektronik el freni erken bitmeye sebebiyet veriyor.Forumdan ufuk sönmezden (tem oto) nibk marka yarı seramik balata alıp dışarda taktırın servisin verdiği fiyata takımını değiştirisiniz
BEn normal internetten bosch yada trc sipariş etmeyi düşünüyodum bu dediğiniz balataların farkı nedir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 11 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #686 : Mart 03, 2018, 23:58:29 »
BEn normal internetten bosch yada trc sipariş etmeyi düşünüyodum bu dediğiniz balataların farkı nedir ?

Ben de ufuk beyin önerdiği nibk balatayi kullanıyorum 1 yıldır en önemlisi balata tozundan kurtuldum ve balata kaynaklı ses sorunum kalmadı. Bosch ile sürekli ESP açarken nibk ile kolay kolay bu durum olmuyor. Ufuk beyi kesinlikle öneririm sağladığı yedek parçalar son derece kalitelidir. Forum üzerinden kendisine ulaşabilirsiniz rahatlıkla.
Citroen C3 1.2 2014 yarı otomatik (2014-2016)
Toyota Auris 1.6 2012 elegant tam otomatik (2016-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Atmosferik candır...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 25 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #687 : Mart 07, 2018, 12:50:20 »
Herkese iyi günler. 4-5 ay önce aracımın bakımı gelmişti yetkili servisle inatlaştıktan sonra sanayide japon arabası bakan bir yere gidip bakımı yaptırdım. Bir saat sonra arayıp balatalarında bittiğini söyledi bende değiştir demiş bulundum. Markasını bilmiyorum ama çok kalitesizler. Eskiden frene güvenirken şimdi aklımda diye frenleme yapmak zorunda kaldım. Hem mesafem arttı hem de daha çabuk abs devreye girmeye başladı. Jantlarda da balata kirinden geçilmiyor. Geçen gün temizlik sırasında diske şöyle bir elimi atayım dedim. Diskte kot farkı ve bombelenmeler mevcut. Yaza girmeden balatalarımı ve disklerimi yenilemek istiyorum. Ön - arka, disk ve balata önerileriniz neler ? Ufuk Beyden Nibk seramik balatalar aklımı çelmiyor değiller.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #688 : Mart 09, 2018, 12:40:56 »
Ugur bey bende arka balataları 38 bin km.de değiştirdim servis bir dahaki bakıma kadar biter diye erken değiştirme yoluna gidiyor.Esp ve elektronik el freni erken bitmeye sebebiyet veriyor.Forumdan ufuk sönmezden (tem oto) nibk marka yarı seramik balata alıp dışarda taktırın servisin verdiği fiyata takımını değiştirisiniz

Cavit bey
sizde de avensis olduğu için size soruyorum:
bende 4 balata nibk, frenler soğukken aşırı ses var, anca 1-2 frene bastıktan ve fren balataları ısındıktan sonra ses kesiliyor ve frenler tam performansa kavuşuyor.
balatalar değişmeden önce diskler taşlandı, pah kırma işlemi de yapıldı, balatalar takılalı 1 yıl oldu.
sizde de böyle bir durum var mı? ya da var mıydı?
@Ufuk Sönmez (16363) bey hiç size bu konuda geri dönüş oldu mu?
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #689 : Mart 09, 2018, 13:33:36 »
Cavit bey
sizde de avensis olduğu için size soruyorum:
bende 4 balata nibk, frenler soğukken aşırı ses var, anca 1-2 frene bastıktan ve fren balataları ısındıktan sonra ses kesiliyor ve frenler tam performansa kavuşuyor.
balatalar değişmeden önce diskler taşlandı, pah kırma işlemi de yapıldı, balatalar takılalı 1 yıl oldu.
sizde de böyle bir durum var mı? ya da var mıydı?
@Ufuk Sönmez (16363) bey hiç size bu konuda geri dönüş oldu mu?

Merhaba Evren bey,

Bahsettiğiniz durumu bende yaşıyorum, ama bunu bir sorun olarak görmüyorum, seramik pigmentinin maddesel özelliği gereği belli bir ısıya kadar yeteri kadar sürtünme gerçekleşmiyor diye düşünüyorum,

Benim için önemli olan 2xxkm/h chain brake gibi durumlarda performansın sürekliliği ki, bu gibi durumu göz önünde bulundurarak optimum seviyeler (toz, düşük ısı performansı, bulunabilirlik, fiyat vs.) dahilinde NIBK'den daha iyi bir balata kullanmadım,

Yok ben çok sakin kullanırım, yüksek süratte ısınan frenin performansı benim için çok önemli değil derseniz zaten yarı metalik bir çok ürün iş görür ama "ses" konusuna kimse garanti veremez. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #690 : Mart 09, 2018, 13:45:39 »
Merhaba Evren bey,

Bahsettiğiniz durumu bende yaşıyorum, ama bunu bir sorun olarak görmüyorum, seramik pigmentinin maddesel özelliği gereği belli bir ısıya kadar yeteri kadar sürtünme gerçekleşmiyor diye düşünüyorum,

Benim için önemli olan 2xxkm/h chain brake gibi durumlarda performansın sürekliliği ki, bu gibi durumu göz önünde bulundurarak optimum seviyeler (toz, düşük ısı performansı, bulunabilirlik, fiyat vs.) dahilinde NIBK'den daha iyi bir balata kullanmadım,

Yok ben çok sakin kullanırım, yüksek süratte ısınan frenin performansı benim için çok önemli değil derseniz zaten yarı metalik bir çok ürün iş görür ama "ses" konusuna kimse garanti veremez.

Gördüğüm konularda hep yarı metaliklerin daha iyi performans sunduğunu söylüyorlar Ufuk abi.
https://www.bridgestonetire.com/tread-and-trend/drivers-ed/ceramic-vs-metallic-brake-pads
http://brakeperformance.com/Ceramic-vs-metallic-pads.php

Alıntı
Ceramic brake pads produce less brake dust compared to semi-metallic brake pads, and while ceramic brake pads are great for smaller cars, they can be noisy on heavy cars and trucks.

Semi-Metallic brake pads have better temperature fade resistance and a higher level of friction than ceramic brake pads. Semi-Metallic brake padshave the best stopping power in all weather conditions and are perfect for all light, medium and heavy duty Cars, Trucks, and SUV's.

Yarı metaliklerin daha geniş sıcaklık aralığında ve sıcaklık kaynaklı fren kaybı dayanıklılığında seramiklere göre daha iyi sonuç veriyor deniyor.



Bu arada benim başka marka aracımda da ilk kalkışta hafif bir uğultu geliyor yarı metaliklerle. Isınınca geçiyor. Bu balata üstünde biriken yabancı maddelerden de kaynaklanabilir belki. İlk kalkıştan sonra bir kaç hafif fren sonra geçiyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #691 : Mart 09, 2018, 15:00:47 »
Merhaba Evren bey,

Bahsettiğiniz durumu bende yaşıyorum, ama bunu bir sorun olarak görmüyorum, seramik pigmentinin maddesel özelliği gereği belli bir ısıya kadar yeteri kadar sürtünme gerçekleşmiyor diye düşünüyorum,

Benim için önemli olan 2xxkm/h chain brake gibi durumlarda performansın sürekliliği ki, bu gibi durumu göz önünde bulundurarak optimum seviyeler (toz, düşük ısı performansı, bulunabilirlik, fiyat vs.) dahilinde NIBK'den daha iyi bir balata kullanmadım,

Yok ben çok sakin kullanırım, yüksek süratte ısınan frenin performansı benim için çok önemli değil derseniz zaten yarı metalik bir çok ürün iş görür ama "ses" konusuna kimse garanti veremez.

performansından memnunum, ses olayı da 1-2 fren dokunuşunda kesiliyor
teşekkürler
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '12
  • 1002 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #692 : Mart 09, 2018, 17:44:12 »
Cavit bey
sizde de avensis olduğu için size soruyorum:
bende 4 balata nibk, frenler soğukken aşırı ses var, anca 1-2 frene bastıktan ve fren balataları ısındıktan sonra ses kesiliyor ve frenler tam performansa kavuşuyor.
balatalar değişmeden önce diskler taşlandı, pah kırma işlemi de yapıldı, balatalar takılalı 1 yıl oldu.
sizde de böyle bir durum var mı? ya da var mıydı?
@Ufuk Sönmez (16363) bey hiç size bu konuda geri dönüş oldu mu?
Enver bey balatalar soğuk iken ilk zamanlar bendede ses olayı vardı hatta ufuklada irtibata geçtim beni taktırdığım yere gönderdi ben devam kararı aldım onbeşbin km sonra bende ses olayı kesildi hiç yapmıyor.Ben şu anda balatalardan memnunun en azından balata tozundan kurtuldum.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Zamana bırakma!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '04
  • 2 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #693 : Eylül 08, 2018, 23:20:01 »
Arkadaşlar 2004 Corolla ön disklerde yamulma tekrarlıyor. Ne yapabilirim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #694 : Eylül 08, 2018, 23:30:28 »
Arkadaşlar 2004 Corolla ön disklerde yamulma tekrarlıyor. Ne yapabilirim?
diskler ne durumda kalınlığı hangi safhada ve orjinalmı
1.soruya cevap eğer diskler çok incelmişse eğilme yapması kaçınılmaz
2.orjinal veya kaliteli bir ürün değilse yine eğilir
Çaresi uygun olan orijinal bir ürünle değişimini yaptırmak ve dikkat etmeniz gereken konu uzun fren mesafelerinden sonra diskler sıcakken su vurmamak bende 3 defa tornalattım anca ayar tuttu ilk ikisini aynı kişi yaptı tutmadı en son başka bir tornacı ya götürdüm adam sağlam işçilik yaptı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #695 : Eylül 16, 2018, 12:07:13 »
Arkadaşlar merhaba,

2004 model 1.6 avensis aracım var. Ani frenlerde direk abs devreye giriyor. ön fren diskleri normalden ince gibi. En son kumpasla ölçtüğümde 2.2 mm ölçtüm önleri. yeni disklerin datasheetlerinde 2.6 mm olarak veriyor.

Değişim için disklerin mininmum kalınlığı ne olmalı bilginiz var mı? Ben yaklaşık 50000 kmdir biniyorum. benden önce ne zaman değişti yada değişti mi bilmiyorum. üzerindeki diskler bosh marka.

teşekkürler... :saygi: :saygi: :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #696 : Eylül 16, 2018, 12:29:02 »
Arkadaşlar merhaba,

2004 model 1.6 avensis aracım var. Ani frenlerde direk abs devreye giriyor. ön fren diskleri normalden ince gibi. En son kumpasla ölçtüğümde 2.2 mm ölçtüm önleri. yeni disklerin datasheetlerinde 2.6 mm olarak veriyor.

Değişim için disklerin mininmum kalınlığı ne olmalı bilginiz var mı? Ben yaklaşık 50000 kmdir biniyorum. benden önce ne zaman değişti yada değişti mi bilmiyorum. üzerindeki diskler bosh marka.

teşekkürler... :saygi: :saygi: :saygi:
Ziya bey araç şuanda kaç km'de ABS bin çabuk devreye girmesi sadece disk kalınlığıyla ölçülmez lastik diş derinliği balata kalitesi zemin bunlar çoğaltılabilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #697 : Eylül 16, 2018, 12:55:03 »
Ziya bey araç şuanda kaç km'de ABS bin çabuk devreye girmesi sadece disk kalınlığıyla ölçülmez lastik diş derinliği balata kalitesi zemin bunlar çoğaltılabilir

aracım 230.000 kmde. lastiklerim yeni goodyear. balatalarımda NIBK. ABS nin devreye girmesi dediğiniz gibi birçok etkene bağlı. ama ön balataları NIBK ile değiştirdikten sonra frenlerde bir zayıflama var. Biraz yüklenince de ABS devreye giriyor. benim öğrenmek istediğim minimum disk kalınlıkları. Bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. ayrıca fren test merkezlerinde frenleri kontrol ettireceğim. fren sisteminde de bir sıkıntı olabilir.

teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #698 : Ocak 23, 2019, 12:09:54 »
Arkadaşlar merhaba
2005 corolla hb terra model aracım da arka disk ve balataların değişimini yaptıracağım ayrıca ek olarak el freni teli ve yağ müşürü de değişecek.
Önerilerinizi rica etsem deneyim eden arkadaşlarımdan.
Ayrıca hepsini temin edebileceğim parçacı önerirseniz  çok sevinirim.
DT 679 İyi Seyirler....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #699 : Ocak 23, 2019, 12:23:46 »
Arkadaşlar merhaba
2005 corolla hb terra model aracım da arka disk ve balataların değişimini yaptıracağım ayrıca ek olarak el freni teli ve yağ müşürü de değişecek.
Önerilerinizi rica etsem deneyim eden arkadaşlarımdan.
Ayrıca hepsini temin edebileceğim parçacı önerirseniz  çok sevinirim.


Aracınıza ait el freni tellerinin herhangi bir muadili ülkemizde yok, mecburen orijinal olmak durumunda, fren disk ve balatası olarak NIBK tavsiye edebilirim, yağ basınç müşiri için Orijinal yada Sankei marka ürünü tercih edebilirsiniz.