0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Samed bey arka kaliperler elektrik motorlu ise bir aparat kullanarak elektrik vermeniz gerekiyor biz İ30 da aküden elektrik vererek geri çekmesini sağladık aksi takdirde geri itme ile gitmiyor.
@Talat Serkes (28471) bey konuya gelirse çok memnun olurum. Teşekkürler cavit bey.ayrıca youtube da bir video buldum https://www.youtube.com/watch?v=8d6K_hiNG5U burda sanırım sağ arka için işlem yapılmış. saat yönünde çevirmiş yani sağa çevirmiş. acaba basit bir mantıkla düşünürsek ve sol tarafta buranın simetrisi dersek orayıda saat yönünün tersine yani sola mı çevireceğiz. yani sağ teker fren pistonunu sağa, sol teker pistonunu sola mı?aklımda deli sorular.
@Talat Serkes (28471) bu konuda bayağı tecrübeli hatırladığım kadarıyla.Kendisinde aparat var ve en son disk ve balatalarını kendi değiştirmişti.
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471) bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.
Samet bey işin en tecrübeli kişisi size yapmanız gerekeni anlattı ve dönürmenin zararlı olduğundan bahsetti zaten mantık olarak önlerle aynı mekanizma,daha önce bahsettiğim gibi kaliperi söktükten sonra aparatı takın eski balatayıda arasına koyun iki tur çevirseniz zaten içine gider heleki sökülen balatalar fazla kullanılmamış olursa piston çokta dışarı çıkmamıştır bu işlemi yaparken hidrolik kabını takip edin üzerine daha önce ekleme falan yaptıysanız hidrolik taşma yapabilir eğer ki taşma yaparsa dökülen yere bol su dökün boyayı kavlatmasın diğer yerlerde zarar vermesin sakın sudan başka birşey dökmeyin.
ufuk beyden iyi bilmem tabiki. lakin ben direk ittirerek denedim ilk başta milim kımıldamadı .sonra alet ile döndürerek yavaşça lastiği zedelemden itekledim videolar ve tamir klavuzları da böyle diyor.özetle.önler direk ittirerek arkalar dönerek geriye gidiyorbakınız fren ittirme setihttps://www.hirdavatcesitleri.com/urun/rico-12-pc-fren-pistonu-itme-seti2 tane kol var neden 2 kola ihtiyaç duyulmuş bendeki bu alet:çünkü diş yönleri dönüş yönleri farklı Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2019, 11:32:47mekanizma aynı değil ön ile arka.Elektronik el freninden haberiniz vardır belki
Merhaba arkadaşlar nibk balatalarla bir sorunum var ön balataların girdiği ray yuvada bir miktar boşluk var ve bu nedenle ileri geri ilk harekette oynadığı için fren esnasında tık diye ses yapıyor. Arkalarda bir sorun yok. Sesi farkedip lastiği söktüm balata yuvada disk ekseninde hareket ediyor boşluk var anlayacağınız. Fren performansında bir sıkıntı yok ama ileri geri ilk hareketlerde ses olması canımı biraz sıktı.
Balata ayaklarının bastığı "U" şeklindeki saclarda zamanla deformasyon meydana geliyor, montaj esnasında balatayı disk eksenin kontrol ederek, gerekir ise o sacları sökerek düzeltmek yada yenisi ile (takım halinde satılıyor) değiştirmek gerekiyor, bu sorun neredeyse tüm Bosch tasarımı fren sistemlerinde mevcut.
Selamlar arkadaşlarBugün 2015 model t27 avensis aracımın ön ve arka fren balatalarını değiştirdim.Ön balataların değişimi gerçekten basitti. Eskileri çıkar pistonu bastır yenilerin arkalarına gres sür ve tak. Tabi sökmüşken güzel bi temizlik yaptım ve kaliper pimlerimi yağlayarak tekrar taktım.Gelelim çok merak ettiğim arka balatalaraBir tezim vardı ve doğru çıktı. Aracın yönüne göre sağ arka kaliper pistonu sağa çevirerek, sürücü tarafı sol arka kaliper pistonuda sola döndürülerek bastırılıyor. İlk başta bastırmayı denedim bastıramadım. Ayrıca ters istikamete de dönmüyor belirteyim. Çok dağıtmadan değiştirmeye çalıştığım için baya dar bi alanda çalıştım. @Talat Serkes (28471) beyin youtube sayfasındaki el freni boşaltma prosedürünü uyguladıktan sonra değişim yaptım ayrıca kendisine bu değerli bilgi içinde teşekkür ederim.Gelelim NIBK balatalara. Test sürüşü yaptım ilk izlenimim orj balatalara göre daha sessiz. Bu beni çok mutlu etti. Çünkü değişimimin asıl sebebi rahatsız edici sesti. Frenleme performansı ilk izlenim olarak iyi ama her ikisi içinde ileride tekrar yorum yapacağım çünkü önümde 1400 km lik bir yol var.@Ufuk Sönmez (16363) beye bir sorum olacak orj çıkan arka balatalarda piston yüzeyin deki oyuntuya denk gelecek şekilde bir çıkıntı vardı ama NIBK lerde bu yoktu herhangi bir sorun teşkil edermi çünkü piston dönebilen bir yapıda.Son olaranta NIBK te dikkatimi çeken birşey oldu arka balatalarda toz kanalı vardı. Orj yoktu. Güzel bir ayrıntı olmuş. Birde japon kardeşler gresleri azcık fazla koysaymış benim gibi eli bol adama sıkıntı çıkardılar Yardımda bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Pistonu sağa yada sola çevirmeden direk geriye itmeniz (yada aparatın itmesi) gerekli, sağa/sola çevirerek itmeniz piston körüğüne hasar verebilir, bu işlem sırasında hidrolik kabınıda sık sık kontrol edin, hidrolik taşması olursa, hidrolik dökülen kısmın üzerine sadece ve bolca su dökün.
Değerli üstatlar benim bir süredir aklımda bir düşünce var, frenleri nasıl güçlendirebiliriz? Daha kısa mesafede güvenli bir duruşu nasıl sağlayabiliriz ? 2011 avensis sahibiyim balatalar bitince dışarıda özel bir servise değiştirmiştim lakin orjinal bitikler şuankilerden daha iyidi diye düşünüyorum. Bu durum bana orjinalden daha iyi bir freni nasıl sağlarız diye düşündürdü. Forumda bunu yapan var mı bilmiyorum. Sizlerden fikir almak istedim. Önerebileceğiniz daha iyi disk fren markası vs. var mı? Genç bir kardeşinizin merakı diyelim bu konuya
Daha önce kullandığınız disk/balata ikilisi hangi marka/model?
Soru makul ve mantıklı. Ancak cevaplar oldukça komplikedir.Kısaca en kolayından başlayalım. Ufuk Bey'in de kastettiği gibi uygun balata-disk kombinasyonudur.Aracın fren mesafesinde, balata sürtünme katsayısı, lastik adezyonu ve dolayısı ile lastik ve zemin özellikleri ile araç ağırlığı, süspansiyon özellikleri etkilidir. Araç ağırlığı lastik-zemin adezyonuna menfi etki etmesine rağmen, daha yüksek atalet momenti oluşturacağı unutulmamalı.Lastik-zemin adezyonundan yüksek fren sürtünme kuvvetleri kızaklama drnen, statikten dinamiğe geçen (daha düşük katsayıya) lastik-zemin sürtünmesine yol açacaktır. Tutunma bir kez kaybolduğunda, tekrar tutunma daha zor olacaktır. Zaten bu yüzdeb abs frenler mevcuttur.Yine modifikasyon düşünülüyorsa, kaliteli ve uygun balata seçimi (belli kriterleri vardır), uygun, kaliteli lastik seçimi ve sonrasında, daha hafif ancak sağlam ve kaliteli jant uygulanabilir. Süspansiyon yay ve amortisörlerin de durumu iyi olmalıdır.