Gönderen Konu: Fren Balatası ve Disk  (Okunma sayısı 260405 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 51 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #720 : Haziran 11, 2019, 12:50:39 »
Samed bey arka kaliperler elektrik motorlu ise bir aparat kullanarak elektrik vermeniz gerekiyor biz İ30 da aküden elektrik vererek geri çekmesini sağladık aksi takdirde geri itme ile gitmiyor.
Avensis Elegant Extra 1.6

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #720 : Haziran 11, 2019, 12:50:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #721 : Haziran 11, 2019, 13:28:07 »
Samed bey arka kaliperler elektrik motorlu ise bir aparat kullanarak elektrik vermeniz gerekiyor biz İ30 da aküden elektrik vererek geri çekmesini sağladık aksi takdirde geri itme ile gitmiyor.

bilgilendirme için teşekkürler musa bey techstream programında el freni ile ilgili test ekranı var oradan el freni sistemini devre dışı bırakıp işlemleri öyle yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #722 : Haziran 11, 2019, 14:38:42 »
@Talat Serkes (28471) bey konuya gelirse çok memnun olurum. Teşekkürler cavit bey.

ayrıca youtube da bir video buldum https://www.youtube.com/watch?v=8d6K_hiNG5U burda sanırım sağ arka için işlem yapılmış. saat yönünde çevirmiş yani sağa çevirmiş. acaba basit bir mantıkla düşünürsek ve sol tarafta buranın simetrisi dersek orayıda saat yönünün tersine yani sola mı çevireceğiz. yani sağ teker fren pistonunu sağa, sol teker pistonunu sola mı?

aklımda deli sorular.  :rofl:

Yeni gördüm.

evet arka kaliperlerden  biri ne tarafa dönese öteki tam tersi dönüyor. fren kaliper ittirme setinde 2 farklı diş yönü için aparat var.
nıbk balatalardan hiç memnun değilim çok ses var frenleme de eh işte

Mesaj Birleştirildi: Haziran 11, 2019, 14:40:55
@Talat Serkes (28471) bu konuda bayağı tecrübeli hatırladığım kadarıyla.Kendisinde aparat var ve en son disk ve balatalarını kendi değiştirmişti.

zehir gibisin maşallah abi. forumda kim ne yapıyor takiptesin maşallah.Selamlar :saygi: :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #723 : Haziran 12, 2019, 23:44:41 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #724 : Haziran 13, 2019, 00:00:02 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.
Samet bey işin en tecrübeli kişisi size yapmanız gerekeni anlattı ve dönürmenin zararlı olduğundan bahsetti zaten mantık olarak önlerle aynı mekanizma,daha önce bahsettiğim gibi kaliperi söktükten sonra aparatı takın eski balatayıda arasına koyun iki tur çevirseniz zaten içine gider heleki sökülen balatalar fazla kullanılmamış olursa piston çokta dışarı çıkmamıştır bu işlemi yaparken hidrolik kabını takip edin üzerine daha önce ekleme falan yaptıysanız hidrolik taşma yapabilir eğer ki taşma yaparsa dökülen yere bol su dökün boyayı kavlatmasın diğer yerlerde zarar vermesin sakın sudan başka birşey dökmeyin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #725 : Haziran 13, 2019, 11:32:20 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.

ufuk beyden iyi bilmem tabiki. lakin ben direk ittirerek denedim ilk başta milim kımıldamadı .sonra alet ile döndürerek yavaşça lastiği zedelemden itekledim videolar ve tamir klavuzları da böyle diyor.
özetle.
önler direk ittirerek arkalar dönerek geriye gidiyor

bakınız fren ittirme seti

https://www.hirdavatcesitleri.com/urun/rico-12-pc-fren-pistonu-itme-seti

2 tane kol var neden 2 kola ihtiyaç duyulmuş bendeki bu alet:

çünkü diş yönleri dönüş yönleri farklı
 :tamam:


Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2019, 11:32:47
Samet bey işin en tecrübeli kişisi size yapmanız gerekeni anlattı ve dönürmenin zararlı olduğundan bahsetti zaten mantık olarak önlerle aynı mekanizma,daha önce bahsettiğim gibi kaliperi söktükten sonra aparatı takın eski balatayıda arasına koyun iki tur çevirseniz zaten içine gider heleki sökülen balatalar fazla kullanılmamış olursa piston çokta dışarı çıkmamıştır bu işlemi yaparken hidrolik kabını takip edin üzerine daha önce ekleme falan yaptıysanız hidrolik taşma yapabilir eğer ki taşma yaparsa dökülen yere bol su dökün boyayı kavlatmasın diğer yerlerde zarar vermesin sakın sudan başka birşey dökmeyin.

mekanizma aynı değil ön ile arka.Elektronik el freninden haberiniz vardır belki
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #726 : Haziran 13, 2019, 13:55:43 »
elektronik el freni ile ilgili youtube daki videonuzu da izledim işlemden önce techstream ile tamamen boşaltmak gerekiyor sanırım.
peki ikisini de sağa çevirsem ne olur sonuçta içince herhangi bir vida mekanizması yok muş. en azından deneyeceğim olmadı sağ arkayı sağa, sol arkayı sola çeviririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #727 : Haziran 14, 2019, 00:14:15 »
ufuk beyden iyi bilmem tabiki. lakin ben direk ittirerek denedim ilk başta milim kımıldamadı .sonra alet ile döndürerek yavaşça lastiği zedelemden itekledim videolar ve tamir klavuzları da böyle diyor.
özetle.
önler direk ittirerek arkalar dönerek geriye gidiyor

bakınız fren ittirme seti

https://www.hirdavatcesitleri.com/urun/rico-12-pc-fren-pistonu-itme-seti

2 tane kol var neden 2 kola ihtiyaç duyulmuş bendeki bu alet:

çünkü diş yönleri dönüş yönleri farklı
 :tamam:


Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2019, 11:32:47
mekanizma aynı değil ön ile arka.Elektronik el freninden haberiniz vardır belki
elektronik el freni olduğunu biliyorum mantık olarak sistemin ikisininde piston iticiler vasıtasıyla çalıştığından bahsettim zaten elektronik el frenini devre dışı bırakmadan kaliperi yerinden sökemez,arkalardaki fren pistonuda aynı önler gibi hidrolik basıncıyla balatayı disk etrafında sıkıştırıyor tek fark arkalarda bu işi elektronik beyin vasıtasıyla yapıyor,o pistonların içinde ayriyeten dönerek dışarı çıkan bir sistem yok ama balata aşırı kullanılmış ve iyice incelmişse yani piston dışarı çok çıkmışsa bazen sıkışma yapabiliyor ki bu önlerdede oluyor o zaman az bişey oynatmak gerekebilir ama yinede aparat rahatlıkla içeri yiter dikkat etmek gereken noktalardan biri fren hidrolik kabını taşırmamak gerek piston geriye itilirken aşağıya inen yağ seviyesi yukarı doğru hareket eder önceden hidrolik eklemesi yapılmış ise taşma olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #728 : Temmuz 05, 2019, 23:07:40 »
Selamlar arkadaşlar

Bugün 2015 model t27 avensis aracımın ön ve arka fren balatalarını değiştirdim.
Ön balataların değişimi gerçekten basitti. Eskileri çıkar pistonu bastır yenilerin  arkalarına gres sür ve tak. Tabi sökmüşken güzel bi temizlik yaptım ve kaliper pimlerimi yağlayarak tekrar taktım.

Gelelim çok merak ettiğim arka balatalara

Bir tezim vardı ve doğru çıktı. Aracın yönüne göre sağ arka kaliper pistonu sağa çevirerek, sürücü tarafı sol arka kaliper pistonuda sola döndürülerek bastırılıyor. İlk başta bastırmayı denedim bastıramadım. Ayrıca ters istikamete de dönmüyor belirteyim. Çok dağıtmadan değiştirmeye çalıştığım için baya dar bi alanda çalıştım. @Talat Serkes (28471)  beyin youtube sayfasındaki el freni boşaltma prosedürünü uyguladıktan sonra değişim yaptım ayrıca kendisine bu değerli bilgi içinde teşekkür ederim.

Gelelim NIBK balatalara. Test sürüşü yaptım ilk izlenimim orj balatalara göre daha sessiz. Bu beni çok mutlu etti. Çünkü değişimimin asıl sebebi rahatsız edici sesti. Frenleme performansı ilk izlenim olarak iyi ama her ikisi içinde ileride tekrar yorum yapacağım çünkü önümde 1400 km lik bir yol var.

@Ufuk Sönmez (16363) beye bir sorum olacak orj çıkan arka balatalarda piston yüzeyin deki oyuntuya denk gelecek şekilde bir çıkıntı vardı ama NIBK lerde bu yoktu herhangi bir sorun teşkil edermi çünkü piston dönebilen bir yapıda.
Son olaranta NIBK te dikkatimi çeken birşey oldu arka balatalarda toz kanalı vardı. Orj yoktu. Güzel bir ayrıntı olmuş. Birde japon kardeşler gresleri azcık fazla koysaymış benim gibi eli bol adama sıkıntı çıkardılar :rofl:

Yardımda bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #729 : Temmuz 08, 2019, 13:35:08 »
Merhaba arkadaşlar nibk balatalarla bir sorunum var ön balataların girdiği ray yuvada bir miktar boşluk var ve bu nedenle ileri geri ilk harekette oynadığı için fren esnasında tık diye ses yapıyor. Arkalarda bir sorun yok. Sesi farkedip lastiği söktüm balata yuvada disk ekseninde hareket ediyor boşluk var anlayacağınız. Fren performansında bir sıkıntı yok ama ileri geri ilk hareketlerde ses olması canımı biraz sıktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #730 : Temmuz 08, 2019, 14:28:21 »
Merhaba arkadaşlar nibk balatalarla bir sorunum var ön balataların girdiği ray yuvada bir miktar boşluk var ve bu nedenle ileri geri ilk harekette oynadığı için fren esnasında tık diye ses yapıyor. Arkalarda bir sorun yok. Sesi farkedip lastiği söktüm balata yuvada disk ekseninde hareket ediyor boşluk var anlayacağınız. Fren performansında bir sıkıntı yok ama ileri geri ilk hareketlerde ses olması canımı biraz sıktı.

Balata ayaklarının bastığı "U" şeklindeki saclarda zamanla deformasyon meydana geliyor, montaj esnasında balatayı disk eksenin kontrol ederek, gerekir ise o sacları sökerek düzeltmek yada yenisi ile (takım halinde satılıyor) değiştirmek gerekiyor, bu sorun neredeyse tüm Bosch tasarımı fren sistemlerinde mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #731 : Temmuz 08, 2019, 14:44:46 »
Balata ayaklarının bastığı "U" şeklindeki saclarda zamanla deformasyon meydana geliyor, montaj esnasında balatayı disk eksenin kontrol ederek, gerekir ise o sacları sökerek düzeltmek yada yenisi ile (takım halinde satılıyor) değiştirmek gerekiyor, bu sorun neredeyse tüm Bosch tasarımı fren sistemlerinde mevcut.
Bosch bu markaya her nedense bir türlü ısınamadım hiçbir ürünü beni cezbetmiyor (Bosch adı gibi boş)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #732 : Temmuz 08, 2019, 15:37:21 »
Bilgi için teşekkürler tam sürtme sesinden kurtuldum derken bu ses geldi ama balatalardan genel olarak memnunum 100 km ye yakın yol yaptım balatalar alıştıkça bazı sesler ortadan kalkar düşüncesindeyim.
O saçları montaj esnasında söktüm temizledim tekrar taktım ama hafif içe esnetip takmak aklıma gelmedi. İnanın şimdide sırf onları esnetmek için 4 tekeri sökmek pek işime gelmiyor. Bi ara söküldüğünde düzeltme işlemini yaparım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #733 : Temmuz 10, 2019, 01:27:54 »
Selamlar arkadaşlar

Bugün 2015 model t27 avensis aracımın ön ve arka fren balatalarını değiştirdim.
Ön balataların değişimi gerçekten basitti. Eskileri çıkar pistonu bastır yenilerin  arkalarına gres sür ve tak. Tabi sökmüşken güzel bi temizlik yaptım ve kaliper pimlerimi yağlayarak tekrar taktım.

Gelelim çok merak ettiğim arka balatalara

Bir tezim vardı ve doğru çıktı. Aracın yönüne göre sağ arka kaliper pistonu sağa çevirerek, sürücü tarafı sol arka kaliper pistonuda sola döndürülerek bastırılıyor. İlk başta bastırmayı denedim bastıramadım. Ayrıca ters istikamete de dönmüyor belirteyim. Çok dağıtmadan değiştirmeye çalıştığım için baya dar bi alanda çalıştım. @Talat Serkes (28471)  beyin youtube sayfasındaki el freni boşaltma prosedürünü uyguladıktan sonra değişim yaptım ayrıca kendisine bu değerli bilgi içinde teşekkür ederim.

Gelelim NIBK balatalara. Test sürüşü yaptım ilk izlenimim orj balatalara göre daha sessiz. Bu beni çok mutlu etti. Çünkü değişimimin asıl sebebi rahatsız edici sesti. Frenleme performansı ilk izlenim olarak iyi ama her ikisi içinde ileride tekrar yorum yapacağım çünkü önümde 1400 km lik bir yol var.

@Ufuk Sönmez (16363) beye bir sorum olacak orj çıkan arka balatalarda piston yüzeyin deki oyuntuya denk gelecek şekilde bir çıkıntı vardı ama NIBK lerde bu yoktu herhangi bir sorun teşkil edermi çünkü piston dönebilen bir yapıda.
Son olaranta NIBK te dikkatimi çeken birşey oldu arka balatalarda toz kanalı vardı. Orj yoktu. Güzel bir ayrıntı olmuş. Birde japon kardeşler gresleri azcık fazla koysaymış benim gibi eli bol adama sıkıntı çıkardılar :rofl:

Yardımda bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler.

vaay maşaAllah .Taş yiyecek ustalar ;)
Videonun işe yaramasına sevindim.Kanalıma üye olmayı videoları beğenmeyi,kandillerde sms atmayı ve yorumlarda abartılı övgü cümleleri yazmayı unutmayın :rofl: :rofl:
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #734 : Temmuz 11, 2019, 01:29:29 »
Pistonu sağa yada sola çevirmeden direk geriye itmeniz (yada aparatın itmesi) gerekli, sağa/sola çevirerek itmeniz piston körüğüne hasar verebilir, bu işlem sırasında hidrolik kabınıda sık sık kontrol edin, hidrolik taşması olursa, hidrolik dökülen kısmın üzerine sadece ve bolca su dökün.

@Ufuk Sönmez (16363) kardeşim arkalar doğrudan itilmiyor sanki.Arkalara önerin nedir?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Atmosferik candır...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 25 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #735 : Temmuz 29, 2019, 02:30:34 »
Değerli üstatlar benim bir süredir aklımda bir düşünce var, frenleri nasıl güçlendirebiliriz? Daha kısa mesafede güvenli bir duruşu nasıl sağlayabiliriz ? 2011 avensis sahibiyim balatalar bitince dışarıda özel bir servise değiştirmiştim lakin orjinal bitikler şuankilerden daha iyidi diye düşünüyorum. Bu durum bana orjinalden daha iyi bir freni nasıl sağlarız diye düşündürdü. Forumda bunu yapan var mı bilmiyorum. Sizlerden fikir almak istedim. Önerebileceğiniz daha iyi disk fren markası vs. var mı? Genç bir kardeşinizin merakı diyelim bu konuya  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #736 : Temmuz 29, 2019, 12:37:34 »
Değerli üstatlar benim bir süredir aklımda bir düşünce var, frenleri nasıl güçlendirebiliriz? Daha kısa mesafede güvenli bir duruşu nasıl sağlayabiliriz ? 2011 avensis sahibiyim balatalar bitince dışarıda özel bir servise değiştirmiştim lakin orjinal bitikler şuankilerden daha iyidi diye düşünüyorum. Bu durum bana orjinalden daha iyi bir freni nasıl sağlarız diye düşündürdü. Forumda bunu yapan var mı bilmiyorum. Sizlerden fikir almak istedim. Önerebileceğiniz daha iyi disk fren markası vs. var mı? Genç bir kardeşinizin merakı diyelim bu konuya  :)

Daha önce kullandığınız disk/balata ikilisi hangi marka/model?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #737 : Temmuz 29, 2019, 14:07:26 »
Değerli üstatlar benim bir süredir aklımda bir düşünce var, frenleri nasıl güçlendirebiliriz? Daha kısa mesafede güvenli bir duruşu nasıl sağlayabiliriz ? 2011 avensis sahibiyim balatalar bitince dışarıda özel bir servise değiştirmiştim lakin orjinal bitikler şuankilerden daha iyidi diye düşünüyorum. Bu durum bana orjinalden daha iyi bir freni nasıl sağlarız diye düşündürdü. Forumda bunu yapan var mı bilmiyorum. Sizlerden fikir almak istedim. Önerebileceğiniz daha iyi disk fren markası vs. var mı? Genç bir kardeşinizin merakı diyelim bu konuya  :)
Soru makul ve mantıklı. Ancak cevaplar oldukça komplikedir.
Kısaca en kolayından başlayalım. Ufuk Bey'in de kastettiği gibi uygun balata-disk kombinasyonudur.
Aracın fren mesafesinde, balata sürtünme katsayısı, lastik adezyonu ve dolayısı ile lastik ve zemin özellikleri ile araç ağırlığı, süspansiyon özellikleri etkilidir. Araç ağırlığı lastik-zemin adezyonuna menfi etki etmesine rağmen, daha yüksek atalet momenti oluşturacağı unutulmamalı.
Lastik-zemin adezyonundan yüksek fren sürtünme kuvvetleri kızaklama drnen, statikten dinamiğe geçen (daha düşük katsayıya) lastik-zemin sürtünmesine yol açacaktır. Tutunma bir kez kaybolduğunda, tekrar tutunma daha zor olacaktır. Zaten bu yüzdeb abs frenler mevcuttur.
Yine modifikasyon  düşünülüyorsa, kaliteli ve uygun balata seçimi (belli kriterleri vardır), uygun, kaliteli lastik seçimi ve sonrasında, daha hafif ancak sağlam ve kaliteli jant uygulanabilir. Süspansiyon yay ve amortisörlerin de durumu iyi olmalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Atmosferik candır...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 25 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #738 : Temmuz 30, 2019, 20:30:39 »
Daha önce kullandığınız disk/balata ikilisi hangi marka/model?

Disklerim orjinal, balataları bilmiyorum usta taktı ama görmedim ne getirdi.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2019, 20:41:28
Soru makul ve mantıklı. Ancak cevaplar oldukça komplikedir.
Kısaca en kolayından başlayalım. Ufuk Bey'in de kastettiği gibi uygun balata-disk kombinasyonudur.
Aracın fren mesafesinde, balata sürtünme katsayısı, lastik adezyonu ve dolayısı ile lastik ve zemin özellikleri ile araç ağırlığı, süspansiyon özellikleri etkilidir. Araç ağırlığı lastik-zemin adezyonuna menfi etki etmesine rağmen, daha yüksek atalet momenti oluşturacağı unutulmamalı.
Lastik-zemin adezyonundan yüksek fren sürtünme kuvvetleri kızaklama drnen, statikten dinamiğe geçen (daha düşük katsayıya) lastik-zemin sürtünmesine yol açacaktır. Tutunma bir kez kaybolduğunda, tekrar tutunma daha zor olacaktır. Zaten bu yüzdeb abs frenler mevcuttur.
Yine modifikasyon  düşünülüyorsa, kaliteli ve uygun balata seçimi (belli kriterleri vardır), uygun, kaliteli lastik seçimi ve sonrasında, daha hafif ancak sağlam ve kaliteli jant uygulanabilir. Süspansiyon yay ve amortisörlerin de durumu iyi olmalıdır.
Lastikler ömrünü yıl olarak doldurmak üzere zaten onlar yenilenecek. Disk ve balata değişimi aklımdan geçen belki fren hidroliği hortumları vs. de olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #739 : Mayıs 09, 2021, 21:28:50 »
Merhabalar,
Fren balatasının ne kadar önemli olduğunu anlatan video,NIBK balata pahalı aynı işi gören daha ucuz balatalar var diyenlere gelsin, Toyota formunda Vw videosu ama usta çok kaliteli biri ve video bilgilendirici olduğu için paylaştım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.