Gönderen Konu: Fren Balatası ve Disk  (Okunma sayısı 260836 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 280000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #700 : Nisan 04, 2019, 17:47:25 »
yorumların çoğunu üşenmeden okudum. Arada tatlı atışmalarda gördüm :) şimdi aracım 2005 model corolla 1.6 sedan geçen muayeneye götürdüm. kafamda bir dünya soru işareti ile muayeneyi geçtik. kontrol eden arkadaş fren için test yaparken benimde dikkatimi çeken sağ ve sol arka tekerlerde dengesizlik olduğuydu. hatta sol taraf nedense hiç sayacı yükseltmedi. eleman baya uğraştı sayaç yükselip yeşil olunca durdu çıktı. anahtarı alırken bana sol diskte problem olduğunu söyledi sürekli bloke oluyormuş. eğer fren balatalarını yeni taktırdıysan çok sıkmışlar bırakmıyor dedi. çok umursamadım ama geçen arabanın sağında solunda dolanırken fren diskinde derin bir kanal oluştuğunu gördüm. sanki bir bilye balataya yapışmışta disk yüzeyini çizmiş gibi. diğer diskleri kontrol ettim böyle birşey yoktu. aldım servise götürdüm servis elemanı şöyle üstün körü bir baktı balatalar yan sanayi normal böyle olması dedi. diskleri değiştireceksin, yaklaşık 2000tl tutar dedi. toyota servisleri ile hiç anlaşamadım zaten. internettten araştırırken çok marka gördüm. bu forumda da TRW, VALEO, NIBK, BOSCH gibi markalara çok değinilmiş. TRW için farklı yorumlar mevcut :) hangi marka taktıralım demeyeceğim. bir ustaya götürdüm sen parçaları al 200tl ye değiştiririm dedi. kaliferde falan sorun olabilir kontrol edeyim dedi (kalifer ney onu da bilmiyorum) disk yüzeylerini ölçmedi ama çok derinleşmiş değişmesinde fayda var dedi. aracı 11yıldır ben kullanıyorum ve değiştirmedim hiç :) şimdi diskleri ve balataları değiştirme kararı aldım ancak o kadar çok parça satan var ki hangi parça benim aracıma uyar derdine girdim. bir de fren hidroliğini 3-5 sene önce değiştirmiştim sanırım (parayı bulduysam)
şimdi benim araca uygun disk ve balata takımı örneği verir misiniz? (ebatları hep değişik bunların) ben de gidip bir markadan alayım bu seti.
fren hidroliğini yorumlardan okuduğum kadarıyla kesin değiştirmeliyim. ona da bir öneride bulunursanız sevinirim.

diğer sorunlar ise daha 6 ay öncesine kadar bu sorunlar yoktu. motor yağı ve şanzıman yağı kaçırıyor diye yazılmış muayene kağıdına. aracın yağını değiştirirken bende gördüm. şanzımandan bir çok parçaya bulaşmış yağ. ayrıca motor yağ tapasından sızma da olmuş. sanzıman yağını da değiştireyim diyorum ne ekleyeyim? iyi bir ustaya mı götüreyim? (forumda ilginç anılar okudum şanzıman yağıyla ilgili) ankaradayım usta tavsiyeside olur.
son olarak baskı balata takıldığı günden beri sıkıntılı bazen vites küçültürken kaputa birşey çarpıyormuşçasına bir gümbürtü oluşuyor. şu aralar vites geçişlerinde sonuna kadar debriyaja basıyorum. (vites küçültürken oluyor yağla da alakalı olabilir motor ısınınca azalıyor bu durum) baskı balatayı yaklaşık 130.000km önce taktırdım araç 280.000 de. şimdi bir de baskı balata takımı için ne taktırayım?

Sonuna kadar sabırlı bir şekilde okuduğunuz için teşekkür ederim. Çok dertlenmişim :) aracı değiştir gibi yorum yapmayın lütfen gittiğim ustalardan bazıları böyle diyor. ben binmeye güvenmediğim aracı başkasına satıp hayatına kastetmeyi düşünmüyorum. :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #700 : Nisan 04, 2019, 17:47:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1146 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #701 : Nisan 04, 2019, 21:14:04 »
Forumda Ankara için  şaşmaz oto sanayiinde dörtnal ve yeni dörtnal isimli özel toyota servislerinden bahsediliyor,arabanızda farklı ve çeşitli işler mevcut.Bana kalırsa başka servis önerileri de olabilir,öncelikle buralardan bir check-up yaptırıp,neler değişecek?,neler değişmeyecek?,arabanın şase numarasına göre hangi parçalar alınması gerekiyorsa tespit edilir,(örneğin debriyaj da aisin marka gibi tercih edilebilir)elinizde değişecek ve yapılacak işlerin bir listesi olursa orijinal veya eşdeğer kalitede yedek parça için forum üyesi tem toyotadan fiyat alırsınız,piyasada farklı kalitede ürünler olduğu ve orijinal gibi satıldığını duyuyoruz.fren hidroliğini dot 4 veya 5.1 olarak tamamen değiştirin,fren havaları alınır,antifiriz değişir,kaliper fren balatalarını tutan diskin üzerindeki parça,bazen pimler vs takılı kalabilir,ani frende blokaj olunca araba arka tarafı savurabilir.şanzıman yağını tamamen değiştirin ekleme uygun olmaz.Kolay gelsin.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #702 : Nisan 04, 2019, 21:42:30 »
Aracınızı iyi bir özel servise götürüp baktırın değişmesi gereken ne varsa bir liste halinde elinizde bulunsun form üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) bey ile görüşüp kargo ile bütün parçaları kafanızda soru işareti kalmadan alabilirsiniz,benim bildiğim Ankara'da yeni dörtnal Toyota var ekip tebrübeli.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 04, 2019, 21:44:27
Ayriyeten araç konusunda o kadar dertlenmeyin "demirdir eskir değişir" yeni olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 280000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #703 : Nisan 05, 2019, 09:26:05 »
yorumlar için teşekkür ederim. yarın ilk iş gidip dörtnal dan check-up yaptırmak sonrada ne çıkarsa tem otodan sipariş ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 280000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #704 : Nisan 08, 2019, 14:26:04 »
2 gün önce birkaç özel servise gittim. Önce Şaşmazdaki Yeni Dörtnal toyota servisine gittim. Aracın fren disklerine baktı eskimiş değişmesi lazım dedi işçilik 120tl tutarmış. Fren yağı ile şanzıman yağı için bakarız getir değiştiririz dedi fiyat konusuna girmedi. Kaliper de sorun varsa taşlamaya yollarız dedi fiyat vermedi. Baskı balata için normal görünüyor biraz sertleşmiş dedi. Değiştirilmesini istiyorsan 460tl işçiliği var dedi. Çok detaylı bakmadı üstün körü getir yaparız gibi oldu.
Atisanda HEC oto var ona gittim. Mustafa beyle görüştüm. Diskleri senden şanzıman ve fren yağı bizden olursa 300tl, malzeme senden işçilik bizden olursa 200tl ye yaparız dedi. Kaliper de sorun varsa biz takmadan önce pimleri yağlıyoruz dedi sorun olursa frenciye götürürüz tornaya girmesi gerekirse 100-150tl gibi tutar ama sorununu çözeriz, yenisi çok pahalı öyle kolay kolay bozulan bir parça değildir sorun olduğunu sanmam dedi. Diskleri inceledi taş girmiş diskteki kanal bundan oluşmuş dedi. Disklerin eskimiş ama değişmesi çokta gerekli değil dedi. İçin rahat edecekse değiştiririz sıfır olur dedi. Parçaları alacağın yere dikkat et, orjinal diye piyasada bir dünya çakma parça var dedi. Frenler için muayene gireceksen hemen teste sokarız geçmeyecek gibiyse değiştiririz öyle muayeneye gidersin dedi. Şanzımandaki yağ kaçağı conta ya da keçeden olabilir dedi. sabahları kontrol et yerde yağ sızıntısı varsa müdahale ederiz, burada lifte kaldırınca da kontrol ederiz dedi. kaçak sürekli değilse kurcalamaya gerek yok dedi. Sıfır şanzıman da taksak 3-5 ay içinde terleme yapabilir. sürekli bir kaçak olmadığı sürece sorun yok dedi. Çay içmeye buyur etti. tamire gelince o zaman içerim dedim. İlgi ve alakayı sevdim. gelmeden ara uygun vakitte çağırırız 2-3 saat sürer beklerken çay kahve içeriz dedi. bu hafta parçaları sipariş edip tamir ettirmeyi planlıyorum sonrasında ne olup bittiğini yazarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #705 : Haziran 05, 2019, 03:14:47 »
cümleten hayırlı bayramlar yeni konu açmak yerine burdan sormak uygun olur düşüncesindeyim.

2015 model t27 avensisim var. mekanik konularda az buçuk elim yatkındır. soruyu burdan soruyorum ki herkes bilgilensin.

ses ve balata tozu şikayetleri herkesin malumu bende bunlardan olabildiğince kurtulmak için forum firmamız @Ufuk Sönmez (16363)  beyden NIBK marka yarı seramik balata aldım ve değişimi yapacağım ama kafama takılan birkaç sorun var.

1- ön sağ ve sol fren diskim farklı miktarlarda aşınmış sol biraz daha fazla aşınmış (ölçtüm) nedeni ne olabilir?

2- arka balata değişiminde yeni balataları takmak için malumunuz kaliper pistonunu geriye itmek gerekiyor bunun için özel çevirmeli bir alet aldım ve kaliper pistonunu geriye itmek için çevirerek uygulamak gerekiyormuş acaba çevirirken baskı uygulamak gerekli mi yoksa çevirince kendi içeri doğru hareket edermi?

3-bu 100 puanlık uzmanlık sorusu; sağ ve sol kaliper pistonları içeri doğru itmek için aynı yöne mi çevirilecek (saat yönü veya saat yönü tersi) yoksa sağ ve sol piston farklı yönlere mi çevrilecek.

Aynı araca sahip olan arkadaşlardan ayrıca @Ahmet Güve (8047)  ve @Ufuk Sönmez (16363)  üstadlarımdan yardım bekliyorum. şimdiden teşekkürler. :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #706 : Haziran 05, 2019, 03:33:35 »
Kaliper pistonunu geriye itmek için aldığınız aleti kaliperin içine yerleştirin eski balatayı arasına koyun ve saat yönünde yavaş hareketlerle sıkın piston geriye gider her iki taraf içinde aynı işlemi uygulayın,diskin tek taraflı aşınması değişik etkenlerden olabilir eğer çok fazla aşınma varsa disklerde değiştirmeniz faydalı olur, ayriyeten kaliper pimlernde aşınma varmı kontrol edin ve takma işleminden önce uygun gres ile yağlayın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #707 : Haziran 05, 2019, 15:09:34 »
Cevabınız için teşekkürler ümit bey ama kafama takılan bir soru var eski balatayı  araya koyarsam pistonu nasıl çevireceğim önler için dediğiniz mantıklı ama arkalar için olmayacağı kanaatindeyim. Bu arada elektronik park freni var araçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #708 : Haziran 05, 2019, 16:13:17 »
Cevabınız için teşekkürler ümit bey ama kafama takılan bir soru var eski balatayı  araya koyarsam pistonu nasıl çevireceğim önler için dediğiniz mantıklı ama arkalar için olmayacağı kanaatindeyim. Bu arada elektronik park freni var araçta.
ben önler için anlamıştım arkalar ile ilgili tecrübem yok elektronik park freni için videolar vardı geçenlerde okudum ama biraz teferruatlı bir işti bence iyi bir ustaya değiştirtmeniz daha sağlıklı olabilir el freni olan sistemler daha kolay
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #709 : Haziran 05, 2019, 17:56:52 »
eletronik park freni olan araçlarda aslında pek bi fark yok sadece techstream üzerinden sistemi devre dışına almak yeterli olacak. sorun hangi tarafa döndürülecek ikiside aynı yöne mi yoksa sağ sol farklı yönlere mi asıl sorun o.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #710 : Haziran 05, 2019, 22:03:13 »
@Talat Serkes (28471) bu konuda bayağı tecrübeli hatırladığım kadarıyla.Kendisinde aparat var ve en son disk ve balatalarını kendi değiştirmişti.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #711 : Haziran 05, 2019, 23:42:47 »
@Talat Serkes (28471) bey konuya gelirse çok memnun olurum. Teşekkürler cavit bey.

ayrıca youtube da bir video buldum https://www.youtube.com/watch?v=8d6K_hiNG5U burda sanırım sağ arka için işlem yapılmış. saat yönünde çevirmiş yani sağa çevirmiş. acaba basit bir mantıkla düşünürsek ve sol tarafta buranın simetrisi dersek orayıda saat yönünün tersine yani sola mı çevireceğiz. yani sağ teker fren pistonunu sağa, sol teker pistonunu sola mı?

aklımda deli sorular.  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 86500
  • Model Yılı: '16
  • 9 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #712 : Haziran 06, 2019, 12:49:24 »
bu video sorularına yanıt olabilir. bi bakın isterseniz.
Hançer gibi bir dile fakat pamuk gibi yüreğe sahip ol.
Ölüm var arkadaş, ölüm. Şu köşkün sahibi de ölecek, şu horoz da…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #713 : Haziran 07, 2019, 23:15:07 »
Valla çok video izledim avensis fazla yoktu ama corollalarada baktım özellikle bosch fren sistemine sahip olanlara artık gözü karartıp ikisinide sağa çevireceğim. Çünkü aldığım aparat sağa döndürüp bastırıyor :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #714 : Haziran 08, 2019, 19:00:55 »
Siz de yaptığınız işlemlerin detaylarını burada paylaşırsanız,bir çok kişi için faydalı olabilir.

Yeni araçlarda artık Ebd fren sistemi mevcut. Dolayısı ile, virajda sağ ve sol aksa farklı fren basıncı uygulanıyor. Teorik olarak normal dağılım beklense de, bir yönde daha fazla virajda fren uygulanmış olabilir. Fren balata aşınma durumları nasıl, onlarda  da aynı şekilde ölçü farkı mevcut mu?

Eğer fren hidroliğine ekleme yaptı iseniz, piston geri itme sırasında hidrolik kabını da kontrol etmek doğru olur.

Balata değişimi sonrası, balat alışması için bir kaç yüz kilometre dikkatli frenleme ve kullanmakta fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #715 : Haziran 09, 2019, 14:49:38 »
Siz de yaptığınız işlemlerin detaylarını burada paylaşırsanız,bir çok kişi için faydalı olabilir.

Yeni araçlarda artık Ebd fren sistemi mevcut. Dolayısı ile, virajda sağ ve sol aksa farklı fren basıncı uygulanıyor. Teorik olarak normal dağılım beklense de, bir yönde daha fazla virajda fren uygulanmış olabilir. Fren balata aşınma durumları nasıl, onlarda  da aynı şekilde ölçü farkı mevcut mu?

Eğer fren hidroliğine ekleme yaptı iseniz, piston geri itme sırasında hidrolik kabını da kontrol etmek doğru olur.

Balata değişimi sonrası, balat alışması için bir kaç yüz kilometre dikkatli frenleme ve kullanmakta fayda var.

emin olun konu açacağım avensis fren balatası değişimi diye elimden geldiğincede fotoğraflayacağım. belki konuyu daha görmeyen tecrübeli arkadaşlarımız olabilir onlarda cevap verecektir.
diğer açıklamalarınız içinde ayrıca teşekkürler hakan bey hepsine dikkat edeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #716 : Haziran 10, 2019, 10:24:22 »

3-bu 100 puanlık uzmanlık sorusu; sağ ve sol kaliper pistonları içeri doğru itmek için aynı yöne mi çevirilecek (saat yönü veya saat yönü tersi) yoksa sağ ve sol piston farklı yönlere mi çevrilecek.

Aynı araca sahip olan arkadaşlardan ayrıca @Ahmet Güve (8047)  ve @Ufuk Sönmez (16363)  üstadlarımdan yardım bekliyorum. şimdiden teşekkürler. :saygi:


Pistonu sağa yada sola çevirmeden direk geriye itmeniz (yada aparatın itmesi) gerekli, sağa/sola çevirerek itmeniz piston körüğüne hasar verebilir, bu işlem sırasında hidrolik kabınıda sık sık kontrol edin, hidrolik taşması olursa, hidrolik dökülen kısmın üzerine sadece ve bolca su dökün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #717 : Haziran 10, 2019, 13:21:24 »
Pistonu sağa yada sola çevirmeden direk geriye itmeniz (yada aparatın itmesi) gerekli, sağa/sola çevirerek itmeniz piston körüğüne hasar verebilir, bu işlem sırasında hidrolik kabınıda sık sık kontrol edin, hidrolik taşması olursa, hidrolik dökülen kısmın üzerine sadece ve bolca su dökün.

@Ufuk Sönmez (16363) hocam önler için dediğin metodu uygulayacağım ama arkalarda youtubeda izlediğim tüm videolarda çevirme ve bastırma işlemi aynı anda yapılmakta. kafamı karıştıran arka fren pistonları zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #718 : Haziran 10, 2019, 13:29:41 »
@Ufuk Sönmez (16363) hocam önler için dediğin metodu uygulayacağım ama arkalarda youtubeda izlediğim tüm videolarda çevirme ve bastırma işlemi aynı anda yapılmakta. kafamı karıştıran arka fren pistonları zaten.

Çevirmelerinin sebebi pistonun daha kolay geri gitmesini sağlamak, pistonun hareket ettiği yüzeyde yiv olmadığı için çevirmek gereksiz olduğu gibi piston etrafındaki körüğün erken aşınma sebebi haline gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #719 : Haziran 10, 2019, 13:50:34 »
cevabımı en yetkili ve bilgili ağızdan aldım daha ne isteyim teşekkürler @Ufuk Sönmez (16363) hocam.  :alkis: