0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cevabınız için teşekkürler ümit bey ama kafama takılan bir soru var eski balatayı araya koyarsam pistonu nasıl çevireceğim önler için dediğiniz mantıklı ama arkalar için olmayacağı kanaatindeyim. Bu arada elektronik park freni var araçta.
Siz de yaptığınız işlemlerin detaylarını burada paylaşırsanız,bir çok kişi için faydalı olabilir.Yeni araçlarda artık Ebd fren sistemi mevcut. Dolayısı ile, virajda sağ ve sol aksa farklı fren basıncı uygulanıyor. Teorik olarak normal dağılım beklense de, bir yönde daha fazla virajda fren uygulanmış olabilir. Fren balata aşınma durumları nasıl, onlarda da aynı şekilde ölçü farkı mevcut mu?Eğer fren hidroliğine ekleme yaptı iseniz, piston geri itme sırasında hidrolik kabını da kontrol etmek doğru olur.Balata değişimi sonrası, balat alışması için bir kaç yüz kilometre dikkatli frenleme ve kullanmakta fayda var.
3-bu 100 puanlık uzmanlık sorusu; sağ ve sol kaliper pistonları içeri doğru itmek için aynı yöne mi çevirilecek (saat yönü veya saat yönü tersi) yoksa sağ ve sol piston farklı yönlere mi çevrilecek. Aynı araca sahip olan arkadaşlardan ayrıca @Ahmet Güve (8047) ve @Ufuk Sönmez (16363) üstadlarımdan yardım bekliyorum. şimdiden teşekkürler.
Pistonu sağa yada sola çevirmeden direk geriye itmeniz (yada aparatın itmesi) gerekli, sağa/sola çevirerek itmeniz piston körüğüne hasar verebilir, bu işlem sırasında hidrolik kabınıda sık sık kontrol edin, hidrolik taşması olursa, hidrolik dökülen kısmın üzerine sadece ve bolca su dökün.
@Ufuk Sönmez (16363) hocam önler için dediğin metodu uygulayacağım ama arkalarda youtubeda izlediğim tüm videolarda çevirme ve bastırma işlemi aynı anda yapılmakta. kafamı karıştıran arka fren pistonları zaten.