Gönderen Konu: Hadi Yalıtım yapalım  (Okunma sayısı 67765 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #120 : Nisan 26, 2015, 15:51:29 »
Bu helezon yayı pedleri (coil spring pad) kullanan veya yürüyen takımdan gelen sesi bir nebze kesebileceğine dair düşüncesi olan var mıdır?
Etkisi varsa aracıma bakım esnasında yayların yuvalarına kauçuk ped tıkacağım. :)




Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #120 : Nisan 26, 2015, 15:51:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #121 : Nisan 26, 2015, 16:46:29 »
Bu helezon yayı pedleri (coil spring pad) kullanan veya yürüyen takımdan gelen sesi bir nebze kesebileceğine dair düşüncesi olan var mıdır?
Etkisi varsa aracıma bakım esnasında yayların yuvalarına kauçuk ped tıkacağım. :)





Mutlu belki bir nebze arka tekerlerin hissettirdiği yoldan kaynaklı titreşimi azaltabilir lakin bizde ana sorun trim sesleri :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #122 : Nisan 26, 2015, 17:35:24 »
anıl bey benım araba 2013 model daha 18 bınde. ufak tefek trım sesler var aldırıs etmıyorum.  fakat muzık sıstemımı baglamayı dusunuyorum. bass'ın yogunlugundan bagaj olsun kapılar olsun cok zırıltı yapıyordu eskı arabamda. yenı aldıgımız toyotanında kaportası malum boyası dahıl cok ınce aynı sorunları yasamamak  ıcın bıtuself  tarzı bı urun arıyorum kendım deneyecem yada uygun yapan bı yer bulursam bagaj kapagı ve kapı saclarına yaptırmayı dusunuyorum.
bıtuself malzemesı bıraz arastırdım degısık et kalınlıklarında oluyormus. sız ne marka onerırsınız? veya uygulaması kolay ve kaportayı tok bı sese kavusturcak ne tur bı ızalasyon malzemesı onerırsınız?

aracınız çok yeni ? açmak istediğinize emin misiniz ?
bence bituself kullanmayın. uygulaması zor. kendisi kalın ve pahalı. bunun yerine yapı malzemesi satan herhangi bir yerden çatı kaplaması için bitümlü kağıt isteyin. dış tarafındaki metal çok ince olsun. ama esnek olmasın. eğer döşemeleri açarsanız kauçuk sünger ile bir miktar yol sesinden , rüzgar sesinin tamamından ve trim seslerinin çoğundan kurtulursunuz. çünkü uygun yerlere sünger koyarsanız döşeme biraz sıkıca yerine oturacaktır. ayrıca doğrudan döşemeye bituself benzerlerini yapıştırabilirsiniz. hepsini kaplamanız gerekmez.


amortisör sistemi için mutlaka resmini attığınız kauçuk altlıkları denemek isterim. şuan rüzgar sesi çalışmam var. birkaç maaş sonra sanırım amortisör , yay , burç gibi işlere girişeceğim. onunda tecrübelerini aktarırım. size bir şey söyleyim. yalıtımdan sonra amortisör seslerinden çok çok memnunum. hepsinin patlak olduğunu düşünmeme rağmen çukurlardan geçişler çok tok. derin bir bas efekti veriyor. yani iş sadece amortisörde değil.
ayrıca titreşimleri emmesi için çok güzel düşünmüşsünüz. asıl ses ( veya titreşim ) alt salıngacın şaseye bağlandığı noktadan geliyor. bunun çalışmasınıda yapacağım. uygun usta bulamıyorum. malum hangisine götürsem sadece işlevine bakıyor. dediklerimin önemi yok.

ŞİMDİ GELELİM KONUMUZA.

rüzgar sesi yalıtımı..


rüzgar sesini kesmek için kapılar çok güzel ayarlanmalı. fitillerin hiç bir yerinde çıkıntı ve boşluk olmamalı. tam basmadığından şüpeliyseniz değiştirmelisiniz.
ben aracımda rüzgar sesinden yola gidemez hale gelmiştim. özellikle içerideki sesleri kestikten sonra dayanılmaz fışırtı gelmeye başlamıştı.
aynalardan geldiğini anladım. ve aynaları söktüm ..
tam köşedeki ayna bağlantısının içindeki süngerimsi madde resmen tozdan bitmiş. ve yaptıkları küçük süngerler işe yaramaz hale gelmişti. ayrıca açıklıklar vardı. rüzgarı karşılayan yerler vardı.
ilk işim ön camın kenarındaki yeri dışarıya doğru açmak oldu. bu aynadaki sesi kesmedi. ama cama vuran sesi bile kesti. çünkü camlar aracın gidiş yönüne göre içeride kaldı. eğer türbülans yoksa ses de yok.
resimlerde gördüğünüz gibi ufak tefek sünger parçaları varken ben aralara gelecek yerleri kauçuk süngerle gayet güzel doldurdum. hava bile almayacak şekilde SİLİKON çektim. bu aracın dışından belli olmayan gizli silahım.

tek taraflı yaptıktan sonra rüzgar sesine inanamadım ! kesildi. 75 76 desibel sesten 73 e indi. ve ciddi fark edilir şekilde düzelme oldu.
diğer tarafında yaptım ve artık yüksek süratlerde rahatsız edici bir ses duymuyorum.

bugün pazardı. bugün ise 2. kapı fitillerini çektim. kapı ayarlarını yaptım. camların oturduğu yerleri sildim ve yağladım. ayrıca fitillerin köşelerine çok ince kauçuk sünger ile tampon yaptım.
dışarıdan aldığım sesleri ( hatta yol sesi bile ) azaldı. kapılarımda zaten süngerim vardı.

şimdi samsun ankara yolundan geliyorum. ilk defa arabamı bukadar beğendim. motor sesi bile çok tatlı geldi. yol sesi ise hızlandıkça yok oldu. rüzgar sesi ise eskiden 80 de duyduğumu 130 da duyurur oldu. ayrıca bu ses kaçaklardan gelen fışırtı olmadığı için sorunda yoktu.
ilk defa yeni arabalarla birlikte yürüdüm. bir golf tsi bir bmw 320d ile birlikte gittik. hiç yorulmadım. bayırlar hariç zevkliydi. hızım alışık olmadığım hızlardı. tatmin etti.
gelirken yine s60 ve corolla ile beraber geldim. ilk defa şehirler arası trafiğe ayak uydurduk. sadece 110 değil çok daha yüksek süratlere kadar rahatsız olmadan çıktım. bu da kullanım deneyimini epeyce iyileştirdiğim anlamına geliyor.

hava ısınır ısınmaz aracı yeniden açtım. yalıtım için arabayı bituself manyağı yaptım !!
hem video çektim. hem resimler var.
beni dinlerseniz :

https://www.youtube.com/watch?v=i7Ueuh9CVk4


beni dinlemek istemezseniz :

https://www.youtube.com/watch?v=L8pCKBctBTA






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #123 : Nisan 26, 2015, 18:45:47 »
Abi ellerine sağlık, ses üstadı oldun forumun vallahi. :)
Çok güzel paylaşımlar, yazın ben de böyle bir işe girişmeyi düşünüyorum. Önce bakımları, kaskosu tabi, haftaya kısmetse ön camı değiştireceğim. Tırnak geçmeyen bir çatlak vardı, rahatsız etmiyordu ama silecekler iz bırakmaya başladı, bazı gözle zor görülen noktalar var. Kasko varken çatlak varken değiştireyim kurtulayım dedim. Bakalım.
Arka amortisörlerden memnunum, fakat arada sırada çok nadiren bir gıcırtı geliyor. Amortisörlerin de ömrünün sonuna yavaştan gelmeye başladığını düşünüyorum. Değiştirmişken de yayların yuvalarının alt ve üstüne bu kauçuk pedlerden koymayı planlıyorum, hatta imkan verdiği kadar kat kat koyacağım. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #124 : Nisan 27, 2015, 10:41:41 »
Bende hafta sonu biraz yalıtım yaptım gerçi sizin yaptıklarınızı yanında bizimki çok amatör kalır .Stabilize ve Arnavut kaldırımı yollarda teyp ve havalandırma çerçevesinden artı gösterge paneli çerçevesinde torpido gözünden tıkırtı tarzı sesler geliyordu bende hafta sonu bütün buraları söktüm boşluk olan yerlerin kanallarında kışın evlerin cam ve kapılarında kullanılan contalı lastik var hem kaba değil hem de istediğiniz şekle giriyor kendin yapışkanlı olması da ayrı bir güzellik .ilk başta gösterge çerçevesini söktüm sökmüşken temizledim yan ve üst kanalları vardı oturan oralara uyguladım sıkı sıkıya yerine oturdu daha sonra klima  çerçevesini ve teybi söktüm en çok tıkırtı  havalandırma kontrol panelinin bağlı olduğu gövde çok oynuyordu sökünce daha iyi anladım elimle bile hafif vurmam la tıkırtı oluyordu yanlarını destekledim paneli tutmaya yarayan tırnaklar vardı onlarda bir sorun yok ama boşluk vardı aralarını besleyerek sıkı sıkıya oturmasını sağladım teyp kızağının bastığı yerde boşluk vardı ve orada sac ses objesi  orayı gene şeritle destekledim ayrıca sünger vari bir malzeme ile teyp üstü boşluğu doldurdum havalandırma kanalları sabitti fakat kenarları boştu onarı da sünger tarzı malzeme ile doldurdum ve daha sıkı hale getirdim .her şeyi toparladım denedim .Fazla test edemedim ama  kısa mesafe Arnavut kaldırımında ses gelmedi normal de her seferinde göğüs kısmından ses gelirdi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #125 : Mayıs 04, 2015, 20:41:20 »
7 sayfayı unutun. bütün yaptıklarımın işe yaramama sebebi bu bağlantı.

tekerden gelen bütün ses kaportaya doğruca aktarılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #126 : Mayıs 04, 2015, 20:43:28 »
o bağlantı yerleri düz levha sanırım. o bağlantı parçası ile bağlanan yer arasına ince bir kauçuk sünger/şilte gibi bir şey konulsa etkisi olacaktır sanıyorum Anıl abi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #127 : Mayıs 04, 2015, 20:46:18 »
o bağlantı yerleri düz levha sanırım. o bağlantı parçası ile bağlanan yer arasına ince bir kauçuk sünger/şilte gibi bir şey konulsa etkisi olacaktır sanıyorum Anıl abi.
yapçaz birşeyler :) başarısız olmayı hiç düşünmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #128 : Mayıs 04, 2015, 20:48:56 »
Aracımı değiştirirsem detaylı bir yalıtım yapacam inşallah izinden giderek. Değiştirmezsem yazın basit bir şeyler yapacağım. :)
Bu arada yayların alt ve üst izolasyon pad lerini sipariş verdim. Gelince taktıracağım, bakalım nasıl etki edecek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #129 : Mayıs 16, 2015, 18:57:13 »
Birkaç resim ekliyorum.

1- Hyundai elentra modelinin ilkel yalıtımı :)
bu motor duvarının sesi engelleyecek yalıtımı olmalıydı. yani bariyer olmalıydı. sadece yarım santim sünger ile geçmişler. motor sesi olarak kabin içinde fazla motor gürültüsü yok. devir arttıkça çok fazla ses içeriye geliyor.

2. Kia sorento şase ile kasa arasına yereştirilen yalıtım parçası.

3 - 4 . opel omega aracının subframe ile yayın altındaki kauçuk süngerleri.

5 - 6 - 7 . W210 kasa mercedes E serisi. bu kasanın çok tok , sert  , sağlam hissettirmesinin nedeni çok kalın ve bolca kullanılan yalıtım malzemeleri. titreşim yutucu ve ses bariyeri olan bu malzeme bizim kullandığımız bituself benzeri malzeme gibi. ancak 5 kat bituself ediyor. böylece kasadan yayılan titreşim kesilmiş oluyor. alt tablanın bağlantı noktaları çok ince noktalarla şaseye bağlı. buna rağmen titreşimle gelen sesleri kesmek için çok uğraşmışlar.
ayrıca motor duvarında hyundaide kullanılan kadar sünger parçası var. tek farkla. çok kalın bariyer malzeme ile birlikte.
arka tekerlerin üzerinde, bagaj bölmesinde yine yapışkan petrol bazlı ve kasada kullanılandan daha yumuşak malzeme ile tamamen kaplanmış.
yani adamlar yapmış zamanında yapacaklarını.


8 - audi a6 nın A sütunu. içine köpük sıkılmış. aracın başka neresinde kullanıldığını bilemiyorum. ama yeni araçlarda motor bölmesi ve teker üstlerinde kasa boşluklarına bu maddeyi sıkıyorlar. titreşim yutucu ve gürültü önleyici olarak iş yapıyor.

9 - 90larda audi a8 arka koltuk üstü, arka pencere altındaki bagaj kısmına açılan pandizot. 3 veya 4 santim keçe konulmuş.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #130 : Aralık 01, 2015, 19:30:06 »
Bu konuyu hortlatıyorum.

Aslında buraya yazmasam bile çalışmalarım devam ediyor. arabanın altına pütür attım. ve artık ses doğrudan lastik tarafından gelmeye başladı. rüzgar sesini çok alıyorum. bu demek oluyor ki içerideki sesler azalmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #131 : Aralık 04, 2015, 20:28:47 »
nerde yaptırdınız_? ne marka ve nekadar etki etti? menunmusunuz?  :saygi: sorularım bukadar  :lol:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #132 : Mayıs 19, 2017, 14:40:40 »
Bu güzel konuya bir güncel çekelim. Her okuduğumda yeni bir şey öğrendiğimi farkediyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '01
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #133 : Haziran 05, 2017, 09:53:11 »
Anıl Bey tüm yazdıklarınızı büyük bir hayranlıkla okudum :)

Çok detaylı işlemler yapmışsınız.

Benim aracım 2001 model Yaris 1.3 Luna. Aracın kapılarından ve bagaj kısmından gelen seslerden rahatsız oluyorum. Özellikle bozuk yollarda çok fazla ses alıyor içeriye. Asfalt yolda problem yaşamıyorum. Motor aşırı sessiz. Özellikle rölantide aracın çalıştığını unutup tekrar marşa basmışlığım bile var. Ama araç 16 yaşında olduğu için kapılar açılıp kapanırken dökülecekmiş gibi bir his veriyor. Bu nedenle yalıtım yapmak istedim. Youtube dan videoları izledim. Birçok uygulama örnekleri gördüm. Daha sonra sizin yazdıklarınızı okudum. En detaylı bilgiyi sizden aldım. Gerçekten çok emek harcamışsınız. Tebrik ederim.

Aracım camlarına film çekmek için ön camları söktüğümde kapıdan gelen sesin kaynağını buldum. Kapılar daha önce hiç açılmamış ilk ben açmışım. Kapı içindeki naylonu söktükten sonra arka iki sac arasındaki bölgede aşırı miktarda toz biriktiğini gördüm. Cam açma krikosunun rayları üzerinde toplanan tozun cam açılıp kapanırken oluşan sesin kaynağı olduğunu farkettim. Ve kapı içerisinde çok küçük birkaç plastik parça buldum. Muhtemelen zamanla sertleşip kopan tırnakların parçalarıydılar. Bunları basınçlı hava ile dışarı çıkarabildim. Şimdi de kapıların hepsini içten temizleyip bitüself ile kaplamayı planlıyorum. Daha sonra kapı panelinin altında kalan sacın yüzeyini de kauçuk veya akustik sünger ile kaplayacağım. Bu arada hoparlörler de baya eskimiş onları da değiştireceğim. Camları tutan dikey yerleştirilmiş kanallarda da toz birikmesi olmuş. Bu parçaları da komple temizleyip daha sonra silikon sprey sıkmam gerekecek.

Bulunduğum yerde bitüself bulamadım. İnternetten bitüselfe benzer bir malzeme siparişi verdim. Fiyatı makuldu fakat 2 hafta içerisinde elime ulaşabilecek.

http://www.hepsiburada.com/mastercare-ses-yalitim-rulosu-1-5-mm-60-cm-x-5-mt-3-metrekare-f60455-p-HRMARF60455

Linkteki ürünü aldım.

3 metrekare sanırım kapılar için yeterli olacaktır. Eğer artarsa kalanını bagaj içerisine uygularım. Daha sonra sünger ile kapı döşemesinin altındaki saca uygulama yapacağım. Amacım sesi mümkün olduğunca uygun fiyatlı ürünler kullanarak beni rahatsız etmeyecek seviyede tutmak. Hoparlörleri değiştirip müzik sesinin kalitesini artırmak. Bu arada hoparlörlerin nasıl değiştirileceğini çözemedim. Hoparlörler plastik bir parçanın merkezine montajlanmış durumda. Bu plastik parça ise kapı sacına perçinlenmiş.

Bana hangi yalıtım süngerini önerebilirsiniz? Kauçuk mu yoksa özel ses izolasyonu süngerlerinden mi kullanmam gerekir? Bir de kapı içlerini en kolay nasıl temizleyebilirim? Temizlik spreylerinden kullansam çok fazla sprey almam gerekecek ve çok maliyetli olacak. Tiner kullansam boyaya veya fitillere zarar verebilirim diye korkuyorum.

Kapıları hallettikten sonra bagaja geçmeyi planlıyorum. Bu işlemleri uzun bir zamana yayarak yapacağım. Eğer bu işlemler beni tatmin etmezse zemine ve en son tavana geçmeyi planlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #134 : Haziran 05, 2017, 11:42:47 »
Anıl abi uğramıyor sanırım. Kulaklarını çınlatalım.

Yarise bence uğraşmaya değmez. Benim de yaris aracım vardı ve b segment araçlar gerçekten kalitesiz üretiliyor. Ne yaparsanız yapın o ses rahat edecek düzeye inmez. C segmente geçin rahat edin.

Yine de ısrar ederseniz. Ben de mazda aracımın kapısına bitüself yaptım. Tokluk anlamında çok etkili oldu. Kapı içini ıslak mendille temizledim. Naylonu kapatırken yapıştırın yoksa rüzgar sesinden duramazsınız.
Ben adetaşyapı sitesinden aldım malzemeleri. Oto ses yalıtım 8 ürününü kullandım.

Hoparlör için de mdf kasnak gerekecektir sanırım. Onu da metal panele vidalayacaksınız vida deliği yoksa. Başka imkan yok.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '01
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #135 : Haziran 05, 2017, 13:38:41 »
İlginiz için teşekkür ederim. Üst segment bir araç alabilecek durumda değilim malesef :( Boş zamanımı değerlendirmek amacıyla arabamla ilgilenmek istemiştim.

Amacım üst düzey bir ses yalıtımı değil zaten. Düşük bütçe ile beni rahatsız eden tıkırtıların önüne geçmek istiyorum. Eski arabam da 2000 model bir yaristi. O aracımda bu kadar ses yoktu. Bozuk yolda kapıların içindeki parçalar titeştiğinden çok fazla ses alıyor. O sesleri kesmek için kapıyı açmışken bitüself kaplama da yapayım dedim. Hoparlörlerin nasıl söküldüğüne dair bir video buldum youtube dan. O perçinleri matkap ile delerek çıkartıyor ve yeni hoparlörleri o plastik parçaya yerleştirip kapıdaki deliklere denk gelecek şekilde vida ve somunla montajlıyor. Muhtemelen o şekilde yapacağım. Yapım aşamalarını fotoğraflayabilirsem sizlerle de paylaşırım.

Kapı içindeki naylonu yırtıp attım :D O bölgeye kauçuk sünger ya da ses yalıtım süngeri düşünüyorum. Eğer söylediğiniz gibi olursa alta silikon ile naylon çekeceğim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #136 : Haziran 05, 2017, 14:37:35 »
İlginiz için teşekkür ederim. Üst segment bir araç alabilecek durumda değilim malesef :( Boş zamanımı değerlendirmek amacıyla arabamla ilgilenmek istemiştim.

Amacım üst düzey bir ses yalıtımı değil zaten. Düşük bütçe ile beni rahatsız eden tıkırtıların önüne geçmek istiyorum. Eski arabam da 2000 model bir yaristi. O aracımda bu kadar ses yoktu. Bozuk yolda kapıların içindeki parçalar titeştiğinden çok fazla ses alıyor. O sesleri kesmek için kapıyı açmışken bitüself kaplama da yapayım dedim. Hoparlörlerin nasıl söküldüğüne dair bir video buldum youtube dan. O perçinleri matkap ile delerek çıkartıyor ve yeni hoparlörleri o plastik parçaya yerleştirip kapıdaki deliklere denk gelecek şekilde vida ve somunla montajlıyor. Muhtemelen o şekilde yapacağım. Yapım aşamalarını fotoğraflayabilirsem sizlerle de paylaşırım.

Kapı içindeki naylonu yırtıp attım :D O bölgeye kauçuk sünger ya da ses yalıtım süngeri düşünüyorum. Eğer söylediğiniz gibi olursa alta silikon ile naylon çekeceğim :)

Orası su gören bir yer. Aracın dış kapı sacına bakan yerine su geçirmez bir madde kullanmanız gerekir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '01
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #137 : Haziran 05, 2017, 14:51:43 »
Birkaç uygulama fotoğrafı görmüştüm bu şekilde yapılıyorlardı. Naylonu söküp söktüğü naylonu şablon olarak kullanıp o bahsettiğim süngerden çekiyorlardı. Eğer o bölge su alabilir derseniz o zaman önce naylon çekmek gerekecek. Sonra üstüne sünger uygulaması yapılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #138 : Haziran 05, 2017, 15:26:16 »
(İzlemişsinizdir mutlaka ama tekrar edeyim)
 Tabana komple yapılan bituselfi; yabancı kanallarda araç restore ederlerken gördüm. Yapanlar sonucu beğenmezse uygulamazlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '01
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #139 : Haziran 06, 2017, 08:35:44 »
Tekrar merhaba arkadaşlar.

Kapıların iç döşemelerini söktüm. Sanırım 16 yıldır ilk kez ben açmışım. İçinden inanılmaz miktarda toprak çıktı :D Fırça ve bez ile temizledim. Basınçlı hava ile bütün tozu toprağı dışarı attım. Bir bez üzerine çok az miktarda sentetik tiner dökerek kapı içlerini temizledim. Bitüself kargoda imiş. Bir iki güne kadar elime geçecek. O zamana kadar kapı içlerini bitüself işlemine hazırlamaya başladım.

Camlardan birinin kriko ile bağlantı parçası kırılmış. Sürücü camınında açılıp kapanırken çıkan sesin kaynağı bu imiş. Kriko üzerindeki raylarda da aşırı miktarda toz birikmiş. Krikoyu motoru ile birlikte söküp komple temizledim. Camları çevreleyen çıtaların içinde de bol miktarda toz vardı. Bu çıtaları da camları yerinden çıkarıp temizledim. Sanırım artık cam açılıp kapanırken eskisi kadar ses yapmayacak.

Adım adım yaptıklarımı burada sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Fırsatım olursa fotoğraf da ekleyeceğim.