Gönderen Konu: 2000 1.3 vvt-i yaris çekişte ve direksiyonda problem..lütfen yardım  (Okunma sayısı 7781 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Herkese hayırlı bayramlar.Yaklaşık 2 ay önce aracımı değiştirmiştim ve 2000 model 1,3 yaris nasip oldu.Araç gayet güzel ve eğlenceli fakat bu keyfim bazen kaçıyor.Aracımı ilk aldığımda sanki böyle bir sorun yotu ama sonradan oldu sanki.Araç özellikle ilk çalıştırmada,kırmızı işikta vs.. kalkışlarda ayağımı debriyajdan çektiğimde araç gaz yemiyor yani gaz pedalına yarıya kadar basmama rağmen araç 1000 deviri geçmiyor ve araç çok yavaş ilerliyor.Tekrar debriyaja bastıktan sonra  gaza basınca gaz yavaş yavaş yükseliyor ve devir yüksekte iken tekrar debriyajdan ayağımı çekip ilerliyorum sorun azalıyor ve kayboluyor.Bazende 2 viteste yapıyor.Ama uzun yolda yüksek viteslerde giderken gayet normal çekişte gidiyorum.bu sorunu her zaman yapmıyor her 10 kullanımda tahmini 7-8 kez böyle oluyor.Ustaya gösterdim gaz kelebiği temiz dedi bujilerden yapmaz dedi(belkide yapabilir).Daha sonra getir subaplara bakayım motoru sıkıyor olabilir dedi.Sizce sorun nedir arkadaşlar önerileriniz ne olur.Benden araçla ilgili yapabileceğim bir şeyler isterseniz yapar test eder sizlere cevap verebilirim...aracımda lpg yok ve 107 bin km de ama ilk 10 bin bakımından sonra galiba hiç yetkili servise gitmemiş.

2.Büyük problem ise arabayı çalıştırdığımda motor çalışma sesi ile  beraber bi vınnlama sesi başlıyor ve direksiyonu sağa sola çevirdiğimde bu ses bayağı fazlalaşıyor ve sürücü yanında oturan kişiyi bile rahatsız edecek dereceye geliyor.Motoru kapattığımda vınnlama seside kapanıyor.Ustaya götürdüm direksiyon yağı tam ve temiz dedi.direksiyon kayışı değişti ama sorun değişmedi:(...ne yapacağımı bilmiyorum lütfen yardımm

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar,araca lpg taktırmayı düşünüyorum fakat bu problemleri halletmeden taktırmak istemiyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Yasin elbette mesajını okuyan çok ancak butür teknik konularda bilgisi olmayanların cevap yazmaması çok normal.Yarına kadar ustalardan biri mesajını görürse cevap yazacaktır.
Benim görüşüme gelince .Bence araç bir gün ustada kalmalı ve ertesi gün sabah usta ile birlikte çalıştırmak olmalı.Aracında ciddi bir sorun var gibi geliyor.Lpg konusuna gelince bu sorunları çözmeden sakın iş yapma derim.Geçmiş olsun.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Yasin bey

Direksiyonu çevirdiginizde artan ses direksiyon pompasında arıza sinyali olabilir.
Bunların tamir kitleri var diye hatırlıyorum. İyi bir ustanın bakması lazım.
Ama geciktirmeyin sonrasında problem büyüyebilir.

Motor ise çok farklı sensörlerden birisinden hatalı sinyal alıyor olabilir.
Bu hatalı sinyale sensör arızası neden olabilecegi gibi kirlenmiş MAP ve oksiyen sensörleride neden olabilir.

Bunu tespit etmenin tek yolu arıza tespit cihazı ile yola çıkmaktır.

İyi bir usta bunları tespit edebilir.

Olumlu/olumsuz tüm gelişmeleri bizimle paylaşmanızı rica ederiz.

İyi günler.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
abi kalkıştaki problem baskı balata yada volandan kaynaklanabilir.ustanız baskı balatanın ve volanın durumunu kontrol etti mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Yasin elbette mesajını okuyan çok ancak butür teknik konularda bilgisi olmayanların cevap yazmaması çok normal.Yarına kadar ustalardan biri mesajını görürse cevap yazacaktır.
Benim görüşüme gelince .Bence araç bir gün ustada kalmalı ve ertesi gün sabah usta ile birlikte çalıştırmak olmalı.Aracında ciddi bir sorun var gibi geliyor.Lpg konusuna gelince bu sorunları çözmeden sakın iş yapma derim.Geçmiş olsun.
Haklısın abi bekleyeceğiz artık.Ustalar bayram tatilinde olabilirler ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
abi kalkıştaki problem baskı balata yada volandan kaynaklanabilir.ustanız baskı balatanın ve volanın durumunu kontrol etti mi ?
baskı balatada bir problem yok dedi fakat volan tam olarak aracın hangi parçası :(.Kısacası araç gaz yemiyor yani kalkışlarda yağımı debriyajdan çektiğimde araç çok yavaş ilerliyor ve rölanti 1000 deviri geçmiyor daha sonra yavaş yavaş açılıyor ve hızlanmaya başlıyor.Eğer araç stop ededecek derecede olursa (özellikle yokuşta)debriyaja tekrar basıp araca boşta gaz vererek yükseltiyorum ve bu arada gaza basınca rolenti bir anlık yükseleceğine düşüyor ve ondan sonra yükselmeye başlıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Yasin bey

Direksiyonu çevirdiginizde artan ses direksiyon pompasında arıza sinyali olabilir.
Bunların tamir kitleri var diye hatırlıyorum. İyi bir ustanın bakması lazım.
Ama geciktirmeyin sonrasında problem büyüyebilir.

Motor ise çok farklı sensörlerden birisinden hatalı sinyal alıyor olabilir.
Bu hatalı sinyale sensör arızası neden olabilecegi gibi kirlenmiş MAP ve oksiyen sensörleride neden olabilir.

Bunu tespit etmenin tek yolu arıza tespit cihazı ile yola çıkmaktır.

İyi bir usta bunları tespit edebilir.

Olumlu/olumsuz tüm gelişmeleri bizimle paylaşmanızı rica ederiz.

İyi günler.
AAh iyi usta ahhh.bizim memlekette nerdeee...

Ahmet bey belirttiğiniz gibi direksiyon pompasının arızalanması büyük ihtimalle doğru .Usta baktığında aracın altına benle beraber girdi ve demirden aracın eni boyunca bir boru var ve borudan tuttum ve aracın direksiyonunu sağa sola çevirdiğinde boru titriyordu ve pompa arızalanacak dedi.Fakat benim anlamadığ sizib bu bahsettğiniz kitler nedir tam olarak.usta direk pompa komple değişecek dedi.Pompanın öyle içinin açılıp tamir edileceke bir şey olmadığını söyledi şaşırdım.Pompanın fiyatı malum bulmak zaten ayrı bir dert...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
baskı balatada bir problem yok dedi fakat volan tam olarak aracın hangi parçası :(.Kısacası araç gaz yemiyor yani kalkışlarda yağımı debriyajdan çektiğimde araç çok yavaş ilerliyor ve rölanti 1000 deviri geçmiyor daha sonra yavaş yavaş açılıyor ve hızlanmaya başlıyor.Eğer araç stop ededecek derecede olursa (özellikle yokuşta)debriyaja tekrar basıp araca boşta gaz vererek yükseltiyorum ve bu arada gaza basınca rolenti bir anlık yükseleceğine düşüyor ve ondan sonra yükselmeye başlıyor
volan en basit anlatımla motorun dengesini sağlar ve üzerinde bulunan volan dişlisi ile motora ilk hareket verilir.eğer volanda sorun varsa anlattığınız gibi bir problem meydana geliyor olabilir.volanada baktırmanızda fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Direksiyon sistemi hidrolik basıncı ile çalışıyorsa, önce bu hidroliğin değişimi yapılmalı ve sonrasında karar verilmeli.

Ben, Debriyaj Balatasından şüphelendim, ayar yapılabiliyorsa, önce bu denenmeli.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Benim kişisel düşüncem baskı, balata ve volandan olma ihtimali çok düşük.

Direksiyon pompasının tamir kiti bulunamaz ise bazı ustalar pompanın pall vb parçaları degiştirebiliyor ama bu yara bantı uygulaması oluyor.

Son çare pompa degişimi tabiki.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Benim kişisel düşüncem baskı, balata ve volandan olma ihtimali çok düşük.

Eğer bunlardan değilse, gaz pedalı elektronik ünitesinde sorun olma ihtimali olabilir mi? Yoksa Gaz pedalı telli mi?

...Ustaya gösterdim gaz kelebiği temiz dedi bujilerden yapmaz dedi(belkide yapabilir).Daha sonra getir subaplara bakayım motoru sıkıyor olabilir dedi.

Bujiler hiç kontrol edilmemiş, ilk oradan başlanmalı.

Sübaplardan yapma ihtimali olamaz, ayarsızdırlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Eğer bunlardan değilse, gaz pedalı elektronik ünitesinde sorun olma ihtimali olabilir mi? Yoksa Gaz pedalı telli mi?

O yıllarda telli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
yasin bey geçmiş olsun bu gibi arızalarda aracı test etmeden cevap vermek gerçekten çok zor.aracınızın sorunu hava akışmetresi ile ilgili olma ihtimali yüksek sizin yapacağınız en iyi şey iyi bir servise gidip aracınızı işinin ehli bir ustaya teslim etmektir.anlatımlarınızdan ileri giderek aracınızın baskı balatasıyla ilgili bir sorun olmadığı anlaşılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ahmet bir ara görüşelim yahu aynı şehirdeyiz ama görüşemiyoruz.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ahmet bir ara görüşelim yahu aynı şehirdeyiz ama görüşemiyoruz.
abi başımızın üstünde yerin var ne zaman istersen çaya beklerim sana ayıracak vakit her zaman bizde var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Babamın arabasında (Şahin) kalmama sorunu bujilerden yapardı bujilerde yağlanma olunca oluyordu. Normal giderken o kadar fark ettirmiyordu. Tabi araçlar çok farklı ama siz de bujilere baktırabilirsiniz.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Direksiyon sistemi hidrolik basıncı ile çalışıyorsa, önce bu hidroliğin değişimi yapılmalı ve sonrasında karar verilmeli.

Ben, Debriyaj Balatasından şüphelendim, ayar yapılabiliyorsa, önce bu denenmeli.
Tekin abi hidrolik yağı kontrol edildi sorun yok temiz.Baskı balatada sorun olsa devamlı olması gerekmez mi?Bugün yine yaptı ve vites boşta iken araca gaz verdim ama rölanti bir düşüp bir çıkıyor daha sonra gaza basılı tuttuğumda düzelmeye başlıyor ve debriyajdan ayağımı çekip kalkıyorum gaza basmama rağmenyavaş yavaş ilerliyor.gaza basıyorum ama rölanti 1000 bini geçmiyor daha sonra biraz ilerlediğimde düzelerek araç hızlanmaya başlıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Eğer bunlardan değilse, gaz pedalı elektronik ünitesinde sorun olma ihtimali olabilir mi? Yoksa Gaz pedalı telli mi?

Bujiler hiç kontrol edilmemiş, ilk oradan başlanmalı.

Sübaplardan yapma ihtimali olamaz, ayarsızdırlar.
Abi gaz pedalı telli.bujileride yeni değiştirdim orijinal denso marka.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
yasin bey geçmiş olsun bu gibi arızalarda aracı test etmeden cevap vermek gerçekten çok zor.aracınızın sorunu hava akışmetresi ile ilgili olma ihtimali yüksek sizin yapacağınız en iyi şey iyi bir servise gidip aracınızı işinin ehli bir ustaya teslim etmektir.anlatımlarınızdan ileri giderek aracınızın baskı balatasıyla ilgili bir sorun olmadığı anlaşılıyor.
Ahmet bey burada japon araçlardan anlayan pek kimse yok.Bu akış metre dediğiniz hava filitresi kutusunun üzerindeki oksijen sensörü mü?
ben bu parçayı yağsız balata temizleme sipreyi ile temizlesem sıkıntı olur mu? :(.
ayrıca başka tavsiyelereiniz ne olur?
bir diğer sorunum direksiyon pompasını nasıl temin edebilirim ve tamir edilebilir mi yada çıkma bulabilir miyim?tavsiye eder misiniz?