Gönderen Konu: 2000 1.3 vvt-i yaris çekişte ve direksiyonda problem..lütfen yardım  (Okunma sayısı 7780 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Abi gaz pedalı telli.bujileride yeni değiştirdim orijinal denso marka.

Buji kablolarının ve varsa ateşleme bobininden gelen ana kablonun tam olarak yerlerine sıkı sıkı tutunduğuna, ağızlarındaki bakır fişlerin temiz ve kuru olduğuna dikkat ediniz. Eğer kirlilik rutubet gibi şeyler varsa kaliper temizleyici ile temizleyebilirsin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Buji kablolarının ve varsa ateşleme bobininden gelen ana kablonun tam olarak yerlerine sıkı sıkı tutunduğuna, ağızlarındaki bakır fişlerin temiz ve kuru olduğuna dikkat ediniz. Eğer kirlilik rutubet gibi şeyler varsa kaliper temizleyici ile temizleyebilirsin.
Peki bu oksijen sensörünün üzerindeki çapraz 2 adet yıldız vidayı söküp kaliper temizleme spreyi ile temizlesem bir sakıncası olur mu?.ayrıca buji kabloları bu çektiğimizde yerinden çıkan lastik silindir şeklinde olan kablolar değil mi.O kabloların içerisine etrafına bu spreyden sıkıp dışarıya akmasını sağlayarak içini temizlesem bir problem olur mu?daha sonra aracı test edip sizlere danışayım mı?.Yada sizlerin önerisi ne olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Peki bu oksijen sensörünün üzerindeki çapraz 2 adet yıldız vidayı söküp kaliper temizleme spreyi ile temizlesem bir sakıncası olur mu?.ayrıca buji kabloları bu çektiğimizde yerinden çıkan lastik silindir şeklinde olan kablolar değil mi.O kabloların içerisine etrafına bu spreyden sıkıp dışarıya akmasını sağlayarak içini temizlesem bir problem olur mu?daha sonra aracı test edip sizlere danışayım mı?.Yada sizlerin önerisi ne olur

Bu temizlikleri dediğiniz şekilde yapın, yalnız tam olarak kurumadan yerine takmayın.

Özellikle oksijen sensörü dediğiniz parçayı sprey ile temizledikten sonra kurumasını bekleyin ve 10dk bekleyin sonra montajlayın, dış ortam sıcaklığına çıkması gerekmektedir.

Test sonucunuzu bekliyoruz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Bu temizlikleri dediğiniz şekilde yapın, yalnız tam olarak kurumadan yerine takmayın.

Özellikle oksijen sensörü dediğiniz parçayı sprey ile temizledikten sonra kurumasını bekleyin ve 10dk bekleyin sonra montajlayın, dış ortam sıcaklığına çıkması gerekmektedir.

Test sonucunuzu bekliyoruz.
ayrıca gaz kelebeğini usta söktü o metal bir kapak var içinde onu gösterdi parmağı ile yoklayıp temiz olduğunu gösterdi.ama o kapağın tam görevini yapmıyor olma,kaçırma vs.. ihtimali var mı?ben şuan adece ihtimalleri değerlendiriyorum.bugün aracımı çalıştırdım ve düz yolda vitesi 1e taktım debriyajdan ayağımı çektim araç hareket etti daha sonra hızlanması ve 2 vitese atmak için gaza bastım pedal yarıya kadar basılı halde devir 1000 geçmedi ve araba aynı şekilde yavaş yavaş ilerlemeye devam etti.Daha sonra debriyaja tekrar bastım ve gaz verince rölanti zorlanarak yükseldi ve tekrar araba kavrayıp devam edince sorun yok gibiydi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Motorunuz çalışıyor ama devirlenemiyor, ya ateşlemede sorun var yada yakıt püskürtemiyor, gaz kelebeği aralık kalsa devir yüksek olur, yakıt filtreniz varmı? varsa değişim yapıldımı? Bir zamanlar şöyle bir olay yaşamıştım; nasıl olmuşsa 2 el aldığım bir aracın yakıt deposuna mantar gibi acayip şeyler girmiş ve emiş borusunun ağzını ve filtreleri tıkamış.

Enjektör temizleyici hiç kullandınız mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Motorunuz çalışıyor ama devirlenemiyor, ya ateşlemede sorun var yada yakıt püskürtemiyor, gaz kelebeği aralık kalsa devir yüksek olur, yakıt filtreniz varmı? varsa değişim yapıldımı? Bir zamanlar şöyle bir olay yaşamıştım; nasıl olmuşsa 2 el aldığım bir aracın yakıt deposuna mantar gibi acayip şeyler girmiş ve emiş borusunun ağzını ve filtreleri tıkamış.

Enjektör temizleyici hiç kullandınız mı?

evet geçen hafta yakıt aldığımda depoya 250 ml kadar boşalttırdım.ayrıca yüksek viteslerde seyehat ederken hiç bir sorun yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
ayrıca gaz kelebeğini usta söktü o metal bir kapak var içinde onu gösterdi parmağı ile yoklayıp temiz olduğunu gösterdi.ama o kapağın tam görevini yapmıyor olma,kaçırma vs.. ihtimali var mı?ben şuan adece ihtimalleri değerlendiriyorum.bugün aracımı çalıştırdım ve düz yolda vitesi 1e taktım debriyajdan ayağımı çektim araç hareket etti daha sonra hızlanması ve 2 vitese atmak için gaza bastım pedal yarıya kadar basılı halde devir 1000 geçmedi ve araba aynı şekilde yavaş yavaş ilerlemeye devam etti.Daha sonra debriyaja tekrar bastım ve gaz verince rölanti zorlanarak yükseldi ve tekrar araba kavrayıp devam edince sorun yok gibiydi

Kalkıştan sonraki hızlanmalarda 4000ddlerde bu bahsettiginiz sorun varmı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
evet geçen hafta yakıt aldığımda depoya 250 ml kadar boşalttırdım.ayrıca yüksek viteslerde seyehat ederken hiç bir sorun yok

Mevcutsa Yakıt filtrenizi değiştirin, düşük basınçta yakıt geliyor, yüksek basınç yakıt gelemiyor gibi.

Eğer yakıt filtresi yoksa deponun sökülüp içindeki filtrenin temizlenmesi gerekecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Mevcutsa Yakıt filtrenizi değiştirin, düşük basınçta yakıt geliyor, yüksek basınç yakıt gelemiyor gibi.

Eğer yakıt filtresi yoksa deponun sökülüp içindeki filtrenin temizlenmesi gerekecektir.
abi önce şu temizliği bir yapayım sonra diğerlerine geçelim ve forumdan arkadaşlarda bundan sonrada  yardımcı olurlarsa İnşaallah bu problemleri çözeriz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Bana direk debriyaj balatası gibi geldi. 60la giderken 5. viteste birden yüklenip devirle birlikte hız göstergesi çıkıyor mu yoksa sadece devir mi yükseliyor bunu bir deneyin.

2. ihtimal ateşleme kablolardan şüphelendim.

3. ve en kuvvetli olan maf sensörü. Ama şöyle bir durum var maf sensörü bozulduğunda motor arıza ışığı yakar
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Bana direk debriyaj balatası gibi geldi. 60la giderken 5. viteste birden yüklenip devirle birlikte hız göstergesi çıkıyor mu yoksa sadece devir mi yükseliyor bunu bir deneyin.

2. ihtimal ateşleme kablolardan şüphelendim.

3. ve en kuvvetli olan maf sensörü. Ama şöyle bir durum var maf sensörü bozulduğunda motor arıza ışığı yakar
Ercüment kardeşim araç yüksek devirde gaza bastığımda araçta rölantide beraber yükseliyor yani balata aşınmış olsada çok sıkıntılı durumu yok.aracı hareket ettirdiğimde 1 viteste gaza basıyorum devir hiç tükselmiyor sanki gaz pedalı ile bağlantı yok. daha sonra boşa alıp gaz verinde motor zorlanarak gazı yemeye başlıyor.sorun olduğunda sanki araca arkadan asılıyorlar.
ateşleme kabloları buji kabloları sanırım.onlar en kısa zamanda kaliper spreyi ile temzleyeceğim.
maf sensörü tam olarak nerede görevi nedir.hava filitresi kutusunun üzerindeki akışmetre yani oksijen sensörü değil mi?sizin bahsettiğiniz nerede

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Yasin bey
Aklıma birde gaz kelebegi pozisyon sensörü geldi.
Sizin kullandıgınız yıllardaki kelebek pozisyon sensörlerinin üzerinde rolanti devresi var.

Bu sensör potansiyometre şeklinde gaza bastıkça değişen voltajı ECUye iletiyor.
Ancak rolantide çalışırken rolanti devresi var potansiyometre orada ECUye farklı sinyal yolluyor.

Bunu anlamak için kelebegin üzerindeki konnectörü sökün.
Çalıştırıp yola çıkın arıza lambanız yanacak.
Fakat buradan sinyal gelmedigi için hafızadaki map üzerinden araç çalışacak.

Eger rölanti devresi arızalı ise sorun yaşanmaması lazım.

Sonrasında konnectörü tekrar taktıgınızda arıza lambası sönecektir.

Deneyerek sonucu paylaşırmısınız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Yasin bey
Aklıma birde gaz kelebegi pozisyon sensörü geldi.
Sizin kullandıgınız yıllardaki kelebek pozisyon sensörlerinin üzerinde rolanti devresi var.

Bu sensör potansiyometre şeklinde gaza bastıkça değişen voltajı ECUye iletiyor.
Ancak rolantide çalışırken rolanti devresi var potansiyometre orada ECUye farklı sinyal yolluyor.

Bunu anlamak için kelebegin üzerindeki konnectörü sökün.
Çalıştırıp yola çıkın arıza lambanız yanacak.
Fakat buradan sinyal gelmedigi için hafızadaki map üzerinden araç çalışacak.

Eger rölanti devresi arızalı ise sorun yaşanmaması lazım.

Sonrasında konnectörü tekrar taktıgınızda arıza lambası sönecektir.

Deneyerek sonucu paylaşırmısınız.
Ahmet bey kelebeğin üzerindeki konnectörü söküyorum ve aracımı kullanmaya başlıyorum anladığım kadarıyla.problem olmazsa arızalı parçayı bulduk demektir öyle mi? Bu sesnör soketli mi sökülmesi kolay mı araç normale dönerse sensör arızalanmış yani.Allahım ne çok sensör varmışş yahu ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ahmet bey kelebeğin üzerindeki konnectörü söküyorum ve aracımı kullanmaya başlıyorum anladığım kadarıyla.problem olmazsa arızalı parçayı bulduk demektir öyle mi? Bu sesnör soketli mi sökülmesi kolay mı araç normale dönerse sensör arızalanmış yani.Allahım ne çok sensör varmışş yahu ::)

Evet dogru anlamışsınız.

Sizin aracınızdaki sensör adedi çok az bile.
Yeni araçlarda emisyon problemeleri nedeni ile bu sensörlerin adedi birkaç kat arttı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Kalkıştan sonraki hızlanmalarda 4000ddlerde bu bahsettiginiz sorun varmı?
Ahmet bey kalkışlardan sonra 2 viteste de düşük devirde de araç hızlanmaya başladığında yapıyor bazen.4000 devirde yada 4-5 viteslerde böyle bir sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Evet dogru anlamışsınız.

Sizin aracınızdaki sensör adedi çok az bile.
Yeni araçlarda emisyon problemeleri nedeni ile bu sensörlerin adedi birkaç kat arttı.
Ahmet bey bu hasettiğiniz sensöre baktım .Tam gaz kelebeğikin gri renkte metal gövresine monte edilmiş olan sen sör mü?o sensörü mü çıkarıp aracımı kullanacağım.Birde gaz kelebeğinin yine metal gövdesinden çıkan hortum var parmak kalınlığında olan o hortumunda ortasında bi sensör var galiba ve bu sensörde hava filitresinin kabinine tutturulmuş o nedir peki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
ayrıca biraz önce yaklaşık aracım 8 saatten sonra çalıştırdım motor soğuktu ve vites boşta iken gaza basıyorum araç boğulup kalıyor ve rolenti yükselmiyor .Ayağımı gazdan çekip yavaş yavaş bastığımda araç biraz zorlanarak devirleniyor.motor biraz ısındiıktan sonra kapatıp biraz bekledim tekrar çalıştırdım yapmadı ama gaza çok az geç tepki vererek devirlendi.Videoya çekemedim çekersem koyacağım İnşaallah..(problem tam bu işte ilk çalıştırdığımda gaza basıyorum araç boğuluyor daha sonra yavaş yavaş basarsam biraz zorlanarak devirleniyor.kalıkış yaparsam da araç çok yavaş ilerleyerek boğuluyor)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ahmet bey bu hasettiğiniz sensöre baktım .Tam gaz kelebeğikin gri renkte metal gövresine monte edilmiş olan sen sör mü?o sensörü mü çıkarıp aracımı kullanacağım.Birde gaz kelebeğinin yine metal gövdesinden çıkan hortum var parmak kalınlığında olan o hortumunda ortasında bi sensör var galiba ve bu sensörde hava filitresinin kabinine tutturulmuş o nedir peki

Dedigim sensör gaz kelebeginin üzerinde ama metalde degil, metale tuturulmuş kibrit kutusu kadar bir plastikte olmalı.

Diğerini anımsayamadım resim paylaşınız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Dedigim sensör gaz kelebeginin üzerinde ama metalde degil, metale tuturulmuş kibrit kutusu kadar bir plastikte olmalı.

Diğerini anımsayamadım resim paylaşınız.
metal gaz kelebeğinin gövdesine  fabrika da ilk üretilirken yeri konulmuş ve kibrit kutusu büyüklüğünde siyah pilastik olarak vidalanmış ve iki ince renkli kablo siviç ile bağlı.bahsettiğiniz bu sanırım.Soketi çıkarmam yeterli mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
ayrıca biraz önce yaklaşık aracım 8 saatten sonra çalıştırdım motor soğuktu ve vites boşta iken gaza basıyorum araç boğulup kalıyor ve rolenti yükselmiyor .Ayağımı gazdan çekip yavaş yavaş bastığımda araç biraz zorlanarak devirleniyor.motor biraz ısındiıktan sonra kapatıp biraz bekledim tekrar çalıştırdım yapmadı ama gaza çok az geç tepki vererek devirlendi.Videoya çekemedim çekersem koyacağım İnşaallah..(problem kısaca şöyle ilk çalıştırdığımda gaza basıyorum araç boğuluyor daha sonra yavaş yavaş basarsam biraz zorlanarak devirleniyor.kalıkış yaparsam da araç çok yavaş ilerleyerek boğuluyor)