0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Abi gaz pedalı telli.bujileride yeni değiştirdim orijinal denso marka.
Buji kablolarının ve varsa ateşleme bobininden gelen ana kablonun tam olarak yerlerine sıkı sıkı tutunduğuna, ağızlarındaki bakır fişlerin temiz ve kuru olduğuna dikkat ediniz. Eğer kirlilik rutubet gibi şeyler varsa kaliper temizleyici ile temizleyebilirsin.
Peki bu oksijen sensörünün üzerindeki çapraz 2 adet yıldız vidayı söküp kaliper temizleme spreyi ile temizlesem bir sakıncası olur mu?.ayrıca buji kabloları bu çektiğimizde yerinden çıkan lastik silindir şeklinde olan kablolar değil mi.O kabloların içerisine etrafına bu spreyden sıkıp dışarıya akmasını sağlayarak içini temizlesem bir problem olur mu?daha sonra aracı test edip sizlere danışayım mı?.Yada sizlerin önerisi ne olur
Bu temizlikleri dediğiniz şekilde yapın, yalnız tam olarak kurumadan yerine takmayın.Özellikle oksijen sensörü dediğiniz parçayı sprey ile temizledikten sonra kurumasını bekleyin ve 10dk bekleyin sonra montajlayın, dış ortam sıcaklığına çıkması gerekmektedir.Test sonucunuzu bekliyoruz.
Motorunuz çalışıyor ama devirlenemiyor, ya ateşlemede sorun var yada yakıt püskürtemiyor, gaz kelebeği aralık kalsa devir yüksek olur, yakıt filtreniz varmı? varsa değişim yapıldımı? Bir zamanlar şöyle bir olay yaşamıştım; nasıl olmuşsa 2 el aldığım bir aracın yakıt deposuna mantar gibi acayip şeyler girmiş ve emiş borusunun ağzını ve filtreleri tıkamış. Enjektör temizleyici hiç kullandınız mı?
ayrıca gaz kelebeğini usta söktü o metal bir kapak var içinde onu gösterdi parmağı ile yoklayıp temiz olduğunu gösterdi.ama o kapağın tam görevini yapmıyor olma,kaçırma vs.. ihtimali var mı?ben şuan adece ihtimalleri değerlendiriyorum.bugün aracımı çalıştırdım ve düz yolda vitesi 1e taktım debriyajdan ayağımı çektim araç hareket etti daha sonra hızlanması ve 2 vitese atmak için gaza bastım pedal yarıya kadar basılı halde devir 1000 geçmedi ve araba aynı şekilde yavaş yavaş ilerlemeye devam etti.Daha sonra debriyaja tekrar bastım ve gaz verince rölanti zorlanarak yükseldi ve tekrar araba kavrayıp devam edince sorun yok gibiydi
evet geçen hafta yakıt aldığımda depoya 250 ml kadar boşalttırdım.ayrıca yüksek viteslerde seyehat ederken hiç bir sorun yok
Mevcutsa Yakıt filtrenizi değiştirin, düşük basınçta yakıt geliyor, yüksek basınç yakıt gelemiyor gibi.Eğer yakıt filtresi yoksa deponun sökülüp içindeki filtrenin temizlenmesi gerekecektir.
Bana direk debriyaj balatası gibi geldi. 60la giderken 5. viteste birden yüklenip devirle birlikte hız göstergesi çıkıyor mu yoksa sadece devir mi yükseliyor bunu bir deneyin.2. ihtimal ateşleme kablolardan şüphelendim.3. ve en kuvvetli olan maf sensörü. Ama şöyle bir durum var maf sensörü bozulduğunda motor arıza ışığı yakar
Yasin bey Aklıma birde gaz kelebegi pozisyon sensörü geldi.Sizin kullandıgınız yıllardaki kelebek pozisyon sensörlerinin üzerinde rolanti devresi var.Bu sensör potansiyometre şeklinde gaza bastıkça değişen voltajı ECUye iletiyor.Ancak rolantide çalışırken rolanti devresi var potansiyometre orada ECUye farklı sinyal yolluyor.Bunu anlamak için kelebegin üzerindeki konnectörü sökün.Çalıştırıp yola çıkın arıza lambanız yanacak.Fakat buradan sinyal gelmedigi için hafızadaki map üzerinden araç çalışacak.Eger rölanti devresi arızalı ise sorun yaşanmaması lazım.Sonrasında konnectörü tekrar taktıgınızda arıza lambası sönecektir.Deneyerek sonucu paylaşırmısınız.
Ahmet bey kelebeğin üzerindeki konnectörü söküyorum ve aracımı kullanmaya başlıyorum anladığım kadarıyla.problem olmazsa arızalı parçayı bulduk demektir öyle mi? Bu sesnör soketli mi sökülmesi kolay mı araç normale dönerse sensör arızalanmış yani.Allahım ne çok sensör varmışş yahu
Kalkıştan sonraki hızlanmalarda 4000ddlerde bu bahsettiginiz sorun varmı?
Evet dogru anlamışsınız.Sizin aracınızdaki sensör adedi çok az bile.Yeni araçlarda emisyon problemeleri nedeni ile bu sensörlerin adedi birkaç kat arttı.
Ahmet bey bu hasettiğiniz sensöre baktım .Tam gaz kelebeğikin gri renkte metal gövresine monte edilmiş olan sen sör mü?o sensörü mü çıkarıp aracımı kullanacağım.Birde gaz kelebeğinin yine metal gövdesinden çıkan hortum var parmak kalınlığında olan o hortumunda ortasında bi sensör var galiba ve bu sensörde hava filitresinin kabinine tutturulmuş o nedir peki
Dedigim sensör gaz kelebeginin üzerinde ama metalde degil, metale tuturulmuş kibrit kutusu kadar bir plastikte olmalı.Diğerini anımsayamadım resim paylaşınız.