Gönderen Konu: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)  (Okunma sayısı 15573 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« : Eylül 07, 2013, 10:54:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #1 : Eylül 07, 2013, 11:21:05 »
Bence dpf ye sahip araçların kullanması gereken yakıtlardan biri . Diğeride v-power+gtl .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #2 : Eylül 07, 2013, 11:41:06 »
Yaa 2006 corolla 1,6 solde faydası olurmu? Bir süre lpg de kullandıkta aracı
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #3 : Eylül 07, 2013, 11:56:42 »
Nitro serisinin en önemli farkı, temizleyici özelliğinin diğerlerine göre %25 daha fazla oluşuymuş.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #4 : Eylül 07, 2013, 12:06:31 »
Nitro serisinin en önemli farkı, temizleyici özelliğinin diğerlerine göre %25 daha fazla oluşuymuş.
O zaman Tekin abi şu depo bitsin bir depoda bundan kullanırız :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #5 : Eylül 07, 2013, 12:45:35 »
Ben 4-5 depoda bir kullaniyorum. Aracin gidisi farkediyor gercekten ama bu shell urunlerinin menzili neden az anlamis degilim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #6 : Eylül 07, 2013, 13:03:11 »
97 oktan bizim araçlarda sıkıntı yapmamız?motor 1.33 dual vvti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #7 : Eylül 07, 2013, 13:55:48 »
Ben 4-5 depoda bir kullaniyorum. Aracin gidisi farkediyor gercekten ama bu shell urunlerinin menzili neden az anlamis degilim. :)

Bir önceki aracımda GTL-Diesel kullanıyordum, hem menzil hem performans konusunda çok memnundum.

97 oktan bizim araçlarda sıkıntı yapmazmı?motor 1.33 dual vvti.

Sıkıntı yapmaz, normal V-Power 97 oktan ile menzilim düşük kalmıştı, bugün aldığım ilk Nitro ile denemeye başlamış oldum, 2. depoda bakalım ne olacak?



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #8 : Eylül 07, 2013, 14:57:48 »
Sürtünmeyi azaltıyı özelliği mevcut ise menzil doğru oranda artar tüketim düşer ve performansta değişim olur ama çok büyük bir performans değişikliği gözlenmez. Fakat ben shellin yakıtlarında opete göre her zaman en az 10-15 km az yol yapıyorum ama shellin performansıda opette yok. Denemek lazım aslında...

Ayrıca 500-1000 km yol yaptıktan sonra tek seferliğine 1 ve 2. viteslerde 6500 rpm görülürse zaten motorda tortu diye bir şey kalmıyor patlama yüksek.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #9 : Eylül 08, 2013, 20:59:43 »
Ben 4-5 depoda bir kullaniyorum. Aracin gidisi farkediyor gercekten ama bu shell urunlerinin menzili neden az anlamis degilim. :)

aslında Tekin Bey'in dediği gibi GTL zamanı ben de ciddi ölçüde menzilin arttığını test etmiştim. Normal v-power ile 47-48 lt ile 800-850 km giderken, aynı litre ile GTL kullanınca 900-950 km yolu çok rahat yapıyordum.(aynı güzergah) Geçen hafta 1 depo Nitro aldım bakalım menzil ne olacak.

Not:bu arada GTL artık satılmıyor. Stoklarında kalanlar hala satıyor fakat Nitro GTL yerine gelmiş bir yakıt.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #10 : Eylül 08, 2013, 23:06:53 »
Ankarada nerelerde var :) ? Ben hicbir yerde gormedim
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2013, 02:25:53 »
Tekin abi efsaneye 50 liralık attırsam bi faydası veya zararını görürmüyüm (Araçta tüp yok).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #13 : Eylül 09, 2013, 10:15:33 »
Ankarada nerelerde var :) ? Ben hicbir yerde gormedim

eskişehir yolunda halkbankası önündeki shell'de vardı. çoğu shell'de de pompaların üzerindeki GTL'i Nitro ile değiştirmişler ama henüz stoklarına girmemiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #14 : Eylül 09, 2013, 10:44:11 »
Tekin abi efsaneye 50 liralık attırsam bir faydası veya zararını görürmüyüm (Araçta tüp yok).

50 liralık yakıtla ne fayda ne de zarar görürsün, 1 depo koyacaksın, zararını görmezsin ama faydalı olup olmadığını ancak 2. depo sonuna doğru anlayabilirsin.

tekin abi
arzdan kaldırılan GTL den farkı nedir bu nitronun (özetle)?

GTL güç üretebiliyordu, Nitro ilave güç üretmiyor, karbon birikimini diğer V-power serisine oranla %25 daha fazla temizliyor ve oluşumunuda engellemiş oluyor, diğer taraftan kayganlaştıcı özelliğide gelişmiş, dolayısiyle mevcut gücün açığa çıkmasını sağlamış oluyor. Zaten en önemli sorun da karbon birikimi.

Yeri geldikçe bazı arkadaşlar hala şöyle yorumlar yapıyorlar; "aracınız henüz çok yeni, faydalı karbon birikimleriniz oluştukça yakıt tüketiminiz düşecek." Oysa karbonun faydalısı yoktur.  Şöyle bir örnek vereceğim. Fabrika verisi ile şu kadar km yapabilir denen elektrikli araçlar için; "o kadar yapmıyor acaba neden?" diyen, yeni elektrikli araç alan bir insana ne diyeceğiz? elektrik motorunuzda faydalı bakır tozları birikene kadar şu kadar km yapın mı? diyeceğiz. İnsanlar yeni aracın tekniğine alıştıkça yakıt tüketimi düşer.

Konu içinde açıklamışım, 7 Eylülde yani 2 gün önce aldığım tam depo Nitro şimdilik iyi gidiyor, tüketim böyle devam ederse dahada iyileşecek anlamına gelir ve bende Nitroya devam ederim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #15 : Eylül 09, 2013, 11:18:45 »
  Bir dakika şimdi, GTL kalktı mı, ne oldu gelişmeler, kaçırmışım açıkçası. :)

 Şimdi Shell dizel için ayrı, benzinli için ayrı yeni yakıt mı çıkardı? Bunların araç teknolojilerine göre kullanımı nasıl acaba, örneğin yeni shell dizel için dpf gerekli mi yoksa, dpf siz araçlara da uygun mu? Kullanım etkilerini görenler paylaşırsa(gerçekte) faydalı bir bölüm oluşabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #16 : Eylül 09, 2013, 11:20:00 »
50 liralık yakıtla ne fayda ne de zarar görürsün, 1 depo koyacaksın, zararını görmezsin ama faydalı olup olmadığını ancak 2. depo sonuna doğru anlayabilirsin.

GTL güç üretebiliyordu, Nitro ilave güç üretmiyor, karbon birikimini diğer V-power serisine oranla %25 daha fazla temizliyor ve oluşumunuda engellemiş oluyor, diğer taraftan kayganlaştıcı özelliğide gelişmiş, dolayısiyle mevcut gücün açığa çıkmasını sağlamış oluyor. Zaten en önemli sorun da karbon birikimi.

Yeri geldikçe bazı arkadaşlar hala şöyle yorumlar yapıyorlar; "aracınız henüz çok yeni, faydalı karbon birikimleriniz oluştukça yakıt tüketiminiz düşecek." Oysa karbonun faydalısı yoktur.  Şöyle bir örnek vereceğim. Fabrika verisi ile şu kadar km yapabilir denen elektrikli araçlar için; "o kadar yapmıyor acaba neden?" diyen, yeni elektrikli araç alan bir insana ne diyeceğiz? elektrik motorunuzda faydalı bakır tozları birikene kadar şu kadar km yapın mı? diyeceğiz. İnsanlar yeni aracın tekniğine alıştıkça yakıt tüketimi düşer.

Konu içinde açıklamışım, 7 Eylülde yani 2 gün önce aldığım tam depo Nitro şimdilik iyi gidiyor, tüketim böyle devam ederse dahada iyileşecek anlamına gelir ve bende Nitroya devam ederim.
Abi bu yakıt ile ilgili deneyimlerini paylaşmanı bekliyoruz, senin fikirlerin benim için önemli.

Geçenlerde enjektör temizleyici al demiştin (hatta marka adı da vermiştin) , inanılmaz etkisi oldu aracın çekişine, çok saolasın.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #17 : Eylül 09, 2013, 11:27:17 »
  Bir dakika şimdi, GTL kalktı mı, ne oldu gelişmeler, kaçırmışım açıkçası. :)

 Şimdi Shell dizel için ayrı, benzinli için ayrı yeni yakıt mı çıkardı? Bunların araç teknolojilerine göre kullanımı nasıl acaba, örneğin yeni shell dizel için dpf gerekli mi yoksa, dpf siz araçlara da uygun mu? Kullanım etkilerini görenler paylaşırsa(gerçekte) faydalı bir bölüm oluşabilir.

GTL yavaşça kaldırılıyor, örneğin bizim burada bitti. Yeni Nitro aslında DPF'li araçlar için daha uygun bir yakıt. DPF'siz araçlar da rahatça kullanabilirler. Yeni Nitro GTL'den daha ucuz.

Ben kurşunsuz 97 Nitro başladım, sonucunu paylaşacağım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #18 : Eylül 09, 2013, 12:00:08 »
GTL ile normal V-power arasında oldukça hissedilir bir çekiş ve ses farkı oluşuyordu. (dizel araç) GTL bulamayınca 2-3 depo normal v-power aldım ve hem menzil olarak hem de çekişte bir azalma hissettim, gürültü seviyesi ise yükseldi. Nitro ile GTL kullanırken ne fark görüyorsam hepsini gördüm fakat ekstra bir durum henüz oluşmadı. Menzil konusundaki sonucu ise depo bitmeye yakın 10-15 gün sonra buraya yazarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #19 : Eylül 09, 2013, 12:04:51 »
  Aslında ürünün sitesinde, alt bölümde, uygunluk için gerekli bilgiler aktarılmış. Yine de gerçek hayat tecrübeleri hem kullanıcılar, hem de geliştiriciler için önemli bir kaynak olacaktır düşüncesindeyim.

 Peki bu yakıtları sek(sadece bu yakıtı :) ) olarak mı kullanıyorsunuz yoksa zaman zaman kullanıp, karışım mı oluyor. Yani yoğunluk vs. göre depodaki diğer yakıtla aralarındaki fark ve pompa-enjektör aksamına etkileri nasıl acaba?