Gönderen Konu: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)  (Okunma sayısı 15577 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #40 : Eylül 20, 2013, 16:53:16 »
hehe, yol bilgisayarını sıfırların iş çıkışı ama kullanma tarzım ve 2.0 motor olduğu için elde edilecek değerler ne kadar işe yarar bilmiyorum :)

Elbette siz yine aynı tarz kullanmaya devam edin, çıkacak sonucu aynı tarz kullandığınız diğer benzine göre karşılaştıracaksınız. Kimbilir belki LPG'den daha ekonomik olur!?  :D
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #40 : Eylül 20, 2013, 16:53:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #41 : Eylül 20, 2013, 21:51:03 »
Ercüment bu arada silindirleri koruduğunun 10 katı zararı enjektörlere veriyor .   :argh:

Gül ve diken ilişkisi abicim :lol:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #42 : Eylül 20, 2013, 22:10:47 »
10 numara yağ yandıktan sonra o kadar çok partikül çıkartır ki, EGR sistemini ve katalizatörü tıkayıp, oksijen sensörünüde kaplayarak oldukça büyük masraf çıkaracaktır. Ucuz mazotlar ise aynı şeyleri biraz daha uzun zamanda yaparlar. Bunları eski nesil diesel motorlar kullanabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #43 : Eylül 22, 2013, 11:45:08 »
Elbette siz yine aynı tarz kullanmaya devam edin, çıkacak sonucu aynı tarz kullandığınız diğer benzine göre karşılaştıracaksınız. Kimbilir belki LPG'den daha ekonomik olur!?  :D
hayal kurmak çok güzel abicim :D

10 numara yağ yandıktan sonra o kadar çok partikül çıkartır ki, EGR sistemini ve katalizatörü tıkayıp, oksijen sensörünüde kaplayarak oldukça büyük masraf çıkaracaktır. Ucuz mazotlar ise aynı şeyleri biraz daha uzun zamanda yaparlar. Bunları eski nesil diesel motorlar kullanabilir.
şaka bi yana aslanıma en pahalı yakıtı koyuyorum en son aldımda 4.60 idi shellde.şimdi indirim gelmiş yeni gördüm bari bi 20 lira atıyım da bugünümü kurtarır :D
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #44 : Eylül 22, 2013, 12:24:52 »
Bakalım fark varmı yokmu ben çözemedim sürekli shellden alıyorum mazotu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #45 : Eylül 29, 2013, 11:20:20 »
Aracım 2009 auris D4D, v-power nitroyu ikinci kez aldım ve artık depomun tamamında nitro olduğu için test etme şansım var. Ben pek yakıt ekonomisinde değilim çünkü arabam zaten az yakıyor, ne yaktı? kaç km gider? diye bakmıyorum uzun süredir. Bu yakıtta hissettiğim farklılıklar;
  • Düşük devirlerde aracımın daha güçlü olduğunu hissediyorum
  • Nitro ile düşük devirde gaz pedalı tepkisi daha iyi
  • Yüksek devirlerde performans artışı yok (GTL bu konuda kesinlikle başarılıydı)
  • GTL ile aynı km yaptığı kanısındayım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #46 : Eylül 29, 2013, 11:50:34 »
Yeterki motoru temiz tutsun, GTL gibi daha fazla performans vermesede önemli değil, yıllarca arıza çıkmayacak, motor çevreciliğini koruyabilecek, bizede ekonomik yakıt tüketimi olarak yansıyacak demektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #47 : Eylül 30, 2013, 14:15:40 »
arkadaşlar  2008 dizel corollama yakıt olarak shell kullananlardanım..birkaç gözelemim var paylaşayım.. aracı ilk alığımda Normal dizel (ne olarak isimlendiriliyor bilmiyorum) kullanıyordum daha sonra shellin dizel GTL sini tavsiye ettiler ve kullanmaya başladım.. Arabada farkedilebilir değişiklikler oldu..motor sesinde ve turboya yüklenildiğinde hızlanmasında gibi..bundan sonra normal dizel kullanmamaya başladım..gidilen mesafede olarakda pek farkları yoktu..Yine birgün yakıt almaya karar verdiğimde GTL in artık üretilmediğini yerine nitro nun eşdeğer olduğunu söylediler.. tamam alayım dedim.. 100 liralık aldım..GTL ile şehir içi kullanıma göre 350-400 km yol yaparken nitroyla 150 km si uzun yolda yapmama rağmen 300 km olmadan yakıt uyarısı verdi..resmen yakıtı içiyor araba..izmit ankara arası yol yaptım geçen haftasonu nitro almak aklımdan geçer gibi oldu ama vazgeçtim çünkü git gel 740 km  yolu 160 TL ye yaptım..bu mesafeyi bu fiyata nitroyla yapmak imkansız..Ama eğer amacı sadece motoru temizlemekse kullanmakta fayda vardır heralde..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #48 : Eylül 30, 2013, 21:27:15 »
performans olarak bir düşüş var gibi ama daha sessiz çalışyor...
seni öldürmeyen herşey güçlendirir.
         AURİS 2013  D4D ACTİVE SKYPACK BİYAZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #49 : Eylül 30, 2013, 22:24:10 »
Serhan bey size katılıyorum. Bende GTL kullanıyordum ama bu yeni yakıta geçince mmt şanzıman hem daha fazla vites değiştirmeye başladı hemde yakıt ortalamam yükseldi ve menzilim azaldı. Yanılıyorumdur diye 2 3 haftadır bekliyorum ama 4 5 depo fulledim ve sonuç hep aynı, bu yakıt bana yaramadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #50 : Eylül 30, 2013, 22:37:16 »
Serhan bey size katılıyorum. Bende GTL kullanıyordum ama bu yeni yakıta geçince mmt şanzıman hem daha fazla vites değiştirmeye başladı hemde yakıt ortalamam yükseldi ve menzilim azaldı. Yanılıyorumdur diye 2 3 haftadır bekliyorum ama 4 5 depo fulledim ve sonuç hep aynı, bu yakıt bana yaramadı.

Bu arada havalarda serinledi, diesel motorlar verimli çalışma sıcaklığına benzinlilere oranla daha geç ulaşmaktalar, bu konuyuda göz önünde bulundurunuz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #51 : Ekim 01, 2013, 11:56:52 »
tekin bey haklısınızdır tabi ama ben nitro gözlemim eylülün ilk haftasıydı..nyse çok yakabilir ama umarım bir depo bitirdiğimizde motorumuz için faydası olur.. bu arada ben opet kullanmaya başlamayı düşünüyorum.. shell mi opet mi fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #52 : Ekim 01, 2013, 12:08:34 »
tekin bey haklısınızdır tabi ama ben nitro gözlemim eylülün ilk haftasıydı..nyse çok yakabilir ama umarım bir depo bitirdiğimizde motorumuz için faydası olur.. bu arada ben opet kullanmaya başlamayı düşünüyorum.. shell mi opet mi fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim

Kullanım tarzlarıda yakıt tüketime direkt etki eden unsur olduğundan en güzeli deneyerek bu bilgiye ulaşmak kişiye en uygun yol olacaktır. Ben x yakıtı önerirken diğerine z yakıtı daha uygun gelebilmektedir.

Sanıldığının aksine, sakin kullananlarda yüksek performanslı yakıtlar daha ekonomik olurken sert kullananlarda daha klasik yakıtlar daha verimli olabilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #53 : Ekim 01, 2013, 13:31:39 »
Tekin abi ben bu yakıtı çıktığı günden bu yana kullanıyorum ozaman havalar sıcaktı, ki şimdide çok soğuk sayılmaz, evimden E-5 e kadar mesafe en fazla 200 300 metre ve yaris bu sürede su sıcaklık simgesini ( hararet göstergesi yok) hemen söndürüyor yani su ısınmış oluyor birkaç yüz metrede.

2005 benzinli corollamın ısınması 4 5 km alıyordu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #54 : Ekim 01, 2013, 16:32:23 »
Tekin abi ben bu yakıtı çıktığı günden bu yana kullanıyorum ozaman havalar sıcaktı, ki şimdide çok soğuk sayılmaz, evimden E-5 e kadar mesafe en fazla 200 300 metre ve yaris bu sürede su sıcaklık simgesini ( hararet göstergesi yok) hemen söndürüyor yani su ısınmış oluyor birkaç yüz metrede.

2005 benzinli corollamın ısınması 4 5 km alıyordu
Su sıcaklığı motor sıcaklığına tam referans olmaz Mesut'cuğum. Bazı araçlarda yağ ısı göstergesi vardır, o daha sağlıklıdır aslında motor sıcaklığını tespit etmek için. Bu arada motorun ideal çalışma ısısına çabuk gelmesi hem zararlı emisyonları azaltır, hem de yakıt tüketimini düşürür. Ancak yüksek yağ kapasiteli motorlarda bu kolay olmaz(kimi araçlar 4lt. den az yağ alırken kimileri 7lt gibi miktarlarda yağa ihtiyaç duyabilir). Bu yüzden egzoz sistemi tasarımı buna göre şekil alabilir ve egzoz sıcaklığından faydalanılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #55 : Ekim 01, 2013, 17:58:48 »
Tekin abi ben bu yakıtı çıktığı günden bu yana kullanıyorum ozaman havalar sıcaktı, ki şimdide çok soğuk sayılmaz, evimden E-5 e kadar mesafe en fazla 200 300 metre ve yaris bu sürede su sıcaklık simgesini ( hararet göstergesi yok) hemen söndürüyor yani su ısınmış oluyor birkaç yüz metrede.

2005 benzinli corollamın ısınması 4 5 km alıyordu

Lastiklerine kaç psi basıyorsun?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #56 : Ekim 01, 2013, 18:43:37 »
geçen opetten kalan az mazotun üstüne 100 liralık koyduydum çok hissetmemiştim fakat bugun bi 100 lira daha aldım, sanki motor çekişi ve sesi  değişti gibi olumlu yönde..yakıt sarfiyatı hakkında bir gözlemim olmadı..
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #57 : Ekim 01, 2013, 18:55:16 »
Hakan abi yaris dizel ve 4lt yağ alıyor. 1km sonra kalorifer sıcak üflüyor.

Corola benzinli ve 3.7lt yağ alıyordu ve 4 5km mesafede kalorifer ısıtmaya başlıyordu.


Tekin abi hava basmıyorum, nitrojen kullanıyorum 32psi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #58 : Ekim 01, 2013, 18:57:22 »
Ben bugün depoyu bu yakıtla doldurdum . Sonucunu 3-4 hafta sonra paylaşırım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell V-Power Nitro (Kurşunsuz 97 + Diesel)
« Yanıtla #59 : Ekim 01, 2013, 19:31:28 »
Tekin abi hava basmıyorum, nitrojen kullanıyorum 32psi

Diesel ile benimki arasında ağırlık farkı çok olmaması gerekir. Benimkinde düşük sürat önlere 33 arkalara 29 önerilmiş ama ben 34 - 30 basıyorum ve ikisi arasında dahi tüketim farkı çıkıyor. Uygun artış yapmanı öneririm.

Ben bugün depoyu bu yakıtla doldurdum . Sonucunu 3-4 hafta sonra paylaşırım .

Sonucu bekliyor olacağız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)