Gönderen Konu: Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-2018]  (Okunma sayısı 61751 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #180 : Mayıs 18, 2015, 11:45:58 »
Güzel objektif bir inceleme olmuş tebrik ediyorum genel sorunları deyinmişsiniz  gerçi siz de fark etmişsiniz corollanın ileri düzeyde iğrenç dokunmatik ekran ve ses sistemi  ki böyle bir sistemi kurmak özel çaba gerektirir sesi çok açmanıza gerek yok hafif açmanız da bile tesisatın iğrençliği kulaklarınızı tırmalamaya yetiyor başka model ve marka araçlarda kullandım inanın rahmetli dedemin 1973 volkswagen 1303 orjinal aracında bile ses ve tesisat şimdi ki corollaya göre çok çok iyi idi..... 
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #180 : Mayıs 18, 2015, 11:45:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #181 : Mayıs 18, 2015, 12:59:21 »
Kullandığınız araba rent a car arabası olduğu için bazı şeyler hor kullanıldığı için negatif izlenim bırakmış olabilir. Misal, ABS 6 aydır bende devreye girmedi bile. Direksiyon da çok fazla tedirgin etmedi.

20.11.2014 günü almış olduğum 1.33 Corolla arabam ile bu güne kadar yaptığım 4120 km'lik izlenimim. ;

Çoğu kişi motor 1.33 olup araba da C segmenti olunca ön yargı ile bakıp "bu motor bu arabayı çekmez" diyor. Böyle diyenlere selamlarımı iletiyor ve el sallıyorum. Ha, bir de yokuş da kalkmaz, rampa da çekmez diyenler ise bence araba kullanmayı bıraksınlar.




1.33 benzinli olan bu motor atmosferik olup 99 HP güce sahip ve maksimum torku 128 NM'de verip 6 ileri manuel vitese sahip. Vites değişimi için gösterge de shift lambası yanmak da olup dilerseniz yol ve devir durumuna göre bunu pas geçebilirsiniz. Misal, 1'den 2. vitese 2800 devir de shift yanar, 2'den 5. vitese kadar 2000 devir de shift yanar, 5'den 6. vitese ise 2500 devir de shift yanar ve düz yolda bu şekil kullanmanın hiç bir sakıncası olmaz. Hatta ekonomi yapmış olursunuz. Ha, bu devir aralığı ve shifti pas geçip azcık daha gazı köklerseniz 2200 devir de biraz daha performans  deyip yine gazı köklerseniz  2800 ve hatta 3200 devir de vites değiştirebilirsiniz ve zaten 2200 - 2800 - 3200 devirler de shift yine yanar. Zaten 2500 ve özellikle 2800 devirden sonra 1.33 bana göre şahlanıyor. 3200 devir de roketliyor zaten. İsteyen gelir bir cumartesi günü, Göztepe / Petrol Ofisi benzincisinde buluşuruz ve oturur yanıma hepsini deneriz.

Rampa çıkarken 3 ile çıkıyorsun diyelim. 2200 devir de shift yandı ve sen kalkıp 4. vitese attın. İşte o zaman bu araba rampa da bayar ve çekmez. O rampayı sen 3 ile çıkacaksın. Sollama yaparken gerekirse bir yerine iki vites küçülteceksin. Bu iş böyledir. Arabacılığın raconu budur. Yıllarca uzun yola gittim geldim. Tek şeritli yollar da sollama yaparken o zamanlarda ki arabam 5 vites olduğundan 5'den 4'e değil 3'e düşüp solladım kimi zaman.




Dİğer bir husus ise 1.33 motor yokuş da kalkmaz diyenler. Bunlar bana göre babamın değimi ile pazar  şoförü olup araba kullanmayı bilmeyen adamlardır. Gerek tek başıma ve gerek ben dahil 3 kişi ile Akasya AVM'den Acıbademe çıkan dik yokuş da durdum ve yokuş kalkış desteğini devreye sokarak sorunsuzca kalktım. Elimde fotoğraf da var. Hatta o dik rampayı ben hiç durmadan 2. vites ile çıkıyorum. Bu denemeyi tek başıma da yaptım 3 kişi olarak da yaptım. İlaveten, babamın mezarı Ümraniye / Hekimbaşı Mezarlığında olup yokuşu diktir. Aynı denemeyi orada da yaptım ve yokuş kalkış desteği ile kalkıp 2. vites ile çıktım. Hatta daha bu pazar Beşiktaş / Barbaros yokuşunda ki sıkışık trafikte yine 3 kişi benimle birlikte ama bu sefer yokuş kalkış desteği kullanmadan ve tabi el freni de kullanmadan (el freni ile hiç bir zaman kalkmadım) 21 yıllık araba kullanma stilim ile sorunsuz kalkış yaptım. 1.33 motorun dilinden anlarsan eh benim gibi de 21 yıldır araba kullanıyorsan 0.5 motor bile vız gelir yani.




Diğer konu ise tüketim. 55 km'lik Göztepe / Kartal / Göztepe TEM Oto yolu güzergahında 6. vites 90 - 100 km/h aralığında 4.8 litreyi gördüm. Hatta bir kaç hafta önce Kozyatağından FSM köprü yoluna girip Kavacık çıkışına kadar 6. vites ile 90 - 100 km/h aralığında 5.4'ü gördüm. Şimdi asıl hünerini gerek Sabuncubeli yokuşu performansı olarak gerek tüketim olarak Haziran ayında tatil için gideceğim Bodrum yolunda gösterecek. Eğer Sabuncubeli rampasını yıllardır o rampayı çıktığım 2005 model Renault Symbol arabam gibi sol şeridi kapatıp 3. ve 4. vites ile 4 kişi + full bagaj çıkarsa ben bu Corolla'nın motor yağını altına girip kana kana içer ve lastiklerini öperim.




Ve son hız olarak ... km/h'a çıktım bir kaç ay önce bir pazar sabahı TEM oto yolunda.




Gelelim arabanın genel durumuna. Oldukça geniş bir iç hacme sahip. Özellikle arkası çok geniş. Diz mesafesi D segment arabalarını aratmayacak şekilde. Baş mesafesi de gayet yeterli. Şaft tünelinin olmaması büyük bir avantaj. Ses olarak rölanti de beklerken çalıştığı duyulmuyor bile. Yüksek hızlar da ve devirli kullanımlar da Japonlara özgü klasik motor sesi kulağa hoş geliyor. Yan rüzgarlardan fazla etkilenmiyor. Süspansiyonlar sert olduğundan kasislere orta hız da girmeye gelmiyor. Arabamı yine bir ay önce Yoroz Kalesi ile Anadolu Feneri arasında ki virajlı yollar da kullanma fırsatım oldu ve ben o tarz yollar da arabayı sert kullanırım genelde. Bir savrulma veya arkayı bırakma yaşamadım. Bozuk zeminde konsoldan tıkırtı gelir bazen. Bu aralar küllükten geliyor. Ama düz ve kaymak asfaltta ses gelmiyor. Lasitklerim Bridgestone ER 300 Turanza olduğundan Bri'lerin karakteri olan yol sesini içeri alır. Ama ben Bridgestone hayranı olduğumdan o sesi önemsemem. Önce ki arabalarımda da hep Bridgestone kullandım. Başka lastik katiyen kullanmam.

USB'den müzik dinlemek çok zevkli. Ses kalitesi bana yetiyor. Klima ise bu aralar en fazla 2. kademede kullandım ve 1. kademe şu aralar yeterli. Klima açıkken aman aman bir performans kaybı yaşamadım motor da.




Durum böyledir. 1.33 motor kısaca üzmez. Küçük hacimli turbo motor gibi veya atmosferik 1.6 motorlar gibi atak olmasa da kullanıcısını üzmez. Yeter ki dilinden anla. Performans ara hızlanmalar da zaten lazım oluyor. Onu da yani iki vites düşür ve yapıştır uza.


Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #182 : Mayıs 18, 2015, 14:02:46 »
Kullandığınız araba rent a car arabası olduğu için bazı şeyler hor kullanıldığı için negatif izlenim bırakmış olabilir. Misal, ABS 6 aydır bende devreye girmedi bile. Direksiyon da çok fazla tedirgin etmedi.

20.11.2014 günü almış olduğum 1.33 Corolla arabam ile bu güne kadar yaptığım 4120 km'lik izlenimim. ;

Çoğu kişi motor 1.33 olup araba da C segmenti olunca ön yargı ile bakıp "bu motor bu arabayı çekmez" diyor. Böyle diyenlere selamlarımı iletiyor ve el sallıyorum. Ha, bir de yokuş da kalkmaz, rampa da çekmez diyenler ise bence araba kullanmayı bıraksınlar.




1.33 benzinli olan bu motor atmosferik olup 99 HP güce sahip ve maksimum torku 128 NM'de verip 6 ileri manuel vitese sahip. Vites değişimi için gösterge de shift lambası yanmak da olup dilerseniz yol ve devir durumuna göre bunu pas geçebilirsiniz. Misal, 1'den 2. vitese 2800 devir de shift yanar, 2'den 5. vitese kadar 2000 devir de shift yanar, 5'den 6. vitese ise 2500 devir de shift yanar ve düz yolda bu şekil kullanmanın hiç bir sakıncası olmaz. Hatta ekonomi yapmış olursunuz. Ha, bu devir aralığı ve shifti pas geçip azcık daha gazı köklerseniz 2200 devir de biraz daha performans  deyip yine gazı köklerseniz  2800 ve hatta 3200 devir de vites değiştirebilirsiniz ve zaten 2200 - 2800 - 3200 devirler de shift yine yanar. Zaten 2500 ve özellikle 2800 devirden sonra 1.33 bana göre şahlanıyor. 3200 devir de roketliyor zaten. İsteyen gelir bir cumartesi günü, Göztepe / Petrol Ofisi benzincisinde buluşuruz ve oturur yanıma hepsini deneriz.

Rampa çıkarken 3 ile çıkıyorsun diyelim. 2200 devir de shift yandı ve sen kalkıp 4. vitese attın. İşte o zaman bu araba rampa da bayar ve çekmez. O rampayı sen 3 ile çıkacaksın. Sollama yaparken gerekirse bir yerine iki vites küçülteceksin. Bu iş böyledir. Arabacılığın raconu budur. Yıllarca uzun yola gittim geldim. Tek şeritli yollar da sollama yaparken o zamanlarda ki arabam 5 vites olduğundan 5'den 4'e değil 3'e düşüp solladım kimi zaman.




Dİğer bir husus ise 1.33 motor yokuş da kalkmaz diyenler. Bunlar bana göre babamın değimi ile pazar  şoförü olup araba kullanmayı bilmeyen adamlardır. Gerek tek başıma ve gerek ben dahil 3 kişi ile Akasya AVM'den Acıbademe çıkan dik yokuş da durdum ve yokuş kalkış desteğini devreye sokarak sorunsuzca kalktım. Elimde fotoğraf da var. Hatta o dik rampayı ben hiç durmadan 2. vites ile çıkıyorum. Bu denemeyi tek başıma da yaptım 3 kişi olarak da yaptım. İlaveten, babamın mezarı Ümraniye / Hekimbaşı Mezarlığında olup yokuşu diktir. Aynı denemeyi orada da yaptım ve yokuş kalkış desteği ile kalkıp 2. vites ile çıktım. Hatta daha bu pazar Beşiktaş / Barbaros yokuşunda ki sıkışık trafikte yine 3 kişi benimle birlikte ama bu sefer yokuş kalkış desteği kullanmadan ve tabi el freni de kullanmadan (el freni ile hiç bir zaman kalkmadım) 21 yıllık araba kullanma stilim ile sorunsuz kalkış yaptım. 1.33 motorun dilinden anlarsan eh benim gibi de 21 yıldır araba kullanıyorsan 0.5 motor bile vız gelir yani.




Diğer konu ise tüketim. 55 km'lik Göztepe / Kartal / Göztepe TEM Oto yolu güzergahında 6. vites 90 - 100 km/h aralığında 4.8 litreyi gördüm. Hatta bir kaç hafta önce Kozyatağından FSM köprü yoluna girip Kavacık çıkışına kadar 6. vites ile 90 - 100 km/h aralığında 5.4'ü gördüm. Şimdi asıl hünerini gerek Sabuncubeli yokuşu performansı olarak gerek tüketim olarak Haziran ayında tatil için gideceğim Bodrum yolunda gösterecek. Eğer Sabuncubeli rampasını yıllardır o rampayı çıktığım 2005 model Renault Symbol arabam gibi sol şeridi kapatıp 3. ve 4. vites ile 4 kişi + full bagaj çıkarsa ben bu Corolla'nın motor yağını altına girip kana kana içer ve lastiklerini öperim.




Ve son hız olarak 180 km/h'a çıktım bir kaç ay önce bir pazar sabahı TEM oto yolunda.




Gelelim arabanın genel durumuna. Oldukça geniş bir iç hacme sahip. Özellikle arkası çok geniş. Diz mesafesi D segment arabalarını aratmayacak şekilde. Baş mesafesi de gayet yeterli. Şaft tünelinin olmaması büyük bir avantaj. Ses olarak rölanti de beklerken çalıştığı duyulmuyor bile. Yüksek hızlar da ve devirli kullanımlar da Japonlara özgü klasik motor sesi kulağa hoş geliyor. Yan rüzgarlardan fazla etkilenmiyor. Süspansiyonlar sert olduğundan kasislere orta hız da girmeye gelmiyor. Arabamı yine bir ay önce Yoroz Kalesi ile Anadolu Feneri arasında ki virajlı yollar da kullanma fırsatım oldu ve ben o tarz yollar da arabayı sert kullanırım genelde. Bir savrulma veya arkayı bırakma yaşamadım. Bozuk zeminde konsoldan tıkırtı gelir bazen. Bu aralar küllükten geliyor. Ama düz ve kaymak asfaltta ses gelmiyor. Lasitklerim Bridgestone ER 300 Turanza olduğundan Bri'lerin karakteri olan yol sesini içeri alır. Ama ben Bridgestone hayranı olduğumdan o sesi önemsemem. Önce ki arabalarımda da hep Bridgestone kullandım. Başka lastik katiyen kullanmam.

USB'den müzik dinlemek çok zevkli. Ses kalitesi bana yetiyor. Klima ise bu aralar en fazla 2. kademede kullandım ve 1. kademe şu aralar yeterli. Klima açıkken aman aman bir performans kaybı yaşamadım motor da.




Durum böyledir. 1.33 motor kısaca üzmez. Küçük hacimli turbo motor gibi veya atmosferik 1.6 motorlar gibi atak olmasa da kullanıcısını üzmez. Yeter ki dilinden anla. Performans ara hızlanmalar da zaten lazım oluyor. Onu da yani iki vites düşür ve yapıştır uza.
burak bey sanırım aracınıza laf ettirmeme üzere yemin ettiniz.
araç rent a car aracıydı evet zaten trim seslerini falan görmezden geldim ki objektif olmaz.
ayrıca aracın motor performansı iyi falan değil. argo tabirle rampada ...... araba kullanmayıda bilmiyor değilim. rampada vites düşer ama 5 le girdiğim rampayı 3 le geçti .4 le girdiğimi 2 vitesle geçti. 5 kişi klima açık bagaj dolu basın bakalım baskı balata ne kadar dayanacak. tek kişi yaşıyorsunuz sanırım yada 2 kişi aile ile aracı devamlı kullansanız anlarsınız ne demek istediğimi. hill holder olmasa baskının ömrü max 60 bin km görür. fren balatası gibi debriyaj balatası değiştirirsiniz. aracı devamlı devirde tutmak için vites değiştiriyorsun. shift ışığına bakarak vites değiştirsen zaten arabada paranoyak olursun. bi düşür diyor bir yükselt . ayrıca ben kullandığım aracı bilirim. bu arabanın en düşük benzinli motoru 1.6 olmalı. kastamonudan istanbula gelinde ölçümlerinizi verin. 5.4 lt'leri görebilecek misiniz ?
3le uzun yolda rampada solda giderseniz sedan arabanızı hb yapar arkadanızdaki..
ben bu arabanın sahibi değilim. alacak olsam almam. objektif olarak yorum yaptım. izlenimleri paylaştım. sizde objektif olun arabanızı sevmekniz güzel ama yönlendirmeleri yanlış yapmayın. sizin yorumlarınızı okuyan gözü kapalı aracı alır sonra hayal kırıklığı yaşayabilir. arabanın performansı bu rampada net 2 vites düşürmek gerekiyor. ve el freniyle kalkmamak marifet değil bende kalkmıyorum ama hill holler olmasa benim bu motorlu aracım olsa el frensiz rampada baskının ömrünü yemezdim.


Düzenleme: Argo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ŞAMPİYON GALATASARAY
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '15
  • 166 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #183 : Mayıs 18, 2015, 15:13:19 »
Haşmet bey ;  "bu arabanın en düşük benzinli motoru 1.6 olmalı" demişsiniz.Buda demek oluyorki toyotanın japon mühendisleri yanlış motor üretmişler.hatta böyle bi yanlış yapmakla kalmayıp yüzbinlerce 1.33 motorlu aracı piyasaya sürüp satmayıda başarmışlar.  Toyotanın mühendislerini ve satış temsilcilerini tebrik ediyorum yani en düşük motoru 1.6 değilde 1.33 yapıp hem satmayı başarmışlar,hemde bununla kalmayıp satış rekorları kırmışlar. :)
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #184 : Mayıs 18, 2015, 16:10:49 »
Haşmet bey ;  "bu arabanın en düşük benzinli motoru 1.6 olmalı" demişsiniz.Buda demek oluyorki toyotanın japon mühendisleri yanlış motor üretmişler.hatta böyle bi yanlış yapmakla kalmayıp yüzbinlerce 1.33 motorlu aracı piyasaya sürüp satmayıda başarmışlar.  Toyotanın mühendislerini ve satış temsilcilerini tebrik ediyorum yani en düşük motoru 1.6 değilde 1.33 yapıp hem satmayı başarmışlar,hemde bununla kalmayıp satış rekorları kırmışlar. :)
evet bence bu arabaya 1.33 motor koymak saçma. yakıtıda az değil. 7.2 lt yaktım. 1.6 2004 solle aynı değerler bunlar sonradan farkettim. 1.6 motordaki kadar zevk almadım açıkcası. araba sollarken acaba dedirtiyor. bu araba tam konya ili için üretilmiş. mühendis üretir üretmez koyar koymaz. ben tr için bu motorunda saçma olduğu kanısındayım. 1.3 yap  bi  alt dilim vergiye girsin. yada 1.4 1.5 yap bişeye benzesin. 1.3 1.6 arası aynı vergi biliyorsunuz ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8500
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #185 : Mayıs 18, 2015, 17:32:27 »
Tartışma oldukça garip ama ufak bir ayrıntıya dikket çekmek istedim; japon mühendisler bizdeki vergi dilimleri ve hesaplarını değerlendirerek plan yapmıyorlar maalesef... bende 1,33 kullanıcısıyım, bu fiyata daha iyisi yok anlamında eleştirilerin de hiç birine katılamıyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ŞAMPİYON GALATASARAY
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '15
  • 166 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #186 : Mayıs 18, 2015, 18:07:15 »
evet bence bu arabaya 1.33 motor koymak saçma. yakıtıda az değil. 7.2 lt yaktım. 1.6 2004 solle aynı değerler bunlar sonradan farkettim. 1.6 motordaki kadar zevk almadım açıkcası. araba sollarken acaba dedirtiyor. bu araba tam konya ili için üretilmiş. mühendis üretir üretmez koyar koymaz. ben tr için bu motorunda saçma olduğu kanısındayım. 1.3 yap  bi  alt dilim vergiye girsin. yada 1.4 1.5 yap bişeye benzesin. 1.3 1.6 arası aynı vergi biliyorsunuz ;)
aracı alalı tam 2 ay oldu 3800 km yol yapmışım şimdiye kadar ,haklısınız zaten hemen ivme kazanmıyor araç zaten alan kişilerde bunu bilerek alıyor, yada kendimden örnek vereyim :) şu şekilde düşündüm ben istanbulda yaşıyorum hız meraklısı değilim,hız felan yapmak zaten istnabulda pek mümkün değil.şimdi 1.6 motorla 1.33 arasında yaklaşık 10.000 TL fark var .zaten hız yapmayacam hemen hızlanmasn araç yada ne bileyim yokuşta vites küçültür çıkarım ki her 2 iki haftada bir tt arenaya maça gidiyoruz dönüşte araçta 5 bazen 6 kişi oluyoruz seyrantepenin yokuşlarından felan gayet rahat çıkabiliyoruz neyse,10000 tl farkla benzin 5 tl olsa bile 27000 km lik yakıt alınabiliyor diye düşündüm ben 1.6 da gidiyor, e benim arbada gidiyor ozaman neden fazla para vereyim.bütçesi orta derece olanlar için bu araç yani. yakıt sarfiyatım son 1 aydır şehir içinde  hep7.2 ve 7.4L ,şehir dışına henüz cıkmadım ama 2 ayda baya yol yapmışım istanbulda 3800km gibi işede servisle geldiğim halde :). hız sabitleyicininde baya bi etkisi oldu gece yollar boşken gayet keyifli oluyor .35 tl ye aldım kendim montajını yaptım mesela . araçta tek sevmediğim durumuda belirteyim 120 km de felan rüzgar ve yol sesi o konuda baya zayıf.bundan sonra tabi bütçem uygun olursa daha seri bir araç alınabilir. vergi olayıda evet o konu zaten sıkıntılı umarım düzeltirler:)
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #187 : Mayıs 18, 2015, 18:41:40 »
performans bir beklenti meselesidir ve doğal olarak herkesin beklentisi farklıdır. 1.33 lt corolla motor hacmine ve ağırlığına göre tatminkâr bir araçtır fakat 1.6 lt vvt-i motordan aldığınız performansı alamazsınız. arkadaşlar da söylemiş; performanstan çok beklentisi olmayıp geniş ve sorunsuz, düşük bütçeli corolla müşterileri için satışı devam eden bir araçtır. basınca, zorlayınca zaten gider. 100 tane at da hafife alınacak bir güç değil. burada aracın performansından memnun kalmayanlar, aracı genelde zorlamadan kullanan kişilerdir ve bu izlenime kapılmaları da normaldir. günümüz koşullarında 50 bin tl bütçeye bu kadar oluyor. astra 1.6 lt 115 hp, corolla 1.33 lt 100 hp vb.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #188 : Mayıs 18, 2015, 19:34:07 »
Arabaya laf ettirmemeye yemin etmişsiniz sözünü kabul etmiyorum. Çünkü bu arabayı ben üretmedim. Günün şartlarında imkanım onu almama el verdi ve aldım. 10 yıl sonra 1.6 motorlu 2024 model Ford Focus'a gücüm yeter ve bir de beğenmişsem alırım olur. Ha, o zaman da 1.6 motor verimsizler sınıfına girer ona bir şey diyemem.

Rampa da 3. vites ile çıkma konusuna gelirsek. Herhalde ben yazımda kalkıp da E-5 veya oto yol rampalarında 6'dan 3'e atmayı veya 4'e atmayı kastetmedim. Ben çok da güzel 6. vites ....... ile Eskihisar'dan girip oto yola ben dahil 5 kişi Çamlıca gişelerine kadar geldim Mart ayının son haftasında bir pazar günü.

Evet araba seri değil. Ama sen devirli olarak kalkarsan çok da güzel ivmeleniyor. 1.6 motor veya 150 HP üzeri bir performans beklemiyorum ama bana yetiyor. Kalkıp da bir 1.4 TSI / 160 HP'lik bir VW ile kapışma gibi iddam yok. Ayrıca Bolu dağı rampasını 5. vites ile çıkmak marifet değil. Hangi devir ve hangi vites ile çıkıyorsan esas olan odur. Ümraniye / Hekimbaşı yokuşunu ben 3 kişi ile 1. vites ve o yokuşun ortasında 2'ye alıp çıkıyorum. 1.6 / 132 HP'lik Corolla'nın o dik yokuşu 3. vites ile çıkacağını da sanmıyorum. Genelde bizim Türk insanı motorun HP'sine bakar, 0'dan 100'üne bakıp 2 saniye bile fark etse "maşalllah bu araba iyi" der. Yanlış düşünce. Ve genelde bizim yüce Türk milleti sadece araba kullanmayı biliyor. Otomobil kullanmayı bilmiyor. Bu ikisini kullanmayı bilen sayısı az.

Ve ayrıca ben bu arabanın olumsuz yanlarını da gayet iyi biliyorum. Yani 2 günde 600 km yol yapan mı iyi bilir ve analiz eder, yoksa 6 ayda 4120 km yol yapan ben mi? Yoksa forum üyesi ve benden aylar önce alıp 10 bin küsür km yol yapmış olan sevgili Erhan BALCI'mı iyi bilir bu arabayı?

Bu forum zaten Toyota forumu değil. Bu forum maalesef Toyota ve Corollayı yerin dibine sokup bir tane dahi olumlu yönünü görmeyen çok bilmişlerin forumu. 21 yıldır araba kullanıyorum. 40 yıldır da araba sahibiyiz. 355 HP'lik Trans am arabamız da oldu W116 kasa 280 SE Mercedes de. Ve 21 yıllık sürücülük hayatımda tam 16 yıl Bridgestone lastik kullandım. Ama kalkıp benim sürücülük hayatım ile yaşıt adamlar bana Bridgestone hakkında abuk subuk yorumlar yaparsa ben çileden çıkarım. 17 yıldır Bridgestone kullanıyorum ve bu güne kadar hiç bir olumsuz yanını görmedim.

Ha, bir diğer sorunun pedallar da olduğunu söylemişsiniz. Yahu debriyaja basarken frene nasıl dokundunuz halen anlamış değilim. Pedal aralıkları gayet makul seviyede. Yani aralarında 50 cm mesafe olacak değil.

Ve bu forumda 1.33 kullanıcılarına karşı bir ön yargı ve bir tepeden bakış var. Ve çoğu kişi 1.33 motorlu Corollayı Toyota'dan saymıyor.

Ses düzeyine gelirsek. Ben ki Jimi HENDRIX, LED Zeppelin vb. gibi sert müzikler dinlerken aman aman bir iğrençlik hissetmiyorum. Bas / Tiz ayarı da var ayrıcana. Ha, müziğin sesi 40'dan sonra kötü. 25 - 30 - 35 arası bana göre iyi.

Shit ışığına gelirsek.. Çok fazla umursamıyorum onu.


Yokuş da el freni olayına gelirsek. Murat 131 arabam 90 modeldi ve sıfır alındı ve alındığında 15 yaşındaydım. 14 yıl /  170527 km yol yaptık. Debriyaj balatası 100 bin de değişti ilk. 2005 model Symbol arabamı da sıfır aldım ve 10 yıl / 145327 km boyunca el freni kullanmadan kalktım yokuşlar da ve debriyaj balatası değişmedi bile. Kalkmayı bil, kullandığın arabayı tanı yeter.

Tüketime gelirsek. Ben o testleri şehir içinde yolun boş zamanlarında ne olduğunu görmek amacıyla yaptım. Ömrüm boyunca benzin hesabı yapmadım. Aman 90'ı geçmeyeyim az yaksın, aman klima açmayayım az yaksın demedim. 15 gün sonra Bodruma gideceğim ve giderken aman 5.5 litre yakayım diye bir iddam yok. 120 - 130 - ... aralığında giden biriyim. İster 7 litre ister 7.5 isterse 8 litre yaksın. Umrum da değil. 4.8 litre yaktığını gördüm mü? Evet gördüm. Mesele yok.


Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #189 : Mayıs 18, 2015, 20:13:17 »
Corolla güncel kasanın ilk çıktığı tarihte Toyota servis sahibi arkadaşıma gel şunu al, şu 1.33 Corollayı götüreyim dedim.Çok yakışıklı dedim.Burak Beyciğim,okuyon mu? sakın ha dedi.Niye dedim.Senin araç dizel buna geçersen üzülürsün dedi.Gitmiyor gibi gelir dedi.Tamam dedim.Ama bu o arabanın kötü olduğunu göstermez.Elbette ne kast ettiğini anladım.Rampa performansını söylemek istediğini anladım.(uzun yolda-sanki her gün uzun yoldayız)Daha düşük ama yine de gidiyor.Ancak fiyatı diğerlerine göre çok uygun.E malum ekonomik sebepler.Para arttıkça arabalar da güçleniyor.Beklentiye,ekonomik duruma,yaşa,sürüş karekterine göre araç alınır.Toyota veya başka firma satarken motor tiplerini söylüyor.Kimseyi kandırmıyor.Alıcılar ölçüp biçip alıyor.Sonra gitmiyor demek bir şey ifade etmiyor.Güncel kasa 1.33 dahil:Yakışıklı,modern,piyasası iyi ve TOYOTA.Bir gün nasip olursa Volkswagen almayı planlıyorum.Memnun kalmazsam döneceğim marka yine TOYOTA.(Ha bizim d4dler de gitmiyor herkes öyle diyor.Ama 6 yıldır beraberiz gayet güzel gidiyoruz)(Genç olsam gitmiyor da diyebilirdim) :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #190 : Mayıs 18, 2015, 20:25:45 »
Corolla güncel kasanın ilk çıktığı tarihte Toyota servis sahibi arkadaşıma gel şunu al, şu 1.33 Corollayı götüreyim dedim.Çok yakışıklı dedim.Burak Beyciğim,okuyon mu? sakın ha dedi.Niye dedim.Senin araç dizel buna geçersen üzülürsün dedi.Gitmiyor gibi gelir dedi.Tamam dedim.Ama bu o arabanın kötü olduğunu göstermez.Elbette ne kast ettiğini anladım.Rampa performansını söylemek istediğini anladım.(uzun yolda-sanki her gün uzun yoldayız)Daha düşük ama yine de gidiyor.Ancak fiyatı diğerlerine göre çok uygun.E malum ekonomik sebepler.Para arttıkça arabalar da güçleniyor.Beklentiye,ekonomik duruma,yaşa,sürüş karekterine göre araç alınır.Toyota veya başka firma satarken motor tiplerini söylüyor.Kimseyi kandırmıyor.Alıcılar ölçüp biçip alıyor.Sonra gitmiyor demek bir şey ifade etmiyor.Güncel kasa 1.33 dahil:Yakışıklı,modern,piyasası iyi ve TOYOTA.Bir gün nasip olursa Volkswagen almayı planlıyorum.Memnun kalmazsam döneceğim marka yine TOYOTA.(Ha bizim d4dler de gitmiyor herkes öyle diyor.Ama 6 yıldır beraberiz gayet güzel gidiyoruz)(Genç olsam gitmiyor da diyebilirdim) :saygi:

Güzel abiciğim, son 7 yıldır İstanbul / Bodrum / İstanbul gittiğim için buradan örnek vereceğim. Bir önce ki arabam 2005 model 1.4 / 75 HP benzinli ve 8 valfli ve LPG'siz Renault Symbol arabam ile İstanbul - Bodrum arasını 9 saatte gidip geldim. İlk kez geçen yıl 8.5 saatte gittim çünkü yol beni Manisa'nın içine sokmadı. O güzergahda en baba rampa Sabuncubeli rampasıdır. Ben 7 yıl boyunca o rampayı 4 yetişkin, full bagaj ama klimayı kapatarak 3. ve 4. vites ile sol şeritten kopmadan çıktım. O rampanın bir noktası var çıkarken sağa keskin viraj. İşte orada 2. vitese attım. Ve benden daha yüksek model arabalar sağ şeritten çıkarken ben onları sol şeritten tabiri caiz ise yedim. Ve geçen yıl o rampada yeni kasa Seat LEON TDI yol verdi. Adamın tamponuna yapıştım ve adam sağa geçip yol verdi bana. Yalan borcum yok, yukarı da Allah var. Yani kısaca ben İstanbul / Göztepe'den sabah 6'da marşa basarım ve saat 15'de Bodrum / Yalıkavak da kontağı kapatırım.

1.33 ve 1.6 motorlu Corolla İstanbul'dan Bodruma yola çıksın. Her iki arabanın da yolda gideceği hız aynı. İkisi de çok rahat 120 -... ile gider. Sadece rampa da ivmelenirken 1.6 motor 1.33'e üstünlük sağlar ama bu da yani saat farkı atmaz. Kısaca iki araba da aynı zamanda kafa kafaya haydi 1.6'cılar üzülmesin 5 dk. ara ile Bodruma iner..

Son olarak, gitmeyen araba yoktur. Gidemeyen sürücü vardır. Ve bu son iletim olup bir daha bu foruma bir harf bile yazmıyor, herkese sevgilerimi sunuyor  hoşçakalın diyorum.  Artık yokum. Uzaktan izleyerek takip edeceğim forumu.


Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.

Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #191 : Mayıs 18, 2015, 20:31:40 »
Bu forumdan çıkış yok.Ben de çok çıkmaya niyetlendim.İyi ki çıkış yok.Burak Bey,yazmaya devam et.Biz burada gidecem, diyene git demeyiz.Bazen fikirlerimiz uyuşmasa da,buradaki herkesle saygımız uyuşuyor.Son cümleni okumadım sayıyorum,pardon sayıyoruz. :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #192 : Mayıs 18, 2015, 20:46:37 »
Bence Ortami yumusatalim Arkadaslar gerek yok kalp kirmaya gerilmeye. parasi olan butcesi yeten gider cok beygirli arac alir. Herkesin beklentisi farklidir kimisi 1.33 olsun az yaksin fazla da suratli olmasina gerek yok der 1.33 arabayi gozu kapali alir. Yada benim gibi yapar az yaksin dizel olsun otomatik olsun der 1.4 Dizel alir.
herkesin beklentileri farkli oldugu icin araclarin modelleri hakkindaki gorusleride yorumlarida farkli olur. Birbirimize kirilmadan alinmadan sohbet muhabbet edelim faydali bilgi paylasimi yapalim saygilar

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 18, 2015, 20:53:06
O kadar incik boncuk ozellige takilmayalim sonucta en bos donanim bi aractan bahsediyoruz. Cok donanim isteyen varsa gitsin avensis alsin yada passat alsin otursun assagi. 50 bin TL'ye c sinifi sifir arac bu kadar oluyor.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #193 : Mayıs 20, 2015, 09:18:28 »
@burak atılgan
kardeşim sen neden bu kadar heyecanlı heyecanlı yorumlar yazıyorsun.
araba kullanmayı bir sen mi biliyorsun ?
1.33 corollayı sen 10 bin km'de tanırsın ben 500 küsür km'de yeterince tanıdım.
bizde biliyoruz rampada tork devrinde tutarak arabayı yürütmeyi. 22 senedir direksiyondayım oyum buyum diyerek ne ispatlamaya çalışıyorsun anlamadım. bende 12 yaşından buyana direksiyondayım. binmediğim araç kalmadı . premium serisinden tutta orta sınıf a segmentine kadar. arabadan beklenti önemlidir katılıyorum. babamda 1.6 105 bg'lik vectra var . babama göre gayet iyi performansı. bana göre iyi değil. d segmentinde 2.0 motor yada 1.8  1.9 dizel motor gerekli minumum.
amcamda 1.4 c4 var 90 bg o arabada gitmiyor bana kalırsa ama amcama yetiyor.
yiğende 1.6 110'luk 206 var oda uçak gibi gidiyor gereksiz bir motor var araçta.
bana göre hatta birçok kesime göre 1.33 motor verimsiz değil ama corollaya yetersiz.
 ayrıca debriyaj fren pedalı arasının dar olduğunu kabullenmemende ilginç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #194 : Mayıs 20, 2015, 09:43:38 »
@Haşmet Gürbüz (28779) ,
1.33 Corolla neye, kime göre yetersiz?
Bence fazla bile.   ;)

Genellemek yerine sizin htiyacınıza göre fikir belirtmek daha hoş olmaz mı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #195 : Mayıs 20, 2015, 09:56:25 »
Her araba gider.Hepsi de yeter.İnsan da bir nefis var ki Ferrari binse de yetmeye bilir.Sözüm kimseye değil.80 model renolar bazen bir gidiyor.Vay anam vay.Onlar bile yetiyor.Şükür halimize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #196 : Mayıs 20, 2015, 12:57:37 »
@Haşmet Gürbüz (28779) ,
1.33 Corolla neye, kime göre yetersiz?
Bence fazla bile.   ;)

Genellemek yerine sizin htiyacınıza göre fikir belirtmek daha hoş olmaz mı?
türkiye şartları göz önünde bulundurulduğunda zonguldakta kaç rampayı çıkabilir ? ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #197 : Mayıs 20, 2015, 13:01:11 »
türkiye şartları göz önünde bulundurulduğunda zonguldakta kaç rampayı çıkabilir ? ;)

Bu araç size göre yetersiz olabilir Haşmet Bey, başkasına göre yeterli gelebilir. Ayrıca Zonguldak'taki rampaları niye çıkamasın?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #198 : Mayıs 20, 2015, 14:15:56 »
türkiye şartları göz önünde bulundurulduğunda zonguldakta kaç rampayı çıkabilir ? ;)

Sınırsız rampa çıkar içiniz rahat etsin.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '14
  • 129 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Toyota Corolla [J:11] [E160] [2013-]
« Yanıtla #199 : Mayıs 20, 2015, 14:55:07 »
50 bin tl ye böyle bir araba alma zevkini toyota bizlere sunmuş. Bir kere bu açıdan bakmakta yarar var. 50 bin tl ye ikinci el güzel bir araba da alınabilir. Ancak insanlar zevkine göre araba almalı ve kimseden etkilenmemeli. Araç ortada. Teknik verileri belli. Uygun viteste hızlanmasında da problem çıkarmaz. Arkadaşım da 1.33 corolla aldı. Alırkende arabanın bütün özelliklerini kullananlara sorarak aldı. Gayet memnun. 1.33 motor çok rampası olmayan yerler için ( şehiriçi ) 1.6 motordan daha ekonomik.
2014 1.6 Auris Touch