0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yüksek oktanlı benzinin otomobillerin performansı arttırıp arttırmadığı bizi olduğu kadar ingiliz halkını da meraklandırmış olmalı ki 14.11.2005 tarihinde yayınlanan fifth gear programında bu konuyla ilgili bir test yapıldı.testte akaryakıt olarak ingiltere'de satılan standart 95 oktan, bp ultimate 97 oktan ve shell optimax 98 oktan benzinler kullanıldılar.kullanılacak otomobiller olarak da yeni nesil otomobillerden renault clio iii, vw golf gti ve subaru impreza wrx sti'ı seçtiler.bu otomobilleri şasi dinamometresine bağlayarak motorlarının ürettiği maksimum güç ve maksimum tork olçümlerini yaptılar.ilk olarak standart akaryakıtla yaptıkları 6 denemeden sonra depoyu tamamen boşalttılar.yeni nesil otomobiller zamanlamalarını kullandıkları yakıta göre ayarladıkları için her denemeden sonra ecu da resetlendi.böylece her yakıtın aynı ayarlarla tüketime başlanmasını sağladılar.sırasıyla bu işlemleri 98 oktan shell optimax ve 97 oktan bp ultimate için tekrarladılar.renault clio iii ile yaptıkları denemenin sonuçları:95 oktan standart: 81 bhp97 oktan bp ultimate: 81 bhp98 oktan shell optimax:81 bhpvw golf'e gelindiğinde durum farklılaştı.golf ün el kitabında aracın 95 oktan benzinle çalışabildiği belirtilirken yüksek oktanlı benzinle daha yüksek performans alınabileceği yazıyordu.peki bu nasıl oluyordu?oktan sayısı yükseldikçe benzinin kontrolsüz patlamaya karşı direnci artmaktadır.böylece yüksek oktanlı benzin kullandığınızda otomobiliniz (eğer golf gti örneğindeki gibi bir otomobilse) yakıt hava karışımını daha fazla sıkıştırabilir.böylece daha verimli bir yanma elde edebilirsiniz.özetlersek ecu, kullanılan yakıtın kalitesine göre ne zaman ateşleme yapacağına karar vermekte, ona göre aracınızdan maksimum performans almanızı sağlmaktadır.volkswagen golf gti ile yaptıkları denemenin sonuçları:95 oktan standart: 172 bhp97 oktan bp ultimate: 174 bhp98 oktan shel optimax:177 bhpimpreza'ya gelindiğinde kaliteli benzinin yarattığı performans farkı daha da belirginleşti.subaru impreza wrx sti ile yaptıkları denemenin sonuçları:95 oktan standart: 235 bhp ve 232 ft-lb (314.5 nm) tork 97 oktan bp ultimate: 248 bhp 248 ft-lb (336.2 nm) 98 oktan shel optimax:249 bhp 258 ft-lb (349.8 nm)sonuç olarak eğer yüksek oktanlı benzinin hakkını verebilen bir otomobile sahip değilseniz boşuna paranızı sokağa saçmayın.
Benzinli motorunuzda EGR var ise 97 oktan EGR yok ise 95 oktan.
Şimdi çiğlide benzin fiyatları bu fiyat yazıyor internette Şimdi 95 mi alıcaz 97 mi alıcaz
EGR valfi ne işe yarar bilmiyorum.Var mı yok mu bilmiyorum Tekin abi.araba 1998 XEI SPECIAL.Katalitik konvertör var ve 114HP.
http://www.justanswer.com/uploads/snd27613/2008-08-26_132051_egr_setup.pdf4A-FE EGR Sistem muayenesi diyor burada ama bilgim yok
Buna göre, 4A-FE motorda EGR var.
1,33 aurısler hakkında bılgınız var mı egr var mı yok mu bu arada gorevı nedır bu egr nın
Bilgilerin için çok teşekkürler Tekin abi.Peki 95 oktanda olması gereken beygiri yakalamıyor mu motor
Arife günü İstanbul'a yola çıkıcam benzinli araç ile.. Peugeot Rcz 1,6 156 beygirUzun yolda 97 mi kullanayım Tekin abi özellikle sana bu sorum , Forumumuzun Prof'usun
İltifat için teşekkür ederim ama gerçek Proflar pek konuşmuyorlar gibime geliyor.Aracınızda EGR varlığından eminseniz, her daim 97 oktan kullanmanız motorunuzun sağlığı için dolayısiyle cebinizin sağlığı için faydalı olacaktır.