Gönderen Konu: yakıt oktan farkı?  (Okunma sayısı 9411 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #20 : Temmuz 17, 2013, 22:39:56 »
Ben 91 oktan kullaniyorum :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #20 : Temmuz 17, 2013, 22:39:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #21 : Temmuz 17, 2013, 22:42:12 »
Ben 91 oktan kullaniyorum :)

Orda vardır abi , burası TR :D
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #22 : Temmuz 17, 2013, 22:47:37 »
Ben 91 oktan kullaniyorum :)

Batı-Karadeniz bölgesinde çok bulunuyor... sanırım Kömür diyorlar..  :D
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #23 : Temmuz 17, 2013, 23:46:41 »
Orda vardır abi , burası TR :D
Batı-Karadeniz bölgesinde çok bulunuyor... sanırım Kömür diyorlar..  :D
Tekin abi komur mu bilmiyorum ama burada
91 oktan benzin
95 oktan benzin
E10 91 ( 10% etanol + 90% benzin 91 oktan)
E10 95 ( 10% etanol + 90% benzin 95 oktan)
E20 ( 20% etanol + 80% benzin 91 oktan)
E85 ( 85% etanol + 15% benzin 91 oktan)
var.
Ben genelde E20 aliyorum 4-5 depoda bir Nitro katkili E10 95 Shell V-power aliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #24 : Temmuz 17, 2013, 23:58:01 »
Şaka yapıyorum, oralarda Etanol katkılı benzinlerin satıldığından ve seninde kullandığından daha önce bahsetmiştin, o tip yakıtlar daha çevre dostu oluyorlar, bizim burada da hangi markalarda kullanılıyor veya hepsimi kullanıyor bilmiyorum ama küçük oranda bio benzin kullanılmakta olduğunu biliyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Artık ANKARA
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #25 : Ağustos 02, 2013, 00:44:31 »
Bu oktan olayı çok kafa karıştırıcı geldi bana. Bir bakıyorum performans ile veya tasarruf ile alakası yok tamamen motor ömrü,vuruntu,titreme vs. etkiliyor deniliyor (motor ve araç ayrımı yapmadan), şuan ki konuda da neredeyse zıt bir durum söz konusu gibi.
Aracın kitapçığında yanılmıyorsam "en az 95 oktan" veya ona benzer bir şey yazıyordu. Aklıma takılan 97 oktan benzin aldığımda kendimi mi kandırmış olurum yoksa performans  ya da tasarruf (daha zor yanıyor ya) sağlar mı ?
Tekin bey ayrıca sizin görüşlerinizi de alabilir miyim ? Araç Avensis Elegant Extra/2012
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #26 : Ağustos 02, 2013, 00:54:04 »
97 oktan  kullandığımızda ciddi performans artışı hissettim.Fakat deli gibi içiyor 97 yi . Ara sıra arabayı ödüllendirmek için olabilir bence :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #27 : Ağustos 02, 2013, 00:55:07 »
97 oktan  kullandığımızda ciddi performans artışı hissettim.Fakat deli gibi içiyor 97 yi . Ara sıra arabayı ödüllendirmek için olabilir bence :)

Cebimizi kim ödüllendirecek ? :P
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #28 : Ağustos 02, 2013, 01:32:12 »
Cebimizi kim ödüllendirecek ? :P

o konuya girersek hiç alınmaması gerek bu fiyatlarda.........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #29 : Ağustos 02, 2013, 01:34:03 »
o konuya girersek hiç alınmaması gerek bu fiyatlarda.........

haklsıın
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #30 : Ağustos 02, 2013, 09:21:39 »
Bu oktan olayı çok kafa karıştırıcı geldi bana. Bir bakıyorum performans ile veya tasarruf ile alakası yok tamamen motor ömrü,vuruntu,titreme vs. etkiliyor deniliyor (motor ve araç ayrımı yapmadan), şuan ki konuda da neredeyse zıt bir durum söz konusu gibi.
Aracın kitapçığında yanılmıyorsam "en az 95 oktan" veya ona benzer bir şey yazıyordu. Aklıma takılan 97 oktan benzin aldığımda kendimi mi kandırmış olurum yoksa performans  ya da tasarruf (daha zor yanıyor ya) sağlar mı ?
Tekin bey ayrıca sizin görüşlerinizi de alabilir miyim ? Araç Avensis Elegant Extra/2012

Ülkemizde malesef üreticiler sıvı yakıtlarla o kadar çok oynuyorlar ki, neredeyse LPG haline dönüştürüyorlar, yanıyor ama götürmüyor.. :)

Opetin dieseli o kadar çok su ihtiva ediyorki, dünyanın en sessiz diesel motoru D4-D traktöre dönüşebiliyor.
Shell - BP - Total ve diğerleri, bunların hepsinin benzin veya diesel yakıtları sorunsuz, kaliteli ama menzil fakirleri. İşte parayı buradan kazanıyorlar, onları daha sık ziyaret etmek zorunda kalıyoruz.

Henüz sattığım aracım D4-D de uzun yıllar PO dieseli kullandım, setan sayısı en yüksek yakıt olduğu halde kükürt oranıda kısmen fazla olduğundan son 1 yıl shell GTL kullandım, halen satılmakta olan GTL en performanslı ve en çevreci diesel.

Yakıt hazırlanırken eğer üretici içindeki katkıları iyi yaparsa 97 oktan hem daha temiz yakıt olur hemde daha fazla performans üretir, tabii bu da o üreticinin daha az kar etmesine sebep olur. Onlar yanıcılığı çabuk, emisyonu temiz ama performansı düşük yakıt üretmek için ellerinden geleni yaparlar.

98 - 2005 yıllarında kullandığım benzinli aracımda o yıllarda satılmakta olan 98 oktan PO yakıtı kullanırdım, uzun yolda 90km/h altına düşmemek kaydıyla ortalamam 5L/100km çıkardı. Şimdilerde buralarda PO lerinde 97 bile bulunmuyor, büyük şehirlerde durum nedir bilemiyorum.

Kendinizi kandırma diye bir şey söz konusu değildir, yakıtları tahlil edemeyiz ama o markanın yakıtıyla yaptığımız menzilleri diğerlerinin menzilleri ile karşılaştırabiliriz.

Şimdi yeni aracım benzinli, önce hemen shelle devam ettim ve 2. depoyu PO ile denediğimde yine önceki yıllardaki deney sonucuma ulaştım; PO benzin ve dieselleri diğerlerinden her zaman daha menzilli. Aracın kitabında "95 oktan veya daha üzeri yakıt kullanınız" ibaresi var. Yani EGR sistemi olan aracımda demek ki 95 oktan benzin kullanmak her hangi bir tıkamaya neden olmayacak ama 97 kullanılırsada daha iyi olur anlamındadır. Menzil artışı yaşadığım için yine PO 95 oktan kullanmaya devam edeceğim görünüyor ve inanıyorum ki PO 97 oktan daha performanslı ve EGR'yi temiz tutabilecek bir yakıttır.

Elektronik ateşleme sistemleri icat edildiğinden beri yakıtın oktanı nedeniyle motorlarda avans vurması diye tabir edilen şeyler olmamaktadır. O zaman daha fazla performans elde edemeyeceksem 97 oktanı ne yapayım? Neden daha fazla para ödeyerek daha az menzil katedeyim? 
 



   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #31 : Ağustos 02, 2013, 10:01:39 »
Ben 91 oktan kullaniyorum :)

Keşke burda olsa da kullansam ama yok :(
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #32 : Ağustos 02, 2013, 10:28:30 »
ülkemizde malesef "97 oktan" adı altında sadece basit bir ya da birkaç katkı maddesi içeren "95 oktan" benzin satılıyor. insanlar da daha iyi akaryakıt satın aldıklarını ve psikolojik olarak araçlarının daha iyi performans sergilediklerini düşünüyorlar. aslında paralarını hibe ediyorlar. gerçekten üst düzey performanslı bir aracınız varsa (2.0 lt turbo ve üstü) shell'den 100 oktan akaryakıt alın ya da diğer araçlar için 95 oktana devam edin derim ben. benzin yeterince pahalı zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #33 : Ağustos 02, 2013, 14:16:40 »
 P.O 97 oktan yok bildiğim kadarıyla.95 katkılı diye geçiyor olması lazım.P.O 95+ Menzil olarak güzel gerçekten..Performansta ise Shell 97 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #34 : Ağustos 02, 2013, 14:23:02 »
P.O 97 oktan yok bildiğim kadarıyla.95 katkılı diye geçiyor olması lazım.P.O 95+ Menzil olarak güzel gerçekten..Performansta ise Shell 97

Shell 97'nin menzili PO 95'ten az olduğu için performansta daha iyi olduğunu söylemek yanlış olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #35 : Ağustos 02, 2013, 14:41:46 »
Tekin abi onu kast etmedim ikisi de ayrı yönden iyiler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #36 : Ağustos 02, 2013, 15:04:21 »
''Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.
Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.
Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.
Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.
Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.

Oktan Sayısının Belirlenmesi

Oktan sayısının belirlenmesi için benzin örneği, tek silindirli özel bir deney motorunda farklı sıkıştırma oranlarında kontrollü şartlarda yakılır.
Daha sonra bu deney motorunda, izooktan ve normal heptan karışımı ile hazırlanan deney örneği de eşit şartlarda yakılır. Deney karışımından elde edilen sonuçlar benzin örneği ile aynı olana kadar karışım oranları ayarlanır. Bu karışımda izooktan vuruntusuza yakın kalitede yanar, normal heptan ise vuruntuya yol açar.
Benzin örneği ile aynı sonuçları veren izooktan ve normal heptan karışımındaki izooktanın hacimce yüzdesi oktan sayısı olarak tanımlanır. Bir başka deyişle saf izooktanın oktan sayısı 100 kabul edilerek benzin örneğinin oktan sayısı belirlenir.
Oktan sayısı benzinler için 50-110 arasında değişmektedir. 50-75 oktan üçüncü sınıf yakıtlarda, 100-110 oktan ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Kullanılan benzin 50 oktan ise, yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet, pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir.

Oktan Ayarlayıcı Katkı Maddeleri

Benzinin oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak artırılabilir. Bu iş için en sık kullanılan madde kurşun tetra-etildir. Kurşun tetra-etil, benzine tümüyle karışıp tamamıyla buharlaşan bir sıvıdır.
Son zamanlarda kurşunlu benzin yerini kurşunsuz benzine bırakmaya başlamış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalitik konvertör standart donanım haline gelmiştir.
Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin, motorlara parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapmaktadır. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.''

Avrupa, Avustralya ve kimi ülkelerde yerlerde RON kullanılırken, ABD, Kanada, Brezilya gibi ülkelerde RON ve MON 'un ortalamasının alındığı AKI(Anti Knock Index) kullanılır. Bu bazen; R+M/2 şeklinde pompalarda yazılabilir. Ayrıca bu, bazı yerlerde de PON(Pump Octane Number) şeklinde adlandırılabilir.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1
              http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Artık ANKARA
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #37 : Ağustos 03, 2013, 00:35:09 »
Ülkemizde malesef üreticiler sıvı yakıtlarla o kadar çok oynuyorlar ki, neredeyse LPG haline dönüştürüyorlar, yanıyor ama götürmüyor.. :)

Opetin dieseli o kadar çok su ihtiva ediyorki, dünyanın en sessiz diesel motoru D4-D traktöre dönüşebiliyor.
Shell - BP - Total ve diğerleri, bunların hepsinin benzin veya diesel yakıtları sorunsuz, kaliteli ama menzil fakirleri. İşte parayı buradan kazanıyorlar, onları daha sık ziyaret etmek zorunda kalıyoruz.

Henüz sattığım aracım D4-D de uzun yıllar PO dieseli kullandım, setan sayısı en yüksek yakıt olduğu halde kükürt oranıda kısmen fazla olduğundan son 1 yıl shell GTL kullandım, halen satılmakta olan GTL en performanslı ve en çevreci diesel.

Yakıt hazırlanırken eğer üretici içindeki katkıları iyi yaparsa 97 oktan hem daha temiz yakıt olur hemde daha fazla performans üretir, tabii bu da o üreticinin daha az kar etmesine sebep olur. Onlar yanıcılığı çabuk, emisyonu temiz ama performansı düşük yakıt üretmek için ellerinden geleni yaparlar.

98 - 2005 yıllarında kullandığım benzinli aracımda o yıllarda satılmakta olan 98 oktan PO yakıtı kullanırdım, uzun yolda 90km/h altına düşmemek kaydıyla ortalamam 5L/100km çıkardı. Şimdilerde buralarda PO lerinde 97 bile bulunmuyor, büyük şehirlerde durum nedir bilemiyorum.

Kendinizi kandırma diye bir şey söz konusu değildir, yakıtları tahlil edemeyiz ama o markanın yakıtıyla yaptığımız menzilleri diğerlerinin menzilleri ile karşılaştırabiliriz.

Şimdi yeni aracım benzinli, önce hemen shelle devam ettim ve 2. depoyu PO ile denediğimde yine önceki yıllardaki deney sonucuma ulaştım; PO benzin ve dieselleri diğerlerinden her zaman daha menzilli. Aracın kitabında "95 oktan veya daha üzeri yakıt kullanınız" ibaresi var. Yani EGR sistemi olan aracımda demek ki 95 oktan benzin kullanmak her hangi bir tıkamaya neden olmayacak ama 97 kullanılırsada daha iyi olur anlamındadır. Menzil artışı yaşadığım için yine PO 95 oktan kullanmaya devam edeceğim görünüyor ve inanıyorum ki PO 97 oktan daha performanslı ve EGR'yi temiz tutabilecek bir yakıttır.

Elektronik ateşleme sistemleri icat edildiğinden beri yakıtın oktanı nedeniyle motorlarda avans vurması diye tabir edilen şeyler olmamaktadır. O zaman daha fazla performans elde edemeyeceksem 97 oktanı ne yapayım? Neden daha fazla para ödeyerek daha az menzil katedeyim? 
 



 
Tekin bey cevaben yaptığınız bilgi ve deneyim paylaşımınız için teşekkürler. Uzun zaman Opet kullandım (bu arada son zamanlarda çevremde çok şikayet duydum) yeni yeni Shell ve Bp yi test ediyorum. PO yu denememiştim, sıra onda.
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #38 : Ağustos 03, 2013, 01:07:02 »



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #39 : Ağustos 03, 2013, 01:22:14 »
ülkemizdeki yakıt kalitesi malesef yeterli seviyelerde değil 97 oktan diye satılan bile ne kadar 97 meçhul. hatta amerikadaki 91-93 oktan yakıtın buradaki 97 ye falan denk geldiğini okumuştum. 97 oktan yakıt 95 ten daha az vuruntuya neden olabilir ama performans anlamında standart araçlarda fark edilebilecek değişimlere neden olamaz. 95 oktana göre ayarlanmış avans ayarı ile depoya 100 oktan bile koysanız size birşey vermez diyebiliriz. 97 alıp daha az km gidip daha fazla para vermeye bir dizel kullanıcısı olarak gerek yok diyorum :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..